Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest pacjent

Sprzęgiełko klimatyzacji vectra C

Recommended Posts

Guest pacjent

Koledzy,

po zimie chciałem włączyć klimatyzację i okazało się że nie działa. Pojechałem do ASO i okazało się że padło mi sprzęgiełko klimatyzacji. Wymiana tego elementu jest pieruńsko droga i chciałem się zorientować czy ktoś z was:

1) miał podobny problem, jak go rozwiązał?

2) Ile płaciliście za wymianę/ naprawę sprzęgiełka?

3) Czy może polecić jakiś zorientowany w tamacie i przyzwoity cenowo zakład w okolicach Warszawy lub Wrocławia?

Dzięki za pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mnie ten problem dopadł, prawdopodobnie sprzęgło lub jakieś kółko się poluzowało, diagnoza we wtorek.

Podobno to częsta przypadłość w tym modelu, ktoś się z tym spotkał, naprawiał,regenerował, wymieniał ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżam, byłem dziś na diagnozie, bo na włączonej klimatyzacji coś grzechocze, do wymiany sprzęgiełko i teraz moje pytanie można z tym jeździć? może się sypnąć przez to coś więcej? Wymienić wymienię, tylko nie wiem czy robić to już w tym tygodniu czy za miesiąc, dwa..


zapomniałem dodać, że klima chłodzi świetnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździć zawsze możesz. Ja w astrze też tak jeździłem aż się rolka zablokowała i pocieła pasek. Dodam że na autostradzie dokładnie w środku trasy no i oczywiście wieczorem. Fajnie nie było. Może rozważ wymianę paska na krótszy i ominąć klime. Ewentualnie wozić taki w aucie razem z kluczem 15.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaki był koszt naprawy w waszym przypadku z robocizną? Bo zaczynam się oglądać już za jakimś serwisem..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniałem w Niemcowie, płaciłem za godziny pracy wyszło 1,5 h = 30 Euro + vat .

Dziwnie się na mnie patrzyli bo w życie nie widzieli takiej części, normalnie wymieniają cały kompresor na nowy. Przyniosłem im obrazki żeby wiedzieli jak się do tego zabrać.

Części były moje z ebaya.

Ale tak jak pisałem to była astra g i sprzęgło kosztowało mnie więcej niż używany kompresor z allegro do Viki obecnie (200-250 zł). Za wymianę pewnie trochę zapłacisz bo dojście jest kiepskie + nabicie . Myślę że jakieś 300-400 zł za robotę i czynnik.

Całe sprzęgło, tam jest SD7v16 120 mm to ponad 300 zł .

Chyba, że kupisz używkę, cały kompresor za 200 zł i dasz do testów. Poszukaj firmy a najlepiej kilku które regenerują kompresory, zadzwoń i spytaj ile biorą za samo sprawdzenie kompresora na stole ( pewnie 50-150 zł)oraz ile by kosztowała naprawa twojej hałasującej sprężarki. Wtedy możesz poprosić gościa żeby przesłał Ci używany kompresor do firmy, oni go sprawdzą i odeślą już do ciebie. Zamontujesz sobie 100% sprawny gdzieś koło domu. Inaczej ryzykujesz, że kupisz padnięty i będziesz bulił 2 razy za wymianę.

Myślę, że w przedziale 550 - 800 zł się zmieścisz.

Potarguj się autotip we Wrocku może będzie taniej jak nie to proponuje Cito na Grabiszyńskiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ponoć sprzęgło wymienisz nie wyciągając sprężarki, co mnie trochę pociesza bo też mam je do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację da się w Twoim tym silniku dojść ściągaczem i odkręcić sprzęgło bez spuszczania gazu. Nie wiem jak 2.0 Dti jak tak to cena - 400 zł

Cena 30 € była bez spuszczania gazu, sama wymiana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem już to drugi raz jak deszcz pada i wjechałem w kałużę niedużą...To sprzęgło klimy zaczyna mi piszczeć jak by metal o metal tarło albo jak by klocek ocierał o tarczę...

Można w to sprzęgło klimatyzacji psiknąć jakimś smarem wielofunkcyjnym? Może to pomoże?


Jadę piszczy...Po chwili przestaje...Odpalam samochód na klimie, załącza się i zaczyna piszczeć po jakimś czasie zanika...Np. jak dodam gazu z 5x...Ale pojawia się dalej w czasie jazdy jak kręcę na 1 albo na 2 biegu na skrzyżowaniach i po chwili zanika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...