Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
vectra007

Coś rozładowuje akumulator??

Recommended Posts

Witam mam pytanie co rozładowuje akumulator? Po wymianie na nowy i ponowynym naładowaniu po 1 dniu rozładował się całkowicie, co ma wpływ na to i co może pobierać prąd, żeby nie było na vkp szukałem, ale nie znalazłem wystarczającej odpowiedzi co do mojego problemu proszę o pomoc pozdro vectra007

Edited by vectra007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli tak szybko się wyładowuje to na prawie 100% zwarcie bo nawet jeśli była by to zapalona lampka .. bądź światła to 1 dzień to zbyt szybko jak na nowy akumulator >

Moim zdaniem może to być alternator kiedyś zrobio mi sie zwarcie na zwojach i całe napięcie szło na uzwojenie co rozładowywało

Spróbuj odłączyć na noc alternator .. jak rano bedzie ok to bedziesz miał przyczynę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam .. i sprawdź dokładnie instalacje xenonów .. gdzieś o tym było na forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdź czy masz ładowanie z alternatora,wygląda na to że ci nie ładuje,

a z drugiej strony ,może coś jest cały czas włączone i ciągnie z aku-światła ,radio -cokolwiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładowanie mam oki, elektryk powiedział, że coś pobiera 8 amperów, ale co??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miernik w ręce i mierzymy, albo odłączamy wszystko po kolei, ja bym obstawiał że to coś w Xeonach namieszane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ta zapalona lampka może rozładować akumulator. U mnie wprawdzie nie lampka, ale podświetlony napis na radiu rozładował akumulator do zera przez noc mimo, że był nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8A to kurde bardzo dużo .. sprawdz ten alternator odepnij go a potem wszelkie instalacje które robiłeś sam , potem pozostałe instalacje fabryczne ... nie da sie tego inaczej sprawdzić ... to jest jak naprawianie komputera trzeba wszystko po kolei odłączyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> niestety

Share this post


Link to post
Share on other sites

No elektryk własnie sprawdza mi wczoraj i dzis a słuchajcie jak bezpiecznik spalony albo przkeaznik albo kable przetarte maja wpływ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Jeżeli jest bezpiecznik spalony to nie ma wpływ bo nie ma poboru prądu. Wpływ może mieć przetarty przewód albo sklejony przekażnik. Jeżeli przekażnik sie skleji to pomimo że masz odbiornik wyłączony np, z przycisku to odbiornik pobiera prąd poprzez sklejony przekażnik. Najprostsza metoda: podłącz amperomierz i wyjmuj pokoleji bezpieczniki . Będziesz widział kiedy prad spadnie z 8 A po wyjęciu konkretnego bezpiecznika i wtedy szukaj w konkretnym układzie.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za podpowiedź

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popsuty przekaźnik świateł mam wiecie cos na ten temat??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest -Marcin-

kiedys w clio mialem jakims dziwnym trafem przekaznik pelen wody w srodku, po otwarciu i wysuszeniu dzialal. specjalnie to z przekaznikiem nic nie zrobisz wiec wymiana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jakie koszta??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro już wiadomo że to przekaźnik to najlepiej go wymienić. Jak kumaty elektryk to może i naprawić się da.

Na szrocie pewnie z 5-10zł. W ASO nie wiem (kiedyś kupowałem przekaźnik pompy paliwa to kosztował chyba 70zł). Spisz numer tego przekaźnika i szukaj.

Wpisz w allegro "przekaźniki vectra" - średnio są po 15zł/szt.

Na forum też parę VB jest na części więc raczej nie będzie problemu ze znalezieniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moduł sterowania oswietleniem kabiny sie popsuł czekam na nowy pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest poohutch

Mnie też cos rozładowuje akumulator. Towarzyszą temu dziwne objawy. Zapala mi sie i gaśnie lampka w podsufitce, zamykają i otwierają zamki w drzwiach, wyzerował mi się licznik przejechanych kilometrów, raz mimo wyjęcia kluczyka deska rozdzielcza świeciła jakby ciągle kluczyk był przekręcony. Zaczął mi szybko słabnąć akumulator (pierwszego dnia słaby był, drugiego ledwo zapalił). Pojechałem do jednego mechanika (dnia pierwszego: panie, takiej usterki nie ma jak zdiagnozować, nie wiadomo co to jest, jak coś panu się całkiem zepsuje to co innego, ale tak jak raz świeci a raz nie świeci, to nic z tym nie zrobię. Jadę do drugiego, to załapał tylko, że słaby akumulator i że trzeba wymienić (akumulator, nie alternator). Temu podziękowałem, bo akumulator nie jest stary i co mi po nowym, jak i tak zaraz mi się rozładuje ze względu na te elektroniczne dziwactwa. Trzeciego dnia samochód już nie ruszył. Mogę sobie go podładować i gdzieś podjechać do warsztatu. Pytanie za sto punktów: kto mi to dobrze zdiagnozuje i naprawi w Warszawie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od sprawdzenia ładowania. To powinien dać radę zrobić każdy elektryk - zresztą i sam możesz podpiąć miernik. Te problemy z włączaniem wyłączaniem urządzeń mogą wynikać ze słabizny niedoładowanego akumulatora a nie odwrotnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja też mam problem z aku. Ma on 2 lata i niestety tez się rozładowuje. Oddałem go na gwarancji i wrócił jako sprawny. Na akumulatorze zastępczym na pewno sprawnym też niestety się rozładowywał. Tylko że u mnie sprawa wygląda tak, że ładowanie ma 13,9v. A prąd jaki pobiera przy zamkniętym samochodzie to około 0.11A. Więc to nie wiele ale jak postoi 2-3dni to już nie odpala. Biorąc pod uwagę iż pobiera około 0.1A/h to na dobę pobierze około 2,5A więc w ciągu 3 dni jakieś 8Ah, a jeśli mam akumulator o pojemność 55Ah to i tak powinien odpalić. Dobrze liczę??? Dziś zmierzyłem przed odstawieniem napięcie i było w granicach 12,75V, jutro przed dopaleniem auta sprawdzę jakie będzie. Czy w czasie jazdy może coś go rozładowywać??? le jak jeżdżę codziennie to nie ma problemów, tylko jak stoi? |Co o tym myślicie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziwne....

Może jakiś alarm masz, który żre dopiero po załaczeniu a sprawdzałeś bez niego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak myślałem ale w momencie włączania alarmu i centralnego pobiera około 12A ale to dosłownie tylko w chwili włączania i potem spada do 0,11A. Czekałem około 3-5 minut aż się alarm uzbroi ale jest to samo!! Samo otwarcie drzwi i zaświecenie się lampki w środku pobiera 1A, czy to nie za dużo?? ale i tak przecież drzwi są na noc pozamykane więc to też nie to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Szkoda że nie ma jakiegoś rejestratora pobierania prądu, bym podłączył na noc i by sczytał czy nie ma jakiś dziwnych skoków w nocy. Mam alarm model: UNGO 6600CS montowany w oplu i sterowany z fabrycznego kluczyka. Jak go odłączyć nie odłączając jednocześnie c. zamka??(w instr brak danych na ten temat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Sprawdź napięcie ładowania - w granicach 14,4 V Jeżeli robisz krótkie trasy to te 0.1 A może rozładowac akumulator.

Ja miałem w Viki A taki sam przypadek: 0,1 A, 3km do pracy w mieście , i potrafiło rozładowac aku. Jak postał 3 dni to nie mogłem odpalić, Zmieniłem alarm zostało 0,06 A i było wszystko wporządku. Na starym alarmie żebym mógł sterować centralnym elektryk dołożył dwa małe przekaźniki i przez to brał aż 0,1. Na nowym alarmie po uzbrojeniu cały prąd wynosił 0,06A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, ale jak nie włączę alarmu to też pobiera 0,1A. Jeżdżę mało, raz dziennie wyjeżdżam i robie parę kilometrów po wsi, a czasami to przez 2 dnie nie jadę. Jak jeździłem dziennie do pracy 25km w jedną stronę to nie było problemów, teraz mam 100m i auta używam sporadycznie. Muszę jeszcze pokombinować z samym alarmem, może go odłączę i zobaczę co będzie. Ale nie wydaje mi się że to to, choć wszystko na to wskazuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uważam że 0,1 A tym bardziej bez alarmu to dużo. Wyciągaj pokoleji bezpieczniki i patrz na wskazania amperomierza może dojdziesz co powoduje zwiększony prąd. Inaczej będziesz miał tak samo jak opisałem wyżej w moim przypadku. Ja jak przyjechałem w piatek z pracy i nie jechałem nigdzie przez wekend to miałem stracha że nie odpalę w poniedziałek.

Obecnie w Vectrze przy uzbrojonym alarmie mam pobór prądu 0,06-0.07 A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeczytaj to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

mi kabel robił zwarcie

Please login or register to see this link.

Edited by XNR

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jednej ręce tatra a w drugiej miernik i człowiek się wiele ciekawych rzeczy dowie. A mianowicie po wyłączeniu zapłonu prąd jaki auto pobiera to 0,66A i jest to spowodowane przekaźnikiem 12 (w puszce nad ABS'em) i trwa to około 3minut. Dodam iż przekaźnik się dość mocno grzeje i chyba jest od ECU bo po wyjęciu go mrygał mi czek. Po około 3 minutach prąd spadał mi do 0,15A obojętnie czy z włączonym alarmem czy też nie. Wyjmowałem bezpieczniki po kolei ale prąd się nie zmieniał (oprócz bezpiecznika 22 spadło o 0,01A po jego wyjęci). Kombinowałem dalej i jeśli wyjmę panel z radia prąd pobierany spada o około 0,03A. Już mnie to ucieszyło ale nadal bierze 0,11-0,12A. Kombinowałem dalej i wykombinowałem że WYŁĄCZONE cb radio kradnie kolejne 0,05-0,06A!!! Podłączyłem je, że dostaje zasilanie dopiero po przekręceniu stacyjki (a i dodam, że zwykłe radio cd gra bez kluczyka a to nie wiem czy ma jakieś znaczenie?). Więc teraz na włączonym lub wyłączonym alarmie bierze około 0,07A a czasami 0,10A i nie wiem czym jest spowodowane to, że są takie różnice - próbowałem od razu po włączeniu alarmu i po jego uzbrojeniu z regóły jest 0,07 ale czasami 0,10A o czym już wspomniałem. Dowiedziałem się również ciekawej rzeczy, że nie działał mi włącznik (czujnik) otwartej klapy - był zapieczony w pozycji nie zwierającej do masy czyli nie miał wpływu na całość (ale jak by mi kto chciał silnik ukraść to by alarm nie wył

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> - zrobione

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

No i najlepsze odkrycie na koniec. Mianowicie ładowanie wynosi około 13,8V (i są wałczone jedynie światłą postojowe), jak włączyłem wszystko co się dało (światła, halogeny, klime, dmuchawę, radia, awaryjne i wszystko inne prądochłonne) to ładowanie spadło do około 12,5V. Więc to chyba mało biorąc pod uwagę iż większość z tych rzeczy mam włączone podczas zwykłej jazdy!!! No i czy ładowanie na powyłącznym sprzęcie nie jest za małe??? Może to być powodem, iż to że pobiera 0,10A nie rozładowuje go ino, że napięcie ładowania jest za małe???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...