Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zawieszenie kompletny remoncik - Czy wszystko ?


Stillz
 Share

Recommended Posts

Witam.

Czas nadszedł po 4 latach śmigania po naszych pięknych drogach, zawieszenie krzyczy i prosi o wymianę wszystkiego co możliwe. Nie dziwie się na amorkach widnieje jeszcze data 1991r :). Dziś odwiedziłem sklep z listą i sumą bagatela 796zł. Pytanie do osób które już mają to za sobą aby sprawdziły moją listę czy nie brakuje mi jakiś ważniejszych rzeczy, amorki wybrałem KAYABA wydaje mi się, że są chyba najlepszym odpowiednikiem jakości do ceny.

Przód:

Amortyzatory przód KAYABA

Końcówka drążka kierowniczego

Łącznik Stabilizatora

Tuleja wahacza przód

Tuleja wahacza tył

Guma stabilizatora przód

Sworzeń wahacza

Łożysko amortyzatora przód (Łożysko górnej podpory kolumny)

Tył:

Amortyzatory tył KAYABA

Tuleje tylnej belki

Gumy stabilizatora tył

Coś jeszcze ?

Link to comment
Share on other sites

No pewnie, sprezyny :D Co do amorkow KYB to faktycznie w porownanu cena/jakosc sa swietne :)

Hehe :) To już kiedyś indziej z około -30/-30 :)

Ale to już dalsze plany :D

Link to comment
Share on other sites

to wszystko , pozostanie co najwyżej pojechać na diagnostykę i ustawić zbieżność

ja niestety remont zawieszenia mam już to za sobą a teraz postanowiłem sprzedać auto bo przejechałem się automatem i zachorowałem na niego heheh

tylko szkoda mi trochę bo wsadziłem kupę kasy i robić komuś prezent teraz ehhh

Link to comment
Share on other sites

Marniu79 masz wyjsćie Odhorować sie od Automata. :D

Co do kasy to Masz rację auto jest skarbonką w którą trzeba ładować kaskę.

Nom co do prezentu racja sprzedasz komuś auto w którym jest od groma nowych częsci a sam kupisz i będzieszmusiał dokładać znowu.

Tu jest ból ,ale ja dlatego postanowiłem nie sprzedawać swojego opla

Link to comment
Share on other sites

Ten automat to też vectra tylko 92 przedliftowa iestety ale w jakim stanie , auto od znajomej która jeżdżi nim 9 lat w polsce , auto ma motor C18NZ z lpg , w elektryce luster , szyb , szyberdach , niestety bez klimy

postanowiłem je kupić bo jego stan jest salonowy oprócz amorków z przodu , ale zrobię tak że kupię ta vectrę i amory i springi przełożę że swojej bo nie daleko jak w marcu zmieniałem u siebie jakoś więc bym tego nie przeżył jak bym puścił moja starą viki z tymi częściami hehhe ,

Link to comment
Share on other sites

Ten automat to też vectra tylko 92 przedliftowa niestety ale w jakim stanie , auto od znajomej która jeżdżi nim 9 lat w polsce , auto ma motor C18NZ z lpg , w elektryce luster , szyb , szyberdach , niestety bez klimy

postanowiłem je kupić bo jego stan jest salonowy oprócz amorków z przodu , ale zrobię tak że kupię ta vectrę i amory i springi przełożę że swojej bo nie daleko jak w marcu zmieniałem u siebie jakoś więc bym tego nie przeżył jak bym puścił moja starą viki z tymi częściami hehhe ,

Zejście do słabszego silniczka ? :) i jeszcze automacik ? Ciekawie ciekawie :)

Mój tata chce kupić z kolei Omegę 2.5 V6 w automacie, przyjemnie się jeździ takim połączeniem.

Ale czy koników ci nie będzie brakować ? :rolleyes: W sumie ja na swoje 1.8 nie narzekam, bo jak na to 90KM to nie jest najgorzej.

Link to comment
Share on other sites

Pierwsza sprawa to gdyby nie budowa domu to zrobił bym remont blacharki bo leci podłoga , podłużnice , progi , reparaturki tylne , oraz mocowania amorów , niestety koszt tego remontu wyniesie tyle co ta vectra w automacie

druga sprawa to że podoba mi się jazda automatem

trzecia to szkoda mi trochę tej vectry bo wsadziłem kupę kasy w te autko a teraz ta blacharka więc się nie zastanawiam nad naprawą tylko sprzedam a jak nie pójdzie to pójdzie na części

tą vectre w automacie znam i wiem że jest autem pewnym , takie życie każdy cent mam wyliczony w budowę , zakończę budowę to kupię po lifcie B

Edited by marniu79
Link to comment
Share on other sites

jeśli by się przyczepić to są jeszcze dwie śruby rzymskie którymi ustawia się zbieżność kół (są pomiędzy drążkami kierowniczymi a końcówkami) bardzo często zdarza się że są 'nie do ruszenia' i warto od razu mechanikowi je dać. koszt jednej to ok 10- 12 zł.

Link to comment
Share on other sites

No pewnie, sprezyny

Potwierdzam! Bardzo ważna (jeśli nie najważniejsza) sprawa.

Niedawno też remontowałem zawieszenie i niewiele to wszystko dało. Auto pływa po drodze, tłucze się po wybojach w ogóle jeździ się średnio. Powód: strare wygniecione sprężyny.

oraz kąty z przodu

Można coś więcej na temat tych kątów? Jak się je reguluje (VA)? Ile powinny wynosić? Po tym remoncie chyba jeszcze z tym mam coś popierdzielone.

Link to comment
Share on other sites

Kąt Pochylenia koła-Kat alfa o jaki płaszczyzna koła jest odchylona od pionu.

Kąt pochylenia sworznia Zwrotnicy-Kąt beta zawarty między osią obrotu sworznia zwrotnicy a linią prostopadłą do jezdni

kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy- Jest to kąt pomiędzy osią obrotu sworznia zwrotnicy a linią prostopadłą patrząć w kierunku osi poprzecznej pojazdu.

Edited by luki32
Link to comment
Share on other sites

Hołek to jeszcze napisz jak to sie reguluję bo ja jakoś nic takiego nie znalazłem to regulacji ...

edit 10.06.08

vectrę znajoma sprzedała bo ktoś zaoferował jej większe pieniążki , wqur..... się wrrrrrrr

Edited by marniu79
Link to comment
Share on other sites

Hołek to jeszcze napisz jak to sie reguluję bo ja jakoś nic takiego nie znalazłem to regulacji ...

edit 10.06.08

vectrę znajoma sprzedała bo ktoś zaoferował jej większe pieniążki , wqur..... się wrrrrrrr

Szkoda - wspolczuje. Sam mam C18NZ z gazem w automacie juz 2 rok... auto w 2005 sciagniete z Niemiec. Niestety prawie nim nie jezdze, bo mam auto sluzbowe do prywatnego uzytku, a zona nie ma prawka. Zastanawialem sie czy swojej budy nie sprzedac - ale wacham sie bo bym musial sprzedac bardzo tanio, bo w aucie sa do zrobienia reperaturki i progi z tylu, a w silniku pukanie i klekot - zawory do roboty. Poza tym to GL-ka - nawet alarmu nie ma...

Tak wiec stoi pod blokiem i czeka na lepsze czasy :)

A czemu nie wrzucisz do swojej tempomatu? Troche by Ci taki bajer podniosl komfort jazdy na dluzszych dystansach. Ja pracuje nad adaptacja tempomatu z VB/OB.

Link to comment
Share on other sites

Vectry takiej regulacji z przodu na kolumnie nie maja, ale po wymianie fabrycznego sworznia, ktory jest zanitowany na sworzen przykrecany powinno sie sprawdzic kat pochylenia, jak pojedziesz na geometrie to wykaze wszystko, wraz z ustawieniem zbieznosci ustawia tez katy pochylenia kol jezeli bedzie trzeba, bo to i tak na jednym przyzadzie wszystko, regulacja ok 30-40zl.

Link to comment
Share on other sites

Guest borsuk82

Witam!!

Podłączę się do tematu. Właśnie jestem w trakcie wymiany amortyzatorów i wahaczy na nowe. Wahacze są kompletne tj. z nowymi tulejami i nowym sworzniem(zanitowany). Końcówek drążków na razie nie muszę wymieniać, choć planuję w niedługiej przyszłości.

A teraz pytanie: czy, po wymianie starego wahacza na nowy (kompletny z tulejami i sworzniem) oraz amorków, trzeba odwiedzić diagnosytkę??

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest prozac-Mk
Witam!!

Podłączę się do tematu. Właśnie jestem w trakcie wymiany amortyzatorów i wahaczy na nowe. Wahacze są kompletne tj. z nowymi tulejami i nowym sworzniem(zanitowany). Końcówek drążków na razie nie muszę wymieniać, choć planuję w niedługiej przyszłości.

A teraz pytanie: czy, po wymianie starego wahacza na nowy (kompletny z tulejami i sworzniem) oraz amorków, trzeba odwiedzić diagnosytkę??

Pozdrawiam :)

trzeba, co najmiej na ustawienie zbieznosci.

Teraz moje pytanie: na wytrzasaczach wykazalo ze swozen przedniego wahacza ma luzy, czy podczas wymiany swoznia musze wymienic takze tuleje ??

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Planuję w następnym tygodniu również robić remoncik zawieszenia.

Dzisiaj byłem w sklepie i sprawia przedstawia się tak

1.Amortyzator Kayaba przód olej- 93 zł sztuka*2

2.Springi będą z allegro -130 zł za 2 sztuki

3.Gumy stabilizatora 2*8 zł

4.Łożysko amortyzatora SWAG 2*13zł lub Ina 2*8 zł

5.Poduszka amortyzatora -2 *32 zł SWAG

6.Poduszka silnika Lewa 52 zł SWAG

7.Poduszka silnika Prawa 73 zł SWAG

8.Poduszka środkowa ,niestety nie ma Swaga ale jest Hans Pries 57 zł

9.No i wachacze Delphi 145 zł ,Swag 233 zł

Z tymi wachaczami jestem w kropce bo nie wiem czy kupować tylko same tulejki czy cały wachacz , widziałem wachacz febi za 144zl

Ogólnie całość by mnie wyniosła z robocizną około 1000zł . Tył ostatnio był robione (springi,amory) i chcę sobie już zawieszenie zrobić na fest.

Jeżdże viki już 5 lat i nic z przodu nie robiłem ,amory juz wytyrane są ,mam głuche stuki jak przyduszę kolumnę no i coś mi dzwoni strasznie jak jade po nierównościach,odgłos dobiega tak jakby z wachacza. .Myślałem ,że to osłony wydechu ale podokręcałem je i nic .

Oczywiście częśći ,które tu podałem wybrałem najlepsze jakie mieli w sklepie,poza tą poduchą hans priesa środkową bo jakoś ta firma mnie nie przekonuje ,ale zobaczę moze środkową poduchę kupię gdzie indziej.

Edited by luki32
Link to comment
Share on other sites

Planuję w następnym tygodniu również robić remoncik zawieszenia.

Dzisiaj byłem w sklepie i sprawia przedstawia się tak

1.Amortyzator Kayaba przód olej- 93 zł sztuka*2

2.Springi będą z allegro -130 zł za 2 sztuki

3.Gumy stabilizatora 2*8 zł

4.Łożysko amortyzatora SWAG 2*13zł lub Ina 2*8 zł

5.Poduszka amortyzatora -2 *32 zł SWAG

6.Poduszka silnika Lewa 52 zł SWAG

7.Poduszka silnika Prawa 73 zł SWAG

8.Poduszka środkowa ,niestety nie ma Swaga ale jest Hans Pries 57 zł

9.No i wachacze Delphi 145 zł ,Swag 233 zł

Ja już po remoncie, więc z tego co doświadczyłem powiem ci tak co do wahaczy, kupiłem do nich tuleje, sworzeń i wymieniłem własnoręcznie,

czy jest dużo roboty przy tym, oczywiście 2h jak nic, na początek zaopatrz się w zestaw do wciskania tulei ;) jeśli chcesz to robić, odpowiednie średnice rurek po 2cm długości, coś do przyłożenia blacha, śruba z dość mocnego materiału i wszystko wchodzi pięknie, usuwanie starych tuleii to wybicie jednej a drugą rozwierciłem (czas 1min) ;)

sworzeń tu trzeba rozwiercić lub jak ja zrobiłem zeszlifowałem boszem jest jedna ważna rzecz te nity są stożkowe, rozwiercaj lub szlifuj od strony gdzie sworzeń tym dzyndzlem wystaje a później wybijak i nita nie ma ;) Jak zrobisz na odwrót możesz uszkodzić wahacz, ogólnie nie ma tragedii, kwestia chęci i sprzętu.

Koszty tuleja przednia wahacza 10zł, tylna wahacza 13zł, sworzeń 30zł takie ceny miałem w Rzeszowie zamienniki nie jakiegoś 4maxa ;) tylko starałem się brać te po środku. Wychodzi 53zł ;) czyli przy twoich cenach to prawie 100zł zaoszczędzona na jednym wahaczu.

Podstawa ściągacz do końcówki drążka kierowniczego, o ile jedną udało mi się podwadzić łomem ;) to druga dopiero za ściągaczem i łomem poszła a z śruby w ściągaczu zrobił mi się stożek.

Podstawowy środek przy robocie WD-40 ! Bez tego ani rusz. ;)

Zastanawia mnie twój cel wymiany poduszek ? :) silnika, no i sprężyn ?

Ja bym wolał zainwestować w końcówki drążków kierowniczych i tuleje na drążku kierowniczym których ja nie miałem niestety i muszę je dopiero wymienić.

I do tego mi przy robocie zabrakło poduszki sprężyny, raczej można to kupić i z tego co wiem z łożyskiem amorka w zestawie za 45zł mi to jakoś umknęło,

czy potrzebne to tak koniecznie niby nie bo są ułożone do sprężyny.

No i na twoim miejscu przy takiej robocie od razu wymienił bym osłony przegubów po co się 2 razy męczyć.

Po wymianie auto płynnie i jazda stała się przyjemna.

Jednak przy takiej robocie podstawowe narzędzia bez których się nie obejdziesz

to długa 30'stka nasadowa, ściągacze do sprężyn, ściągacz do końcówki drążka, klucze nasadowe i dobrą rurkę, klucz 18 płaski, i wtedy robota

leci, ja niestety nie miałem tego cholernego na początku ściągacza do końcówek drążka i spokojnie przez to straciłem 4h, tak samo przy

ściągaczach do sprężyn nie były takie jak miały być i trzeba było sie 1h męczyć w ich skręcanie, co przy dobrych zrobił bym to w 15min.

No to tyle ;) podzieliłem się swoimi odczuciami.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Kurde ja nie dam rady tego zrobić samemu bo nie mam czasu i narzędzi ,muszę auto do mechanika odstawić.

Nie ma sensu u mnei kupowac końcówke drażków kierowniczych,gdyż były wymieniane już i jest lux ,zero drgań

Osłon na przeguby również nei widze sensu kupować ,gdyż jakieś 8 miesięcy temu wymieniałem obydwa przeguby.

Co do spreżyn to jest chyba zrozumiałe ,że sprężyna również z czasem traci swoje właściwości i nie sprężynuje dobrze .Podkreślam ,że przez 5 lat wogóle nic nie grzebałem z przodu.

Robota jest jedna a potem jak mi kurde strzeli gdzieś sprężyna to będzie kiszka bo trzeba będzie rozpruwać kolumnę znowu a tak będzie nowiutkie wszystko.

Co do poduszke silnika to tak mi poradził mechanik .Guma z czasem się starzeje i pęka ,przez co mogą być drgania na silniku.

Niby poduszki nie są zerwane ale chciałbym je wymienić już dla świętego spokoju,żeby sprawdzić czy polepszy się tłumienie drgań silnika które są przenoszone na bude..

Link to comment
Share on other sites

Kurde ja nie dam rady tego zrobić samemu bo nie mam czasu i narzędzi ,muszę auto do mechanika odstawić.

Nie ma sensu u mnei kupowac końcówke drażków kierowniczych,gdyż były wymieniane już i jest lux ,zero drgań

Osłon na przeguby również nei widze sensu kupować ,gdyż jakieś 8 miesięcy temu wymieniałem obydwa przeguby.

Co do spreżyn to jest chyba zrozumiałe ,że sprężyna również z czasem traci swoje właściwości i nie sprężynuje dobrze .Podkreślam ,że przez 5 lat wogóle nic nie grzebałem z przodu.

Robota jest jedna a potem jak mi kurde strzeli gdzieś sprężyna to będzie kiszka bo trzeba będzie rozpruwać kolumnę znowu a tak będzie nowiutkie wszystko.

Co do poduszke silnika to tak mi poradził mechanik .Guma z czasem się starzeje i pęka ,przez co mogą być drgania na silniku.

Niby poduszki nie są zerwane ale chciałbym je wymienić już dla świętego spokoju,żeby sprawdzić czy polepszy się tłumienie drgań silnika które są przenoszone na bude..

Mi akurat złożyło się że miałem tydzień spokojnej roboty czyli przy okazji sobie jeszcze konserwowałem i takie tam, ale narzędzia to podstawa,

co do drążków jak były wymieniane to ok :) po prostu myślałem, że są jak były ;)

Sprężyny fakt na pewno po tylu latach nie mają właściwości takich jak powinny ale czy opłaca sie inwestować, autko pójdzie do góry efekt wizualny się pogorszy, jak już to iść w coś niższego -30mm ;) i mniam autko będzie przyjemniej się drogi trzymało :). Ale każdy ma swoje zdanie :).

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam!

Dzisiaj odebrałem autko od mechanika.

Wymienione zostało :sprężyny,amory(Kayaba) ,wachacze(SWAG),poduszki(SWAG),łożyska(FEBI) ,klocki przód(TRW LUCAS),cały układ hamulcowy bębnowy z tyłu(wszystko firmy TRW Lucas) oprócz samoregulatorów ,gumy na stabilizatorze przód i tyl.

Amortyzatory wogóle nie trzymały,poduszki pękły i na każdej był duży ubytek .

Pozatym powymieniał paski i ponaciągał,zmierzył kompresje,wyregulował instalacje.Sprężyny były już tak słabe ,że przy wyjmowaniu kolumny nie musieli nawet ich naciągać tylko ręką zgięli sobie.

Za całość zapłaciłem 180zł a z częsciami jakieś 1200 zł

Za tydzien jade tylko zamontować tłumik w obudowie katalizatora

Aha,zostało mi jeszcze geometrie zrobić po wymianie zawieszenia

Edited by luki32
Link to comment
Share on other sites

Witam, mam do was pytanie. Chce zrobie w mojej viki remont zawiesznia przod/tył, przeczytalem pare postow ale ze jestem prawie zielony z tego tematu to mam pytanie, jakie elementy dobrac (chodzi mi o marke i parametry) i czy naprzykład ta lista wystarczy zeby calkiem dobrze sie jezdzilo...

Przód:

Amortyzatory przód

Końcówka drążka kierowniczego

Łącznik Stabilizatora

Tuleja wahacza przód

Tuleja wahacza tył

Guma stabilizatora przód

Sworzeń wahacza

Łożysko amortyzatora przód (Łożysko górnej podpory kolumny)

Sprężyny przednie

Tył:

Amortyzatory tył

Tuleje tylnej belki

Gumy stabilizatora tył

Sprężyny tył

głownie chodzi mi o to jakiej firmy dobra sprezyny i amortyzatory(tak zeby mnie nie zryjnowaly finasowo) i jakie maja miec paramety zeby pasowawy to mojej viki. Reszta chyba jest standardowa ?

I jeszcze jedno pytanie jak sie ma sprawa z poduszkami pod silnikiem czy warto je wymiec i kiedy ??

Jezdze Oplem Vectra rok 1990 silnik C20NE model GT

z góry dzieki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP