Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Fufelek

Co to za zbiornik?

Recommended Posts

Guest Fufelek

Witam !

Mam takie pytanko

Przy okazji dzisiejszego rozbierania zderzaka przedniego zauwazylem, ze mam z prawej strony auta schowany za zderzakiem plastikowy zbiornik, od ktorego idzie przewod do filtra powietrza i gdzies w strone 

chlodnicy. Zbiornik mam pekniety i zastanawiam sie, czy cos tam powinno w nim by

c, 

od czego w ogole jest? Silnik ISUZU 1,7TD

Macie jakies pomysly ?

p.s. przepraszam za maly balagan w poscie ale pod opera dziwnie formatuje tekst, ucina kawalki.

Edited by Fufelek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiek_łódź

witam ten zbiorniczek likwiduje szmery ssania czyli żeby było ciszej podczas zasysania powietrza i to wszystko jest on pusty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Fufelek

czyli moze byc rozszczelniony? jest lekko pekniety na laczeniu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiek_łódź

można pokleić ale nie trzeba . ja mam go wymontowanego pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kjuik

Jest to Rezonator:)

a tak dla wyjaśnienia:

"Rezonator ma na celu, jak sama nazwa wskazuje, wywołanie efektu rezonansu (napełnianie cylindrów odbywa się cyklicznie, a nie w sposób ciągły - struga powietrza ma charakter fali, przez co możliwe jest wykorzystanie tego zjawiska) przy pewnych obrotach, tj. wprawienie dostarczanego powietrza w drgania o stosunkowo dużej amplitudzie. Dzięki rezonatorowi silnik zyskuje na elastyczności, zanika 'dołek' w wykresie momentu obrotowego (w silniku 4 cylindrowym dołek taki występuje w okolicy 4 tys. obr/min). Jego działanie można porównać do rozhuśtywania samochodu tak, aby wyjechał bez problemu np. z błota. Wszyscy, którzy kiedykolwiek znaleźli się w podobnej sytuacji, doskonale wiedzą, że należy dostroić odpowiednie operowanie gazem i sprzęgłem, aby samochód wyjechał z zagłębienia. Podobnie rzecz ma się w układach dolotowych z rezonatorem - przy pewnej prędkości obrotowej powietrze zostaje wprawione w takie drgania, aby z większym impetem trafić do cylindrów. W tym momencie następuje minimalizacja wpływu wszelkich zewnętrznych oporów"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...