Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Szarpanie, drżenie przy ruszaniu


Guest destylates
 Share

Recommended Posts

Guest destylates

Podczas ruszania szarpie mi autem. Wyglada to tak jakby koła się odrywały od ziemi lecz się nie odrywają. Wspornik stabilizatora silnika mam wymieniny, wysprzęglik nówka, skrzynia biegów po wymianie( na poprzedniej też to było), sprzęgło ok. Ciężko mi dojrzec mocowanie silka z tyłu ( nie mam kanału). Kiedyś gdźieś czytałem o tej poduszce co jest z tyłu silnika, ze to może ona. Pytanie ile ona może kosztować i czy ciężko ją wymienieć ? acha- półośki nie mają luzów kręcąc nimi ręką. Czy miał ktoś podobne objawy i były to poduszki pod silnikiem ? Denerwuje mnie to , że nie zawsze to występuje, na podwórku testowałem i nic, ale w czasie ruszania na światłach zdarza się, ale to też zależy z jaką dynamiką się rusza.

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysiek_łódź

witam takie objawy są ma też sprzęgło np stary docisk nowa tarcza albo tarcza regenerowana do starego docisku

można spr czy przypalenie sprzęgła coś da wrzucić 4 i ruszać przypalić je troszke i zobaczyć czy się coś zmieniło .

Link to comment
Share on other sites

Guest destylates

Też brałem pod uwagę sprzęgło. Jak wymieniałem skrzynie to była mała roszada tarczami, ale przed wymianą skrzyni też miałem te objawy, a mechanik mówił , że sprzęgło jeszcze jest ok. i nie ma sensu wymieniać. Wiem, że tarcza jest ta sama co była tylko nie wiem czy docisk jest ten sam bo z nową skrzynią dostałem też sprzęgło. Zauważyłem , że jak się żwawo rusza to nie ma tego efektu. Spróbuje je troche przypalic i zobaczę co wyjdzie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam

Mam dokładnie te same objawy co kolega tyle że nie wymieniałem skrzyni wymieniłem kompletne sprzegło tarcza docisk valeo i bez zmian zastanawiam sie nad wysprzęglikiem acz kolwiek nie ma żadnych wycieków możesz napisać jaką usterkę zdjagnozowałes u Siebie co było nie tak ????

pozdrawaim Łukasz

Link to comment
Share on other sites

Niedawno właśnie z powodu szarpania zainwestowałem nieco w poduchy. Do wymiany poszła poducha od strony kierowcy i wspornik (takie dwa jajka połączone dosc cienka poprzeczka). Chcialem tez wymienic poduche po stronie pasazera i te podpierajaca od tylu, ale okazalo sie to zbedne. Objawy ustapily. Chociaz jak znajde jakas zbedna kase to i tak wymienie pozostale elementy zawieszenia silnika.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest kielu

Ja tez mam problem z szarpaniem przy ruszaniu niestety :(

Jeśli ruszam energicznie to szarpanie nie występuje tak jak u ciebie Destylates.

ciekawy jestem czy juz coś zdjagnozowałeś?

Edited by kielu
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Resell

Koledzy to wina poduch pod silnikiem... Dlatego padają skrzynie bo szarpie przy ruszaniu i przy zmianie biegu czuć takie lekkie, ale ewidentne stuknięcie. Zamówiłem u znajomego poduchę pod skrzynię, ale zwlekałem z założeniem bo nie mogłem uwierzyć, że ona może pomóc a kosztuje blisko 200. W końcu jak się zdecydowałem to poprawa widoczna choć nie jest idealnie. Jest druga taka sama pod paskami klinowymi tylko, że osłonięta i myślę, że ją też trza by wymienić nooooo i tą z tyłu możliwe, że też. Kasy pewnie poleci sporo ale cóż... była kasa na opla to i na części musi być ahhh

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W końcu jak się zdecydowałem to poprawa widoczna choć nie jest idealnie.

Z poduchami jest tak, ze nalezy wymienic wszystkie na raz. Ja biedowalem i wymienilem tylko jedna poduche i stabilizator. Dwa nowe elementy momentalnie dostaly popalic bo przejely na siebie cale obciazenie, ktore powinny dzielic z pozostalymi - uszkodzonymi - poduchami. Skutek jest taki, ze szarpanie wrocilo i tylko niepotrzebnie wydalem pieniazki na te dwa elementy. Z przyszlej wyplaty kupuje komplet poduszek (dwie cylindryczne do przodu, jedna "kleszczowa" do tylu i do tego stabilizator - wlasnie te okularki z boku. Nie ma co na tym oszczedzac.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

gdzie jest ten stabilizator "okularki" przy tej kleszczowej ja tam nic takiego nie widzę

Nie napizalem "przy". Okularki (silnik 1,6 - nie wiem jak w innych) sa po prawej stronie auta - strona pasazera - jak podniesiesz maske to masz je mocno po lewej stronie i lekko z tylu silnika, dosc wysoko w przedziale silnikowym. Nie umiem dokladniej opisac lokalizacji elementu. Wyglada jak dwa plaskie jajka polaczone tulejka i przekrecone o 90 stopni wzgledem siebie.

Piszac "poducha kleszczowa" - mialem na mysli tylna poduszke silnika - przypomina nieco rozwarte kleszcze.

Do tego dochodzi poduszka lewa - skosna oraz prawa - chyba prosta jesli dobrze pamietam. Sa to poduchy o ksztalcie metalowych cylindrow. Oczywiscie upraszczam opis bo w rzeczywistosci sa to elementy gumowo-stalowe.

Link to comment
Share on other sites

Dokladnie - to jest element, ktory mialem na mysli. Tylko jakos mi sie ubzduralo, ze otwory nie sa w jednej plaszczyznie ta sa obrocone o 90 stopni. Na szczescie zdjecie z aukcji dokladnie pokazuje element. Dzieki! :)

Link to comment
Share on other sites

gdzie jest ten stabilizator "okularki" przy tej kleszczowej ja tam nic takiego nie widzę

W dth nie ma drazka reakcujnego(okularki) wystepuje tylko w benzynie. Dolna lewa i górna prawa wymienisz bez problemu do tej pod skrzynia trzeba opuscic cała belke z zawieszeniem:)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Panowie odświeżę trochę temat.

Ja mam taki problem podczas ruszania z jedynki w końcowym etapie puszczania sprzęgła u samej góry mam szarpnięcie.

Jest tak,ze nie mogę płynnie ruszyć z jedynki.

Czytałem tematy związane z tym problemem i odpowiedzi było wiele-sprzęgło,amortyzatory,przeguby i nie wiem co tam jeszcze.

Wszystko mam sprawdzone wszystko dobrze na innych biegach tego nie ma.

Gdzie szukać przyczyny?

Myślę o sprzęgle wysprzęgliku.

Odpowietrzyć na początek czy szukać jednak gdzie indziej?

Link to comment
Share on other sites

Guest barthez

Po pierwsze witam wszystkich :)

Mam dokładnie to samo :( Przekopałem to forum kilka razy i jak się okazuje możliwości (na nieszczęście) jest kilka. U mnie objawy występują TYLKO przy zimnym silniku przy końcowym etapie ruszania. Szarpanie było na tyle mocne że miałem wrażenie że silnik zaraz wyskoczy z zawieszenia - coś jakby się koła odrywały od ziem i i łapały przyczepność. Musiałem coś z tym zrobić. Wiadomo wymiana sprzęgła to dość droga impreza (poza tym mechanik twierdzi że jest jeszcze ok - choć moim zdaniem nie można stwierdzić bez jego rozebrania) więc na pierwszy ogień poszły poduchy silnika. Wymieniłem przednią prawą i lewą. Objawy ustąpiły ... choć dalej czuć delikatne szarpanie ale to nie zawsze. Pozostaje mi jeszcze dla świętego spokoju wymienić tą z tyłu silnika. Przeguby raczej odpadają bo działoby się to cały czas a nie tylko np po chłodnej nocy. Zawieszenie, amortyzatory ok - robiłem dopiero co przegląd. Oby to pomogło bo w przeciwnym wypadku zostaje tylko nieszczęsne sprzęgło. Jak się to skończy wkrótce dam znać ;)

Link to comment
Share on other sites

W dth nie ma drazka reakcujnego(okularki) wystepuje tylko w benzynie. Dolna lewa i górna prawa wymienisz bez problemu do tej pod skrzynia trzeba opuscic cała belke z zawieszeniem:)

mi sie udalo wymienic ta kleszczowa bez opuszczania belki

1. poprostu podnioslem troche silnik

2. odkreciłem "łapę od skrzyni"

3. odkrecilem poduche od belki

4. potem (dopiero wtedy byl jakis dostep) odkreciłem "łapę" od poduchy

5. i osobno najpierw łapę a potem poduche wyjąłem

skręcanie w odwrotnej kolejności

proponuje jeszcze odkrecic oslone turbiny bo troche wiecej miejsca sie zrobi :)

ogólnie to podrapane mam teraz rece po łokcie ale dalo sie bez opuszczania belki:)

a roznica jest kolosalna ja juz mialem tak ze silnik mi szorowal o ocieplenie maski:(

Link to comment
Share on other sites

Guest barthez
mi sie udalo wymienic ta kleszczowa bez opuszczania belki

1. poprostu podnioslem troche silnik

2. odkreciłem "łapę od skrzyni"

3. odkrecilem poduche od belki

4. potem (dopiero wtedy byl jakis dostep) odkreciłem "łapę" od poduchy

5. i osobno najpierw łapę a potem poduche wyjąłem

skręcanie w odwrotnej kolejności

proponuje jeszcze odkrecic oslone turbiny bo troche wiecej miejsca sie zrobi :)

ogólnie to podrapane mam teraz rece po łokcie ale dalo sie bez opuszczania belki:)

a roznica jest kolosalna ja juz mialem tak ze silnik mi szorowal o ocieplenie maski:(

A u Ciebie jak objawiał się ten problem? Auto drżało, szarpało cały czas czy np tylko podczas ruszania ... ??

Link to comment
Share on other sites

auto drżało na wolnych obrotach

szarpało przy ruszaniu

zaczynaly biegi ciezko wchodzic:( przewaznie wsteczny i jedynka)

aha i jak np wrzucilem na bieg jalowy i hamowalem przed krzyżówką to lewarek zmiany biegów przesuwał sie do przodu

kierownica drżała

i to chyba wszystko

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

dołączając się do tematu dodam że ja z tym szarpaniem przy ruszaniu borykam się od dłuższego czasu i brak mi już pomysłów, ruszam na większych obrotach i jest ok, taki urok tego auta... kogo zapytam kto ma vectre b to ma ten problem i nie wnika, trzeba się przyzwyczaić. Teraz zainwestuje w dynamit i rozpier.... tego grata

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Panowie, a ja mam znów trochę inny problem. Szarpie przy ruszaniu, jak obroty nie są za wysokie. Cały przód podskakuje i czasem, jeśli podskoki są za duże, po prawej stronie z przodu słychać potężne uderzenia. Jakby młotkiem ktoś walił w felge. Jakieś pomysły co to może być? Silnik DTH 2.0

Da się jechać, ale muszę ruszać naprawdę delikatnie.

Link to comment
Share on other sites

Panowie, a ja mam znów trochę inny problem. Szarpie przy ruszaniu, jak obroty nie są za wysokie. Cały przód podskakuje i czasem, jeśli podskoki są za duże, po prawej stronie z przodu słychać potężne uderzenia. Jakby młotkiem ktoś walił w felge. Jakieś pomysły co to może być? Silnik DTH 2.0

Da się jechać, ale muszę ruszać naprawdę delikatnie.

Prawa, górna poduszka - zobacz w jakim jest stanie lub czy ew. się nie odkręciła.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam chciałbym troche wznowić temat...natomiast tak jak w temacie zdarzyło mi się ostatnio że na zimnym silniku przy ruszaniu bardzo mi silnik wpadł w drgania tak jak by koła buksowały żeby tego unikać bardziej daje gazu przy ruszaniu.Chciałbym się dowiedzieć która z wyżej wymienionych diagnoz zniwelowała ten problem.Jak poduszka to na której się najbardziej skupić ze względu na to że nie stać Mnie na wymiane wszystkich

Link to comment
Share on other sites

Witam chciałbym troche wznowić temat...natomiast tak jak w temacie zdarzyło mi się ostatnio że na zimnym silniku przy ruszaniu bardzo mi silnik wpadł w drgania tak jak by koła buksowały żeby tego unikać bardziej daje gazu przy ruszaniu.Chciałbym się dowiedzieć która z wyżej wymienionych diagnoz zniwelowała ten problem.Jak poduszka to na której się najbardziej skupić ze względu na to że nie stać Mnie na wymiane wszystkich

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP