Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Janus

Znaczenie W=1083 w prędkościomierzu

Recommended Posts

Mam krótkie, ale podstawowe pytanie: Czy W=1083 na prędkościomierzu znaczy 1083 obroty linki na 1km?

Czy ktoś może mi dać jednoznaczną odpowiedź na to pytanie?

Z góry dziękuję. Wspomne jeszcze że informacja ta jest mi potrzebna do adaptacji tempomatu z VB/OB do VA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czy w Viki A był tempomat ? widziałem kierownicę multifunkcyjną a raczej tak uchwyt fabryczny obok kierownicy (nie mylić z regulacją kierownicy w pionie) ale tempomat ? a Tak w ogóle czy to jest potrzebne ? Czy to się sprawdza na naszych drogach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1. W Viki A nie bylo nigdy tempomatu - co nieznaczy ze nie mozna zaadaptowac z VB. Dzwignia z przyciskami pasuje.

2. Czy potrzebne? Na co dzien jezdze firmowym Focusem 115KM z tempomatem - wlaczam gdzie tylko sie da. W dluzszych trasach to juz 70% czasu jazdy noga spoczywa mi na podlodze, a nie na pedale - tak sie wprawilem w kilikaniu w tempomat :-) No i w Focusie mam manuala, a w Vilki mam automat - to jeszcze wachlowanie biegami by odeszlo...

3. Przy czym tempomat to polecam do Viki z silnikiem 2.0 i wyzszym. Jak to sie bedzie sprawdzalo w 1.8 to nie powiem (jeszcze)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Tylko kolego gaz masz na lince przeciez w VA...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przeciez wiem ze mam na lince... Mam na mysli tempomat z linka i silownikiem, taki jaki w OB m. in. montowali. W niektorych wersjach VB taki sam jesli nie fabrycznie, to ludzie sami sobie montowali...

Bylo o tym na forum VB.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Tak, tylko ze jest z tym wiecej zachodu anizeli z vectra B (chyba polift) gdzie nie masz linki od gazu. Myslalem ze nie chce Ci sie ta droga isc, no ale skoro tak lubisz tempomat (sam tez bym sie cieszyl gdybym mial) to powodzenia w pracach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak - ale potrzebuje potiwerdzenia istotnej dla mnie informacji: Czy W=1083 znaczy 1083 obroty linki (walka w liczniku) na 1 przejchany km. Jesli tak jest, to przy zalozeniu ze impulsator z zegarow generuje 9 impulsow na obrot: 9 x 1083 = 9747 impulsow na 1 km. Zakladajac ze mamy kola R14 i opony R14 175/70:

R felgi w cm = 14 x 2,25cm = 31,5cm.

Wysokosc opony: 175mm x 0,7 = 122,5mm = 12,25cm

Promien kola (felga + opona): 31,5cm + 12,25cm = 43,75cm

Obwod kola: 2 x 3,14 x 43,75 = 274,75 cm = 2,75m

Liczba obrotow kola na 1km: 1000m / 2,75m = 363,63

Liczba impulsow na jeden obrot kola: 9747 / 363,63 = 26,8 impulsu

Gdzies w necie czytalem artykul jak facet zaadaptowal tempomat oplowski do fiata ducato (kampingowy) - pisal ze tempomat wspolpracuje najlepiej przy zalozeniu, ze czujnik drogi daje 40 impulsow /1 obr kola.

Wiec jesli wszystko z impulsatorem w VA sie zgadza, to wystarczy dac na wyjscie impulsatora powielacz czestotliwosci x2 i bedzie sie mialo okolo 52 impulsow na 1 obrot kola. Niewykluczone, ze na 26 impulsach tez by chodzil. Wplywa to tylko na czulosc tempomatu na zmiany predkosci i na minimalna i maksymalna predkosc przy jakiej tempomat dziala...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Teraz tylko czekac az ktos to potwierdzi no i... powodzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Relacje pozniej oczywiscie widzimy na forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok - na razie moge potwierdzic ze zgodnie z polskimi przepisami odnosnie przyrzadow pomiarowych predkosci (autor mial na mysli pomiary kontrolne - radary, videoradary itp.) predkosciomierz w aucie powinien miec licznik ze stala, ktora moze okreslac:

1. Liczba obrotow na minute (tylko nie wiem na jaka wskazana predkosc to sie ma przekladac...)

2. Liczba obrotow na 1km ( i to jest bardziej prawdopodobne w przypadku W=xxxx).

Czy ktos, kto ma aktualnie wyjety predkosciomierz, moglby sie poswiecic i przekrecic licznik o 1/10 tych obrotow wskazanych przez W=xxxx i sprawdzic czy na liczniku kilometrow przybedzie 100m?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ostatnio mialem czas pogrzebac na forum i oto co udalo mi sie ustalic:

1. W=xxxx oznacza (z grubsza) liczbe obrotow linki predkosciomierza na jeden kilometr. Ta informacje potwierdzam po analizie tematu "BC vs. programowanie", gdzie nasi koledzy zamiescili tabele z kodami do BC. Z tabeli wynika ze w zaleznosci od rocznika i silnika wystepowaly 2 wersje impulsatorow, 1 generowala 8 impulsow na obrot a 2 generowala 15 impulsow. Po przyblizonych przeliczeniach impulsator generuje okolo 20 impulsow na jeden obrot kola w przypadku pierwszej wersji impulastora. Biorac pod uwage, ze czujniki ABS-u stosowane w VB generuja 32 impulsy na obrot kola, to sygnal z naszego impulastora w wersji pierwszej nalezaloby "podciagnac" do takiej liczby. Jak? Ano stosujac powielacz czestotliwosci x2 - teoretycznie da to nam okolo 40 impulsow na obrot kola. Nie wiem jak bedzie z poziomem napiecia impulsu impulsatora vs impulsu czujnika ABS-u, ale mysle ze oba pracuja tak naprawde generujac impulsy napiecia - taka moja teoria...

2. Na forum Nasze Auta widzialem zdjecia VA kolegi Hapko. Przecieralem 3 razy oczy, ale na zdjeciu kokpitu widzialem wlozona dzwignie kierunkow z VB/OB z przyciskami od tempomatu. Nie wiem czy kolega Hapkp posiada tempomat, ale nawet jesli nie - zdjecia potwierdzaja ze dzwignia fizycznie pasuje jesli chodzi o uklad wyprowadzen do kostki.

Niestety prac nad adaptacja nad tempomatem nie kontynuuje na razie :-( Mam z finansowego punktu widzenia najlepsze auto na swiecie - autko sluzbowe. Moja Viki stoi przed blokiem i czeka na lepsze czasy - az zona zrobi prawko ;-) W tej sytuacji inwestowanie w tempomat do prawie niejezdzacego auta jest ekonomicznie nieuzasadnione...

Edited by Janus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...