Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest dzix

Czyszczenie przepustnicy w silniku X18XE1

Recommended Posts

Guest dzix

Czyszczenie przepustnicy w silniku X18XE1

Please login or register to see this link.


Czyszczenie przepustnicy w silniku X18XE1

Silnik X18XE1 to mniejszy następca X18XE. Mniejszy, bo zrobiony na bloku 1.6l, a nie jak jego poprzednik 2.0l. Czy to wada, czy zaleta ? Nie wiem. Po prostu jest tak kilka unowocześnień, które wymagają okresowej obsługi.

Otóż silnik ten lubi szarpać przy stałej jeździe np. w kolumnie samochodów z prędkością 70-80 km/h na czwartym biegu. Szarpanie daje się również wyczuć podczas odpuszczania gazu i ponownego dodania np. przy wyjeżdżaniu z zakrętu.

Są zasadniczo dwa powody przez które silnik tak szarpie. Pierwszy to zacinający się zawór EGR (który w tym silniku jest sterowany tylko elektrycznie). Drugim powodem takich dziwnych zachowań jest zabrudzona przepustnica. Przepustnica brudzi się olejem przedostającym się do niej przez odmę. Nowoczesne umieszczenie odpowietrzenia silnika nie pozwala na zastosowanie konwencjonalnego filtra odmy co skutkuje koniecznością czyszczenia przepustnicy co pewien czas.

Do dzieła:

- odkręcamy plastikową pokrywę silnika

Please login or register to see this link.

zdejmujemy linkę gazu i plastikową rurę dolotową od filtra powietrza:

Please login or register to see this link.

oraz wtyczkę od sterowania:

Please login or register to see this link.

oraz gumowe węże – w sumie pięć (5):

Please login or register to see this link.

Przepustnica przykręcona jest na 4 śruby z łbem torx E10. Warto zdobyć długą nasadkę lub

zeszlifować tradycyjną, ponieważ jest za szeroka i nie nachodzi prawidłowo na śrubę.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

I wyjmujemy przepustnicę. W moim przypadku nie jest ona zbyt brudna ale i tak już zdradza

swoją złą naturę i silnik szarpie. Niewiele można w niej więcej rozebrać, prócz odkręcenia

przesłony, ale to nie jest potrzebne. Teraz należy otworzyć przesłonę i wszystko dokładnie

powycierać... brudna:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

I czysta:

Please login or register to see this link.

Na koniec warto przedmuchać otworki sprężonym powietrzem lub chociaż sprawdzić czy

przypadkiem nie są zatkane. Muszą być drożne – w przeciwnym przypadku cała nasza praca na

marne.

Please login or register to see this link.

Gotowe. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności. Czas całego zabiegu to około 1 godziny.

Pozdrawiam dzix


  • Dodający
    Gość
  • Dodano
    2012.02.08
  • Kategoria

    Please login or register to see this link.

 

Edited by matrox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra robota. Admini podwieszać aby nie zginęło i na stronę główną do porad.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Prozacc

Do powodów można zaliczyć jeszcze

falowanie na wolnych obrotach - czyszczenie przepustnicy pomaga.

Dobra porada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podwieszamy

Tłok się robi w dziale silnik więc może ktoś kto się poradami zajmuje zapodał to do porad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GREG506716

kolego a co z uszczelka pod przepustnica? musze kupic nowa czy ona sie nie psuje? przy demontazu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No własnie, co z tą uszczelką. Przybieram się do wyszyszczenia tej przepustnicy, ale bez wymiany uszczelki nie chce się za to zabierać. Wie ktoś może jaki jest jej numer katalogowy, bo za chiny ludowe nie mogę znaleźć żadnych informacji o niej.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> A może jednak nie trzeba jej zmieniać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Prozacc

uszczelke kupujecie nową

W ASO kosztuje 4zł, papierowa uszczelka pod przepustnicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest synek20

Witam mam taki problem jak wyczyszczę przepustnice to mama problem z obrotami ( obroty spadają bardzo wolno ) czego nie ma przed czyszczeniem co może być powodem takiego działania ????

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Prozacc

Takie objawy możesz mieć nawet przez 24 h

komp musi się dostosować do "nowych warunków pracy"

jak pojeździsz powinno wrócić do normy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest synek20

A jak nie pomaga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">((

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Prozacc

to sprawdź czy któraś z tych małych dziurek w przepustnicy

nie jest zatkana.

I czy uszczelka dobrze zamocowana itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie działają ani zdjęcia ani nie można pobrać pliku pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie tak, przymierzam się do czyszczenia przepustnicy a tu zonk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest synek20

witam wiesz co może to dla tego ze ja czyściłem preparatem do czyszczenia przepustnic i gaźników

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest synek20

witam wiesz co może to dla tego ze ja czyściłem preparatem do czyszczenia przepustnic i gaźników

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dzix

Please login or register to see this quote.

Witajcie

Po aucie pozostały wspomnienia, wogóle do Was nie wchodzę a i foto z serwera ktoś mi wyczyścił. Odnalazłem pdfa - kompletny więc zamieszczam na początku. Gdyby ktoś gdzieś coś mojego jeszcze znalazł w formie szczerbatej to proszę o info - spróbuję poprawić.

Edited by dzix

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sowi80

Witam, koledzy a co jeśli silnik zaczyna szarpać dopiero po przejechaniu pewnej ilości kilometrów, gdy jest już mocniej nagrzany?? Co wtedy może być powodem??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest novell

Świetna porada. Ja również miałem problem z obniżającymi się obrotami po wrzuceniu na luz przed zahamowaniem. Spadały do 500 i wracały (potrafiła tak zadrżeć i 3 razy) Generalnie czułem dyskomfort. Wczoraj przeczyściłem przepustnicę ale bez zdejmowania. Dokładnie wymyłem ekstrakcyjną i wd40. Efekt taki, że po wrzuceniu na luz było 1200-1500 obrotów ale "wyposażony" w wiedzę zaczerpniętą z forum iż komp musi się nauczyć nowych ustawień, pojeździłem 20 minut i dzisiaj już wszystko cacy. Koniec opadania obrotów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Jak wyczyścić przepustnice w silniku 1,6 16V z gazem(sekwencja)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepustnica siedzi na 4 śrubach, kilka przewodów i rurek trzeba odpiąć, robota bardzo prosta, w godzine się powinieneś wyrobić z wyczyszczeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

żadnych przewodów od gazu nie trzeba odłączać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

może pomoże

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skoro masz sekwencje to myślę że od gazu tam nic nie ma, bo kolektora nie ściągasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Smolin

Please login or register to see this quote.

Ja tak miałem u siebie w 1.6 16V. silnik "robił żabkę" po dodaniu gazu na 4 lub 5 biegu. Zawsze problem pojawiał się w trasie po przejechaniu ok 100 km, nigdy w mieście na krótkich dystansach. Nie pomogło czyszczenie całego dolotu z przepustnicą i krokowcem włącznie oraz zaślepienie EGR'a.

Pomogła wymiana świec i kabli WN

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> - problem więcej się nie pojawił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam czyli przepustnice w 1,8 czysci sie tak samo jak w 1,6 niczym sie to nie różni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...