Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Czyszczenie przepustnicy w silniku X18XE1


Guest dzix
 Share

Recommended Posts

Guest dzix

Czyszczenie przepustnicy w silniku X18XE1

Zobacz plik

Czyszczenie przepustnicy w silniku X18XE1

Silnik X18XE1 to mniejszy następca X18XE. Mniejszy, bo zrobiony na bloku 1.6l, a nie jak jego poprzednik 2.0l. Czy to wada, czy zaleta ? Nie wiem. Po prostu jest tak kilka unowocześnień, które wymagają okresowej obsługi.

Otóż silnik ten lubi szarpać przy stałej jeździe np. w kolumnie samochodów z prędkością 70-80 km/h na czwartym biegu. Szarpanie daje się również wyczuć podczas odpuszczania gazu i ponownego dodania np. przy wyjeżdżaniu z zakrętu.

Są zasadniczo dwa powody przez które silnik tak szarpie. Pierwszy to zacinający się zawór EGR (który w tym silniku jest sterowany tylko elektrycznie). Drugim powodem takich dziwnych zachowań jest zabrudzona przepustnica. Przepustnica brudzi się olejem przedostającym się do niej przez odmę. Nowoczesne umieszczenie odpowietrzenia silnika nie pozwala na zastosowanie konwencjonalnego filtra odmy co skutkuje koniecznością czyszczenia przepustnicy co pewien czas.

Do dzieła:

- odkręcamy plastikową pokrywę silnika

pre_1328687652__1.jpg

zdejmujemy linkę gazu i plastikową rurę dolotową od filtra powietrza:

pre_1328687687__2.jpg

oraz wtyczkę od sterowania:

pre_1328687735__3.jpg

oraz gumowe węże – w sumie pięć (5):

pre_1328687782__4.jpg

Przepustnica przykręcona jest na 4 śruby z łbem torx E10. Warto zdobyć długą nasadkę lub

zeszlifować tradycyjną, ponieważ jest za szeroka i nie nachodzi prawidłowo na śrubę.

pre_1328687796__5.jpg

pre_1328687823__6.jpg

I wyjmujemy przepustnicę. W moim przypadku nie jest ona zbyt brudna ale i tak już zdradza

swoją złą naturę i silnik szarpie. Niewiele można w niej więcej rozebrać, prócz odkręcenia

przesłony, ale to nie jest potrzebne. Teraz należy otworzyć przesłonę i wszystko dokładnie

powycierać... brudna:

pre_1328687855__7.jpg

pre_1328687912__8.jpg

I czysta:

pre_1328687923__9.jpg

Na koniec warto przedmuchać otworki sprężonym powietrzem lub chociaż sprawdzić czy

przypadkiem nie są zatkane. Muszą być drożne – w przeciwnym przypadku cała nasza praca na

marne.

pre_1328687957__10.jpg

Gotowe. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności. Czas całego zabiegu to około 1 godziny.

Pozdrawiam dzix


  • Dodający
    Gość
  • Dodano
    2012.02.08
  • Kategoria

 

Edited by matrox
Link to comment
Share on other sites

Dobra robota. Admini podwieszać aby nie zginęło i na stronę główną do porad. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Prozacc

Do powodów można zaliczyć jeszcze

falowanie na wolnych obrotach - czyszczenie przepustnicy pomaga.

Dobra porada.

Link to comment
Share on other sites

Podwieszamy

Tłok się robi w dziale silnik więc może ktoś kto się poradami zajmuje zapodał to do porad

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 month later...
kolego a co z uszczelka pod przepustnica? musze kupic nowa czy ona sie nie psuje? przy demontazu?

No własnie, co z tą uszczelką. Przybieram się do wyszyszczenia tej przepustnicy, ale bez wymiany uszczelki nie chce się za to zabierać. Wie ktoś może jaki jest jej numer katalogowy, bo za chiny ludowe nie mogę znaleźć żadnych informacji o niej. :angry: A może jednak nie trzeba jej zmieniać?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest synek20

Witam mam taki problem jak wyczyszczę przepustnice to mama problem z obrotami ( obroty spadają bardzo wolno ) czego nie ma przed czyszczeniem co może być powodem takiego działania ????

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Prozacc

Takie objawy możesz mieć nawet przez 24 h

komp musi się dostosować do "nowych warunków pracy"

jak pojeździsz powinno wrócić do normy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Prozacc

to sprawdź czy któraś z tych małych dziurek w przepustnicy

nie jest zatkana.

I czy uszczelka dobrze zamocowana itp

Link to comment
Share on other sites

Nie działają ani zdjęcia ani nie można pobrać pliku pdf

Dokładnie tak, przymierzam się do czyszczenia przepustnicy a tu zonk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nie działają ani zdjęcia ani nie można pobrać pliku pdf

Witajcie

Po aucie pozostały wspomnienia, wogóle do Was nie wchodzę a i foto z serwera ktoś mi wyczyścił. Odnalazłem pdfa - kompletny więc zamieszczam na początku. Gdyby ktoś gdzieś coś mojego jeszcze znalazł w formie szczerbatej to proszę o info - spróbuję poprawić.

Edited by dzix
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest sowi80

Witam, koledzy a co jeśli silnik zaczyna szarpać dopiero po przejechaniu pewnej ilości kilometrów, gdy jest już mocniej nagrzany?? Co wtedy może być powodem??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Świetna porada. Ja również miałem problem z obniżającymi się obrotami po wrzuceniu na luz przed zahamowaniem. Spadały do 500 i wracały (potrafiła tak zadrżeć i 3 razy) Generalnie czułem dyskomfort. Wczoraj przeczyściłem przepustnicę ale bez zdejmowania. Dokładnie wymyłem ekstrakcyjną i wd40. Efekt taki, że po wrzuceniu na luz było 1200-1500 obrotów ale "wyposażony" w wiedzę zaczerpniętą z forum iż komp musi się nauczyć nowych ustawień, pojeździłem 20 minut i dzisiaj już wszystko cacy. Koniec opadania obrotów :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Przepustnica siedzi na 4 śrubach, kilka przewodów i rurek trzeba odpiąć, robota bardzo prosta, w godzine się powinieneś wyrobić z wyczyszczeniem.

Link to comment
Share on other sites

żadnych przewodów od gazu nie trzeba odłączać?

Skoro masz sekwencje to myślę że od gazu tam nic nie ma, bo kolektora nie ściągasz.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Witam, koledzy a co jeśli silnik zaczyna szarpać dopiero po przejechaniu pewnej ilości kilometrów, gdy jest już mocniej nagrzany?? Co wtedy może być powodem??

Ja tak miałem u siebie w 1.6 16V. silnik "robił żabkę" po dodaniu gazu na 4 lub 5 biegu. Zawsze problem pojawiał się w trasie po przejechaniu ok 100 km, nigdy w mieście na krótkich dystansach. Nie pomogło czyszczenie całego dolotu z przepustnicą i krokowcem włącznie oraz zaślepienie EGR'a.

Pomogła wymiana świec i kabli WN :D - problem więcej się nie pojawił.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP