Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

JarekS

Zaślepienie zaworu EGR w silnikach X18XE, X20XEV

Recommended Posts

Zaślepienie zaworu EGR w silnikach X18XE, X20XEV

Please login or register to see this link.


Tak jak się wcześniej zadeklarowałem, postanowiłem dla przyszłych pokoleń, stworzyć poradę odnośnie zaślepienia zaworu EGR.

Jest bardzo dużo postów na ten temat na forum, to też o wadach i zaletach nie będę się wypowiadał. Mimo że jest to banalnie proste (a może właśnie dlatego) nigdzie nie ma fotorelacji z tego zabiegu, która jak sadzę mogła by się niektórym przydać

Tak więc do rzeczy.

Potrzebne narzędzia:

- Klucz torx 40

- Stare nożyczki którymi będzie można wyciąć zaślepke z blaszki

- Plaster blaszki z puszki aluminiowej o wym ok. 10cm x 6 cm

- Kombinerki – mogą być przydatne ale nie muszą, ja musiałem sobie nimi pomóc przy odkręcaniu śrub.

Lokalizacja zaworu EGR

W silnikach 1.8, 2.0 16V zawór EGR znajduje się po prawej stronie komory silnika, nieco poniżej cewki zapłonowej. (Prośba do osób posiadających inne modele silnikowe żeby ewentualnie w miarę możliwości wstawiły zdjęcie z dokładną lokalizację zaworu).

Please login or register to see this link.

Zdejmujemy wtyczkę (zdj.1) oraz przewód podciśnienia(zdj 2 pkt.1), Następnie kluczem torx odkręcamy dwie śruby (zdj2 pkt.2)

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Po odkręceniu wyciągamy cały zawór i naszym oczom ukazuje się taki oto widok.

Od strony silnika

Please login or register to see this link.

To właśnie przez te otwory spaliny trafiają ponownie do komory silnika. W dolnym otworze znajduje się zawór który często na skutek zabrudzenia przestaje się domykać.

Między zaworem a blokiem silnika znajduje się blaszka, którą to właśnie zamierzamy wymienić.

Please login or register to see this link.

Odrysowujemy ją sobie na uprzednio przygotowanym plastrze blaszki i wycinamy pomijając środkowe otwory.

Powinniśmy otrzymać mniej więcej coś takiego:

Please login or register to see this link.

Nakładamy naszą nową blaszkę na miejsce starej.

Przykładamy do bloku silnika i skręcamy, następnie zakładamy wtyczkę, przewód podciśnienia i na tym koniec, cieszymy się z kolejnego rozwiązanego problemu :


  • Dodający

    Please login or register to see this link.

  • Dodano
    2012.02.07
  • Kategoria

    Please login or register to see this link.

 

Edited by matrox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli szefostwo uzna za przydatne to proszę o podklejenie, a jeśli nie to do kosza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Czy zauważył ktoś wzrost spalania po zaślepieniu zaworu EGR? Na podstawie moich obserwacji spalania pokazywanego przez kompuer pokładowy zdaje mi się, że tak się u mnie stało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak nastapi wzrost spalania po zaslepieniu zaworu recylkulacji spali egr.Obniza temperature spalania miszanki oraz jej cisnienie,zaprojektowany zeby chronic nasza cenna warstwe ozonowa.Poza tym nie prawidlowo pracujacy egr moze powodowac sporo roznych problemow z praca silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Dzisiaj rozebrałem swojego EGR na czynniki pierwsze i trochę go przeczyściłem bo silnik szarpał w okolicach 2000 obr/min. Przed rozbiórka i czyszczeniem sprawdziłem podobnie jak w krokowym czy nie ma przedmuchu z jednego otworu do drugiego przy zamkniętym zaworku i niestety zaworek sie nie domykał. Po przeczyszczeniu i złożeniu go do kupy zaworek zamyka się szczelnie. Jeszcze nie sprawdzałem jak silnik zachowuje się podczas jazdy, ale mam nadzieję, że szarpania już nie będzie. O efektach napiszę jutro.

niestety szarpanie nie ustąpiło

Edited by BRh+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam o ile więcej Ci pokazuje spalenie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D jestem ciekawy, zamierzam zaślepić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

patrzyłem na spalanie chwilowe i w wielu wypadkach wychodziło większe o ok. 1l/100km, ale mam komp zaprogramowany na silnik x25xe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KaeR

Witam serdecznie:)

Proszę o wytłumaczenie( tylko takie ...jak kobyłce u płotu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jakie mogą wystąpić problemy z nie prawidłowo działającym erg?? Mam już odcięty , ale dalej mi coś szwankuje, i powiem że powoli zaczynam się poddawać...i chodzi mi po głowie czy aby nie poczekać aż się zepsuje tak że wyskoczy na kompie i będzie wiadomo że to jest to , a nie takie szukanie ...

Trochę chaotycznie tu to napisałam ale w skrócie jest tak:

zapala normalnie, na benzynie jedzie ok, dopóki temp silnika nie przekracza na wskaźniku niebieskiego pola, wtedy:jeżeli się jedzie szarpie, jak się stoi potrafi zgasnąć.

Po zaślepieniu : już nie gaśnie ale dalej szarpie.

Na gazie na razie nie jeżdżę, dopóki nie dojdę do tego co jest grane, domyślam się że to jest coś związane z temperaturą, tylko jak mam sprawdzić co??

Vicia w tym czasie na gazie jeździć za bardzo nie lubi tzn pojedzie i to bardzo dobrze jak biegi idą w górę a jak trzeba redukować to obroty spadają prawie do zera, jak się łatwo domyślić zakręty pokonuję zazwyczaj siłą rozpędu bo gaśnie...

Może szanowni forumowicze coś podpowiecie?? bo szczerze pisząc mam dosyć,

Kasia

Share this post


Link to post
Share on other sites

opcja szukaj i do dzieła, wszystko na ten temat zostało już napisane.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KaeR

Please login or register to see this quote.

szukam i szukam i w sumie może być wszystko:)

ale dzięki za odp:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mirason

Ja miałem podobny problem i za sprawą podpowiedzi kolegi wyczyściłem przepustnicę.

Odkręciłem jedną opaskę , guma do góry i przepustnica na wierzchu bez rozbierania , benzyna ekstrakcyjna szmatka i dokładne czyszczenie z osadów zwłaszcza w miejscu gdzie się zamyka przepustnica.

Szarpanie (a raczej pływanie na wolnych obrotach) i gaśnięcie na luzie ustapiło , przynajmniej jak na razie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zobaczę co będzie dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Strzałka33

Witam

Ja mam silnik 1.6 16v i ostatnio najprawdopodobniej miałem początki kłopotów z EGR, zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE a u mechanika który się podpiął wyskoczyło kilka błędów m/n tego zaworu. sam nie wiem czy kombinować samemu czy czekać aż znów będzie kłopot i wtedy coś robić? Czy ktoś może napisać czy EGR jest konieczny czy nie i zaślepiać? Nowy do mojego silnika kosztuje na allegro niecałe trzy setki Jak myślicie?

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Strzałka33

Witam ponownie

Mam jeszcze pytanie, mianowicie czy jeżeli obroty są w granicach 550-600 obr/min na biegu jałowym to dobrze?nie mam żadnych problemów np: z zapalaniem , żadnego falowania obr. Mechanik który ostatnio kasował błędy i sprawdzał silnik u mnie powiedział że silnik pracuje dobrze i jest ok a ja pamiętam że jakiś czas temu były wyższe.Prośba oodpowiedź kolegów którzy się na tym dobrze znają

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ziga27

witam ,pytanie z serii głupie ,co to za zawór? przy EGR na zdjęciu nr 4 widać go po prawej ,

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> ,pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam czy jeżdzisz do dzisiaj z zaślepionym EGR i czy niemasz błędu na komputerze!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jeżdźę do dzisiaj i jest wszystko ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja "odślepiłem" EGR zaślepiony przez poprzedniego właściciela.

I jaki efekt? Jakoś wszystko jest OK.

W tych silnikach EGR jest tak prosty, że nie bardzo ma się co zepsuć.

Zapewnie w 90% przypadków zaślepionych EGRów, wystarczyłoby je tylko umiejętnie wyczyścić.

W moim przypadku również wystarczyło.

Po co więc gość wpychał tam tem kawałek blachy?

A no podejrzewam że naczytał sie tutaj bajek i zapewne jak tylko coś mu tam szarpnęło, od razu poleciał do sklepu po piwo w puszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SHOT

Witam

Gdzie ma być podłączony wężyki nr7 który jest pokazany w poradach a oto link do tego zdjęcia

Please login or register to see this link.

u mnie jest samo kolanko czy tak ba być bo tu też nie jest widoczne co dalej się z nim dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest r.wwy

tak jest chyba podpięty pod przepustnicą o ile dobrze pamiętam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ma być wpięty w króciec w kolektorze znajdyjący się obok rurki idącej do serwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie po dzisiejszym zaślepieniu EGR znikł błąd (zgasła kontrolka silnika)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_pijaki.gif" alt=":pijaki:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jakos nie uwazam tego pytania za glupie poniewaz przegladam juz 4 raz ta zakladke i na kilku kompach jednak na wszystkich jest zdjecie niedostepne moze to ktos zkorygowac lub ponownie wstawic te zdjecia ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogę, zrobię to w najbliższym czasie, przepraszam za niedostępność zdjęć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tą wtyczkę od egr to podłączyć ponownie czy nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...