Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zaślepienie zaworu EGR w silnikach X18XE, X20XEV


JarekS
 Share

Recommended Posts

Zaślepienie zaworu EGR w silnikach X18XE, X20XEV

Zobacz plik

Tak jak się wcześniej zadeklarowałem, postanowiłem dla przyszłych pokoleń, stworzyć poradę odnośnie zaślepienia zaworu EGR.

Jest bardzo dużo postów na ten temat na forum, to też o wadach i zaletach nie będę się wypowiadał. Mimo że jest to banalnie proste (a może właśnie dlatego) nigdzie nie ma fotorelacji z tego zabiegu, która jak sadzę mogła by się niektórym przydać

Tak więc do rzeczy.

Potrzebne narzędzia:

- Klucz torx 40

- Stare nożyczki którymi będzie można wyciąć zaślepke z blaszki

- Plaster blaszki z puszki aluminiowej o wym ok. 10cm x 6 cm

- Kombinerki – mogą być przydatne ale nie muszą, ja musiałem sobie nimi pomóc przy odkręcaniu śrub.

Lokalizacja zaworu EGR

W silnikach 1.8, 2.0 16V zawór EGR znajduje się po prawej stronie komory silnika, nieco poniżej cewki zapłonowej. (Prośba do osób posiadających inne modele silnikowe żeby ewentualnie w miarę możliwości wstawiły zdjęcie z dokładną lokalizację zaworu).

pre_1328646059__09092007097.jpg

Zdejmujemy wtyczkę (zdj.1) oraz przewód podciśnienia(zdj 2 pkt.1), Następnie kluczem torx odkręcamy dwie śruby (zdj2 pkt.2)

pre_1328646320__wtyczka_do_egr.jpg

pre_1328646345__rby_do_odkrcenia.jpg

Po odkręceniu wyciągamy cały zawór i naszym oczom ukazuje się taki oto widok.

Od strony silnika

pre_1328646410__po_zdjciu_agr.jpg

To właśnie przez te otwory spaliny trafiają ponownie do komory silnika. W dolnym otworze znajduje się zawór który często na skutek zabrudzenia przestaje się domykać.

Między zaworem a blokiem silnika znajduje się blaszka, którą to właśnie zamierzamy wymienić.

pre_1328646450__stara_blaszka_suca_za_wzr.jpg

Odrysowujemy ją sobie na uprzednio przygotowanym plastrze blaszki i wycinamy pomijając środkowe otwory.

Powinniśmy otrzymać mniej więcej coś takiego:

pre_1328646483__gotowa_blaszka.jpg

Nakładamy naszą nową blaszkę na miejsce starej.

Przykładamy do bloku silnika i skręcamy, następnie zakładamy wtyczkę, przewód podciśnienia i na tym koniec, cieszymy się z kolejnego rozwiązanego problemu :


 

Edited by matrox
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam

Czy zauważył ktoś wzrost spalania po zaślepieniu zaworu EGR? Na podstawie moich obserwacji spalania pokazywanego przez kompuer pokładowy zdaje mi się, że tak się u mnie stało.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Witam

Czy zauważył ktoś wzrost spalania po zaślepieniu zaworu EGR? Na podstawie moich obserwacji spalania pokazywanego przez kompuer pokładowy zdaje mi się, że tak się u mnie stało.

Tak nastapi wzrost spalania po zaslepieniu zaworu recylkulacji spali egr.Obniza temperature spalania miszanki oraz jej cisnienie,zaprojektowany zeby chronic nasza cenna warstwe ozonowa.Poza tym nie prawidlowo pracujacy egr moze powodowac sporo roznych problemow z praca silnika.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Dzisiaj rozebrałem swojego EGR na czynniki pierwsze i trochę go przeczyściłem bo silnik szarpał w okolicach 2000 obr/min. Przed rozbiórka i czyszczeniem sprawdziłem podobnie jak w krokowym czy nie ma przedmuchu z jednego otworu do drugiego przy zamkniętym zaworku i niestety zaworek sie nie domykał. Po przeczyszczeniu i złożeniu go do kupy zaworek zamyka się szczelnie. Jeszcze nie sprawdzałem jak silnik zachowuje się podczas jazdy, ale mam nadzieję, że szarpania już nie będzie. O efektach napiszę jutro.

niestety szarpanie nie ustąpiło

Edited by BRh+
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Witam

Czy zauważył ktoś wzrost spalania po zaślepieniu zaworu EGR? Na podstawie moich obserwacji spalania pokazywanego przez kompuer pokładowy zdaje mi się, że tak się u mnie stało.

Witam o ile więcej Ci pokazuje spalenie :D :D jestem ciekawy, zamierzam zaślepić.

Link to comment
Share on other sites

Witam serdecznie:)

Proszę o wytłumaczenie( tylko takie ...jak kobyłce u płotu ;) jakie mogą wystąpić problemy z nie prawidłowo działającym erg?? Mam już odcięty , ale dalej mi coś szwankuje, i powiem że powoli zaczynam się poddawać...i chodzi mi po głowie czy aby nie poczekać aż się zepsuje tak że wyskoczy na kompie i będzie wiadomo że to jest to , a nie takie szukanie ...

Trochę chaotycznie tu to napisałam ale w skrócie jest tak:

zapala normalnie, na benzynie jedzie ok, dopóki temp silnika nie przekracza na wskaźniku niebieskiego pola, wtedy:jeżeli się jedzie szarpie, jak się stoi potrafi zgasnąć.

Po zaślepieniu : już nie gaśnie ale dalej szarpie.

Na gazie na razie nie jeżdżę, dopóki nie dojdę do tego co jest grane, domyślam się że to jest coś związane z temperaturą, tylko jak mam sprawdzić co??

Vicia w tym czasie na gazie jeździć za bardzo nie lubi tzn pojedzie i to bardzo dobrze jak biegi idą w górę a jak trzeba redukować to obroty spadają prawie do zera, jak się łatwo domyślić zakręty pokonuję zazwyczaj siłą rozpędu bo gaśnie...

Może szanowni forumowicze coś podpowiecie?? bo szczerze pisząc mam dosyć,

Kasia

Link to comment
Share on other sites

opcja szukaj i do dzieła, wszystko na ten temat zostało już napisane.

Pozdrawiam

szukam i szukam i w sumie może być wszystko:)

ale dzięki za odp:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest mirason

Ja miałem podobny problem i za sprawą podpowiedzi kolegi wyczyściłem przepustnicę.

Odkręciłem jedną opaskę , guma do góry i przepustnica na wierzchu bez rozbierania , benzyna ekstrakcyjna szmatka i dokładne czyszczenie z osadów zwłaszcza w miejscu gdzie się zamyka przepustnica.

Szarpanie (a raczej pływanie na wolnych obrotach) i gaśnięcie na luzie ustapiło , przynajmniej jak na razie :)

Zobaczę co będzie dalej.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Strzałka33

Witam

Ja mam silnik 1.6 16v i ostatnio najprawdopodobniej miałem początki kłopotów z EGR, zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE a u mechanika który się podpiął wyskoczyło kilka błędów m/n tego zaworu. sam nie wiem czy kombinować samemu czy czekać aż znów będzie kłopot i wtedy coś robić? Czy ktoś może napisać czy EGR jest konieczny czy nie i zaślepiać? Nowy do mojego silnika kosztuje na allegro niecałe trzy setki Jak myślicie?

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest Strzałka33

Witam ponownie

Mam jeszcze pytanie, mianowicie czy jeżeli obroty są w granicach 550-600 obr/min na biegu jałowym to dobrze?nie mam żadnych problemów np: z zapalaniem , żadnego falowania obr. Mechanik który ostatnio kasował błędy i sprawdzał silnik u mnie powiedział że silnik pracuje dobrze i jest ok a ja pamiętam że jakiś czas temu były wyższe.Prośba oodpowiedź kolegów którzy się na tym dobrze znają

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

A ja "odślepiłem" EGR zaślepiony przez poprzedniego właściciela.

I jaki efekt? Jakoś wszystko jest OK.

W tych silnikach EGR jest tak prosty, że nie bardzo ma się co zepsuć.

Zapewnie w 90% przypadków zaślepionych EGRów, wystarczyłoby je tylko umiejętnie wyczyścić.

W moim przypadku również wystarczyło.

Po co więc gość wpychał tam tem kawałek blachy?

A no podejrzewam że naczytał sie tutaj bajek i zapewne jak tylko coś mu tam szarpnęło, od razu poleciał do sklepu po piwo w puszcze.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Gdzie ma być podłączony wężyki nr7 który jest pokazany w poradach a oto link do tego zdjęcia

Ma być wpięty w króciec w kolektorze znajdyjący się obok rurki idącej do serwa.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

witam ,pytanie z serii głupie ,co to za zawór? przy EGR na zdjęciu nr 4 widać go po prawej , :rolleyes: ,pozdrawiam.

jakos nie uwazam tego pytania za glupie poniewaz przegladam juz 4 raz ta zakladke i na kilku kompach jednak na wszystkich jest zdjecie niedostepne moze to ktos zkorygowac lub ponownie wstawic te zdjecia ??

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP