Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

JarekS

Zaślepienie zaworu EGR w silnikach X18XE, X20XEV

108 postów w tym temacie

Napisano (edytowany)

Zaślepienie zaworu EGR w silnikach X18XE, X20XEV

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Tak jak się wcześniej zadeklarowałem, postanowiłem dla przyszłych pokoleń, stworzyć poradę odnośnie zaślepienia zaworu EGR.

Jest bardzo dużo postów na ten temat na forum, to też o wadach i zaletach nie będę się wypowiadał. Mimo że jest to banalnie proste (a może właśnie dlatego) nigdzie nie ma fotorelacji z tego zabiegu, która jak sadzę mogła by się niektórym przydać

Tak więc do rzeczy.

Potrzebne narzędzia:

- Klucz torx 40

- Stare nożyczki którymi będzie można wyciąć zaślepke z blaszki

- Plaster blaszki z puszki aluminiowej o wym ok. 10cm x 6 cm

- Kombinerki – mogą być przydatne ale nie muszą, ja musiałem sobie nimi pomóc przy odkręcaniu śrub.

Lokalizacja zaworu EGR

W silnikach 1.8, 2.0 16V zawór EGR znajduje się po prawej stronie komory silnika, nieco poniżej cewki zapłonowej. (Prośba do osób posiadających inne modele silnikowe żeby ewentualnie w miarę możliwości wstawiły zdjęcie z dokładną lokalizację zaworu).

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Zdejmujemy wtyczkę (zdj.1) oraz przewód podciśnienia(zdj 2 pkt.1), Następnie kluczem torx odkręcamy dwie śruby (zdj2 pkt.2)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Po odkręceniu wyciągamy cały zawór i naszym oczom ukazuje się taki oto widok.

Od strony silnika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

To właśnie przez te otwory spaliny trafiają ponownie do komory silnika. W dolnym otworze znajduje się zawór który często na skutek zabrudzenia przestaje się domykać.

Między zaworem a blokiem silnika znajduje się blaszka, którą to właśnie zamierzamy wymienić.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Odrysowujemy ją sobie na uprzednio przygotowanym plastrze blaszki i wycinamy pomijając środkowe otwory.

Powinniśmy otrzymać mniej więcej coś takiego:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Nakładamy naszą nową blaszkę na miejsce starej.

Przykładamy do bloku silnika i skręcamy, następnie zakładamy wtyczkę, przewód podciśnienia i na tym koniec, cieszymy się z kolejnego rozwiązanego problemu :


  • Dodający

    Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

  • Dodano
    2012.02.07
  • Kategoria

    Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 

Edytowano przez matrox
4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szefostwo uzna za przydatne to proszę o podklejenie, a jeśli nie to do kosza.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy zauważył ktoś wzrost spalania po zaślepieniu zaworu EGR? Na podstawie moich obserwacji spalania pokazywanego przez kompuer pokładowy zdaje mi się, że tak się u mnie stało.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak nastapi wzrost spalania po zaslepieniu zaworu recylkulacji spali egr.Obniza temperature spalania miszanki oraz jej cisnienie,zaprojektowany zeby chronic nasza cenna warstwe ozonowa.Poza tym nie prawidlowo pracujacy egr moze powodowac sporo roznych problemow z praca silnika.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Witam

Dzisiaj rozebrałem swojego EGR na czynniki pierwsze i trochę go przeczyściłem bo silnik szarpał w okolicach 2000 obr/min. Przed rozbiórka i czyszczeniem sprawdziłem podobnie jak w krokowym czy nie ma przedmuchu z jednego otworu do drugiego przy zamkniętym zaworku i niestety zaworek sie nie domykał. Po przeczyszczeniu i złożeniu go do kupy zaworek zamyka się szczelnie. Jeszcze nie sprawdzałem jak silnik zachowuje się podczas jazdy, ale mam nadzieję, że szarpania już nie będzie. O efektach napiszę jutro.

niestety szarpanie nie ustąpiło

Edytowano przez BRh+
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam o ile więcej Ci pokazuje spalenie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D jestem ciekawy, zamierzam zaślepić.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

patrzyłem na spalanie chwilowe i w wielu wypadkach wychodziło większe o ok. 1l/100km, ale mam komp zaprogramowany na silnik x25xe

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie:)

Proszę o wytłumaczenie( tylko takie ...jak kobyłce u płotu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jakie mogą wystąpić problemy z nie prawidłowo działającym erg?? Mam już odcięty , ale dalej mi coś szwankuje, i powiem że powoli zaczynam się poddawać...i chodzi mi po głowie czy aby nie poczekać aż się zepsuje tak że wyskoczy na kompie i będzie wiadomo że to jest to , a nie takie szukanie ...

Trochę chaotycznie tu to napisałam ale w skrócie jest tak:

zapala normalnie, na benzynie jedzie ok, dopóki temp silnika nie przekracza na wskaźniku niebieskiego pola, wtedy:jeżeli się jedzie szarpie, jak się stoi potrafi zgasnąć.

Po zaślepieniu : już nie gaśnie ale dalej szarpie.

Na gazie na razie nie jeżdżę, dopóki nie dojdę do tego co jest grane, domyślam się że to jest coś związane z temperaturą, tylko jak mam sprawdzić co??

Vicia w tym czasie na gazie jeździć za bardzo nie lubi tzn pojedzie i to bardzo dobrze jak biegi idą w górę a jak trzeba redukować to obroty spadają prawie do zera, jak się łatwo domyślić zakręty pokonuję zazwyczaj siłą rozpędu bo gaśnie...

Może szanowni forumowicze coś podpowiecie?? bo szczerze pisząc mam dosyć,

Kasia

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

opcja szukaj i do dzieła, wszystko na ten temat zostało już napisane.

Pozdrawiam

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

szukam i szukam i w sumie może być wszystko:)

ale dzięki za odp:)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem i za sprawą podpowiedzi kolegi wyczyściłem przepustnicę.

Odkręciłem jedną opaskę , guma do góry i przepustnica na wierzchu bez rozbierania , benzyna ekstrakcyjna szmatka i dokładne czyszczenie z osadów zwłaszcza w miejscu gdzie się zamyka przepustnica.

Szarpanie (a raczej pływanie na wolnych obrotach) i gaśnięcie na luzie ustapiło , przynajmniej jak na razie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zobaczę co będzie dalej.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam silnik 1.6 16v i ostatnio najprawdopodobniej miałem początki kłopotów z EGR, zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE a u mechanika który się podpiął wyskoczyło kilka błędów m/n tego zaworu. sam nie wiem czy kombinować samemu czy czekać aż znów będzie kłopot i wtedy coś robić? Czy ktoś może napisać czy EGR jest konieczny czy nie i zaślepiać? Nowy do mojego silnika kosztuje na allegro niecałe trzy setki Jak myślicie?

Pozdro

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Mam jeszcze pytanie, mianowicie czy jeżeli obroty są w granicach 550-600 obr/min na biegu jałowym to dobrze?nie mam żadnych problemów np: z zapalaniem , żadnego falowania obr. Mechanik który ostatnio kasował błędy i sprawdzał silnik u mnie powiedział że silnik pracuje dobrze i jest ok a ja pamiętam że jakiś czas temu były wyższe.Prośba oodpowiedź kolegów którzy się na tym dobrze znają

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam ,pytanie z serii głupie ,co to za zawór? przy EGR na zdjęciu nr 4 widać go po prawej ,

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> ,pozdrawiam.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam czy jeżdzisz do dzisiaj z zaślepionym EGR i czy niemasz błędu na komputerze!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jeżdźę do dzisiaj i jest wszystko ok.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja "odślepiłem" EGR zaślepiony przez poprzedniego właściciela.

I jaki efekt? Jakoś wszystko jest OK.

W tych silnikach EGR jest tak prosty, że nie bardzo ma się co zepsuć.

Zapewnie w 90% przypadków zaślepionych EGRów, wystarczyłoby je tylko umiejętnie wyczyścić.

W moim przypadku również wystarczyło.

Po co więc gość wpychał tam tem kawałek blachy?

A no podejrzewam że naczytał sie tutaj bajek i zapewne jak tylko coś mu tam szarpnęło, od razu poleciał do sklepu po piwo w puszcze.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Gdzie ma być podłączony wężyki nr7 który jest pokazany w poradach a oto link do tego zdjęcia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

u mnie jest samo kolanko czy tak ba być bo tu też nie jest widoczne co dalej się z nim dzieje.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak jest chyba podpięty pod przepustnicą o ile dobrze pamiętam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ma być wpięty w króciec w kolektorze znajdyjący się obok rurki idącej do serwa.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie po dzisiejszym zaślepieniu EGR znikł błąd (zgasła kontrolka silnika)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_pijaki.gif" alt=":pijaki:">

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jakos nie uwazam tego pytania za glupie poniewaz przegladam juz 4 raz ta zakladke i na kilku kompach jednak na wszystkich jest zdjecie niedostepne moze to ktos zkorygowac lub ponownie wstawic te zdjecia ??

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogę, zrobię to w najbliższym czasie, przepraszam za niedostępność zdjęć.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!


Zaloguj się