Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

RURA DOLOTU POWIETRZA


Guest Lucky580
 Share

Recommended Posts

Guest Lucky580

Witam

Mam Vectrę B 96r. 1.6 16 v B+G . Miałem, jadąc na LPG, parę strzałów z kolektora dolotowego (zbyt uboga mieszanka). Będąc na regulacji LPG mechanik stwierdził, że nie działa sonda lambda; pierwszą czynnością było zatkanie przez niego wlotu powietrza, obroty silnika nie zmieniły się. Następnie użył miernika i potwierdził swoje przypuszczenia (czasem działa, czasem nie). Na szczęście udało mu się jakoś wyregulować przy użyciu analizatora spalin żeby autko nie paliło za dużo.

Wróciłem do domu i postanowiłem zatkać wlot powietrza (silnik nie zmienił obrotów, nie przydusił się). Usłyszałem za to zasysanie powietrza za silnikiem okazało się ze wężyk [4]idący od pompy powietrza wtórnego nie jest dobrze założony i prawdopodobnie tam zasysa powietrze. Poprawiłem opaskę zaciskową i miało być ok., ale dalej było słychać zasysanie powietrza. Poruszałem tym wężykiem i okazało się ze razem z końcówką na którą był założony (na jej brzegach były resztki kleju, który najwidoczniej puścił pod wpływem temperatury). Zatykając otwór, który pojawił się po wyjęciu węża [4] dalej było słychać zasysanie powietrza. Sprawdzając dalej okazało się, że kolano [3] owinięte jest czarną taśmą izolacyjną.

Moje pytanie brzmi: lepiej wymienić tą rurę dolotu powietrza (koszt nowej ok. 150zł, na szrocie, jak uda się znaleźć, ok. 75 zł)? Czy można by to najprawdopodobniej popękane kolano zastąpić jakimś innym (np. jakąś rurą gumową) albo spróbować skleić to jeszcze raz i dalej tak jeździć? Może miał ktoś podobny problem?

Moje drugie pytanie brzmi: Co to za elementy pod nr 1 i 2?

Dzięki pozdrawiam Lucky

post-21869-1212183467_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wymieniać wymieniać. Sprawdź też ile kosztuje w ASO. Jak szukałem tego dolotu do 2.0 to szrot chciał 150 a w ASO dostałem za 78zł.

Link to comment
Share on other sites

Moje drugie pytanie brzmi: Co to za elementy pod nr 1 i 2?

nr 1 - czujnik temperatury powietrza zasysanego

nr 2 - rezonator dolotu

rure koniecznie wymień.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest 19gieksa64

a idzie to samemu wymienic??czy trzeba do mechanika jechac?

Jak by ktos mial z tym do czynienia krk po kroku bylbym wdzieczny

czy po takiej wymianie rury musze jechac na jakoms regulacje??

Edited by 19gieksa64
Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

No to malutki mam zonk w sklepie mi powiedzieli za ta czesc 180 zl:(lipa myslalem ze to troszke taniej wyjdzie nie orientuje sie ktos jakie to ma dokladne wymiary bo prubuje to znajesc gdzies tu na slasku(szukam w intercars ale niema fotek tylko wymiary)tylko orginal musi byc czy rade jakis zamiennik zamontowac??

Link to comment
Share on other sites

Guest 19gieksa64

Hejka mam sprawe jak byscie mogli powiedziec ktora z tych rur dolotowych bedzie pasowac do mojej vectry(vectra b 1996r 1,6 16v hatchback benzyna podaje wam turaj linki i czekam na odp dzieki:)

http://www.allegro.pl/item923065106_opel_vectra_b_1_6b_rura_przewod_filtra_powietrza.html

http://www.allegro.pl/item932953777_opel_vectra_b_rura_waz_1_6_1_6.html

Edited by 19gieksa64
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest Fabien

Witam,

Nie chciałem otwierać nowego wątku, dlatego mój problem opisze tutaj.

Dzisiaj wymieniając filtr powierza w X20XEV zauważyłem pewna okoliczność - mianowicie, że rura dolotu powietrza wychodząca z obudowy filtra powierza jest jakby urwana, bądź wyskoczyła z gniazda o podobnym owalnym rozmiarze, znajdującego się tuż pod reflektorem. Wszystko niżej jest na zdjęciu dla ułatwienia sprawy:

dsc08679.jpg

Teraz rodzi się moje pytanie, czy aktualny stan jest prawidłowy ? Czy koniec rury dolotowej, który widać na zdjęciu powinien być zainstalowany w gnieździe znajdującym się pod reflektorem ? Jakie mogą być skutki jazdy z czymś takim, bo nie wiem jak długo jeździłem z takim układem powietrza ?

Pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

Rura ma być zamontowana w tym gnieździe aby łapało zimniejsze powietrze z pod maski podczas jazdy. Wsuń ją tam z powrotem.

Jazda z taką rurą na nic nie wpływa, może jedynie podczas upałów moze być odczucie jakby samochód był trochę mułowaty.

Ale jeśli masz gaz IIgen to tak to ma zostać jeśli dobrze jeździ. Jeśli masz sekwencje to takrze naleźy to wsunąc na swoje miejsce.

Edited by dexter23pl
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mam pytanie - otóż tą rure co jest w poście fabiana mam rozerwaną i odsuniętą. Czy to może mieć wpływ na temperature silnika(diesel)

Edited by xCerberek
Link to comment
Share on other sites

a moze troszke ma ? 

ja to interpretuję tak, że zasysane jest gorące powietrze (będące w komorze silnika), a nie zimne ... 

moge sie mylic :)

Link to comment
Share on other sites

To jest trochę odwrotnie ;)

Temperatura silnika w tym przypadku ma wpływ na temperaturę zasysanego powietrza przez co auto może być słabsze

Natomiast temperatura silnika nie wzrośnie przez rozerwaną rurę dolotową.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam

Mam Vectrę B 96r. 1.6 16 v B+G . Miałem, jadąc na LPG, parę strzałów z kolektora dolotowego (zbyt uboga mieszanka). Będąc na regulacji LPG mechanik stwierdził, że nie działa sonda lambda; pierwszą czynnością było zatkanie przez niego wlotu powietrza, obroty silnika nie zmieniły się. Następnie użył miernika i potwierdził swoje przypuszczenia (czasem działa, czasem nie). Na szczęście udało mu się jakoś wyregulować przy użyciu analizatora spalin żeby autko nie paliło za dużo.

Wróciłem do domu i postanowiłem zatkać wlot powietrza (silnik nie zmienił obrotów, nie przydusił się). Usłyszałem za to zasysanie powietrza za silnikiem okazało się ze wężyk [4]idący od pompy powietrza wtórnego nie jest dobrze założony i prawdopodobnie tam zasysa powietrze. Poprawiłem opaskę zaciskową i miało być ok., ale dalej było słychać zasysanie powietrza. Poruszałem tym wężykiem i okazało się ze razem z końcówką na którą był założony (na jej brzegach były resztki kleju, który najwidoczniej puścił pod wpływem temperatury). Zatykając otwór, który pojawił się po wyjęciu węża [4] dalej było słychać zasysanie powietrza. Sprawdzając dalej okazało się, że kolano [3] owinięte jest czarną taśmą izolacyjną.

Moje pytanie brzmi: lepiej wymienić tą rurę dolotu powietrza (koszt nowej ok. 150zł, na szrocie, jak uda się znaleźć, ok. 75 zł)? Czy można by to najprawdopodobniej popękane kolano zastąpić jakimś innym (np. jakąś rurą gumową) albo spróbować skleić to jeszcze raz i dalej tak jeździć? Może miał ktoś podobny problem?

Moje drugie pytanie brzmi: Co to za elementy pod nr 1 i 2?

Dzięki pozdrawiam Lucky

A więc tak miejsce zaznaczone nr 4 na tym zdjęciu to nie jest od wężyka od pompy powietrza wtórnego ponieważ pompa daje dodatkowe powietrze do kolektora wydechowego a nie na przepustnice. Tam jest wpięty wąż z odmy. Ja mam go wypiętego i podpięty tam wąż z gazu, Ty zapewne też tak masz.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP