Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
michal1983

STACYJKA Pomocy!!!

Recommended Posts

Witam

Przeszukałem całe forum i już mniej wiecej zdiagnozowałem usterkę. Otóż nie mogę przekręcić kluczyka. Muszę teraz zdemontować stacyjkę i wyciągnąc wkładkę. Tylko, ze jest problem, podobno wkładkę można wyciągnąc tylko jeśli kluczyk znajduje się w pozycji I. A ja wogóle nie mogę go przekręcić. Koła zablokowane. Stukałem, pokałem, WD-40 i nic. Jutro chciałem autko do mechanika i niech demontuje. Tylko czy można to zrobić nic nie niszcząc i wyłamując??

Bardzo proszę o pomoc możliwie jak najszybciej. No i jak jest orientacyjny koszt naprawy. Słyszałem że to w oplach częsta usterka. Jak zadzwoniłem do warsztatu to mechanik odrazu pytał sie czy to opel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

raz tak mialem ... ale to bylo po parkowaniu i kola mailem skrecone calkowicie w prawoo ! wtedy wyciagnelem kluczyk pstrykla blokada i ok. na drugi dzien wlozylem kluczyk ale blokada nie poscila i nie moglem nic zrobic.. moj kolega zlapal za kolo mocno szarpnol w prawoo zeby byl minimalny luzz.. i wtedy jakims cudem blokada i kluczyk ruszyl .. :| a ty maszjakies luzy na kierownicy czy masz ja zablokowana na sztywno ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli kierownica jest zblokowana to jest wiekszy problem i nie bardzo da sie to zrobić metodą bezinwazyjną. Raczej potrzebny warsztat i mechanik, który wie co robi bo pewnie trzeba będzie rozwiercić. Poszukaj na forum - parę osób już to przerabiało.

PS. Ktoś kiedyś pisał, żeby walnąć parę razy w koło (jakbyś próbował je skręcić) i że odblokowało. Jakoś do mnie ta metoda nie przemawia ale spróbować nic nie kosztuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS. Ktoś kiedyś pisał, żeby walnąć parę razy w koło (jakbyś próbował je skręcić) i że odblokowało.

tak ajk wczesniej pisalem kolega szarpna kolem a ja w tym momecie krecilemm... i ? zadzialalo .. pruboj , to nic nie kosztuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> mi pomoglo moze i tobie pomoze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koła na szczęscie stoją prosto więc nie bedzie problemu z wjazdem na lawetę. Autko stoi pod zakładem pracy ale jutro rano podjadę i spróbuję poer...ąc wkoło i ruszyć stacyjką.Może coś sie uda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak mowie najlepiej zeby bylo was dwochh ... jeden niech walczy z brudnym kolem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> a wlasciciel niech kreci keirownica i stacyjka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed chwilą z teściem próbowałem waszego sposobu jednak ani drgnie. Chyba przyjdzie pożegnać się z Viki. Najpierw skrznia F18 teraz stacyjka. Przykro mi tym bardziej że z zasady dbam o auto. Nie szarpię kluczykami, ze stacyjką obchodziłem sie zawsze deliatnie. Czytałem na forum że te awarie mają związek z wysokimi temperaturami. Nie wiem na ile w tym prawdy- jednak dziś było bardzo gorąco a wnętrze auta rozgrzało się do pona 40 stopni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

U mnie też to było - WD - 40 to cmentarz dla stacyjki.

Naprawił mi kolega za parę zł - szlifowanie zapadek w stacyjce - 50-100 zł - nie pamietam.

Ale odpalałem: kluczyk wciskałem bardzo mocno w stacyjkę - aż potem miałem wnętrze dłoni sine - tak z pełnej pary dociskasz i powinien z czuciem sie przekręcić. Ostrożnie - żeby nie złamać. I pamietaj - łapiesz normalnie, wciskasz do oporu i jeszcze mocniej i jednocześnie przekręcasz.

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem tak 2-3 dni - już chciałem wymieniać zamki w serwisie (1500 zł) - a ten koleś co mi robił mówi że przed 2000 i chyba do 2002 tak mają - ma jakiś patent do szlifowania zapadek ale mówi że on zmarnował 3 bębenki zanim sie nauczył, sprężynki od zapadek wystrzeliwują po rozmontowaniu.

szkoda że nie mieszkasz bliżej to byśmy podjechali.

A'propos - skąd jesteś: mam rodzine pod Ostródą i w Olsztynie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrówki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U fachowca od zamków taka usługa kosztuje poniżej 100zł - o ile blokady nie złapało. Dlatego wszędzie piszemy, żeby robić zapadki od razu jak się zacznie przycinać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooo, toż mówię że wziął parę zł, a jeszcze podłączał się z kompem, sprawdzał błędy itp.

Najważniejsza informacja dla Michała - jak przekręcałem to było tkie uczucie jakby się stacyjka wyłamywała.

Co do WD-40 to pracuję w przemyśle moto i wiem że takie elementy pracują na sucho lub po minimalnym smarowaniu smarami grafitowymi itp.

Podczas eksploatacji wycierany metal niestety potrafi przyblokować zapadkę i są problemy.

Dzięki pomocy ludzi z tego forum wiem że powinno się robić takie naprawy przy pierwszych oznakach - ale u mnie ten problem wystąpił niecałe 7 godz. po zakupie i nie było żadych kłopotów wcześniej - kupiłem, zacząłem objeżdżać rodzinkę żeby się pochwalić, szwagier chciał sie przejechać, wsiada i d***... Śmiali sie że nie oblane

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i dla tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem Z Działdowa. A u nas speców od takich zamków nie ma. Jedenie u pana "mietka" co szprychy umie centrować. Jęsli miałbym już stacyjkę w ręku to byłbym spokojny-wizyta w olsztynie-1 godzinka i z głowy.Problem z tym że kierownica jest chyba zablokowana.Boję się coś wyłamać, nie wiem jak się za to zabrać.I chyba poproszę mechanika samochodowego żeby mi pomógł.Mając narzędzia napewno na warsztacie po zholowaniu coś poradzi.

A z tym blokowaniem to wiem ze jak coś nie łapie to trzeba robić.Tylko że u mnie w sumie nić wczeniej ie blokowało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówię Ci - spróbuj tak jak pisałem - miałem identyczną sytuację - też bez ostrzeżeń...

A z fachowcami to jest różnie - przecież nie pojedzie na lawecie do gaścia co klucze dorabia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sam pytałem w warsztatach i w 2 usłyszałem - "Panie, kto się będzie z tym bawił" albo "to się nie naprawia, to się wymienia", "za 200 rozwiercimy i zamontujemy nową stacyjkę - tylko kluczyk do odpalania bedzie inny" No i namierzyłem tego kolesia który lubi sobie w garażu podłubać - jeżdżę tak ponad 1/2 roku.

Powodzenia.

PS: Michał, a co do skrzyni to się nie martw - mi 1 m-c po kupnie urwało zawory i wymieniałem silnik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

W olsztynie koleś przez telefon powiedział mi że jesli tylko dostarczę do niego stacyjkę, nieważne z czym może być z całą deską rodzielczą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to on mi to zrobi i co najwyzej wymieni wkładkę dopasowywując ją do istniejącego kluczyka.Wię kluczy dodtakowych by nie było.tylko żeby potrafili stacyjkę wyjąc....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

A co do skrzyni była uszkodzona już w chwili zakupu. Naszczęscie doszedłem z handlarzem do porozumienia i pokrył częśc kosztów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podjedz do gościa co dorabia klucze i powiedz zeby ci zrobił nowy wyższy klucz zwykły taki bez immobilizera ja robie frezem 2mm i daje pilot 2,8mm wtedy jest szansa ze uda ci sie przekręcić stacyjke i ja wyjać

Na forum masz opisane jak sie wyjmuje stacyjke tylko musi sie przekręcić

Miałem już takich napraw dużo i zawsze mi się udawało ją przekręcić po zrobieniu nowego wyższego klucza szkoda ze mieszkasz daleko bo bym ci to zrobił

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Autko stoi już na warsztacie. Wszyscy trochę mieliście rację.Mechanik powiedział mi że jeszcze nie miał stacyki której nie dało się przekręcić. Ale po 20 min. skapitulował. Autko zapakował a lawetę.Wczesniej kazał zaciągnąć ręczny. Zaciągają hamulec przekręcił kluczyk i... przekręcił. Mimo to już szczęsliwy kazałem mu autko zabrać na warsztat i naprawić stacyjkę.nie ma co ryzykować. Całe szczęscię że się udało przekręcić. Być może szarpnięcia przy wciąganiu na lawetę ruszyło blokadę na tyle mocno że odskoczyła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tobie sie juz udalo, moze innym sie przyda:

Ja mialem podobnie -

Please login or register to see this link.

W moim przypadku byly to zapadki ktore mozna w ww watku ladnie na zdjeciach obejrzec. szlifowanie zapadek sprowadza sie do zaokraklemnia kantow tak by nawet jak wystaja za duzo z bembenka to i tak przy przekrecaniu sie showaja. Z tego co wiem to niejktorzy wywalaja za wysokie zapadki ale moze to spowodowac ze kluczyk wypadnie podczas jazdy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Jak mialem rozebrana stacyjke to zaobserwowalem w obudowie stacyjki (to co pozostaje na kierownicy po wyjeciu kluczyka) takie male wyzlobienia zrobione przez zapadki. Jeslizapadki lezaly dokladnie na przeciwko tych wyzlobien to stacyjka idealnie chodzila.'wystarczylo jednak ze przy wkladaniu kluczyka ktoras przesunela sie to zaczynala blokowac sie na krawedzi i nie mozna bylo przekrecic kluczyka . Pomagalo wtedy ruszanie kluczykiem "do i z" stacyjki oraz "gora-dol" w stacyjce .

Walenie i szarpanie w kierownice wiele nie pomoze - co najwyzej mozna sobie cos uszkodzic. Ewentualnie od drgan cos sie lekko przestawi . Wg mnie lepiej jest skubic sie na opukaniu samej stacyjki , moze warto wsadzic drugi kluczyk albo inny z innej wektry a potem jeszcze raz wlasny. Lanie wszelkich WD 40 moze spowodowac ze resztki orginalnego smaru zostana wyplukane przez co zapadki juz nie beda sie chcialy ustawic w wlasciwe pozycje - moze wrto wtedy nalozyc na kluczyk jakiegos innego smaru i "zpodac" go do stacyjki. Jakims rozwiazaniem moze byc tez zmrozenie stacyjki (np gazem do zapalniczki) lub podgrzanie kluczyka ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

własnie zapadki już poszlifowane. Problem jest z tymi "wyżłobieniami". Mechanik powiedział że to przez tą obudowę wkładki zamek się zacina.Nowa wkładka nic nie pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dodatkową prośbę. Podobno do wymiany jest jednak "obudowa wkładu stacyjki". Podobno te wyżłobienia są bardzo głębokie. No i stacyjka chodzi jak "w ruski czołgu" Może i się nie zacina ale nie chodzi tak potrzeb.Czy możecie mi powiedzieć czy można taką samą obudowę dostać nie kupując całej stacyjki. Ewentualnie proszę o jakieś linki. Vectra 98 rok ze wspomaganiem airbagem i regulowana kierownicą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czlowieku - te wyzlobienia to nie jest problem a wrecz pomagaja. Chyba ze mechanik darabial ci nowe zapadki? Ale jesli zrobil podobnie jak ja u siebie to nawet jakby wyzlobienia byly wielkosci Wielkiego kanionu to nie powinno byc problemu z zacinaniem.

Ale jak juz chcesz kupowac to obudowe to na szrocie ja kupisz tyle ze jest ona montowana za pomoca jakis specjalnych srub zrywalnych. Ja bym na rwoim miejscu zawizl ten bebenek do fachowca od zamkow.

W najgorszym wypadku mozesz te wyzlobienia wypelnic jakims klejem typu poxipol itp. Powierzchnie te nie pracuja za duzo - raprtem jedno przekrecenie na jeden start samochodu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakiś czas temu przerabiałem temat stacyjki. u mnie zacinała się przez jakiś czas aż zablokowała sie na amen i to na blokadzie. wrócilłem do domu na lawecie i następnego dnia sam zdemontowałem stacyjkę, wszystko udało sie bez żadnych zniszczeń jedynie trzeba było wykazać sie sprytem podczas odkręcania śrub pod kierownicą oraz przy rozwiercaniu śrub trzymających obudowę blokady i stacyjki. całość zawiozłem do zakładu od zamów w Lodzi ale nie polecam tego zakładu ponieważ nie założył ponownie wszystkich zapadek i do tego po jakimś czasie problem powrócił. dopiero sam zregenerowałem wkładkę tak, że do dziś chodzi bez problemu. jak to zrobiłem jest opisane w podczepionym temacie na samej górze w dziale VB- pozostałe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od pewnego czasu zauwazylem, ze jak wsadze kluczyk do stacyjki i chce przekrecic to jest dosc duzy opor, musze wcisnac bardziej kluczyk w strone stacyjki i przekrecic, dzieje sie tak z jedna strona kluczyka, jak odwroce kluczyk chodzi to o wiele lepiej. W czym moze byc problem ? Stacyjka zaczyna sie sypac czy kluczyk ? Zapasowego nie mam, moze pasowaloby dorobic za wczasu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo zapadki (bardziej prawdopodobne) albo kluczyk się wyrobił. Na Twoim miejscu zrobiłbym jak najszybciej i jedno i drugie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Koko

Witam

Panowie Mam Ten Sam problem z stacyjką.... nie da sie przekrecić kluczyka. Potrzebuje namiary na mechanika co sie tego podejmnie z województwa śląskiego z góry dzieki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem nie idzie wogóle przekrecić kluczyka i... zadzwoniłem do czterech fachowców na Śląsku dwóch w Katowicach, w Simianowicach i w Chorzowie ceny usług różne 150, 170, 250, ale najtaniej znalazłem w Chorzowie 70zł. ul. Graniczna 45 firma to NQ-System. Tylko z moją było tak że dałem ja do regeneracji i gościu stwierdził że naprawiona a po jednym dniu to samo!!! nadal się blokuje zadzwoniłem i facet stwierdził że są wyrobione juz zapatki i mam ją spowrotem przywieźć ale doszłem do wniosku że chyba nie warto bo jadę na urlop zaniedługo i przy wyjeździe jak by mi się zablokowała to amen i zamówiłem nową wkładkę która wyjdzie mnie 320zł.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> jest jeszcze w Katowicach jeden fachowiec na ul. Wojewódzkiej 5 tel. 032 251 2647 od regeneracji stacyjek (170zł.) polecili mi go w ASO powodzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Hardtech

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...