Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bobero

Jakie objawy padnietego lożyska amortyzatora

Recommended Posts

Witam mam taki problem ze kiedy jadę sobie i wcisnę hamulec to z prawej strony słyszę takie obijanie sie jakby blacha o blachę. I zastanawia mnie czy to może być łożysko amortyzatora. Pod maska wszystko oblukałem poszukując jakichś luznych elementów, pojechałem na stacje diagnostyczna sprawdzić tuleje,sprawność amorów i co tam jeszcze sprawdzają i nic wszystko niby ok. Wiec co tam sie jeszcze może obijać podczas hamowania ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro hałas się zaczyna przy hamowaniu to należało by układ hamulcowy przejrzeć a nie zawieszenie

ps.przejrzyj forum i użyj wyszukiwarki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak tylko ze halas dobiega wyraznie z zawiechy a nie z hamulcow,ponadto bylem sprawdzic zawieszenie i wlasnie gosciu powiedzial ze mam wywalone lozysko amortyzatora wlasnie po tej stronie co sie tlucze wiec moze to to. A teraz pytanie za 100 punktow pytalem w sklepie o to lozysko i gosc mi pokazal w katalogu ze jest to samo lozysko takie jakies kulkow e czy walkowe lub cos w tym rodzaju do tego oczywiscie nalezy dokupic poduszke amortyzatora. Na alledrogo zas znalazlem cale loze amortyzatora cos takiego

Please login or register to see this link.

i teraz pytanie czy musze kupic cale to loze czy samo lozysko jest wymienialne ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak hamujesz i drzy Ci kierownica i prawa strona samochodu to raczej łozysko, pod warunkiem że masz tarcze proste. Czy viki myszkuje ci po drodze lub zauwazyłes jakis wiekszy luz na kierownicy niz zawsze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wlasnie zauwazylem ze dosc dziwnie sie prowadzi niz wczesniej i czasem czuc lekkie stuki podczas krecenia kierownica z tym ze drazki kierownicze itp w porzadku. Ale moze ktos zna odpowiedz czy mozna wymienic samo lozysko czy trzeba cale loze ???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zadzwon do Stachowiaka on będzie wiedzaiał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniałem u siebie łożysko wraz z poduszką tzn najpierw kupiłem samo łożysko zgodnie z zaleceniem mechanika a po zdjęciu okazało się że i poduszka poszła się kochać wiec raczej bym Ci radził kupić od razu komplet. To nie są przecież tak duże koszta, a po co dwa razy jeździć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedawno też miałem podobne stukanie z przodu. Sprawdzanie zawieszenia nic nie dało - żadnych luzów. W serwisie (miłe zaskoczenie! ) już po 2 minutach jazdy postawili prawidłową diagnozę - łożyska amortyzatorów.

Edited by yach66

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no wlasnie mam zamiar kupic lozysko + poduszke wiec z tego co piszesz nie tzreba wymieniac calego loza czyli tego czegos

Please login or register to see this link.

tylko wystarzy samo to lozysko i poduszka no chyba ze w sklepie w katalogu tez maja jakis blad bo to co na allegro kosztuje 39 zlotych a w sklepei gosc mi zaproponowal za 35 hm sam juz nie wiem jak to jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wystrzegaj się tych najtańszych - bierz tylko firmowe. Pamiętaj,że potem ustawiasz geometrię, a jeśli założysz jakieś badziewie to całą operację powtórzysz za kilka miesięcy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, od dłuższego czasu coś w mojej viki (1998r , 18 16v , sedan ) w przednim kole stuka. Pojechałam na stacje diagnostyczną, gdzie po sprawdzeniu było wszystko ok. Ale nadal stukało to powymieniałam łączniki stabilizatora i końcówki drążka kierownicy, wymieniający to "fachowiec" nic nie stwierdził. A w kole dalej stuka coraz bardziej. Zdesperowana jestem i umówiłam się do lepszego mechanika na poniedziałek, ale dziś dolewając płynu, nacisnęłam przód po stronie kierowcy i usłyszałam owy trapiący mnie dźwięk i okazało się że góra mocowania amorka w kielichu pod maską się rusza przy naciskaniu na nadwozie jakby amortyzator był niedokręcony. Proszę podpowiedzieć, to objaw zużytego łożyska amorka, poduszki, czy może faktycznie jest nie dokręcony amortyzator, ale po ściągnięciu osłonek na kielichu po tyle samo widać gwint śruby. Obawiam się żeby ten mechanik nie naprawił pierdoły a skasował kasę jak za zboże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, od dłuższego czasu coś w mojej viki (1998r , 18 16v , sedan ) w przednim kole stuka. Pojechałam na stacje diagnostyczną, gdzie po sprawdzeniu było wszystko ok. Ale nadal stukało to powymieniałam łączniki stabilizatora i końcówki drążka kierownicy, wymieniający to "fachowiec" nic nie stwierdził. A w kole dalej stuka coraz bardziej. Zdesperowana jestem i umówiłam się do lepszego mechanika na poniedziałek, ale dziś dolewając płynu, nacisnęłam przód po stronie kierowcy i usłyszałam owy trapiący mnie dźwięk i okazało się że góra mocowania amorka w kielichu pod maską się rusza przy naciskaniu na nadwozie jakby amortyzator był niedokręcony. Proszę podpowiedzieć, to objaw zużytego łożyska amorka, poduszki, czy może faktycznie jest nie dokręcony amortyzator, ale po ściągnięciu osłonek na kielichu po tyle samo widać gwint śruby. Obawiam się żeby ten mechanik nie naprawił pierdoły a skasował kasę jak za zboże.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Serafin

Trzeba sprawdzić poduszkę w kielichu, u mnie była pęknięta i strasznie strzelała szczególnie jak się skręcało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie u mnie padające łożysko/ poducha amora nie powodowało stuków podczas jazdy na wprost. Jedyny objaw to przy skrecaniu, w ciasne zakręty "strzelało", to samo było podczas kręcenia na postoju.

Stuki podczas przejeżdżania przez "garby" najczęściej powoduje sworzeń lub tuleje w wahaczu, często diagności tego nie zauważają, najlepiej by było podnieść auto i poszarpać kołem a druga osoba ocenia co poszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem tak samo jak Ty.

Powymieniali mi to samo co tobie.

Dopiero dzięki kolegom z forum i stanowczym naciskiem na zmianę łożyska amortyzatora a nie amortyzatorów jak chciał mechanik nastała cisza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kami doszedłeś coś z tym? U mnie bardzo podobne objawy, z tymże słychać tylko przy powolnej jeździe i jak się naciśnie na amora jak auto stoi. Nasmarowałem amortyzator, chwile nie stukało, ale znowu się zaczęło i tak w kółko. Diagnosta nic nie stwierdził.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie jak bylo padniete lozysko i poducha to przy skrecaniu bylo slyszalne jakby strzelanie,szczegolnie przy wiekszym skrecie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja miałem podobny objaw. Jak skręcałem kierownicą to wydobywał się taki ostry dźwięk jakby się coś miało urwać. Stawiałem początkowo na łożysko amortyzatora, ale jak się okazało, miałem pękniętą sprężynę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi nic nie stuka, nie wali, ale jak przejeżdżam przez "wysepki" to skrzypi mi przód - tak jakby guma (nie mogę dokładnie zlokalizować co to jest).

Czy to też może być łożysko amortyzatora? Czy coś innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Okazało się że amortyzator był po prostu niedokręcony. Niby błahostka ale sprawdzający to "pseudo mechanicy" rozkładali ręce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mi tak skrzypialo przed zrobieniem przedniego zawieszenia - na wymiane poslzy wszystkie gumy [ po wymontowaniu byly w slabej kondycji]. po wymianie błoga cisza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba pójdę Ravcio za Twoją radą, bo na 90% problem tkwi w którejś z gum.

Edited by erixon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moją Viki też ściąga na prawo, a przy skręcie w prawo słychać stuki. Po wizycie na stacji diagnostycznej Pan stwierdził łożysko lewe Mcpersona do wymiany. Można to sprawdzić wkładając rękę za koło na sprężyne, a druga osoba kręci kołem do oporu w lewo i prawo. Gdy czuć wibrację pod palcami tzn. że to napewno łożysko. W piątek jadę na wymianę wadliwej części

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Poza tym stwierdził przy okazji łożysko piasty, przewody hamulcowe, poduszki stabilizatora tylnej osi do wymiany. A to wszystko za jedyne 20 zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już wymieniasz łożysko amora - wymień oba oraz poduszki. Potem zbieżność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jak samochód stoi, to mocowanie pod maską powinno dać się kręcić? Bo u mnie nie ma problemu żeby pokręcić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...