Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Sobota

Polerowane Kanały

Recommended Posts

Guest Sobota

Witam , czy wypolerowanie i lekkie powiększanie kanałów w kolektorze dolotowym da mi jakieś lepsze osiągi czy jakieś 2konie;D

i jak najlepiej to robić ???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

czy wypolerować sam dolot , czy dobrze też wypolerować miejsce puszki ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nigdy nie wyciagalem kolektora od VA - czy tam jest co polerowac? Jest chropowaty?

Generalnie chodzi o spasowanie polaczen glowica-uszczelka-kolektor i to samo kloektor-podkladka-puszka aby opory areodynamiczne byly jak najnizsze. Kolektor mozna tez polerowac, ale lepiej go pozniej delikatnie porysowac grubym papierem sciernym w poprzek kanalu, aby benzyna sie osadzala i odparowywala a nie splywala (tak tak - auto powinno dostawac do buzi benzyne w fazie prawie lotnej!).

Dolot jest ciezko poprawic na odcinku filtr - uklad wtryskowy. Zreszta przy tym przekroju rury nie ma to takiego znaczenia. Wazniejsza jest pojemnosc powietrza w rurze za filtrem i sam opor filtra. I jeszcze jedna bardzo wazna rzecz ktora uwazam jest w Viki skopana - dolot do filtra. Najlepsze powietrze do auta to takie o temp ok. 20oC. Takze ten termostat przy filtrze powietrza (niektorzy mowia ze to taki silownik podcisnieniowy) powinien byc tak ustawiony, aby otwierac sie dopiero ponizej 20oC. Sam dolot zimnego powietrza powinien byc gdzies za zderzakiem - jak najdalej od goracej komory silnika i chlodnicy. Podobno temp. podawanego powietrza potrafi wzrosnac w komorze silnika o 10oC na jednym metrze rury... takze im chlodniej na wejsciu tym lepiej.

Podane przeze mnie informacje pochodza z artykulu o tunningu autorstwa inz. Pirowskiego bodajze. Zachecam do poszukiwan w necie i lektury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest troszkę chropowaty, ale szczerze to wątpie abyś miał przyrost mocy poprzez polerkę, wymiana na sportowy za pewne trochę by dała

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Faktycznie ze w lecie wieczorem gdy na dworze jest okolo 20 st to autko jakos tak milej jedzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A co do kolektora oryginalnego to jest strasznie chropowaty. Jak stary zeliwny kaloryfer. Generalnie najlepsza opcja jest... Lexmaul Ram Induction

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Niestety sa tylko do C20NE i C20XE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Generalnie oba kolektory (dolot i wylot) mozna wypolerowac (wydech na lustro) i spasowac z glowica (wypilowac progi na powierzchniach styku). Ale komu sie chce to robic? Robota prawie doslownie reczna, a ile zachodu aby odkrecic kolektor z zapieczonymi i zardzewialymi srubami???

A co do temperatury powietrza w dolocie - gorace powietrze rozszerza sie i ma mniejsza gestosc - tym samym w jednostce objetosci tego powietrza jest mniej tlenu - co automatycznie oznacza zubozenie mieszanki...

Edited by Janus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...