Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
MIR

Co halasuje - sprezarka klimy czy pompa wspomagania

Recommended Posts

Mam troszke dziwny problem. Nawet nie do konca wiem z czym. Kiedy jade bez klimy to problemu nie ma. Kiedy natomiast ja wlacze pojawia sie terkotanie, cos na ksztalt odglosu zuzytego lozyska. Co ciekawe, nie jest to zawsze slyszalne. Jak autko stoi to jakos tego nie slychac. Jak troche pojezdzi, postoi w korku to wtedy - ogolnie sprawia to wrazenie jakby pojawialo sie, kiedy pasek wielorowkowy ma co robic...

W pierwszej kolejnosci podejrzenie padlo na sprezarke - logicznie rzecz biorac jesli wlaczam klime i terkocze to cos z klima. Ale to raczej nie to. Sprezarka chodzi ladnie, nie grzeje sie, ladnie chlodzi, wizualnie tez cacy. Natomiast przy sprawdzaniu sprezarki okazalo sie, ze napinacz paska wielorowkowego jest zdecydowanie do wymiany.

Wymieniony napinacz z rolka i pasek... Efekt ten sam. Po wlaczeniu klimy terkocze. Oczywiscie tez nie non stop. Czasem. Jak pasek ma co robic... W zwiazku z tym podejrzenie pada na pompe wspomagania. Na kole ma niewielki luz. Tyle tylko, ze przy wylaczonej klimie chodzi cichutku. Mozliwe, zeby przy wlaczonej klimie nagle stawala sie tak glosna?

Kto ma pomysl jak tego szukac? Niby powinno byc prosto - klima - ale nie jest. Przy czym klima faktycznie mocno ten pasek obciaza. A jak silnik jest cieply to tez i wiatrak drugi moze sie wlaczyc... Moze to w alternatorze lozysko? Jak to sprawdzic? I pompa i sprezarka to spore koszty, wiec nie chce kupowac bez sensu na wyrost. Alternator - powiedzmy mozna go jeszcze jakos sensownie i szybko zregenerowac, ale tez rozbierac go nie chce poki dziala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem podobnie choć u mnie po włączeniu klimy wyraznie coś piszczało.

Magik stwierdził walnięty napinacz-wymieniłem razem z paskiem.Potem sprężarka i to co u ciebie-oczywiście tego nie zmieniałem.

Potem okazało się,ze hałasował wentylator od klimatyzacji-doszedłem do tego po wielu wielu dniach i mechanikach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sek w tym, ze to nie piszczenie, a bardziej terkotanie jakiegos lozyska... O jakim wentylatorze mowisz? Dzisiaj wsluchiwalem sie w oba wiatraki po tym jak wylaczylem samochod (a ze byl cieply to sobie hulaly) i tam w sumie nie slychac nic takiego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wentylator,który widać poprzez grill od przodu auta po lewej stronie.

W sumie to był taki pisk jakby zatarte łożysko się rozkręcało.

Naprawdę ciężko było mi to zlokalizowac bo raczej osobiście wtedy stawiałem na sprężarkę od klimy.

Edited by OMG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sobota

ja bym obstawiał ,ze gdy dostaje obciążenia .... czyli logiczne jest ,ze albo łożysko na alternatorze .... albo napinacz w co wątpię

chociaż byś musiał je dobrze sprawdzić ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczynilem dalsze obserwacje (ostatnio nasluchuje czesciej silnika niz radia hehe).

Otoz po starcie autka, nawet jesli od razu jest wlaczona klima - problemu nie ma. Jest cicho. Z obserwacji wynika, ze terkotanie pojawia sie dopiero kiedy silnik sie nagrzeje. Postanowilem sprawdzic w zwiazku z tym wentylatory. Ale nawet jak chodza oba to nic nie slychac. Wylaczylem nawet nagrzany silnik zeby posluchac - oba chodzily i terkotania ani sladu.

Odglos raczej gdzies z okolic paska wielorowkowego lub ewentualnie rozrzadu? Ale czy na rozrzad mialoby to jakikolwiek wplyw? Wydaje mi sie, ze wlaczenie sprezarki czegos takiego by nie powodowalo na pasku rozrzadu? Poprawcie jesli sie myle.

Tak wiec powrot to wielorowkowego. Fakt, koleczka nie chodza idealnie (co mi sie nie podoba). Tak jak pisalem na kole pompy wspomagania jest maly luz. Na alternatorze jakby ok, ale przypusczam, ze jesli dluzej przemecze z ta pompa to luz sie pojawi wszedzie. Na ale luz to luz - jak odlacze sprezarke to tez jest, a nic nie slychac...

Wiec skad to terkotanie? Raczej nie z pompy - bo bylby bez wyjatku przy kazdej temperaturze. Padlo kolejne podejrzenie na alternator. Zastanawiam sie czy to mozliwe, ze przy mniejszym obciazeniu alternator pracuje cicho, a przy wiekszym zaczyna terkotac lozysko? Docenie kazde doswiadczenie bo coraz mniej mam pomyslow oprocz wymiany i alternatora i pompy (a to koszt z kosmosu bedzie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz te odgłosy także na postoju to może stetoskopem posłuchać. Zamiast stetoskopu można użyć plastikowego kija od szczotki (rura) - też ładnie słychać po przyłożeniu jednego końca do ucha a drugiego do podejrzanego elementu.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokładnie tak jak zubek pisze

każdy z elementów pracujących na pasku wielo. jest podejrzany włącznie z klimą którą wyeliminowałeś. Wiadomo, że jeśli załączasz klimę to obciążenie na pasku się zmienia to samo z temp. pracujących elementów, rak może terkotać przy zimnych a raz przy ciepłych. Masz do wyboru posłuchać jak zubek pisze albo czekać aż coś się "wykrzaczy" inaczej nie ma sensu w ciemno wydawać kaski. Możesz też spróbować jak będzie terkotać popsikać w koła poszczególnych elementów np :WD-40, nie zaszkodzi a może któreś z kółek sie uspokoi i będziesz wiedział co się kończy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chetnie bym poczekal... ale jak mi sie sypnie w Niemczech alternator to pewnie wyloze tyle co za wymiane wszystkiego co mam na pasku, ale w Polsce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzieki za porady, bede sluchal i szukal, moze cos wymysle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

MIr - obstawiaj łożyska alternatora lub sprężarki z większym wskazaniem na sprężarkę. Skoro wymieniłeś napinacz i nic nie pomogło. Ja teraz na dniach będę wymieniał właśnie na sprężarce łożysko. Efekt jest taki, że jak nie ma mocnego upału, to jak załączę klimę i silnik jest zimny to jej nawet nie słychać, natomiast jeśli troszkę pochodzi sprężarka i się nagrzeje to wtedy ją słychać. Wiem również że im wyższa tem na zewnątrz to sprężarka ma większe obciążenie i jest jeszcze głośniejsza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mialoby sens, u mnie jest podobny objaw. Bede wdzieczny za relacje po wymianie oraz w razie czego pomoc w zakupie odpowiednich czesci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

we wrocku krzyczą mi za wymianę 200zł. w Jarocine 150zł, ale nie będzie mnie tam teraz przez dłuższy okres. Ja żadnych części nie kupuje, odstawiam auto, odciągają gaz, wyciągają sprężarkę, wymieniają łożysko, montują i nabijają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mma pytanie ktos dotarł do objawow i je usunał wdzieczny bylbym za informacje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pamietam juz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale jak patrze po dacie to chyba byl alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie alternator odpada dwa tygodnie temu stary się spalił i 150 km bez lądowania ale problem hałasu zostaje nadal wygląda na to ze to sprężarka chociaż samo łożysko sprężarki tez zostało wymienione ostatnio. Jak rozwiąże problem to wrzucę na forum co dolegało VC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...