Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Pawełek ze Żnina

HAMULCE DO KITU !

Recommended Posts

Witam !

Korzystałem z "szukajki" ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.... Do rzeczy:

Autem jeżdżę prawie dwa lata. Jak dotąd nie miałem problemów z hamulcami. Jak wymieniałem koła z zimówek na latowe to zerknąłem na klocki. Tył nadawał się od razu na wymianę a przód jeszcze by pojeździł. Zakupiłem ORYGINALNE KLOCKI GM na przód i tył do mojego modelu. Wymieniłem je z kumplem w piątek. Nie ruszaliśmy układu, bo nie było potrzeby, zwierakiem dopchnęliśmy tłoczki i w ten sposób założyliśmy wszystkie koła (4). Cylinderki o.k., przewody o.k., wszystko sucho i pięknie. Zbiornik z płynem o.k. a tu niemiła niespodzianka. Po przykręceniu kół hamulce okazały się do bani. Nie dość, że pedał wpada do środka (na zapalonym silniku) <na zgaszonym jest twardy, jest ok>, auto niby hamuje ale nie tak jak kiedyś.... ABS łapie ale słabo, generalnie jak by szlak trafiło coś. Nie dawało mi to spokoju i w sobotę spróbowaliśmy odpowietrzyć układ-nie wiem po co ale jednak, no i nadal nic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> makabra. Kumpel wymienił już w swoim życiu mnóstwo klocków ale czegoś takiego nie widział. Panowie i Panie, moje pytanie brzmi, co się stało ? Czy skończyła się pompa, serwo ? Pytałem o nową pompę, to koszt jakieś 230 zł ;( a o serwo już nie spytałem. Proszę o pomoc, bo żona jeździ do pracy ale strach tym jeździć....

Czy to coś poważnego, dodam, że wszystkie tarcze są brzytwy ! Klocki nówki GM a tu klops....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rzeka

spokojnie, spokojnie. Klocki muszą się dotrzeć i ułożyć i dopiero zaczną hamować (jak zmieniłeś na raz wszystkie cztery to nic dziwnego że hamulec drewniany). A pedał pierwsze kilka razy, zanim pompa przetłoczy płyn parę razy wpadnie w podłogę. Ja zawsze po założeniu klocków troszkę je docieram gdzieś na bocznej drodze (jedyneczka, prawa noga na gaz, lewa na hebel i trzeba troszkę pojeździć)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za odpowiedź, ale nie sądzę, łącznie od wymiany przejechałem jakieś 80 km a tu wtopa. Jestem w kropce, bo już się naczytałem trochę a i tak nie wiem czy przypadkiem nie czeka mnie wymiana pompy ? Słuchaj, klocki mogą się ułożyć ale żeby tyle ? Auto hamuje ale pedał jest przy podłodze i nie ważne czy pompuje czy nie, zawsze jest w podłodze. Co dalej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rzeka

Ja bym jeszcze kupił parę piwek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, zaprosił kolegę i profilaktycznie odpowietrzył układ. Najpierw zrób czynności, które nie wymagają wydatków i nic na szybko, bo to (przynajmniej u mnie ) zawsze skutkuje niepotrzebnym wydawaniem kasy. a co do klocków to gdzieś czytałem że docierać się mogą do ok 250 - 300 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Spokojnie. Po wymianie faktycznie muszą się ułożyć. Do tego pamiętaj, że docisk musi być mniejszy (sprężyny są nieliniowe w reakcji), więc wrażenie jest takie - miękki pedał, szybkie i dość spokojne hamowanie. Jeśli nie przyciera na początku i hamuje (wydaje się, że słabiej niż przed wymianą), to objawy są normalne. W dawnych czasach wręcz odradzano (w miarę możliwości) ostre hamowanie na nowych tarczach, bo zupełnie inne charakterystyki i jeszcze niedotarte.

Najlepiej pojeździj jeszcze trochę, jeśli za kilkaset km po depnięciu będzie rwał asfalt, to wszystko jest ok.

Pozdrawiam, Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie podobna sytuacja , po około 100 km pedał stał sie twardszy i dopiero były hamulce dobre , przy wymianie jednak trochę płynu hamulcowego upuściłem strzykawką ze zbiorniczka , bo przy wpychaniu tłoczków wylewał mi się poza zbiorniczek , po wymianie dolałem z powrotem ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzięki koledzy ale sytuacja nie wygląda wesoło. Dziś kupiłem butelkę DOT4 do hamulców-heh 10 zł na majątek a może to to. Jak opowiedziałem historię mechaniorom to jakoś mówili, że to pompa siadła-"to normalne w oplach, siada bez przyczyny" A drugi mówił, że mam zacząć od wymiany płynu bo to kpiny żebym na czymś takim jeździł. Zobaczymy, z tego co się rozeznałem u siebie w miejscowości to rozpiętości pomp są różne w zależności od marki oraz rodzaju, muszą po numerach dojść, jaka to. Rozstaw cenowy to 150, 180, 230, 250 oraz 315 zł. Jeśli klękła pompa to się potnę, budżet domowy może tego nie znieść ;(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam do tematu, wczoraj wymieniłem płyn w układzie. Tzn. jak radziliście - wypompowałem strzykawką stary płyn a resztę z każdego koła "pompując" hamulcem. Hmm, w sumie na "przelanie" układu zużyłem około litra płynu - wydmuchało stary płyn, po czym zaczął lecieć klarowny i jasny. Ten stary chyba już stracił kolor bo według tego nowego to był ciemniejszy. Tzn, ten stary miał ciemnozielony kolor a ten nowy jasny jak piwko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Zrobiłem jazdę próbną po osiedlu i niezbyt czuję różnicę. Z 60 km/h do 0 to zdążyłbym wyrąbać w kogoś dwa razy gdyby stał na drodze ;( Kurcze nie są brzytwy te heble....

Moje pytanie brzmi, czy pompa może się "trochę" zepsuć ? Bo teoretycznie auto hamuje na wszystkie koła i nie ściąga mnie w żadną stronę, lecz pedał nadal nie jest sztywny ! Nie chcę ryzykować na drodze.... Co ciekawe- ABS przy końcu też si odzywa, oponki delikatnie piskły. Jak to jest ? Jak siądzie pompa to nie ma hebli czy powoli się kończą ? Wymieniał ktoś pompę ?

Edited by Pawełek ze Żnina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że nie bardzo klei się temat. Dzięki za pomoc, panowie powoli hamulce się układają a pedał twardnieje. Pojeżdżę trochę i zobaczę, mam nadzieję, że póki co nie będę musiał kupić pompy hamulcowej. Heh, jak wspomniał rzeka, pedał był nieco drewniany ale powoli się to stabilizuje no i auto zaczyna lepiej hamować.....

Dzięki za pomoc, co do klocków, bo ktoś pytał, kupiłem oryginał GM za przyzwoite pieniądze no i nie jest to myst. GM to GM, nie zakładam niespodzianek. Gdyby ktoś chciał więcej info to proszę na PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...