Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest wdowa

Diesel dymi przy odpalaniu

Recommended Posts

Guest wdowa

Witam,

Tak jak w temacie, moja Viki przy odpalaniu na zimny silniku potrafi sporo zadymić. Szczególnie po weekendzie jak auto postoi 2 dni w garażu, później problem nie istnieje. Jeździłem wcześniej diselkiem VW i nie było takich objawów, dlatego pytam, bo nie wiem czy te typy tak maja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dodam, że silnik 1.9 CDTI 150PS.

Z gory thx za odpowiedz

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mikolaj000

bylem ostatnio u mechanika i powiedzial mi ze przyczyna moze byc tez zalany zly olej i sobie dopiero przypomnialem ze podczas wymiany w warsztacie wleli mi polsyntetyk ktory jest rzadszy od syntetyka i wyrzucilo go uszczelniaczem do turbiny teraz wlal mi do silnika jakis zageszczacz zeby sprobowac uszczelnic a po przejechaniu ok 1000km wymienic olej na mineral a jak nie pomoze to turbina do roboty lub wymiany

Edited by mikolaj000

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezeli to jest dymek zaraz po odpaleniu to normalka bo nie wszystko paliwo sie spalai dlatego powstaje taki dymek. Jezeli dodatkowo nie bierze Ci oleju, plyn w chlodnicy jest OK to nie ma sie czym martwic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Suszek

Please login or register to see this quote.

A co jezeli dymienie pojawilo sie z dnia na dzien rownoczesnie z klopotami z odpaleniem? Troche wstyd mi odpalac rano auto bo generalnie generator siwego dymu przez ok 2-3 sekund. Silnik Z19DT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a jak wyglada sprawa z olejemi plynem chlodniczym ?

nie wiem jak dokladnie wyglada sprawa z tym silnikiem ale skoro stalo sie to nagle i jest tego dymu bardzo duzo to moze przez jakis uszczelniacz olej scieka do cylindra w czasie postoju i stad sie bierze to dymienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Suszek

Please login or register to see this quote.

W przypadku spalania oleju jaki bylby kolor dymu ??? U mnie jest białawy i raczej zapach ropy niz oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yacekluzak

czesc jak mozesz i wiesz to prosze pomocy, mam vectre 19 cdt1 120 8v. po odpaleniu jak jest zimna to leci bialy (prawie niebieski)dym przez ok 10-15 sekund, i nie równo pracuje, a po ttym czasie ok. przy przygazowaniu czasami puści pawia czarnego ale to normalne na diesla z przebiegiem 150tys km. oleju nie bierze caly czas chodzi na 5w/30,plyn chlodniczy nie ubywa filtr paliwa wymieniony rozrzad ok 40tys temu jak odpalam to czasami sie ludzie pytaja czy przypadkiem na czerwonej nie jezdze, oczywiscie ze nie,nie jestem idiota ten samochod jest z poczatku 2005,zmienialem stacje benzynowe, urzywałem srodkow których sie dodaje do wachy zeby czyscic pompe,wtryski itp i nic,jak pochodzi chwilke zgasze ja i odpale to nie ma tych objawów i jest ok. z gory dzieki za informacje i pomoc

Edited by zubek73
przenoszę i doklejam do podobnego tematu / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wdowa

Thx za odpowiedz, ja mam nowe autko wiec nie bylem pewny, u mnie dymek pojawia sie tylko przy odpalaniu i to dopiero nastepnego dnia, co do oleju i plynu to nic nie ubywa.

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yacekluzak

ten biały dym to nie sa zbyt dobre oznaki, bylem w warsztacie i powiedzieli mi ze cena nowego wtrysku to ok 200 funtów,ale po znajomosci moze nie bedzie tak żle bo wykreca je wysla do sprawdzenia bo nie sa wstanie na miejscu sprwdzić bo to jest elektroniczny wtrysk, po spradzeniu moze sie okazać ze trzeba tylko wymienic końćowki w 1 lub 2wtryskach wymienia ustawią i musi być ok.ten sam nie jest stary bo w lutym skonczyl 3 latka ja go mam 10 mies i zrobilem nim 27tys mil czyli ok 43-44tys km. bede robil to najszybciej za miesiąc to odezwe sie co i jak.pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 6074_1456163537

Powiem wam tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ja juz mialem taki problem i

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> no wlasnie... z tym dymieniem i klekotaniem silnika.... mechanik rozebral pol silnika i okazalo sie ze cos takiego jak obraczka z gumka wewnatrz byla przecieta i olej dostawal sie do ropy... (zdjal klawiature) i problem potem zginal ale nei na dlugo... potem znowu przy odpalaniu klekotal wiec sprzedalem to padło a to bylo 2.0DTI gdzies jakis czas temu wyczytalem ze to moglbyc czujnik jakis ale tego neistety niezdiagnozowali w moim aucie. jak sobie przypomne to auto to jeszcze ciarki mam , jak je odpalalem to gorzej jak stary golf a silnik o malo z poduszek nie wyskoczyl ;/ masakra jakas;/

z tego co zauwazylem to wiele osob ma ten problem, niektorzy tez pisali ze moze byc od ropy ..ze za sucha... wiem ze ktos dolal ten olej co sie dolewa do 2 suwów i bylo po problemie;]

zycze powodzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Suszek

Please login or register to see this quote.

Ja mam identyczne objawy jak powyzej. Juz mi rece opadaja z tym autem. TAk dla info - wymienilem wtryski na 4 nowe :-) Nie pomoglo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yacekluzak

ok a co Ci doradzili specjalisci z opla, bo ja to samochod oddaje juz tylko do warsztau jak sam nie wiem co jest. mialem przedtem vecterke 2.2 benzynka 2000r i smigala do czasu jak nie zaczeli serwisowac jej znajomi znachorzy bez urazy zaczelo sie od wymiany swieczek, pozniej brala mi olej i jeden d.... doradzil mi moto doktory, niedosc ze doje..... do konca uszczelniacze( jak byla zimna to dopiero byl generator siwego dymu) to potem zaczela mi cykac na wyzszych obrotach, co wykluczalo lancuszek, ten znachor zdiagnozowal pompe oleju i dal mi taki cennik ze nie oplacalo mi sie tego robic wiec ja pognalem za grosze, teraz pluje sobie w twarz bo co sie okazalo przekrecila sie na panewce, szlif walu+inne koszty to ok 400funtow i vecterka by smigala dalej. od tego czasu oddaje w takich sytuacjach samochód do warsztatu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yacekluzak

Please login or register to see this quote.

kolego jedno pytanko jaki masz przebieg?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yacekluzak

Ile kosztuja wtryski w polsce?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Suszek

Please login or register to see this quote.

Auto zaczelo dymic przy okolo 100 000 . Za wtryski placilme 1250 zl/ sztuka :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yacekluzak

i tak z ciekawości czy wymieniales kolego filtr paliwa i kiedy przed czy po tym jak zaczela kopcić.pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Suszek

Please login or register to see this quote.

Filtr paliwa wymianilem przy 95 000 . Kopcic zaczela hmmm nie pamietam juz teraz czy przed czy po. Najdziwniejsze jest to ze jak jest cieplo i nie swieci sie grzanie swiecy to jakos lepiej odpala. yacekluzak a nie masz czasami szarpania przy rownej jezdzie tak miedzy 1900 a 2100 obr/min. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yacekluzak

czesc. jutro jade do mechanika, z tego co wydedukowalem to przewody ktore whodza do filtra paliwa sa nieszczelne przy samym wejsciu i lapie powietrze, a to szarpniecie czasami jest ale to mysle ze to jest zwiazane z praca turbo a konkretnie z jego zalaczaniem. jak bede wiedzial co jest to dam znac. te przewody to jak je wpycham do filtra albo na ta koncówke plastikowa ktora wchodzi do srodka zalozylem uszczelke to jest nieco lepiej.pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Suszek

Please login or register to see this quote.

i jak tam yacekluzak zmiana jakas ??? Mi wywalilo blad alternatora - moze to kolejna sciezka ktora powinienem pojsc :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yacekluzak

Please login or register to see this quote.

czesc. sorki ale dopiero wczoraj odebralem vecterke i tak 3 wtryski byly padniete. mam wyniki przy sobie i tak jek pisalem wczesniej filtr paliwa(nie tylko wklad a calosc) nowa i jak narazie odpalalem ja 3 razy po dluzszym przestoju i jest ok jak narazie zeby nie zapeszyc.pytanko odnosnie spalania(poza konkursem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ile i pali na trasie i w miescie. pozdrowionka a bym byl zapomnial bledu alternatora jeszcze nie mialem ale raz mialem 10 innych bledow, raz mialem taka sytucje ze jechalem w deszcz po ulicy ok 10 cm wody,wszystko bylo ok, dopuki jej niezgasilem. wczasie jazdy zaswiecila mi sie kontrolka od trakcji, pewnie czujnik sie zalal,ale nic bez kontroli trakcji da sie jechac,po zgaszeniu zaswiecila mi sie kierownica z wykrzyknikiem i kiedy chcialem odpalic zero reakcji, mysle super w szczerym polu bez kontaktu ale nic mysle moze na pycha da rade nic, poczekalem chwilke i odpalila.zycze powodzenia z Twoja Viki.pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączę się pod temat,moja VC tak jak kolegów zawsze rano dymi na biało i telepocze silinkiem,znalazłem w necie info że jedną z przyczyn może być źle ustawiony kąt wtrysku-czy ktoś z Was ustawiał coś takiego u siebie,czy można to zrobić samemu,jakie są koszta u mechanika?

Edit 11.01.09

Sprawdziłem świece lecz wszystkie sprawne,we wtorek jestem umówiony na sprawdzenie wtrysków,jak będę po to napiszę co i jak.

Edited by grand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtryski sprawne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> a problem dalej jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> a jakich teorii się nasłuchałem co może być przyczyną to głowa boli...

od braku kompresji w cylindrach po krzywy bądź za krótki korbowód

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">...

Dostałem radę od innego mechanika,który naprawia vectry od 10 lat abym wymienił filtr paliwa i zmienił stację benzynową. Czekam aż wyjeżdże co mam w baku i tankuję gdzie indziej (obecnie Orlen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorzuć to tego jeszcze jakiś specyfik do czyszczenia wtrysków - najpiew dawka uderzeniowa z dwie - trzy butelki, najlepiej jak będziesz miał przed sobą dłuższą trasę, potem regularnie co jakiś czas jedna. U mnie to pomogło na poranne trzęsawki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jest zdecydowanie tańsze niż wymiana wtrysku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtryski są okey-wydałem jedynie niepotrzebnie kasę na ich sprawdzenie...a teraz najlepsze,9 paź oddałem auto aby mi wymienili olej i wszystkie filtry,przyczepili mi karteczkę jaki olej był zalany i jakie filtry wymienili a dziś pojechałem wymienić filtr paliwa tak jak poradził mechanik i pan z serwisu po jego wyjęciu rzekł"...ten to ma dopiero najechane..."

Brak mi słów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokładnie tak , też swego czasu męczyły mnie dziwne żeczy z silnikiem włącznie w przechodzenie w tryb serwisowy po zmianie paliwa na BP ULTIMATE i wlaniu 3 razy płynu do czyszczenia wtrysków STP w czarnej buteleczce jak ręką odjał od pół roku zero problemów no i ma lepszego kopa a przy ostatnich 20 stopniowych mrozach pod chmórką palił na dotyk , jeśli chodzi o paliwo też byłem niedowiarkiem że paliwo może mieć aż taki duży wpływ na silnik a jednak ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...