Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
_MateuS_

Xenon problem....

18 posts in this topic

Witam wczoraj po umyciu viki nie świecił mi się prawy xenon już miałem tak wcześniej trochę tam zaizolowałem kostki, na których było pełno wody pomogło to na 2-3 tyg. A tu wczoraj znów nie świeci trochę mnie to wkurzyło, ale odstawiłem viki do garażu z myślą ze rano wszystko będzie ok. No i dzisiaj po włączeniu świateł dalej nie świeci prawy xenon pomimo ze jest już wszystko suche i nie wiem, co teraz robić jak sprawdzić czy to żarówka się spaliła a nie żarnik czy przetwornica myślałem nad przełożeniem prawej (niedziałającej) żarówki do lewej lampy wtedy zobaczę czy się świeci. A tak w ogóle, po czym poznać ze to żarnik się zwalił a po czym ze przetwornica i w ogóle gdzie ona jest?? Czekam na, odp…. Ale na sam początek sprawdzę czy kostki nie zaśniedziały pod izolacją. Czekam na odp...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwsze co to sprawdz bezpiecznik, w drugiej kolejności poruszaj wtyczkami, oraz starterem który "styka" sie z żarnikiem, jesli to nie pomoże to zamień żarniki prawy z lewym, samą przetwornice cieżko sprawdzić, bo jest tam duuuze napiecie. Ale nie sądze że to przetwornica.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tak było, że po umyciu czasem nie chciał się załączyć, ale wymieniłem przetwornice na nowa i smiga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przełożyłem xenony z lewej lampy na prawą a z prawej na lewą i dalej nie świeci prawa, czyli żarówka jest dobra

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam nagle prawa lampa zaświeciła ale jak włączam światła to nie włączają się razem tylko prawa z lekkim opuznieniem przed tym poruszałem tą wtyczką co wchodzi w prawą lampę. I jeszcze jedno jak włączam światła to w tej wtyczce (kostce) w prawej lampie słychać jak by było jakieś spięcie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może coś zwarcie robi podjedź do elektryka niech sprawdzi instalacje

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

xenon włącza się może za 2-3 włączeniem a później normalnie tylko z opuznieniem i przy każdym włączeniu słychać tak jak by było jakieś zwarcie w tej kostce obok i nie mogę jej za nic wyciągnąć jak ją się wyciąga, bo na siłę nie będę próbował, bo jeszcze się coś złamie zdjęcie załączam poniżej. I mam jeszcze jedno pytanie czy u waz w starterze jest gęsta czarna ciecz, bo u mnie jest w obydwóch ??? I najważniejsze pytanie co tu teraz robić w czy tkwi awaria??

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja miałem tak po kupieniu żarnikow 6000K firmy X. Prawy działał oki, a lewy raz startował raz nie. W zasadzie jak byl "ciepły" to startował odrazu, na zimno to za drugim albo trzecim podejściem. Po ok 2 miesiącach spalił sie (najpiew słabiej świecił, potem stroboskop sie zrobił), kupiłem oryginał philipsa i wszelkie problemy odeszły w niepamięć. Zamiana miejscami żarników nie pomogła, zawsze lewy startował z opóźnieniem. Przetwornica jest oki bo problem znikł po wymianie żarników. A już sie zastanawiałem czy może starter mam zwalony itp.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żarnik swieciłby słabiej, ale by się zapalał natomiast za włączenie przetwornica odpowiada i to chyba ona u mnie wymieniłem o po bólu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby wyciągnąć kostke to ten czerwony plastik trzeba wyciągnąc bo to jest zabezpieczenie wtyczki pokiwaj góra dół i wyjdzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze mam jedno pytanie ile kelwinów mają oryginalne żarniki, co były montowane w viki ja mam philipsa tylko nigdzie nie pisze ile kalwinów… kalwinów czy to ma jakieś znaczenie np. jeżeli był zamontowane żarniki wcześniej 6000k to czy można zamontować np. 8000k tak tylko pytam z ciekawości. A co do mojej viki to jutro wypnę tą kostkę i przedmucham jak na razie xenonki działają tylko ten prawy coś opóźnia zobaczymy, co będzie jutro… Dzięki za pomoc jak cos się będzie działo to napisze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

oryginalne mają 5600K albo 4300K, cała reszta to są wynalazki. Osobiście polecam tylko i wyłącznie 4300K (stosowane w większości nowych aut)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

4300 k ale na soczewke najlepsze sa 6000 k

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hehe....też tak mysle. Dzięki koledzy za info...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

_MateuS_ poradziłeś sobie z nieświecącym xenonen?

Ja mam ten sam problem i nie moge zdiagnozowac usterki. Po każdym myciu nie włącza mi sie prawy. Jak wyschnie to jest ok.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaizolowałem tą kostkę zdjęcie poniżej wyciągnąłem węza ogrodniczego lałem wodą z 15 minut na lampę i jest ok. Zobaczymy, co się będzie działo dalej.

Please login or register to see this attachment.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musi być nieszczelność albo coś innego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

skruszale masz przewody a dokladnie ich izolacje miedzy przetwornica a lampa, te idace w "peszelu" (w tej karbowanej czarnej oslonce), kolega tak mial i zawsze po muciu dopiki auto nie przeschlo prawy xenon mu nie swiecil !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.