Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
inz_mamon

spalanie stukowe na lpg

Recommended Posts

Witam serdecznie!

W mojej vectrze z początku raz na kilka dni, później częściej,teraz w zasadzie codziennie zaświeca się check.

Po zczytaniu błędów okazało się, że jest jeden (0325) - czyli sygnał z czujnika spalania stukowego

Wymieniłem kable na ngk, świece również na ngk.

Rozpocząłem od wizyty u gazownika, regulacji i wymianie filterków w instalce.

Przezornie tankowałem na kilku stacjach lpg, żeby wykluczyć winę złej mieszanki sprzedawanego gazu.

Na benzynie ani razu nie pojawiła się kontrolka "check".

Czujnik spalania stukowego podaje raczej prawidłowy sygnał, dlatego, że raz po raz gasząc silnik następuje "przeciągnięcie" go po zgaszeniu, czyli spalanie detonacyjne występuje (świece suche i bez nagaru).

Moje pytanie? Co wymienić? Co wywalić? Auta nie wymienię, bo opelek zawsze będzie ponad inne marki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zaczynam się zastanawiać nad regeneracją parownika, może mieć to równeż wpływ ? (nie wiem ile przejechała na gazie na tym parowniku, niedawno ją kupiłem i patrząc na papierki i licznik to będzie około 70 tys. przez prawie 4 lata).

Serdecznie pozdrawiam licząc na nie przeniesienie tego postu i choćby najmniejszą poradę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam jaka jest instalacja lpg zwykła czy sekwencja ,ja miałem taki sam problem i śię okazało że jest winny czujnik tęperatury gazu ten ktury jest odpowiedzialny kiedy tęperatura osiągnie odpowiednie stopnie to przełancza na gaz wymieniłem czujnik i jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez mam tą instalacje sekwencja TOMASETTO, na sterownikach STAG. i poza tym ze raz urawał mi sie kabelek od cewki to nie ma z nim problemów. ktos moze wie czy to dobra instalacja ta tomasetto? i gdzie sie w niej czysci filterki? o ile sie czysci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

jesli wystepuje spalanie detonacyjne to ja bym obstawial wtryski gazu albo reduktor ... to tylko sugestia tak biorąc na logike

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam założoną instalkę II generacji (niestety

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coraz bardziej zaczynam skłaniać się ku wymianie reduktora na nowy.

Po kolejnej wizycie u magika gazownika stwierdził, że membrany praktycznie nie reagują na regulację i za wiele się nie zmieniło poza tym, że założył mi (!) śrubę regulacyjną na wężu. Wielkie było moje zdziwienie, bo patent jego był o tyle dobry, że kontrolka świeci się nadal ale nie "przeciąga silnika" po zgaszeniu go, i kultura pracy poprawiła się.

Czyli mam teraz instalkę I gen. z emulacją

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wymiana reduktora raczej jest nieunikniona, bo nie wierzę, że takim "wynalazkiem" można dłużej się poruszać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Spokojnie taki patent to spradzona i przetestowana konstrukcja. NIejednokrotnie śrubka lepiej zdaje egzamin niż silniczek krokowy. A duzo zależy tu od jakości tegoż silniza i od ilosci kroczków. Sróbki pewnie były y nadal montowane ze wzgledu na beawaryjniosc tylko wprowadzono przepis, ze mieszanka musi byc kontrolowana elektronicznie przez komputer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro z rana autko jedzie na wymianę reduktora, napiszę czy pomogło....

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem podobnie - po zgaszeniu silnik dostawał samozapłonu - membramy były zużyte i przepuszczały gaz. reduktor miał 60 tysi i padły membramy a że zestaw regeneracyjny kosztowal 95zl a nowy reduktor 180 to kupiłem oczywiście nówke. po wymianie zrobiłem już z 10 kkm i jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Dziś wymieniłem mój reduktor z tomasetto na nówkę ELPIGAZ (membrany były do niczego).

Po wymianie reduktora skończyły się moje nie przespane noce;)

Zniknęła kontrolka check engine, zniknął problem "wiszących obrotów".

Autko stało się żwawsze, nie muli już tak na niskich obrotach, a moc jest dostępna również przy wysokich obrotach.

Nic dodać, nic ująć - śmigam jak zły

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

POZDRAWIAM!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radość nie trwała długo...

Check znów się zapala:(

Wyskakuje nadal 0325, czyli nieprawidłowy sygnał czujnika spalania stukowego.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz? Jaka powinna być odległość elektrod świec zapłonowych?

Moje świeczki to NGK, polecana seria V-line.

PYTANIE? Czy odległość elektrod świec zapłonowych może mieć wpływ na spalanie stukowe na lpg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja caly czas jezdze na tych swieczkach (v23) i nigdy nie bylo problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A przed wymiana reduktora na nowy zczytywałeś błędy? Jesetm ciekawy czy u Ciebie również był 0325. Próbuję wyelimonować tą usterkę i zastanawiam się nad wymiana czujnika spalania stukowego. Ale na logikę biorąc, jest to nieprawidłowy sygnał z czujnika, a nie błąd samego czujnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak - zczytywalem bledy ale takiego nie mialem - pojawial sie tylko jeden odnosnie zlego skladu mieszanki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do tematu:)

W końcu dowiedziałem się co "boli" moją furę.

Wąż łączący filtr powietrza z przepustnicą (silnikiem) po którymś tam wystrzale pękł i zasysa "lewe" powietrze.

Niefortunnie pęknięty jest w niewidocznym miejscu i dopiero mechanik po odkręceniu tego i owego powiedział co tam jest nie tak.

Oj gdybym od początku o tym wiedział....;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Miałem podobny problem i został rozwiązany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_joopi.gif" alt=":joopi:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_luz.gif" alt=":luz:">

VB 1.6 8V benzyna 75 km + LGP przb 240tyś.

szczegóły:

Please login or register to see this link.

Mam nadzieję, że mogłem komuś pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...