Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Żarówki


Guest kruszyna192
 Share

Recommended Posts

Guest kruszyna192

Witam

Mam pytanie z gatunku tych "lamerskich" - jakich żarówek powinienem użyć do świateł drogowych/długich w Vectrze poliftowej - H1 czy H7?

http://www.vectraklub.pl/porady/b-rodzaje-zarowek.htm <- tutaj wyczytałem, że H1, a gdzies na forum, że w Vectrach poliftowych można (trzeba?) stosować żarówki typu H7 i w końcu sam nie wiem... <_<

Z góry dzięki i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam

Mam pytanie z gatunku tych "lamerskich" - jakich żarówek powinienem użyć do świateł drogowych/długich w Vectrze poliftowej - H1 czy H7?

http://www.vectraklub.pl/porady/b-rodzaje-zarowek.htm <- tutaj wyczytałem, że H1, a gdzies na forum, że w Vectrach poliftowych można (trzeba?) stosować żarówki typu H7 i w końcu sam nie wiem... <_<

Z góry dzięki i pozdrawiam

W polifcie masz 2xH7 na długie i na mijania w przedlifcie h7 na mijania H1 na długie

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Rosiu

Probowalem wymienic zarowke, zgodnie z mądrą książką (wcisnąć, ścisnąć i odbezpieczyć żarówkę), ale to trzeba chyba jakimiś szczypcami scisnac ten drucik zabezpieczający, bo paluchy puchną a druciki nie ruszaja sie... czy moze zle sie do tego zabieram. Mam 2 zarowki H7 w lampie.

Link to comment
Share on other sites

to trzeba chyba jakimiś szczypcami scisnac ten drucik zabezpieczający, bo paluchy puchną a druciki nie ruszaja sie... czy moze zle sie do tego zabieram.

cos się źle zabierasz - szczypcami możesz popsuć (poza tym podejście nie najlepsze) i wtedy bedziesz miał problem

Link to comment
Share on other sites

Guest Rosiu

Tak dokładnie to spaliła mi sie zarowka od swiateł drogowych w lampie od strony akumulatora. Przeczytalem instrukcje w ksiazce i zabralem sie do wymiany. Nie jest to moj pierwszy samochod i jestem po szkole samochodowej, ale z czyms takim jeszcze sie nie spotkalem (druciki jakies dziwne...) Ściągnąłem obudowę przekaźników, aby miec latwy dostep do wymiany, sciagnalem gumowa oslone, kostke i mam calkiem niezly dostep do zarówki. Druciki sprezynujace przytrzymujace obudowe zarówki na wlasciwym miejscu są na stałe (tak sądzę) przymocowane na dole, a na górze można je rozpiąć od mocowania. Na górze są zakonczone taka mala pętelką. Łapie je z boków palcami, sciskam do siebie razem i próbuje wyjąć przez szparkę po środku, aby odchylić je i wyjąć żarówkę, czy tak powinienem to robić? Jak tak dalej pojdzie, to w koncu cos popsuje, a tego bym nie chcial... :angry:

Link to comment
Share on other sites

Nie jest to moj pierwszy samochod i jestem po szkole samochodowej, ale z czyms takim jeszcze sie nie spotkalem (druciki jakies dziwne...)

to miałeś mało samochodów - takie zabezpieczenie żarówki jest w większości ;)

"druciki" odginasz od siebie uprzednio je dociskając do żarówki.

A może je ściskasz ? kurde nie pamiętam ale nigdy nie miałem z tym problemu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rosiu

Spoko, dzieki. Pokombinuje delikatnie z lusterkiem. W wiekszosci poprzednich samochodów spotkałem sie z jednolitym drutem zahaczonym o blokade, naciskało się jednym palcem i po krzyku...

Link to comment
Share on other sites

Spoko, dzieki. Pokombinuje delikatnie z lusterkiem. W wiekszosci poprzednich samochodów spotkałem sie z jednolitym drutem zahaczonym o blokade, naciskało się jednym palcem i po krzyku...

Tu jest podobnie wczoraj wymieniałem tą zarówkę co ty ... najważniejsze to najpierw zdjać kabelek a potem .. delikatnie jedną ręką nacisnołem ten drucik na dół a potem wyskoczył i gotowe ... :)

Link to comment
Share on other sites

Zobacz jaki masz reflektor. W Vectrze A miałem DEPO i tam się inaczej ściągało drucik niż w oryginale z tego co pamietam tez bardziej upierdliwie.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie - nie we wszystkich reflektorach VB jest tak samo. Generalnie widziałem dwa rozwiązania - w obu wymianiałem na czuja i poszło bez jakichś wielkich historii.

Link to comment
Share on other sites

Guest VIKI_FOR

Witam

Czy wiecie moze jak wymienic żaróweczke oswietlającą licznik (obrotomierz)

Czy jest to skomplikowane, czy zwykły zjadacz chleba da sobie rade czy raczej zlecic to komus?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam

Czy wiecie moze jak wymienic żaróweczke oswietlającą licznik (obrotomierz)

Czy jest to skomplikowane, czy zwykły zjadacz chleba da sobie rade czy raczej zlecic to komus?

Pozdrawiam

http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/96

tu masz wszystko

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Witajcie,

przepaliła mi się żarówka w prawej przedniej lapmie i planuję wymianę. Nie wiem jednak, czy poprostu kupić zwykłą H7, czy lepiej coś z linku poniżej. Zupełnie nie znam tego i dlatego piszę i proszę kogoś, kto zna się bardziej na tym. Tylko nie krzyczcie proszę jak to jakieś badziewie :)

Dzięki i pozdrawiam

Rafał

http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-ASTRA-06-NE...%3A1|240%3A1318

Edited by zubek73
na zarówkach to może się i nie znasz ale czemu nie używasz wyszukiwarki to już nie rozumiem - łącze z podobnym tematerm / zubek
Link to comment
Share on other sites

Nic nie musisz kombinować, to są normalne żarówki h7, wkładasz w miejsce starych i tyle :)

Tyle, że philips lub osram to firma i jakość oświetlenia jest dużo lepsza niż na zwykłych żarówkach :P

Te żarówki co Ci pokazałem to są h7 :)

h7 masz na mijania, a h1 masz na długie :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest bangorczyk
Probowalem wymienic zarowke, zgodnie z mądrą książką (wcisnąć, ścisnąć i odbezpieczyć żarówkę), ale to trzeba chyba jakimiś szczypcami scisnac ten drucik zabezpieczający, bo paluchy puchną a druciki nie ruszaja sie... czy moze zle sie do tego zabieram. Mam 2 zarowki H7 w lampie.

CZy lampa po lewej czy po prawej to po zdjeciu gumowego zabezpieczenia zdejmujesz kostke nastepnie w gornej czesci otworu wyczujesz palcami drucik ktory nalezy lekko wcisnac do srodka i odgiac w lewo.

niekiedy jest problem jak masz za bardzo odgieta koncowke. Wiec jak juz ci sie uda to przenij drucik przed ponownym zabezpieczeniem bedziesz miec mniejszy problem nastepnym razem. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja juz nie kupię jakis wypasionych żarówek. Kupiłem w marcu Osram Night Breaker H7 i od założenia około 2 tygodznie pojechałem nad morze i wruciłem. Pojeździłem około tygodnia po mieście i prawie dwie na raz się spaliły. W odstępie jednego dnia. W sumie świeciły około 1 miesiąca.

Edited by dexter23pl
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

czy ktoś może mnie poratować jak wymienić żarówkę w halogenie ? Vectra B polift te małe takie okrągłe, dziś zauważyłem żę mam jedną spaloną :angry: w instrukcji pisze że mam się udać do ASO :P ... jaka tam jest żarówka?

Link to comment
Share on other sites

Guest Wawrzyniak

W takim razie ja mam też pytanie o żarówki. Ale konkretnie o ilość żarówek do podświetlenia tablicy rozdzielczej ( bo jak większość chciałem zmienić kolor podświetlenia). Chodzi mi o ilość ale też jakie najlepiej żarówki (diody) zamontować?? Znalazłem na Allegro diody już w formie żarówki w obudowie i nie wiem czy to byłoby ok. Większość z Was przerabiała już ten temat, więc proszę o radę.

Dziękuję z góry

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP