Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest arek76berlin

vectra sie grzeje i gotuje

Recommended Posts

Guest arek76berlin

witajcie , mam problem z viki a mianowicie ,kiedyś vectra sie zagotowała i dolałem wody dojechałem do domu spokojnie ... jakiś czas był spokój. Następnym objawem było to że pękła mi rurka plastikowa z tyłu silnika ...wymieniłem ale od tamtego czasu woda mi sie gotuje w zbiorniczku wyrównawczym. temperatura odkąd kupiłem, na trasie dochodziła do pierwszej kreski. . Na postoju lub w korku nie dochodzi nawet do 100 st i gotuje . nie widze by kopciła parą z rury, świece również ciemne chodz na jednej delikatny biały nagar,wymieniłem korek to leje przez korek (stary nie przepuszczał wogóle ). dmuchałem w niego i bez problemu powietrze przechodzi (czy to normalne??) przewody twarde wentylator sie nie włącza bo nawet nie zdąży już kipi. czy winą tego może być termostat? czy od razu szykować sie na uszczelke ??:(dodam że oleju nie mam w wodzie ni wody w oleju)silnik chodzi w miare stabilnie.co jeszcze moge sprawdzić by było wszystko przejrzyste?

ps niemieckie realia a tu miszkam narazie nie pozwalają mi na naprawy w serwisach:)wiec wszystko sam na podwórku

edit : czy w momencie zawieszki termostatu on jest zamkniety czy raczej ciągle otwarty? różne wersje wyczytalem

Edited by arek76berlin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

termostat moze sie zawiesic na otwartm lub na zamknietym nie ma reguly, jezeli grube pzrewody od chlodnicy sa cieple dorny i dolny to teromstat jest otwarty,i nie powinien sie grzac, jesli by to byla uszczelka to na bagnecie oleju wiadac drobinki wody,lub z rury wydechowej wydobywa sie bialy dym, mzoe pompe wody szlak trafil,ale to najlepiej ocenic wykrecajac ja.pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest arek76berlin

Please login or register to see this quote.

no własnie niedawno zmieniałem pompę ... a tych objawów nie widze co może być jeszcze?? sprawdze jeszcze raz tę pompę jutro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Wryo

U mnie podobnie, woda się gotuje, chłodnica gorąca. Obie rury do chłodnicy gorące. Wymieniłem termostat i pompę wodna i nic woda nie przelewa się w zbiorniku wyr. a chyba powinna ?

pomocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek wymiana termostatu i sprawdzenie czy wentylator na chłodnicy sie włacza. Zewrzyj na krótko przewody od wiatraka jesli chodzi to najprawdopodobniej włącznik wentylatora - siedzi on wkręcony w chłodnice. Jak wtylator będzie chodzi to powinno byc ok. W 2.0 wentylator w korkach przy takiej temperaturze powinien chodzic cały czas bo chłodzenie jest mało wydajne.

Jak masz czas to mzoesz przepłukac chłodnice.

Zobacz dokłdniej czy ten przewód, który Ci pękł przypadkiem nie jest zagięty i nie jest zmniejszona średnica. A moze naprawiłeś ten przewód wstawiająć rurke o mniejszej średnicy? i skutecznie zmniejszyłes przepływ i sie gotuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BATMAN3826

Na początek wymiana termostatu i sprawdzenie czy wentylator na chłodnicy sie włacza. Zewrzyj na krótko przewody od wiatraka jesli chodzi to najprawdopodobniej włącznik wentylatora - siedzi on wkręcony w chłodnice. Jak wtylator będzie chodzi to powinno byc ok. W 2.0 wentylator w korkach przy takiej temperaturze powinien chodzic cały czas bo chłodzenie jest mało wydajne.

Jak masz czas to mzoesz przepłukac chłodnice.

Zobacz dokłdniej czy ten przewód, który Ci pękł przypadkiem nie jest zagięty i nie jest zmniejszona średnica. A moze naprawiłeś ten przewód wstawiająć rurke o mniejszej średnicy? i skutecznie zmniejszyłes przepływ i sie gotuje?

na początek zewrzyj przewody od włącznika wentylatora i spróbuj zagrzać silnik jak się nie zagotuje to włącznik sam to przerabiałem a co do wskażnika nie sugeruj się nim ,może błędnie wskazywać.Ja przez wskaznik przegrzałem silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BATMAN3826

U mnie podobnie, woda się gotuje, chłodnica gorąca. Obie rury do chłodnicy gorące. Wymieniłem termostat i pompę wodna i nic woda nie przelewa się w zbiorniku wyr. a chyba powinna ?

pomocy.

co do przelewania to nie tamtędy odpowietrza sie układ, a wentylator się włącza powinien się włączyć przy ok.100 st.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ne1ghby

Po pierwsze to płyn chłodniczy powinien być w układzie a nie woda.Jak masz odwrotnie to wymień-nie będzie się gotowało. W VA 2.0 jest słabe chłodzenie i normalna temperatura robocza to coś ok.100st. (więc woda już się dawno zagotuje).

Poza tym musisz mieć sprawny czujnik termiczny wentylatora (tak jak już ktoś opisał - ten wkręcony w chłodnicę - koszt. od 30zł) - na jego korpusie są opisane zakresy temperatur przy których on działa (włącza wentylator)

Płynu w zbiorniczku musi być do zalecanego poziomu - inaczej ciśnienie będzie go wywalało.

Korek od zbiorniczka musi być szczelny i mieś sprawny zawór awaryjny.

Jeśli masz wersję z klimą to ważny jest też "presostat" tj. czujnik ciśnienia klimatyzacji który steruje pracą wentylatorów przy klimatyzacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest szimano1

ja mam taki problem mianowicie, musiałem założyć opaske na cienki od strony kabiny ;/ nie wiem co to ale to jest od układu chłodzenia.kapał mi płyn i dolewałęm przez jakis czas wody.ale gdy wyjechalem na studia to kazałem siostrze która użytkuje to auto non stop kupić płyn i dolac ale tego nie zrobila.dolała wody.Gdy wrociłem na wekeend to pojechałem na kanał by założyc opaske, gdyż w zbiorniku było pusto. założyłem opaske i nalałem 1,5 litra płynu. wrociłem do domu jakies 4 km, i specjalnie podnioslem tem, właczyły sie wentylatory.wtedy odkreciłem korek od zbiornika, i wtedy płyn w zbiorniku zaczął wzrastac i wylewał sie, zakręciłem i zgasiłem auto. Następnie słyszałem jak w przewodach był taki efekt zasysania. odkręciłem korek i płyn opadł tak ze prawie go nie było, wziołem dolalem płynu jeszcze i zapaliłem auto, po chodził chwile i przy odkręconym korku poziom płynu zaczął wzrastać. Czym to może być spowodowane. brakiem płynu,choć gniotłem grube węże w celu wymuszenia takiego ręcznego obiegu. co moze być nie tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowietrzyć trzeba- zimny silnik + wolne oborty i niech chodzi az wentylator sie wlaczy. Tylko nie gazuj ! z 15 minut zejdzie zanim się załączy ale odpowietrzysz układ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie, jak kolega pisze. Pewnie zrobił się "powietrzny" korek i masz efekt. A to, że wzrasta poziom na gorącym silniku to normalne przy odkręconym korku-tworzy się ciśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałem napisać, oczywiście zdejmij korek podczas odpowietrzania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...