Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Kielu_

Nie dzialający prędkościomierz i obrotomierz

Recommended Posts

Guest Kielu_

Witam

Za długo chyba z moją viki było wszystko w pożądku no i dzisiaj w czasie jazdy przestał mi działać obrotomierz,a prędkosciomierz tylko drga.

Przegrzabałem forum i znalazłem sporo podobnych przypadków,jednak żadnych konkrtetnych odpowiedzi co się poszło 'kochać'

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli ktoś rozwiązał problem,będę wdzięczny za info.

Jutro rozbiore konsole i sprawdze styki,bo nic więcej na chwile obecną mi do głowy nie przychodzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Alta_cb

mi raz na 20 razy nie działa obrotomiez poprostu przy starcie zaczyna skakac i potem jak jade to pokazuje 0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kielu_

Widze że chyba nikt się nie uporał z problemem...

Narazie zegary mi zaskoczyły same i wszystko działa poprawnie,ale pewnie prędzej czy później trzeba będzie wymienić licznik,więc mam inne pytanko:

Czy da rade wsadzić do przedlifta, poliftowe zegary?

denerwuje mnie kiepska widoczność licznika kilometrów,a w poliftowych jest to lepiej rozwiązane.

Edited by Kielu_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie ma szans zalorzyc zegarow z polifta do przedlifta,no chyba ze poprzekladasz piny we wtyczce,dwa rozne liczniki i inny uklad.

Pozz Svetla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Problem poruszany na forum bodaj z 10 x z grubsza i nic .

Czyżby nikt nie wie co zrobić .

Objawy :

Po dojeździe na parking zauważyłem ,że obrotosciomierz nie działa a wskazówka prędkosciomierza drga na wartosci 5 km/h i tak pozostaje nawet po wyłączeniu zapłonu .

Drganie po wyłączeniu trawa jeszcze koło 20 sek .

Pierwsze co mi wpadło w ręce to miernik i tak na wyłączonym silniku 12,30 V a po włączeniu zapłonu i odpaleniu 13,50V po włączeniu xenonków 13,25 V . Dziwne zawsze było ponad 14 V po wlączeniu silnika

Jutro wyruszam na aso , choć nie wiem czy oni coś na tę dolegliwośc poradzą .

Może któryś z kolegów rozwiązał ten problem ???????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I tak powinno być (14,2-15,2) . Mozesz mieć problemy z alternatorem/regulatorem napięcia - wtedy wskazówki też świrują. W takim przypadku raczej opcja ASO wyjdzie zbyt drogo. Szukaj lepiej elektryka.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie tak mnie zastnowił ten stan napiecia przy ładowaniu , powiadasz Zubek 14,2-15,2 V .

Chyba trzeba zacząc od prądów w samochodzie .

No właśnie może to i one są winne bo i w aku magiczne oczko nie świeci , ale to już od jakiegos czasu tak jest .

Myslalem o stanie napiecia paska ale w 2.0dth jest samonapinacz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> .

A znasz moze ceny w aso zrobienia oceny pradów ewentualniie naprawy ładowania ?

Pozdr Maki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czy napewno chcesz to robic w ASO? bedzie drogo, nawet bardzo, normalnie u elektryka za naprawe alternatora bo najprawdopodobniej on ci padł, i w zależności co w nim padło ale w granicach 200zł, chyba ze zdecydujesz sie na nowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie upieram się na naprawę w aso , tylkoże kolega robił u elektryka i w sumie go to wyniosło coś około 400 zł .

Tak sobie myślę że może to tylko szczotki padły , nie daj Boże alternator .

Znacie jakiś zaprzyjaźniony warsztat elektrycz. samoch. w wawie co z człowieka skóry nie obłupią ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

szukaj w oddziale mazowieckim, np:

Please login or register to see this link.

+inne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki Zubek przeczytałem , szukam raczej czegos na trasie Bemowo Bielany Wola .

No może jeszcze na trasie Ząbki - Kobyłka .

Pozdr .

Share this post


Link to post
Share on other sites

a no tak sorry, nie zauważyłem ze Ty ze stolicy i ceny inne. alternator nowy (zamiennik) cena 330zł w sklepie, znam ludzi co po pare lat juz jezdzą i nic sie nie dzieje. a jaki masz alternator? bosh czy dalco ... ostatnio przesledziłem temat i: w bosha pada uzwojenie koszt przewiniecia 140zł plus robota, a w dalco mostek koszt 60-80zł plus robota. ale to są ceny w podlaskim wiec mówie tylko orientacyjnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki

Dziwnie się jeździ do pracy jak się nie ma obrot/prędkosciomierza tych fotoradarów nastawiali .

Jadę koło pracy mam elektryka . Zobaczymy co powie . Jak coś zaradzi to podeślę opis na forum .

Pozdr .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakty z dzisiejszego dnia rano 13.60 V na właczonym silniku po upł 6 h 14,20 V też na włączonym , po pracy znów się ładowanie zmęczyło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> .

A teraz info z terenu .

1. Wszędzie kolejki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

2. Jeden z warsztatów zaproponował nowy komp

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

3. Drugi że zegary to wina kondensatora

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> no może jeszcze coś

3. Trzeci Regulator napięcia

4 . Czwarty alernator po remoncie chciał mi sprzedać

5. Piąty padły zegary , ten od razu zapytał o ABS poinformował że obroty idą z alternatora a prędkosć z czujnika ABS

Sam od siebie sprawdziłem bezpieczniki kolo kierownicy załozyłem i sprawdziłem masę na klemach .

I stawiam na regulator i popalone zegary .

Zapraszam do głębszego dialogu znawców tematu , żeby nie wyszło że prowadzę bezsensowny monolog

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mobius

No cóż, mogę tylko powiedzieć, że wczoraj odbierałem VB po wymianie tłumika, uszczelki pod miską olejową oraz oleju i niestety dołączam to tego grona. Dojechałem na parking i zauważyłem że przy gaszeniu i zapalaniu silnika podskakuje mi wskazówka prędkościomierza... Dziś rano już nie działa wskazówka obrotomierza a prędkościomierz drga i stoi na 5km. nie wiem czy coś mi mechanik nie skopał, kuźwa dziwny zbieg okoliczności. Jadę po pracy do niego niech myśli. Czy ktoś rozwiązał już podobny problem - wolałbym wiedzieć więcej niż mechanik, bo z nimi to same problemy.

Może coś z czujnikiem ABS? ale dlaczego obrotomierz przestał działać??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marny350z

Mam ten sam przypadek i tez nie wiem co poradzic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

również ja dołączam do szanownego grona. Obrotomierz nie żyje i prędkościomierz drga w okolicy 0. Czy już ktoś rozkminił co to może być. Aby było ciekawiej, nie ma mnie w kraju, jestem we Włoszech blisko Wenecji. Jak ktoś nie poradzi co to, to przyjdzie mi dopiero zabulić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwole sobie odświeżyć temat. Mianowicie obrotomierz i prędkościomierz wciąż nie żyją. Napięcie ładowania na zimnym silniku 13.9 a na gorącym 13.3 . Po włączeniu na gorącym silniku wszystkich odbiorników prądu w aucie ładowanie spada do 12.5 V. Auto jeżdzi normalnie, wydaje się całkiem sprawne. Zrobiłem już bez tych wskażników około 800km i nic, wszystko gra. Czy 13.9 V na zimnym silniku to niewystarczający prąd do działania tych cholernych wskażników. Aż nie mogę w to uwieżyć. Koledzy pomożecie jakoś rozwikłać tą tajemnicę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Hugo

Podobno za takie cuda oprócz nieprawidłowego ładowania może być odpowiedzialny stabilizator napięcia zabudowany na płytce zegarów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zlociutki77

Podłaczam sie do tematu, jako ze musiałem wyjąc chłodnice odłaczyłem akumulator, po podłaczeniu wszystkiego obrotomierz nie zyje a predkosciomierz drga dodaje ze licznik dzienny nabija przejechane kilometry..... Uporał sie juz ktos z tym?

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest CZAREKKAZ

Poruszałem ten temat już bardzo dawno.

Jako że mam aftomat to mam tylko predkosciomierz i on wlaśnie działa raz na 20 razy.

Objawy te same -wskazówka drga na samym dole i to tyle.

Do dnia dzisiejszego nie wiem o co chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bucz80

U mnie to samo...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">, obrotka stoi a prędkościomierz drga i raz na jakiś czas zadziała poprawnie.

Już się zastanawiam nad sprzedażą bo myślałem że wszystko naprawiłem (

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> pompę w Boschu, wtryski, świece, cały układ paliwowy uszczeliłem, egr, przepływomierz... etc i zaczynają się pierdoły - powoli mam dość tej skarbonki -

Napiszcie jak ma ktoś jakieś rozwiązanie ...

Miłego Dnia

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu wróciłem do kraju. We Włoszech jezdziłem w sumie 2 miesiące bez wskazań prędkości i obrotów. Najwyrażniej nie ma to nic wspólnego z ładowaniem, jak mi wcześniej sugerowano. Uznany w Elblągu elektronik kazał wymontować licznik, przynieść i twierdzi, że na środę zrobi. No, sam jestem ciekaw. Jak zrobi i wszystko zagra to napiszę co było grane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bass Rockers

Please login or register to see this quote.

a mi dzisiaj inaczej sie zrobiło : predkościomierz działa a obrotomierz nawet nie drgnie i jak odpalam nie swieci mi sie kontrolka od akumulatora. A bezpieczniki sa OK w innym temacie ktory zalozyłe napisali mi ze moze to byc wina alternatora lub regulatora napiecia. Kurde a rano dzialalo ok wszystko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie z ładowaniem jest ok. Elektronik który ma mi to naprawić zarzeka się że jutro będzie gotowe. Nawet dziś pokazywał mi tą część do licznika którą trzeba wymienić. No sam jestem bardzo ciekaw. Jutro się wszystko okaże. Fakt faktem gość jest przekonany że akurat w moim przypadku wina leży bezpośrednio w zestawie wskazników. Jak wszystko zagra to postaram się opisać dokładnie co i jak z tym tematem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...