Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Luki27

Gaz sekwencyjny mam i ja... w VC 2.2 (147 KM)

Recommended Posts

Guest Luki27

Witam

Chcę podzielić się pierwszymi (oraz będę opisywał dalsze) wrażeniami po założeniu instalacji LPG.

Założyłem sekwencyjny wtrysk LPG Sirocco.

Reduktor: Silver Sirocco (do 250 KM).

Wtryski Valtek (czerwony)

Zbiornik Atrama 46l

Wielozawór: Tomasetto

Centralka/komputer: Sirocco

Na razie tylko pierwsze wrażenia bo przejechałem zaledwie około 80 km. Z tego co zauważyłem:

Minusy:

1. Miałem problem na benzynie z falującymi obrotami teraz trochę się to nasiliło i wypadało by to naprawić - prawdopodobny problem brudna przepustnica - więcej na ten temat ---->

Please login or register to see this link.

- jednak to problem który powinienem wcześniej rozwiązać.

2. Po odebraniu samochód jechał dość dobrze wydaje się, że minimalnie na gazie był słabszy. Po przekroczeniu ok 5 tys obrotów zapalił się check engine -> podjechałem do gaziarzy mała korekta mieszanki - lekko wzbogacona i usunięcie check engine i po problemie + samochód zbiera się tak samo jak na beznynie.

3. Trochę mała butla (nie chcieli, albo nie mieli większej - twierdząc, że się nie zmieści bez unoszenia podłogi - mi się wydaje, żę można by rozmiar większą) ale chyba nie będę z nimi walczył bo weszło dziś po wyjeżdżeniu do końca ok 40,5 (shell) i tu trochę się zdziwiłem, bo myślałem, że wejdzie jakieś 37-38 (czyli 80%) - weszło koło 40,5/ 41 czyli jest to 88% pojemności - czy jest to do końca bezpieczne ??

Prosiłem aby nie podginali pływaka bo chciałem, żeby było przede wszystkim bezpiecznie.

4. Lekkie przyhamowanie przy kończącym się gazie - nie jest źle, ale gazownik twierdzi, że to można jeszcze wyregulować jak będzie problem - teraz też nie ma tragedii przechodzi na benzynę z ok 0,5 sek przerwą - postaram się, żeby ustawili jeszcze lepiej.

Plusy

1. Przede wszystkim to co dla mnie najważniejsze po ostatnim ustawieniu jeździ rewelacyjnie - jak na benzynie.

2. Przełącza się na gaz bezproblemowo, aczkolwiek dzisiaj rano przejechałem ok 500 m zanim się przełączył - ale dziś rano aż tak ciepło nie było.

3. Samo przełączanie na gaz jest niezauważalne.

4. Wydaje się, że licznik pokazuje spalanie gazu (przynajmniej w przybliżeniu - ale to muszę sprawdzić po większym przebiegu)

5. Nie czuję, że mam gaz.

5. Tankowanie do pełna na stacji przyjemne (znałem to już z poprzedniego samochodu) do pełna za 86 zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli ok 300 km w mieście i 400 km na trasie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Generalnie minusy związane są z problemami wolnymi obrotami + kwestią dopracowania ustawień.

Gaziarze proponują ustawienie całości na hamowni - wtedy będzie idealnie (100zł) ale muszę najpierw wyczyścić przepustnicę + wymienić świece - u mnie nie były wymieniane a już 107,5 kkm więc z racji gazu mogę te 10kkm wcześniej wymienić.

Na razie za mało przejechałem, żeby powiedzieć coś o spalaniu. Będę dopisywał inne moje uwagi do tego tematu w miarę nowych ciekawych informacji.

Jeśli ktoś ma jakieś uwagi, coś może mi doradzić i zna odpowiedzi na moje pytania/problemy - proszę pisać.

Sam w miarę możliwości odpowiem na każde pytanie.

Poniżej przedstawiam fotki (sorki za jakość zaworu ale był robiony komórką):

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Małe spostrzezenie, reduktor to nie jest Silver Sirocco (do 250 KM) tylko KME Silver. To, ze ktos pisze jego zdolnosc zastsowania do 250km jest powaznie w bledzie. Mozliwosci tego reduktora koncza sie srednio przy ~160km. Przy wyzszych mocach stosuje sie o wile bardziej stabilniejszy KME gold. Co do Valtekow czerwonych mam swoje zdanie ale nie bede Cie dolowal. Jak chodzi i jestes zadowolony to najwazniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Please login or register to see this quote.

A czy czasem KME to nie to samo co Sirocco ?? - bo już spotkałem gdzieś, że to to samo, a u mnie 147 KM więc starczy a to najważniejsze.

Co do Valteków to też coś czytałem, ale jeśli będzie u mnie wszystko dobrze chodzić to czego mogę się obawiać ??

Mam 2 lata gwarancji...

Edited by Luki27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pan Łukasz jest chyba dystrybutorem Matrixa, dlatego nie lubi valteka, który jest dużo trwalszy i lepszy od niego, a szybkość do naszych wtrysków oplowskich silników nie ma większego znaczenia. Bardzo dobry wybór valtek, Matrix czytaj problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pan Łukasz akurat nie poleca matrixa ale za to poleca takie cudo jak magic jet. Oczywiscie z matrixem nie mam problemow chociaz zajechalem jedna listwe przez swoja glupote. Duzo mnie to nauczylo.

Czy Ty naprawde uwazasz, ze valtek jest trwaly???...nie zartuj:)

Ok zostawmy szybkosc wtrykiwaczy bo akurat silniki oplowskie sa "wolne" ale czy znasz czas wtrysku silnika 2.2???

A moze powiesz mi jak czesto Valtek potrafi sie rozkalibrowac?? 500km, 1000km??

No to szybkosc szybkoscia ale co mi powiesz na temat precyzji wtrysku gazu jaka daje valtek przy tak czestych rozkalibracjach??

I jedno z najwazniejszych powiedz mi jaka wydajnosc ma ten cudny valtek w przeliczeniu na cilinder??

Dlaczego przy zastosowaniu valteka temp. przelaczania na gaz cieczy musi byc zawsze powyzej 30C.

Skok tloczka tego wtrykiwacza jest tak mizerny, ze prze niego poprostu duza dawka paliwa nie przeplynie.

Po czym stwierdzasz, ze jestem dystrybutorem matrixa?? raczej na zadnym z forr nie polecam tego w gruncie rzeczy jednego z lepszych wtrykiwaczy lpg.

NIE JESTEM MONTAZYSTA INTALACJI LPG.!!! Mam tylko posredni zwiazek z tym paliwem poniewaz sprzedajemy go na naszych tacjach. Intalacje lpg to poprostu moje hobby:)

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Luki27

Już znam orientacyjne spalanie w trasie (krótki odcinek ok 200 km ale sama trasa).

Trasa do 120 km/h, ale sporo wyprzedzania a teraz z LPG za bardzo się nie hamowałem - bo jazda 2x tańsza - do tego jechałem z włączoną klimą.

Komputer pokazał 8,1 - i to było by chyba spalanie benzyny a na LPG mi wyszło 9,15 więc jestem bardzo zadowolony. Wychodzi ok 10-12 % więcej.

Po mieście z klimą niby wyszło 12,5 ale trzeba by odliczyć trochę na benzynkę po trochę przejeżdżam zanim się rozgrzeje - przełączyłem temp przełączania na 30 st - na razie jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie Łukaszu.

Nie twierdzę, że VALTEK jest najlepszy, bo z pewnością tak nie jest. Uważam jednak, że do OPLI, również Z22SE, w którym czasy wtrysku są bardzo podobne co w Z18XE zdecydowanie lepiej się sprawdzi niż matrix. Z matrixem miałem już przejścia i wystarczy, więcej tego nie założe. Na valteku śmigam bez problemu, regulacji, itd. już 30 tys km i nie mam na co narzekać. Ponadto jest zdecydowanie cichszy od matrixa.

Magic Jet to jest to mój faworyt i jak valtek padnie to napewno będą to właśnie takie wtryski montowane pojedynczo, każdy przy samym kolektorze ( no może z 2 cm na samo połączenia, a może bezpośrednio wkręcę ?? )

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest luky007

Please login or register to see this quote.

hmm.. ja mam na 15stopni ustawianie właśnie na Valteku 1Ohm...

więc chyba się da [pomijam fakt że to im skróci żywotność ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzaniol, mow do mnie Łukasz bo staro sie czuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> To, ze miales przykre dowiadczenie z matrixem spowodowane byly pewnie nie wiedza budowy i jego zasady dzialania. Gdybym mial nowa listwe XJ544 to przy odpowiednim serwisie bez problemu zrobil bym na nim 100 000km bez zadnej regeneracji. Czy matrix jest glosny?? napewno cichszy od magic jet czy planijet a do tego po zamknieciu maski kompletnie nic nie slychac. Bezapelacyja zaleta tego wtryskiwacza jest to, ze potrafi obsluzyc auta z krotszymi czasami wtrysku(ponizej 2ms). A wiekszoc samochodow francuskich, japonskich legitymuje sie wlasnie takimi czasami.

Co do valteka to juz pisalem wyzej...trzeba trafic naprawde na dobra partie zeby byz zadowolonym

Luky007 no no na czerwonych moglo by to juz nie przejsc z racji czasow wtrysku na nierozgrzanym silniku.

KONIEC OT w tym watku. Milo pogadac o lpg ale nie zasmiecajmy juz tego topica. Zawsze mozemy otworzyc nowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Luki27, mamy taki sam silnik. Mi wymienili czerwone Valteci na żółte, nowy reduktor też włożyli. Ale mimo to od pierwszej kontroli serwisowej nie bardzo poprawnie pracuje instalacja przy skrajnych temperaturach. Przy niskiej zaraz po włączeniu musze uważać przy dodawaniu gazu z niskich obrotów bo trzęsie silnikiem, a na b. wysokich tempereturach (30 stopni na zewn. i powyżej 90 w silniku) nie trzyma wolnych obrotów. Znowu muszę podjechać na regulację.

Edited by gela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie temat się nie źle rozwinął. Ja aż tak nie znam gazu, miałem w poprzedniej VA założone coś co się zwało Elpigaz, nie jeżdżę dużo więc i teraz w nowym autku VB jeszcze nie założyłem (nie wiem czy się opłaci przy mojej jeździe),ale... widać co się dzieje z PB. Elpigaz u mnie przejechał ponad 50tyś.km bez żądnych problemów, zająknięć, regulacji (tylko wym. filtra po 30tys.) Człowiek który kupił pojeździ wg mnie bez problemu drugie tyle. Tylko chwalić.

Co sądzą "powyżsi specjaliści" o instalacji sekw. do mojej VB 1,8 firmy BRC, takową montują u nas i bardzo chwalą?

Lucky, nie dziw się że weszło ci w 46 ponad 40L gazu, tak ma być.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mi w VA do 40 wchodziło nawet 36-37,5L

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GT-3000

tak się składa ,że w tym tygodniu kupiłem VC 1.8 GTS i pora na zagazowanie.....czytam tego posta i nie wiem na jaką markę instalacji się zdecydować,poradźcie w jaką konfigurację sekwencyjnego wtrysku zainwestować ? innymi słowy,jakie wtryski,jaki reduktor i reszta sterowania wtryskami......

z góry dziękuję za fachowe porady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michpanek

A ja mam juz jakiś czas 3.2 V6 i stwierdzam ze gaz bedzie nieodzowny:) heh no ale tez sie w tym nie orientuje co i jak gdzie i za ile

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BoloSr

Please login or register to see this quote.

umnie w zachodniopomorskim seqwencja Sirocco kosztuje do R4 2500 a do V6 okolo 2800-3000 tys a tak na marginesie to ile ci pali te 3.2

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by BoloSr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michpanek

Please login or register to see this quote.

Zalezy jak sie jezdzi... W trasie jakies 11l, w miescie 13-14l. Ale 18 tez zaden problem osiagnac jak dasz sie podpuszczac na swiatłach:P heheh. A z uwagi ze lata to na taxi to gaz jest niezbedny:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich,

powiedzcie mi taką rzecz, chce zagazować Z22SE (2,2 16V) i dzwoniłem dzisiaj do"Muchy", a tam się dowiedziałem, że do 2,2 16V nie zaleca się gazu, bo podobno wysiadają kolektory, ale wiem że wielu z was ma gaz na takich silnikach, jakie jest wasze zdanie i czy to prawda?

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam wszystkich:) jestem też na etapie szukania jaką instalację założyć do z22se gazownicy polecają mi stag4, reduktor MATRIXA i wtryskiwacze MAGIC JET albo HANA

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> czy ktoś słyszał może o takim rozwiązaniu??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> proszę o opinie pozdrawiam:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powracajac na chwile do glownego waku to z tym zestawem to nie trafiles zbyt szczesliwie, elektonika nie jest najlepsza do tego auta, wtryskiwacze rowniez proponowal bym zalozyc lepsze, valtek jest dobry bo odporny na syf i tyle dobrego mozna o nim powiedziec, Co do reduktora reduktory KME sa slabe termicznie i maja spore spadki cisnieninia przy butowaniu, nie mowiac o przyrtostach po cut off-ie.Pojezdzij troche dluzej i opisz jak sprawuje sie instalacja i jak jezdi auto byc moze jestem w bledzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dexterooo daj namiar na ten zakład.

Montuj Stag 300 plus, wtryskiwacze HANA, reduktor AC R01 albo Magic III

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam. dwa opel zagazowane. Vb sekwencja OMVl. Przejechane na niej 170kkm. Oprócz wymiany filtra i regulacji zaraz po założeniu chodzi jak marzenie. VC (1,8) Landi renzo. Przejechane 130kkm. Oprócz świec, filtra i wymiany parownika po 50kkm chodzi jak przeciąg. Nie wiem jakie mam wtryski, jaki parownik i reduktor. To jest sprawa gazownika. To ma chodzić. I chodzi. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niestety takie podejście nie jest dobre, bo nawet jeśli coś działa to nie znaczy, że działa w sposób nieprawidłowy szkodzący innym elementom silnika. Też kiedyś miałem takie podejście, ale teraz gdy zajmuje się gazem zrozumiałem jak bardzo się myliłem ufając innym, zdarzają się przypadki, że trafia do mnie człowiek z sekwencją za 3.5tyś a tam elektronika ag compact (nawet nie zenit) i wtryski valtek. Całość max 2tyś warta jak nie mniej. Dla własnej kieszeni i auta warto chociaż trochę poczytać przed podjęciem decyzji o montażu i wyboru zakładu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ktoś może Z22SE na listwie wtryskowej magic jet??

interesuje mnie na ile macie tam dysze rozwiercone??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to zależy jeszcze od ciśnienia na reduktorze więc ustawiaj metodą prób i błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ciśnienie obecnie jest 1,13

ok, więc trzeba się będzie pobawić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Będzie dobrze, jeśli mnożnik będzie ok 1.5 max na początku i spadnie przy max do jedności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...