Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

świst przy dodawaniu gazu - 1.9cdti


Guest yarod77
 Share

Recommended Posts

Guest yarod77

Przy dodawaniu gazu słychać świst- rosnący z dodawaniem gazu i znikający jak puszcze gaz - co to może być??

Silnik 1.9CDTI z 2006 r przebieg 63.000 km

Prosze o pomoc :D

Link to comment
Share on other sites

Guest yarod77
Kolego to jest świst od turbosprężarki :) Znaczy się że pracuje.

ale przy ruszaniu?? np przy 2000 obrotów?? czy nie włącza sie na wyższych obrotach??

Link to comment
Share on other sites

Fajny to bylby diesel jakby przy 2000 rpm sprezarka jeszcze nie pompowala:D

Niektore turbo benzyny maja juz wtedy maksymalny moment....

Link to comment
Share on other sites

Guest yarod77
Fajny to bylby diesel jakby przy 2000 rpm sprezarka jeszcze nie pompowala:D

Niektore turbo benzyny maja juz wtedy maksymalny moment....

czyli rozumiem wszystko ok? Tak??

Link to comment
Share on other sites

Guest j_jasiu

Śmiszny temat, ale jak jest mocno głośna to coś jest nie tak, ja w zasadzie nie słyszę turbinki bo świszcze delikatnie, może przykatowałeś go ostatnio.

Link to comment
Share on other sites

pytania na poziomie przedszkola, dziecinada

Jak ktoś się nie zna na autach i ma jakieś pytania to niech je zadaje a Twoje uwagi są nie na miejscu.Wszystko jest w jak najlepszym porządku.Tematów o pracy turbiny jest kilka zapraszam do działu VB Diesel :)

Link to comment
Share on other sites

Guest witass
Jak ktoś się nie zna na autach i ma jakieś pytania to niech je zadaje a Twoje uwagi są nie na miejscu.Wszystko jest w jak najlepszym porządku.Tematów o pracy turbiny jest kilka zapraszam do działu VB Diesel :)

na miejscu nie na miejscu gdyby to byla kobieta mozna byloby wybaczyc a nie 30 letni facet a swoja droga ciekawe jak ten niezanający sie kupowal to auto ??? a pytanie jez z serii tak dla wyobrazni .........otwieram tylna klape i nie widze silnika prosz e o pomoc .

Link to comment
Share on other sites

na miejscu nie na miejscu gdyby to byla kobieta mozna byloby wybaczyc a nie 30 letni facet a swoja droga ciekawe jak ten niezanający sie kupowal to auto ??? a pytanie jez z serii tak dla wyobrazni .........otwieram tylna klape i nie widze silnika prosz e o pomoc .

Dobrze, że Ty znasz się na wszystkim :P

Link to comment
Share on other sites

Głośna praca sprężarki czyli mocny „świst” może świadczyć o uszkodzeniu łopatek turbosprężarki .Mogły się dostać ziarnka piasku i poszczerbić końcówki łopatek turbiny co powoduje mocny świst .Przykład tak uszkodzonych łopatek jest na załączonej fotce. :D

post-8947-1210339543_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Czy takie ewentualne poszczerbienie łopatek to coś groźnego ?, może jestem przewrażliwiony na ten dźwięk ale słyszę świst przy dodawaniu gazu, przy około 2 tys. obrotów.

Edited by Marelli
Link to comment
Share on other sites

Czy takie ewentualne poszczerbienie łopatek to coś groźnego ?, może jestem przewrażliwiony na ten dźwięk ale słyszę świst przy dodawaniu gazu, przy około 2 tys. obrotów.

Lekki świst to normalna sprawa. Jeśli słuchając radia na normalnym poziomie głośności- tak żeby można było normalnie rozmawiać, tego świstu nie słychać to niczym się nie przejmuj.

Link to comment
Share on other sites

Guest danowek

Mam ten sam silnik i nic mi nie gwiżdże. Chyba, że mam otwartą szybę, to wtedy jest delikatnie słychać turbinę, ale naprawdę delikatnie. Poza tym yarod77 wyraźnie napisał, że ma 1,9 CDTI, więc przy 2 tysiącach turbina dopiero się załącza, a nie jak w benzynie hula na całego.

Link to comment
Share on other sites

Guest Michael1916
Mam ten sam silnik i nic mi nie gwiżdże. Chyba, że mam otwartą szybę, to wtedy jest delikatnie słychać turbinę, ale naprawdę delikatnie. Poza tym yarod77 wyraźnie napisał, że ma 1,9 CDTI, więc przy 2 tysiącach turbina dopiero się załącza, a nie jak w benzynie hula na całego.

Gdzie Ci sie zalacza przy 2000 rpm? Przy tej predkosci obrotowej to juz tloczy powietrze pelna para. ( maks moment obrotowy)

Link to comment
Share on other sites

Guest pawelsm
Gdzie Ci sie zalacza przy 2000 rpm? Przy tej predkosci obrotowej to juz tloczy powietrze pelna para. ( maks moment obrotowy)

Swist turbo hmmm :)

Jeden z moich ulubionych odglosow

Najlepiej polaczony z szumem 6 cylindrow !

pzdr Pawel

Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam silnik i nic mi nie gwiżdże. Chyba, że mam otwartą szybę, to wtedy jest delikatnie słychać turbinę, ale naprawdę delikatnie. Poza tym yarod77 wyraźnie napisał, że ma 1,9 CDTI, więc przy 2 tysiącach turbina dopiero się załącza, a nie jak w benzynie hula na całego.

Panie kolego turbina pracuje nawet na wolnych obrotach a przy 2 tys obr. to Vectra C ma juz pełną moc (KW) troche powyżej ma max KM

Link to comment
Share on other sites

Guest danowek
Panie kolego turbina pracuje nawet na wolnych obrotach a przy 2 tys obr. to Vectra C ma juz pełną moc (KW) troche powyżej ma max KM

Panie kolego.

Oczywiście, że turbina pracuje cały czas, nawet na wolnych obrotach. Chodzi o to kiedy sie załącza, czyli tłoczy powietrze. W CDTI 1,9 to sie zaczyna przy 2000 obrotów. Łatwo to stwierdzić, bo wtedy na wyswietlaczu (jesli taki masz) spada zuzycie paliwa. Stąd maksymalny moment w tych silnikach 2000-2700. Poniżej i powyzej turbina nie pracuje efektywnie.

Polecam lekturę

http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.a...83&Strona=2

Pełną moc ten silnik ma przy 4 tys. obrotów

Edited by danowek
Link to comment
Share on other sites

Więc kolego mogę napisać tyle, że artykuł co podałeś do nie go link tak naprawdę nic nie wnosi do twojej wypowiedzi. Sam sobie zaprzeczasz pisząc „Oczywiście, że turbina pracuje cały czas, nawet na wolnych obrotach. Chodzi o to kiedy się załącza, czyli tłoczy powietrze. W CDTI 1,9 to się zaczyna przy 2000 obrotów”. Jeżeli turbina chodzi – pracuje to cały czas tłoczy powietrze do silnika od wolnych obrotów tylko pod minimalnym ciśnieniem, do maksymalnych obrotów pod maksymalnym ciśnieniem które wynosi jakieś 2bary powyżej tej wartości ciśnienie jest upuszczane przez zawór by-pass. Czyli turbosprężarka tłoczy powietrze narastająco lecz przy obrotach silnika 2000tyś. obr. ciśnienie doładowania ma duży skok w górną granicę, więc może być odczucie, że turbo się załącza a tak naprawdę w tym momencie zaczyna dmuchać najefektywniej. Dlatego turbosprężarki mają tzw. turbo dziurę, po prostu potrzebują chwilę na rozkręcenie się. Dlatego nie odsyłaj kogoś do czytania jakiś ogólnych artykułów lub wypowiadaj się dokładniej bo robi to dużą różnicę.

Link to comment
Share on other sites

Panie kolego.

Oczywiście, że turbina pracuje cały czas, nawet na wolnych obrotach. Chodzi o to kiedy sie załącza, czyli tłoczy powietrze. W CDTI 1,9 to sie zaczyna przy 2000 obrotów. Łatwo to stwierdzić, bo wtedy na wyswietlaczu (jesli taki masz) spada zuzycie paliwa. Stąd maksymalny moment w tych silnikach 2000-2700. Poniżej i powyzej turbina nie pracuje efektywnie.

Polecam lekturę

http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.a...83&Strona=2

A poniżej 2 tys obrotów gdzie w takim razie twoim zdaniem turbina dmucha powietrze? Turbina zawsze pracuje i zawsze dmucha powietrzwe do cylindrów. Silnik turbo zawsze jest silnikiem turbo a nie poniżej 2 tys obr. staje sie silnikiem atomosferycznym.

Auto świat nie jest czasopismem godnym polecenia i naśladowania często i gęsto mozna tam przeczytać wiele bzdur i rzeczy niezgodny z rzeczywistością.

Link to comment
Share on other sites

Witam!!!

jacol_m10 ma racje.a co do świstu to narazie bym sprawdził cały system dolotowy od wlotu powietrza,filtr,chłdnice aż do kolektora ssącego.

Pozdrawiam!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest danowek
. Dlatego nie odsyłaj kogoś do czytania jakiś ogólnych artykułów lub wypowiadaj się dokładniej bo robi to dużą różnicę.

No cóż, trzeba czytac ze zrozumieniem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Murdoch

He, koledzy sobie tu dyskutują a pytanie nalezy do tych "subiektywnych" Co dla kogo jest gwizd, świst czy szum. Normalne że turbo w VC 1,9 sobie delikatnie "gwiżdże" - ja tak to nazywam, pow 2,5 tys słychać je delikatnie wewnątrz, a na zewnątrz zwłaszcza przy 2 tyś, wywód jacola jest słuszny chociaz nie wiem czy turbina kręci sie od jałowego czy od ok 1750 obr/min. Nieważne. To z pewnością jest ten "fajny gwizd, swist itp" dzięki któremu mamy pod maską to co mamy :D Trzeba sie przyzwyczaić i cieszyć

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP