Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest yarod77

świst przy dodawaniu gazu - 1.9cdti

Recommended Posts

Guest yarod77

Przy dodawaniu gazu słychać świst- rosnący z dodawaniem gazu i znikający jak puszcze gaz - co to może być??

Silnik 1.9CDTI z 2006 r przebieg 63.000 km

Prosze o pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego to jest świst od turbosprężarki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Znaczy się że pracuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yarod77

Please login or register to see this quote.

ale przy ruszaniu?? np przy 2000 obrotów?? czy nie włącza sie na wyższych obrotach??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny to bylby diesel jakby przy 2000 rpm sprezarka jeszcze nie pompowala:D

Niektore turbo benzyny maja juz wtedy maksymalny moment....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yarod77

Please login or register to see this quote.

czyli rozumiem wszystko ok? Tak??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest witass

Please login or register to see this quote.

pytania na poziomie przedszkola, dziecinada

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest j_jasiu

Śmiszny temat, ale jak jest mocno głośna to coś jest nie tak, ja w zasadzie nie słyszę turbinki bo świszcze delikatnie, może przykatowałeś go ostatnio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak ktoś się nie zna na autach i ma jakieś pytania to niech je zadaje a Twoje uwagi są nie na miejscu.Wszystko jest w jak najlepszym porządku.Tematów o pracy turbiny jest kilka zapraszam do działu VB Diesel

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest witass

Please login or register to see this quote.

na miejscu nie na miejscu gdyby to byla kobieta mozna byloby wybaczyc a nie 30 letni facet a swoja droga ciekawe jak ten niezanający sie kupowal to auto ??? a pytanie jez z serii tak dla wyobrazni .........otwieram tylna klape i nie widze silnika prosz e o pomoc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dobrze, że Ty znasz się na wszystkim

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głośna praca sprężarki czyli mocny „świst” może świadczyć o uszkodzeniu łopatek turbosprężarki .Mogły się dostać ziarnka piasku i poszczerbić końcówki łopatek turbiny co powoduje mocny świst .Przykład tak uszkodzonych łopatek jest na załączonej fotce.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tymczasem ten piasek już dawno wspomaga pracę pierścieni tłokowych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy takie ewentualne poszczerbienie łopatek to coś groźnego ?, może jestem przewrażliwiony na ten dźwięk ale słyszę świst przy dodawaniu gazu, przy około 2 tys. obrotów.

Edited by Marelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Lekki świst to normalna sprawa. Jeśli słuchając radia na normalnym poziomie głośności- tak żeby można było normalnie rozmawiać, tego świstu nie słychać to niczym się nie przejmuj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no, świst słychać tylko przy otwartej masce na postoju. Dzięki, pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest danowek

Mam ten sam silnik i nic mi nie gwiżdże. Chyba, że mam otwartą szybę, to wtedy jest delikatnie słychać turbinę, ale naprawdę delikatnie. Poza tym yarod77 wyraźnie napisał, że ma 1,9 CDTI, więc przy 2 tysiącach turbina dopiero się załącza, a nie jak w benzynie hula na całego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michael1916

Please login or register to see this quote.

Gdzie Ci sie zalacza przy 2000 rpm? Przy tej predkosci obrotowej to juz tloczy powietrze pelna para. ( maks moment obrotowy)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawelsm

Please login or register to see this quote.

Swist turbo hmmm

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeden z moich ulubionych odglosow

Najlepiej polaczony z szumem 6 cylindrow !

pzdr Pawel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Panie kolego turbina pracuje nawet na wolnych obrotach a przy 2 tys obr. to Vectra C ma juz pełną moc (KW) troche powyżej ma max KM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest danowek

Please login or register to see this quote.

Panie kolego.

Oczywiście, że turbina pracuje cały czas, nawet na wolnych obrotach. Chodzi o to kiedy sie załącza, czyli tłoczy powietrze. W CDTI 1,9 to sie zaczyna przy 2000 obrotów. Łatwo to stwierdzić, bo wtedy na wyswietlaczu (jesli taki masz) spada zuzycie paliwa. Stąd maksymalny moment w tych silnikach 2000-2700. Poniżej i powyzej turbina nie pracuje efektywnie.

Polecam lekturę

Please login or register to see this link.

Pełną moc ten silnik ma przy 4 tys. obrotów

Edited by danowek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc kolego mogę napisać tyle, że artykuł co podałeś do nie go link tak naprawdę nic nie wnosi do twojej wypowiedzi. Sam sobie zaprzeczasz pisząc „Oczywiście, że turbina pracuje cały czas, nawet na wolnych obrotach. Chodzi o to kiedy się załącza, czyli tłoczy powietrze. W CDTI 1,9 to się zaczyna przy 2000 obrotów”. Jeżeli turbina chodzi – pracuje to cały czas tłoczy powietrze do silnika od wolnych obrotów tylko pod minimalnym ciśnieniem, do maksymalnych obrotów pod maksymalnym ciśnieniem które wynosi jakieś 2bary powyżej tej wartości ciśnienie jest upuszczane przez zawór by-pass. Czyli turbosprężarka tłoczy powietrze narastająco lecz przy obrotach silnika 2000tyś. obr. ciśnienie doładowania ma duży skok w górną granicę, więc może być odczucie, że turbo się załącza a tak naprawdę w tym momencie zaczyna dmuchać najefektywniej. Dlatego turbosprężarki mają tzw. turbo dziurę, po prostu potrzebują chwilę na rozkręcenie się. Dlatego nie odsyłaj kogoś do czytania jakiś ogólnych artykułów lub wypowiadaj się dokładniej bo robi to dużą różnicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A poniżej 2 tys obrotów gdzie w takim razie twoim zdaniem turbina dmucha powietrze? Turbina zawsze pracuje i zawsze dmucha powietrzwe do cylindrów. Silnik turbo zawsze jest silnikiem turbo a nie poniżej 2 tys obr. staje sie silnikiem atomosferycznym.

Auto świat nie jest czasopismem godnym polecenia i naśladowania często i gęsto mozna tam przeczytać wiele bzdur i rzeczy niezgodny z rzeczywistością.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sticz

Witam!!!

jacol_m10 ma racje.a co do świstu to narazie bym sprawdził cały system dolotowy od wlotu powietrza,filtr,chłdnice aż do kolektora ssącego.

Pozdrawiam!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest danowek

Please login or register to see this quote.

No cóż, trzeba czytac ze zrozumieniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Murdoch

He, koledzy sobie tu dyskutują a pytanie nalezy do tych "subiektywnych" Co dla kogo jest gwizd, świst czy szum. Normalne że turbo w VC 1,9 sobie delikatnie "gwiżdże" - ja tak to nazywam, pow 2,5 tys słychać je delikatnie wewnątrz, a na zewnątrz zwłaszcza przy 2 tyś, wywód jacola jest słuszny chociaz nie wiem czy turbina kręci sie od jałowego czy od ok 1750 obr/min. Nieważne. To z pewnością jest ten "fajny gwizd, swist itp" dzięki któremu mamy pod maską to co mamy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Trzeba sie przyzwyczaić i cieszyć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...