Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Sołtys85

Drżenie kiery przy 120km/h

Recommended Posts

Problem polega głównie na drżeniu kierownicy przy 120km/h. Mam jeszcze dziwny objaw w postaci "kangurkowania" auta podczas hamowania jak wrzucę na luz - dobrze odczuwalne jak zjeżdżam ze ślimaka (hamuje i czuć że na chwile przestaje i znów hamuje - rytmicznie).

Hamowanie jest skuteczne pedał nie drży i nie faluje. Kierownicą nie ściąga nawet przy gwałtownym hamowaniu. Jest to tylko odczuwalne przy delikatnym hamowaniu jak sie toczę.

- tarcze hamulcowe dość grube bez "rowów" równo zużyte

- klocki ferodo maja około 70% równo zużyte

- opony nowe bridgestone

- felgi raczej ok wyważyły sie idealnie

- samochód nie ściaga

- brak luzów w kierownicy ( jest tylko lekko przekrzywiona w prawo bo gość walną we mnie na parkingu)

Please login or register to see this link.

- wymieniłem kolumne mcphersona sprawdziłem wahacz i inne podzespoły i sa ok

- na poprzednich oponach letnich tez biło ( na nowych nadal bije)

Cym to moze byc spowodowane? Moze krzywe tarcze? Czy to mozliwe ze to wina felg mino że wyważyły sie idealnie?

Edited by Sołtys85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może prostsze pytanie.

Czy zdarzyło sie komuś, że wyważył koła i dobrze sie wyważyły, a kierownica biła właśnie od nich?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mi. Bic zaczynaly od ~~130. Po wymianie opon poprawilo sie

Share this post


Link to post
Share on other sites

rowniez mialem takie obiawy bicia przy 120km wywazalem kola i poprawilo sie ale jeszcze nie bylo to to kupilem jakis 1 m-ac temu nowe oponki i powiem ze teraz rewelka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> tylko jeszcze jest taki problem ze przy hamowaniu moze nie az tak ostrym drzy mi kierownica ale to chyba wina bedzie tarcz bo juz jest nie zly rancik na nich i trzeba bedzie tez nie dlugo wymienic klocki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> zamierzam wymienic tarcze na nowe i wtedy podziele sie wrazeniami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kaliber_9mm

jest jeszcze motyw ze mozesz miec luz na piascie, w zyciu bym nie pomyslal, zmienialem opony , koncowki , tuleje i przy zmianie lozysk dalo sie zauwazyc ze piasta juz jest lekko nie teges, 50 pln za nowa i wszystko gra, zero bicia na kierownicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasem pierścieni centrujących przy felgach nie masz ?

Ja miałem luz miedzy piastą a pierścieniem i tak sie działo (wcześniej wycinałem pasek z puszki po piwie, tam go wciskałem i pomagało) ale za każdym razem bawić sie w wycinannki mi sie nie chciało , zleciłem wykonanie pierścieni na wymiar teraz wchodzą ciasno ale problemów z drganiami nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oponki mam nowe ale na starych tez tak biło. Miałem firestony i dlatego zmieniłem bo myślałem, że sa do d*** (a mozna na nich było jeszcze jeździć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> ), kupiłem bridgestone i nadal bije. Na zimówkach tez biło ale przy wiekszych prędkosciach około 140-150km/h (zimówki mam z felgami)

Jeszcze jedno mi do głowy przyszło czy moze kierownica latac od krzywych tarcz? Nigdy takowych nie miałem ale właśnie mam tylko jeszcze o tym nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli chodzi o ''kangurkowanie" to stawiam na krzywe tarcze(mam tak w firmowym busiku, tam tarcze sa juz mocno krzywe i kierownica przy hamowaniu telepie że hej a czy kierownica drży kurcze moze i troche drży przy predkościach tak od 120 ale nie jestem pewien na 100 % bo żadko nim jeżdże.

Na początek wymień tarcze- kangurkowanie ustanie napewno.

Co do drżenia kiery to walczyliśmy z tym tematem u kumpla przez ostatni miesiąc.

Okazało sie że to pierścienie centrujące(pomimo tego że miał nowe średnica niby 57.1 a w rzeczywistości miały 57.1.5 i od kierownica drżała, kupił nowe i spokój)

Ale skoro piszesz że na zimówkach tak samo to jezeli wymiana tarcz nie pomoże to może masz mocno zużyte amorki?

Mechanik mówił mi ostatnio że od tego też może drżeć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No na zimówkach tez telepało ale na wiekszych prędkościach.

Hmmm.... z tymi tarczami to rzeczywiscie moze coś być. tylko zastanawiam sie czy przypadkiem nie tylne koła sprawiaja ze kangurkuje. Bo jak mocno wcisne to nic nie czuć ani kangurkowania ani żadnej reakcji na pedale hamulca tylko jak sie toczę to jest odczuwalne skakanie karoserii (bardzo delikatne trzeba sie wczuc zeby zaobserwowac).

Co do amorków to na ostatnim badaniu technicznym miały 69% lewy i 67% prawy. Są GM wiec nie powinny tak szybko uciec a pozatym to zauważył bym jakby tak sie stało

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kaliber_9mm

jezeli bedzie luz na piascie lapiac za kolo na lewarku nie wyczujesz tego, bo to nie chodzi o luz na lozysku. Piasta moze byc wyrobiona i lozysko wchodzi w miare ciasno aczkolwiek nie do konca, u mnie nie bylapoprostu idealnie owalna, lekko zjechana na malym odcinku i dobrze nie przylaegala do lozyska , po pewneym czasie tak sie dowalila ze nawet bylo sluchac dziwny stukot przy jezdzie i dopiero wtedy doszlo do mnie ze to piasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A u Ciebie biło cały czas czy od pewnej predkości?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest koderek

masz krzywe tarcze nie wazne czy zuzyte czy nie ja po 2000 km od wymiany na nowe musialem znow wymienic bo poprzednie byly z kiepskiego materialu i sie pokrzywily hamowanie na mokrej nawierzchni i w wodzie na rozgrzanych tarczach to jest problem a i wywazenie tez warto sprawdzic ale u innego wulkanizatora ja bylem u 3 zanim dobrze mi wywazyl nie wiem od czego to zalezalo ale tak bylo teraz jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kaliber_9mm

Please login or register to see this quote.

powyzej 110

dopiero doczytalem post z linku, zmieniles mcpersona, dostales po zawieszeniu i piszesz ze masz krzywo ustawiona kierownice i nie sprawdzales zbieznosci..

moze od tego warto zaczac, zobacz na szarpakach jak zachowuja sie koncowki sworzni, jak tuleje..

popatrzenie sie na nie z zewnatrz nic nie da

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdzałem przed zmianą kolumny i wyszło, że wszystko ok poza kolumną - jest krzywa. Mechanior mowił, że po wymianie powinno byc ok i że kierownica wróci na swoje miejsce jednak tak sie nie stało a ściagac nie śgiaga i równo zużywa opony.

O ile pamietam to chyba sciaga na lewo 2m na 1000m wiec mowiłm, że jak najbardziej prawidłowo i że nie powinno mnie to martwic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rzeka

U mnie koła wyważyły się też równiutko, ale felgi są trochę krzywe (widoczne jak gołe felgi założyłem na wyważarkę). Przy 120 kierownica leciutko drży, ale jak przekroczy ok 125 km/h drżenie ustaje. Tył też mi podskakiwał, bo na jednej oponce guza miałem. Po wymianie równiutko jedzie ( tzn. też podskakuje, ale to zasługa twardego zawieszenia:))

ps. często widzę twoją maszynę przy Atutowej - tam mieszkasz?? , bo ja troszkę dalej - na Światowida

Edited by rzeka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znów mam problem z drżeniem kierownicy.

- tarcze nowe

- opony nowe - wyważyły sie idealnie (nie wiem jaka czułość wyważarki była)

- na stacji diagnostyczej został wytrzęsionna wszystkie strony i zawieszenie sztywne, zero luzów, ukł. kierowniczy tez

- pierścienie centrująće mam

- tylne łożyska mają delikatny luz, ale chyba to nie ma większego znacenia

- amorki z przodu 72 i 74%

- tylne szroty po 55%

Jedyne co mnie zastanawia to to, że po drognej kolizji dostałem w koło i po tym zdarzeniu kierownica jest lekko przekrzywiona w lewo - jedzie prosto zbierzność mieści sie w środkowej wartości tolerancji.

Jak zmienialem koła tył z przodem sytauacja ta sama nadal bije i to nawet mocniej.

Wyważał ktoś koła na samochodzie? Jaki to koszt? Może ktoś polecić sprawdzonego wulkanizatora z Wawy, legionowa , serocka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...