Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dostałem w łeb klapą


jabolkg
 Share

Recommended Posts

Od jakiegoś czasu nie mogę sobie poradzić z pewnym problemem. Mam sedana a jak wiadomo do trzymania klapy stosuje się tam sprężyny. Od początku mojej przygody z vectrą na klapie jest zamontowany spoiler irmschera, który przeważa całą klapę i jedynym punktem, w którym klapa jakoś się trzyma jest całkowite otwarcie i to pod warunkiem, że samochód nie stoi pod górę i nie wieje choćby najmniejszy wiatr.

W zasadzie zaczynałem się do tego przyzwyczajać, ale wczoraj robiąc porządki w bagażniku kilkakrotnie załapałem klapą albo w łeb, albo przez plecy co jest wyjątkowo nieprzyjemnym doświadczeniem ponieważ oczywiście zawsze mnie trafiała zamkiem :angry:

Teoretycznie jest tam jakaś lekka regulacja naciągu sprężyny jednak u mnie już jest naciągnięta na maxa i nic to nie daje.

Może ktoś z was miał podobny przypadek i poradził sobie z tym w jakiś cywilizowany sposób. Narazie jestem zdesperowany i zaczynam szukać jakiejś listewki, ale nie wierzę, żeby Opel i irmscher zrobili tak wielki błąd projektując spoiler, który stanie się śmiertelną pułapką dla użytkownika ;)

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobnie w chabecie :) kilka guzów i wymieniłem siłowniki na nowe . Tobie pozostaje pewnie tylko skrócenie sprężyn .

Link to comment
Share on other sites

Ja mam tak od poczatku :) Tzn jak kupilem Vectra miala przedliftowa klape i spoiler Mattiga. Jako tako trzymala, ale tez lubila poleciec.

Potem zmienilem na poliftowa bez spoilera i jakby jeszcze gorzej. Wprawdzie jak sie zalozy sprezyny na dalszy otwor to przez jakis czas trzyma. Ale potem albo sie wyrabia... albo sprezyna peka :(

Zastanawiam sie czy nie dodac jakiegos silownika. Podobno w poliftowym sedanie oryginalnie jest cos takiego?

Link to comment
Share on other sites

Ja mam tak od poczatku :) Tzn jak kupilem Vectra miala przedliftowa klape i spoiler Mattiga. Jako tako trzymala, ale tez lubila poleciec.

Potem zmienilem na poliftowa bez spoilera i jakby jeszcze gorzej. Wprawdzie jak sie zalozy sprezyny na dalszy otwor to przez jakis czas trzyma. Ale potem albo sie wyrabia... albo sprezyna peka :(

Zastanawiam sie czy nie dodac jakiegos silownika. Podobno w poliftowym sedanie oryginalnie jest cos takiego?

ja mam poliftowego sedana i tam nie ma silownika, jest tylko ta sprezyna (no chyba ze ja o czyms nie wiem - ale jak zakladalem sprezyne na ten dalszy otwor to silownika nie widzialem)

Link to comment
Share on other sites

ale jak zakladalem sprezyne na ten dalszy otwor to silownika nie widzialem)

czyli mit obalony :lol:, ból łba pozostał :lol:

Edited by Rafal777
Link to comment
Share on other sites

U mnie było tak, że jak założyłem klapę poliftową i była jeszcze przed przełożeniem spoilera to znowu było w druga stronę czyli mało nie dostawałem w szczękę w trakcie otwierania bo po prostu strzelała w górę z zaskoczenia ;)

Jeśli nie będzie innego wyjścia to po prostu zdejmę te sprężyny odetnę kawałek skrócę. Problem w tym, że to jest sprężyna i trzeba będzie dość dobrze nagrzać przed ponownym zaginaniem ucha.

A kasku nie chcę bo i tak bym go pewnie trzymał w bagażniku a tam jak wiadomo czai się śmierć lub ciężkie uszkodzenia ciała :P

Link to comment
Share on other sites

U mnie było tak, że jak założyłem klapę poliftową i była jeszcze przed przełożeniem spoilera to znowu było w druga stronę czyli mało nie dostawałem w szczękę w trakcie otwierania bo po prostu strzelała w górę z zaskoczenia ;)

Jeśli nie będzie innego wyjścia to po prostu zdejmę te sprężyny odetnę kawałek skrócę. Problem w tym, że to jest sprężyna i trzeba będzie dość dobrze nagrzać przed ponownym zaginaniem ucha.

A kasku nie chcę bo i tak bym go pewnie trzymał w bagażniku a tam jak wiadomo czai się śmierć lub ciężkie uszkodzenia ciała :P

A nie lepiej dolozyc cos równolegle do orginalnejj sprezyny? Chocby takie gumy jak do mocowania bagazu...

Zawsze w sumie mozna wozic metrowa listewke i klape podstawiac :P

Link to comment
Share on other sites

Guest sadurek

chyba najłatwiej zlączyć ze sobą kilka zwojów sprężyny.. Np. za pomocą plastikowych opasek zaciskowych

Link to comment
Share on other sites

A nie lepiej dolozyc cos równolegle do orginalnejj sprezyny? Chocby takie gumy jak do mocowania bagazu...

Zawsze w sumie mozna wozic metrowa listewke i klape podstawiac :P

Z gumami może i by coś wyszło, ale guma parcieje dość szybko, ewentualnie można by jakąś sprężynę, o mniejszej średnicy żeby weszła do środka oryginalnej ;)

Listewkę uważam za druciarstwo

chyba najłatwiej zlączyć ze sobą kilka zwojów sprężyny.. Np. za pomocą plastikowych opasek zaciskowych

Proste a zarazem genialne :) Chyba zrobię popołudniowe próby różnych wynalazków.

Może ktoś jeszcze ma jakiś ciekawy sposób ?

Link to comment
Share on other sites

Zamiast opasek plastikowych zrobic opaske ze stalowego drutu. Niezbyt grubego, kilka razy oplesc i skrecic.

Link to comment
Share on other sites

Skrocenie sprezyny spowoduje wlasnie szybsze otwieranie klapy... A w krotkim czasie sprezynka peknie :( Tak bylo u mnie...

Ja mysle powaznie nad jakims silowniczkiem.

Link to comment
Share on other sites

Guest sadurek
Skrocenie sprezyny spowoduje wlasnie szybsze otwieranie klapy... A w krotkim czasie sprezynka peknie :( Tak bylo u mnie...

jak nie przesadzisz to bedzie dobrze

Link to comment
Share on other sites

Tak więc postanowiłem, że już dosyć bólu głowy i zabrałem się ostro za za rozwiązanie problemu. Otworzyłem sobie browara i zacząłem myśleć :) Wszelkie pomysły pt jakaś dodatkowa sprężyna guma czy spinanie zwojów jednak wydało mi się jakimś półśrodkiem. Zdjąłem w końcu sprężyny odpaliłem palnik i po chwili grzania po prostu trochę bardziej zwinąłem uszy przez co sprężyna skróciła się fizycznie o około 1,5 cm. Po zamontowaniu klapa nie do poznania, w końcu się normalnie otwiera i już nie ma strachu, że nabije mi kolejnego guza :)

Link to comment
Share on other sites

Spokojnie daje się otworzyć i żeby poszła do góry to trzeba ją podnieść lekko. Dopiero gdzieś od położenia mniej więcej 45 stopni zaczyna jechać wyczuwalnie do góry i staje w pionie jak pal azji :)

Link to comment
Share on other sites

:lol: Gośka mnie chyba zje jak zobaczy pełny bagażnik kluczy podnośników i do pełni szczęścia butlę z palnikiem :lol:

Weź przy okazji swój stary zamek to postaram się przełożyć zapadki do twojej nowej klapy chyba, że już zdążyłeś to zrobić ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest jacked2606

Paweł ja mam vici polifcie i tam jest mały siłownik miałem taki sam problem i wymieniłem go na używany z giełdy i jak ręką odjął. Szukałem go kiedyś na www.opelshop.pl i cena była ok 60zł. u mądrego też chyba były. siłownik był jeden po prawej stronie obok sprężyny stojąc przed otwartą klapą. Nie wiem czy w każdym tak jest ale w moim (import austria) było

Pozdrawiam

Edited by jacked2606
Link to comment
Share on other sites

Paweł ja mam vici polifcie i tam jest mały siłownik miałem taki sam problem i wymieniłem go na używany z giełdy i jak ręką odjął. Szukałem go kiedyś na www.opelshop.pl i cena była ok 60zł. u mądrego też chyba były. siłownik był jeden po prawej stronie obok sprężyny stojąc przed otwartą klapą. Nie wiem czy w każdym tak jest ale w moim (import austria) było

Pozdrawiam

Wszystko sie zgadza. W poliftowym sedanie jest siłownik. Kiedyś u kmiłosz (w przedliftowym) zaglądałem do bagażnika i dostałem w plecy bo nie wiedziałem, że klapa potrafi wrócić :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP