Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
jabolkg

Dostałem w łeb klapą

Recommended Posts

Od jakiegoś czasu nie mogę sobie poradzić z pewnym problemem. Mam sedana a jak wiadomo do trzymania klapy stosuje się tam sprężyny. Od początku mojej przygody z vectrą na klapie jest zamontowany spoiler irmschera, który przeważa całą klapę i jedynym punktem, w którym klapa jakoś się trzyma jest całkowite otwarcie i to pod warunkiem, że samochód nie stoi pod górę i nie wieje choćby najmniejszy wiatr.

W zasadzie zaczynałem się do tego przyzwyczajać, ale wczoraj robiąc porządki w bagażniku kilkakrotnie załapałem klapą albo w łeb, albo przez plecy co jest wyjątkowo nieprzyjemnym doświadczeniem ponieważ oczywiście zawsze mnie trafiała zamkiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Teoretycznie jest tam jakaś lekka regulacja naciągu sprężyny jednak u mnie już jest naciągnięta na maxa i nic to nie daje.

Może ktoś z was miał podobny przypadek i poradził sobie z tym w jakiś cywilizowany sposób. Narazie jestem zdesperowany i zaczynam szukać jakiejś listewki, ale nie wierzę, żeby Opel i irmscher zrobili tak wielki błąd projektując spoiler, który stanie się śmiertelną pułapką dla użytkownika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie w chabecie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> kilka guzów i wymieniłem siłowniki na nowe . Tobie pozostaje pewnie tylko skrócenie sprężyn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sciagnij sprezyne, jedz z nia do sklepu zelaznego i napewno Ci znajda cos podobnego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam tak od poczatku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tzn jak kupilem Vectra miala przedliftowa klape i spoiler Mattiga. Jako tako trzymala, ale tez lubila poleciec.

Potem zmienilem na poliftowa bez spoilera i jakby jeszcze gorzej. Wprawdzie jak sie zalozy sprezyny na dalszy otwor to przez jakis czas trzyma. Ale potem albo sie wyrabia... albo sprezyna peka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zastanawiam sie czy nie dodac jakiegos silownika. Podobno w poliftowym sedanie oryginalnie jest cos takiego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paweł skróć sprężyne i będzie lepiej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Rafal777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja mam poliftowego sedana i tam nie ma silownika, jest tylko ta sprezyna (no chyba ze ja o czyms nie wiem - ale jak zakladalem sprezyne na ten dalszy otwor to silownika nie widzialem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli mit obalony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">, ból łba pozostał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Edited by Rafal777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paweł, ja mam kask, dam Ci go jak chcesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale na plecy sam musisz coś sobie znaleść

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dostanie deskę z kuchni -

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie było tak, że jak założyłem klapę poliftową i była jeszcze przed przełożeniem spoilera to znowu było w druga stronę czyli mało nie dostawałem w szczękę w trakcie otwierania bo po prostu strzelała w górę z zaskoczenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli nie będzie innego wyjścia to po prostu zdejmę te sprężyny odetnę kawałek skrócę. Problem w tym, że to jest sprężyna i trzeba będzie dość dobrze nagrzać przed ponownym zaginaniem ucha.

A kasku nie chcę bo i tak bym go pewnie trzymał w bagażniku a tam jak wiadomo czai się śmierć lub ciężkie uszkodzenia ciała

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A nie lepiej dolozyc cos równolegle do orginalnejj sprezyny? Chocby takie gumy jak do mocowania bagazu...

Zawsze w sumie mozna wozic metrowa listewke i klape podstawiac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadurek

chyba najłatwiej zlączyć ze sobą kilka zwojów sprężyny.. Np. za pomocą plastikowych opasek zaciskowych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Proste a zarazem genialne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Chyba zrobię popołudniowe próby różnych wynalazków.

Może ktoś jeszcze ma jakiś ciekawy sposób ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast opasek plastikowych zrobic opaske ze stalowego drutu. Niezbyt grubego, kilka razy oplesc i skrecic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrocenie sprezyny spowoduje wlasnie szybsze otwieranie klapy... A w krotkim czasie sprezynka peknie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tak bylo u mnie...

Ja mysle powaznie nad jakims silowniczkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadurek

Please login or register to see this quote.

jak nie przesadzisz to bedzie dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak więc postanowiłem, że już dosyć bólu głowy i zabrałem się ostro za za rozwiązanie problemu. Otworzyłem sobie browara i zacząłem myśleć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wszelkie pomysły pt jakaś dodatkowa sprężyna guma czy spinanie zwojów jednak wydało mi się jakimś półśrodkiem. Zdjąłem w końcu sprężyny odpaliłem palnik i po chwili grzania po prostu trochę bardziej zwinąłem uszy przez co sprężyna skróciła się fizycznie o około 1,5 cm. Po zamontowaniu klapa nie do poznania, w końcu się normalnie otwiera i już nie ma strachu, że nabije mi kolejnego guza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

proponuje nie otwierac klapy i problem sam zniknie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A klapa nie otwiera sie troszke szybciej? Nie ciagnie za mocno? Udaje sie lekko nacisna zamek czy trzeba sie silowac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie daje się otworzyć i żeby poszła do góry to trzeba ją podnieść lekko. Dopiero gdzieś od położenia mniej więcej 45 stopni zaczyna jechać wyczuwalnie do góry i staje w pionie jak pal azji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wez palnik na zlot

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> Gośka mnie chyba zje jak zobaczy pełny bagażnik kluczy podnośników i do pełni szczęścia butlę z palnikiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Weź przy okazji swój stary zamek to postaram się przełożyć zapadki do twojej nowej klapy chyba, że już zdążyłeś to zrobić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamek wezme

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jacked2606

Paweł ja mam vici polifcie i tam jest mały siłownik miałem taki sam problem i wymieniłem go na używany z giełdy i jak ręką odjął. Szukałem go kiedyś na www.opelshop.pl i cena była ok 60zł. u mądrego też chyba były. siłownik był jeden po prawej stronie obok sprężyny stojąc przed otwartą klapą. Nie wiem czy w każdym tak jest ale w moim (import austria) było

Pozdrawiam

Edited by jacked2606

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wszystko sie zgadza. W poliftowym sedanie jest siłownik. Kiedyś u kmiłosz (w przedliftowym) zaglądałem do bagażnika i dostałem w plecy bo nie wiedziałem, że klapa potrafi wrócić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...