Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ogest

Egr ale w x18xe1

Recommended Posts

Wykręciłem go i chciałem wyczyścić (jeden z etapów akcji zmniejszania spalania beny) ale nie mogłem poruszyć wystającego "grzybka". Jedyne co mogłem zrobić to wyczyścić go z nagaru i zalać zawór WD40.

Pytania:

1. Czy ten grzybek jest nieruchomy (sprawiał wrażenie zapieczonego i przy użyciu dużej siły nawet nie drgnął)?

2.Jeśli jest nieruchomy "grzybek" to na jakiej zasadzie ten zawór działa?

3.Czy taki zawór można zaślepić (zwracam uwagę na wystający kołnierz wokół owego "grzybka")?

Poniżej foto zaworu egr w x18xe1.

Dzięki za ewentualną pomoc.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten grzybek jest ruchomy i jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie otworu w którym on siedzi. Jak ERG wyjmowałem u siebie to też nie mogłem go ruszyć w żaden sposób, ale po zaślepieniu otworu kawałkiem blachy i trzymaniu ERG w reku z podłaczonym przewodami wykonywał on delikatne ruchy góra dół. Do zaślepienia ERG wykonałem z kawałka blachy zaślepkę której krztałt przypominał te podkadkę miedzy zaworem a blokiem, z tym że wykonałem tylko otwór na grzybek a drugi otwór zostawiłem zaślepiony. Nie zauważyłem spadku ilości spalanej benzyny lub gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie cos sie dziwnego dzieje z EGR mianowicie jak lekko dodam gazu cos w nim stuka tak jakby jakis przekaznik z przerywaczem tak cykał , odgłos podobny to wtryskiwacza pb albo gazowego ale wyrażnie słychac skąd ten dzwiek sie wydobywa i jak sie go dotknie to czuć jak cos tam w srodku lata.

EGR zaślepiony od tygodnia ( przed zaślepianiem bylo tak samo)

Czy to normalne ze taki odgłos wydaje ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli mam rozumieć, że ręką tego "grzybka" sie nie wciśnie a pracuje wtedy kiedy go uruchomi dopiero cewka???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ten "grzybek" w pozycji spoczynkowej jest właśnie wciśnięty. Cewka powoduje jego "wypchnięcie" (jak dobrze się przyjrzysz zaworowi, to zauważysz, że ma to sens).

Ja swój EGR sprawdzałem zasilaczem 12V. Gdzieś na forum znalazłem do których pinów przyłożyć napięcie i wtedy grzybek odskoczył. Niestety robił to bardzo niemrawo i miałem "check engine". Przyrdzewiał trochę i czyszczenie nie poskutkowało. Zaślepiony też sypał błędami (ma wbudowany potencjometr i mierzy, czy odskakuje tak, jak powinien) i w końcu wymieniłem.

/jayu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dzix

Please login or register to see this quote.

Dokładnie. Zaślepiłem i się cieszyłem bo nie szarpało. A po pół roku EGR do wymiany i teraz dopiero jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Masz rację, grzybek jest w pozycji spoczynkowej, po przyłożeniu napięcia zawór się otwiera, grzybek wysuwa, można troszkę podczyścić.

Użyć trzeba zaślepki z otworem na ten grzybek.

Podpięcie zasilania: 12V (można z prostownika z regulacją, już przy 8V mi się wysunął w całości).

Na gnieździe EGR'a jest oznaczenie kolejności pinów, od A do E - masę podpinamy pod pin A, + pod E.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeję trochę....

Przed każdym czyszczenie zaworu zastanawiam się czy zaślepić czy nie. Zawsze wracam do lektury internetu i ciągle to samo... Tak czy nie.

Jak od 2008 jeździ się z zaślepiony ERG?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tego dokonałem w tym roku i nie widzę różnicy, na szczęście nie wyskakuje mi check engine (tak mi wróżył kolega co ma astrę II).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. 

Właśnie teraz przerabiam ten temat. A mianowicie, silnik chodził dobrze aż pojawił się check. Diagnoza : zawór EGR.

No to biorę się za czyszczenie, dodam że posiadam vectre od dwóch lat. Ściągam EGR a tu niespodzianka, zaslepiony... Fakt faktem profesjonalnie bo grubym na jakieś 3 cm kawałem metalu idealnie wycietym. 

Wiec i tak wyczyscilem go, wymoczyłem sam dół oczywiście w benzynie przez godzinę. Po czym założyłem go. Efekt? Brak check ale ledwo odpalił i chodzi jak traktor. Więc myślę, że egr do wymiany. 

Ogólnie mam zamiar już go nie zaślepiać po wymianie bo to bez sensu, to nie jest 1.9 TDI tylko prosty 1.8 x18xe1. 

Dodam, że według książki serwisowej zaslepiony był w 2016 roku i do tej pory czyli z 4 lata problemów z nim nie było. 

(na zdjęciu wspomniane zaślepienie zaworu egr które u mnie było 😁

 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaślepiony był, bo to był eksperyment.

Chciałem bodajże sprawdzić, czy dzięki temu nie będzie deczko mocniejszy, trochę naczytałem się różnych faktów/mitów o EGR i sam nie wiedziałem co o tym myśleć.

Blaszkę kupiłem w necie, wycięta na laserze o dokładnym kształcie, faktycznie gruba - 3mm.

Jak pisałem wyżej, nie odczułem różnicy przed, a po zaślepieniu, nigdy nie miałem z tego powodu check engine'a, zawór był sprawny, bo go sprawdzałem czy się rusza, więc potem już mi się nie chciało z powrotem wracać do demontażu.

A sprawdzałeś na kompie powód tego checka? Może nie od egr.

Raz tak miałem, że check engine wskazywał mi sondę lambda, a to jakiś wężyk, albo taki plastikowy zawór przy dolocie był winny - auto otrzymywało lewe powietrze. Stąd nauczyłem się, że błąd "czegoś" niekoniecznie oznacza usterkę dokładnie "tego", tylko elementu z nim powiązanego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Bardzo ciekawie się złożyło, że udało się zgadać 😁 

Co do EGR. To wpiałem w komputer i pokazuje błąd od egr. Z tym, że check gaśnie jak samochód się rozgrzeje. 2 dni temu zrobiłem nim jakieś 700 km i bez problemowo. Sprawdzę egr jeszcze dokładniej i ewentualnie wyczyszczę jeszcze raz i ewentualnie kupię nowy. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...