Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Piotr z Gdańska

Usterka - czujnik ciśnienia doładowania

Recommended Posts

W czasie długiego weekendu miałem taką niemiła przygodę.

W czasie wyprzedzania z kampingiem przy prędkości ok. 90-100 zapalił się "kluczyk" i silnik przeszedł w tryb awaryjny. Max. 4000 obrotów i duuuuużo mniej mocy.

Zakończyłem manewr, zjechałem, wyłączyłem motor, uruchomiłem powtórnie i było OK. Potem miałem jeszcze klika razy kłopoty z uruchomieniem i sygnalizacje awarii- ale silnik ciągnął normalnie. Wczoraj byłem na Techu - czujnik ciśnienia doładowania. Diagnoza 140, mycie czujnika 45. Usterka ponoć typowa po 50 kkm. Ja mam prawie 90. Oby tak dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi też ten błąd wyskakuje czasami (wprawdzie inny silnik ale...) - pomaga potarmoszenie kablami dochodzącymi do niego. Też muszę go dać do przeczyszczenia - pewnie jakieś styki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Golo

Witam!!! Ja też jakiś czas temu miałem podobny problem. Lekarstwem było wyczyszczenie czujnika ciśnienia doładowania. Teraz samochodzik jeżdzi jak należy. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie znajduje sie ten czujnik i czy mozna go wyczyscic samemu czy tez lepiej zdac sie na warsztat (ASO???) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W 2.2 jest pod czarną pokrywą z brzegu (mniej więcej tu gdzie strazałka pokazuje). Łatwo go znaleźć bo dochodzi do niego wiązka kabli.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Andrzejowy

Please login or register to see this quote.

Witam,

Czy ten czujnik doładowania to to samo co czujnik ciśnienia oleju ?

Pytam, bo mam ten sam problem. Kontrolka kluczyka i brak mocy.

Podjechałem do ASO, podłączyli do komputera i powiedzieli mi, że jeśli się taki objaw powtórzy to do wymiany będzie czujnik ciśnienia oleju. (150 zł + 150 robocizna)

Share this post


Link to post
Share on other sites

o czujniku doladowania pisalem juz gdzies ... u mnie wyskakiwal blad pzrewaznie w wilgotne dni, pojechalem do znajomego na Techa ... posprawdzal, a ze na Techu wyskiakiwaly mu rowniez przy pomiarach jaies glupoty (tak to okreslil) ... zdjelismy czarna pokrywe przeczyscil styki na czujniku i w kostce oraz podoginal styki w kostce zeby lepiej trzymaly od tamtej pory wszsytko ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Niestety czujnik cisniuenia oleju to chyba nie jest ten sam.

Z olejem tez chyba pisalem... w dluzszej trasie lub calodziennym smiganiu po wawie kontrolka cisnienia oleju mrogala (ta czerwona z oliwiarka, ktora zapala sie w czasie odpalania autka) w instrukcji jest opisane, ze objaw normalny przy bardzo rozgrzanym silniku :/ , od pierwszego momentu pojawienia sie owego zdarzenia minał chyba miesiac... i czujnik rozerwalo - pękł i rzygnął olejem ...co prawda nie duzo go ubylo (na bagnecie z 3/4 na 2/3 wskazania oleju).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Andrzejowy

No właśnie u mnie są objawy jak u Piotra a powiedzieli mi w ASO, że czujnik ciśnienia oleju będzie do wymiany.

Żadna kontrolka dotycząca oleju mi się pojawiała.

Tylko ta z kluczykiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joł

czy ktos czyscił czujnik doładowania w 1,9 cdti???

Prosze o fotos?

chyba że to stary temat

Edited by zubek73
przenoszę i łączę / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem jak w 1.9 ale w 2.2 to same styki czyściłem a nie czujnik (pomogło)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym temacie jest opisane jak to zrobić:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pwstw

witam!!! kontrolka kluczyk z samochodem ,przyczyna nie musi byc czujnik doladowania turba(ogolem te czujniki prawie wogole sie nie psuja).mialem to samo,mechanicy wzieli odemnie 250 zl i powiedzieli ze dziala a problem nie znikl jedyne co pomoglo to czyszczenie kolektora wydochowego i powierzchowne czyszczenie egr.gdy kolektor jest zapchany spalinami to wtedy zawor sie nie zamyka do konca i odrazu podaje na czujnik spaliny i wyskauje blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ktoś napisał że musi? Jak wywala klucz to podłacza się kompa i sprawdza co to za bład.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokazujący się klucz moze też oznaczać wadliwą świece żarową więc op com lub tech2 rozwieje wątpliwości

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba raczej czyszczenie kolektora dolotowego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> W dolocie diesla przeważnie osadza się mieszanka oleju i cząstek stałych z powietrza, przec co czujnik sie zapycha i daje złe wskazania do kompa gdy depniemy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pwstw

Please login or register to see this quote.

wydechowy czy dolotowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">:) w kazdym badz razie kolektor.mi komputer pokazywal ze czujnik doladowania turba do wymiany a jak mowilem problem byl gdzie indziej.tak czy inaczej wpakowal bym sie w koszty a problem by sie pojawial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jesli ktos chcialby zobaczyc proces czyszczenia i lokalizacji - pod tym linkiem na angielskim forum vectry w dziale How 2's jest ten temacik:

Please login or register to see this link.

niestety trzeba sie zarejestrowac - warto dobry zbior How 2s

Please login or register to see this link.

Edited by slater7

Share this post


Link to post
Share on other sites

akurat jestem po czyszczeniu tego ustroństwa i mogę powiedzieć,że to naprawdę chwila a faktycznie był zasyfiony więc myślę,że warto...

dla tych co nie mają konta...

foty

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by gucio2607

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Przy okazji czyszczenia i zaślepienia ( częściowego ) EGR wyczyściłem sobie czujnik ciśnienia doładowania ( dosyć mocno zaklejony ). Czy czujnik ten ( jego czystość ) odpowiada za spalanie, ponieważ zauważyłem ostatnio że mniej mi pali ? Pozdrawiam.

Edited by radmax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy kupiłem auto silnik był dość słaby na niskich obrotach - tak do 2000 obr. przez co często szarpał lub gasł przy ruszaniu. Okazało się, że winę za to ponosił czujnik ciśnienia doładowania (trzyma się na jednej śrubie przy kolektorze ssącym obok EGR'a,

Please login or register to see this link.

), był cały oblepiony sadzą zmieszaną z olejem, prawdopodobnie nikt go wcześniej nie czyścił. Po dokładnym umyciu wszystko wróciło do normy - auto nabrało mocy. Po kilku tysiącach km auto znowu zaczęło słabnąć na niskich obrotach, więc pierwsze co zrobiłem to wykręciłem czujnik - była na nim tylko cienka warstwa sadzy ale po wyczyszczeniu różnica w mocy jest na tyle odczuwalna. Minął rok a ja co 3-5kkm czyszczę w kółko ten czujnik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> Nawet zamieniłem śrubę, która go trzyma z torxa na klucz plaski żeby był wygodniejszy dostęp

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blush.png" alt=":blush:">

Teraz pytanie: jak myślicie - czy ten czujnik jest uszkodzony przez co nawet małe zabrudzenie zakłóca jego działanie czy tak ma być i jedynym rozwiązaniem częste czyszczenie lub wywalenie EGR'a który brudzi go sadzą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też go czyszczę kilka razy w roku, niestety można śmiało powiedzieć, że ten typ tak ma i dopóki w dolocie nie będzie krążyło samo powietrze bez sadzy z EGRa i oleju z odmy tak po prostu będzie. Teoretycznie w kolektorze są dwa niewielkie nadlewy, które powinny odbijać to co zalepia czujnik, ale w rzeczywistości nic to nie daje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zablaszkuj EGR. Czujnik będzie sie mniej brudził bo będzie mniej spalin w kolektorze ale nie wyeliminujesz całkowicie brudzenia bo na czujniku odkłada się też mgiełka olejowa z dolotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest leszo

Please login or register to see this quote.

Panowie,

Czym właściwie czyścicie ten czujnik i jak powinien wyglądać sprawny czysty czujnik?

ja swojego potraktowałem wd400 i benzyną ekstrakcyjną i po wyschnięciu zamontowałem. żadnej zmiany nie odczułem.

pod osłoną w moim czujniku są dwa pręciki/blaszki/czopy/styki (niepotrzebne skreślić), z których jeden jest sztywny i ciemny, chyba z jakiegoś tworzywa, a drugi, chyba mosiężny lub brązowy, lata sobie luźno jakby był gdzieś ułamany. Czy u Was, Koledzy, jest tak samo? Czy powinienem go wymienić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja swojego czyszczę preparatem do mycia silników, najpierw kąpiel tej zasyfionej części przez jakieś pół godziny, później przeczyszczenie pędzelkiem a na koniec przedmuchanie sprężonym powietrzem.

Na zdjęciu widać jak ma wyglądać.

Please login or register to see this image.

A pręcik, ten jasny, ma drgać po dmuchnięciu a nie latać jakby był złamany ;)

Edited by jabolkg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Khaghar

Ten czujnik się jakoś rozbiera i czyści w środku czy coś czy po prostu odpina kabelki, odkręca i myje z zewnątrz, suszy i dokręca ponownie ? Czy torx'y mają rozmiary jak zwykłe klucze ? Jeżeli tak to jaki rozmiar potrzebny jest do tego czujnika ?

Edited by zubek73
nie cytuj fotek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...