Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest andysek28

blokuje kierownice

Recommended Posts

Guest andysek28

czesc dzis jak jechalem do pracy to na zakrecie zablokowalo mi kierownice na doslownie 5 sekund ,wydaje mi sie ze to wspomaganie siadlo na chwilke ale nie jesetm pewien co to mogl byc,moze mi zgaslo auto na chwilke ale podejrzewam ze to cos ze wspomaganiem .doradzcie co robic ,nie ukrywam jest to dosc duzy problem ,nie chcialbym sie kiedys zdziwic jak bede szybko jechal i na zakrecie sie to stanie ponownie .pomozcie pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zgaśnie silnik, albo przestanie działać wspomaganie - to na 100% kierownica nie zostanie zablokowana

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Może na początek dokładnie napisz jaki był objaw, czy kierownica ciężko chodziła - czy faktycznie się zablokowała w pozycji skręconej i cudem się sama odblokowała ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli wspomaganie przestanie działać przy kręcących się kołach nie odczujesz tego tak mocno jak na postoju.

Robiłeś przekładkę kierownicy z Vauxhalla przystosowując auto do ruchu prawostronnego?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andysek28

Please login or register to see this quote.

nie robilem przekladki bo caly czas uzywam vectry w uk.jechalem nagle ciezko zaczela chodzic kierownica ale po jakis 5 sek juz bylo oki .Ide sprawdzic plyn do wspomagania moze to to.kolezance ostatnio zablokowalo ze nie mogla wogle krecic musiala sie zatrzymac wiec nie wiem ale u mnie chyba tak samo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może zgasł na chwilę a potem siłą rozpędu odpalił. Utrata wspomagania jest wtedy odczuwalna. Kontrolki się nie zapaliły w tym czasie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andysek28

Please login or register to see this quote.

cos sie zapalilo ale nie wiem co bo kierownica byla skrecona wiec nie widzialem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli myślę, że zgasł i odpalił "na popych". Jak był "zgaśnięty"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to nie miał wspomagania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest guni

u mnie to samo tylko napewno się kierownica nieblokuje jest tylko takie odczucie jakby się blokowała

głównie przy małych prędkościach ala parking się mi coś takiego dzieje

spróbuj na postoju pokręcić do oporu w jedną i drugą stronę powinna iść kierownica coraz ciężej ja musiałem nawet dwóch rąk użyć żeby ją przekręcić

nie ma na to reguły raz chodzi ciężko nawet na kilkadziesiąt prób

wymiana płynu nic nie daje - wymieniałem niepomogło

sprawdzałem szczęlność i pompe wszystko ok podłączenie techem - żadnych błedów

w dodatku co jakiś czas wyświetla się kierownica z wykrzyknikem

dodam że głównie objawy są wtedy gdy ESP nie działa, tzn samo się wyłącza i nie idzie go włączyć, trzeba zgasić i odpalić na nowo, choć po kilku minutkach ESP znowu się wyłącza

doczytałem się na forum że objawy prawdopodobnie wskazują na padającą tzw kostkę CIM

zerknij tu:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

@guni nie siej zamętu. Ty masz VC a @andysek28 VB

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Vectra B nie ma ani ESP ani CIM-a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Druga ewentualność - jeśli to nie nagłe zgaśnięcie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to skrzywiona listwa w maglownicy - sam przerabiałem to w poprzednim aucie. Czasami aż mnie pot zalewał jak się tak robiło - bardzo dziwne uczucie - szczególnie przy potrzebie wykonania szybkiego manewru. Reganeracja magla poprawiła sytuację (oczywiście nie życzę i oby to było tylko "nagłe zgaśnięcie")

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andysek28

dziekuje wam bardzo za pomoc i porady ,dolalem plynu i poki co jest ok jak sie powtorzy to napisze pozdrawiam i wielkie dzieki .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KolaTomo

Please login or register to see this quote.

Poczytałem o tym problemie i powiem Wam co ja mialem w swojej VC. Na manewrach mialem lekkie bloki na kierownicy, pol obrotu i blokowalo i jak dalej krecilem to bylo ok. odkracalem i w polowie znow na chwile blokowalo, taki opor mialem, i znowu dalej bylo ok. Myslalem ze to plyn, ze maglownica itp. Pojechalem do serwisu Opla (kumpel tam pracuje).

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sprawdzili i okazalo sie ze zatarla sie, zuzyla, czy cokolwiek zlączka miedzy kolumna kierownicy a prowadnicami. Wymienilem i teraz bez problemow. Zadna kontrolka sie nie palila, dla jasności. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie to była jak napisał zubek że auto odpaliło na "pycha" ja też raz tak miałem faktycznie dziwne uczucie i dziwny zbieg okoliczności że też na łuku poprostu nie było chwilowo wspomagania i dlatego a swoją drogą to nie może być jak silnik zgaśnie wiec wszystko powinno być okej u mnie już się nie powtórzyło wogóle ot taki kaprys

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś Viki zgasła mi na zakręcie. Zdziwiłem się, że na kierownicy już jest wyczuwalny opór, a samochód w łuku się nie może zmieścić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...