Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

czujnik wału korbowego - gdzie ?


RYBA-71
 Share

Recommended Posts

Ma ktoś może fotkę gdzie w silniku 2.2 dti jest ten czujnik ? Do wymiany potrzebny jest kanał ?

Jakby co to w/g szukajki nie ma odpowiedzi na moje pytanie .

Edited by RYBA-71
Link to comment
Share on other sites

Ryba :lol: - tam gdzie wszystkie - przy kole pasowym wału korbowego :)

bez kanału nikłe szanse na wymianę :)

pewnie w Twoim przypadku trzeba będzie zdjąć osłonę pod silnikiem.

fotek niestety nie mam - może ktoś wymieniał i ma to wklei :)

Link to comment
Share on other sites

Sam osobiście nie wymieniałem - wymieniali mi w warsztacie. Samochód poszedł na podnośnik + zdjęcie całej dużej osłony silnika.

Czyżby chodziło o tą małą pierdołkę: :)

Pozdrawiam

post-1255-1210099737_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tak to jest czujnik położenia wału korbowego - wszystkie wyglądają praktycznie tak samo i są praktycznie w tym samym miejscu :)

Link to comment
Share on other sites

+ zdjęcie całej dużej osłony silnika.

nie trzeba sciagac calej duzej oslony, bez problemu mozna sie dostac przez to otwierane okienko na 2 wkrety,

Link to comment
Share on other sites

Ten czujnik jest na bloku, na przedniej ścianie (najbliżej zderzaka) prawie po środku szerokości, na dole.

Z góry jest dojście tylko do wtyczki do przedłużki - od dołu trzeba sięgnąć (ale z tego co pamiętam to nie ma z tym problemu, trzeba tylko porozcinać opaski trzymające przewód na bloku). Tak więc kanał albo podnośnik.

Jeśli masz z nim jakieś problemy spróbuj najpierw rozpiąć samą przedłużkę (wtyczka na górze, na kolektorze po prawej, mniej więcej pod czujnikiem ciśnienia doładowania) bo zazwyczaj jest niemożebnie uwalona - może nie styka po prostu.

Fotek nie mam - nie robiłem niestety jak u Pstomaszkiego wymieniałem...

Edited by k4syx
Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniałem czujnik położenia wału i gdzieś nawet o tym pisałem.

Stajesz przed autem (nie zapomnij maski otworzyć:) ):

Ściągasz rurę z IC przy kolektorze ssącym.

Odpinasz wtyczkę czujnika położenia wału która jest na skraju kolektora.

Czujnik położenia wału znajduje się poniżej Tego całego zespołu filtra oleju.

Najlepiej wziąć przedłużkę tak na 5cm do tego nasadka rozmiar chyba 8mm ale ta taka z wypukłymi ściankami jak te wszystkie oplowskie.

Ręka nurkuje pionowo w dół między chłodnicą a silnikiem, odkręcasz śrubkę, wyjmujesz stary czujnik zakładasz nowy, podłączasz kabelek oraz rure IC- kolektor, zamykasz maskę:)

Czas operacji wraz z otwarciem i zamknięciem maski 15minut:)

Mam nadzieję że pomogłem:)

Link to comment
Share on other sites

nasadka rozmiar chyba 8mm ale ta taka z wypukłymi ściankami jak te wszystkie oplowskie.

Torx :P :P :P tak się nazywa :lol:

Czas operacji wraz z otwarciem i zamknięciem maski 15minut:)

Ja wiem, że wszyscy aby szybciej - ale bez zdjęcia osłony silnika - nie zmierzycie szczeliny (chyba) - odległości czujnika od zębów koła wału korbowego.

A jest tam tolerancja - chyba 1 mm +/- 0,7mm.

Jeżeli nie jest zachowana - to trzeba wymienić również podstawę czujnika.

Link to comment
Share on other sites

O tej podstawie to pierwsze slysze, czujnik nie ma zadnych pie****ow poza soba i kabelkiem z wtyczka wiec nie wiem jak to jest z tym ale nie bede sie klocic.

Torx, tak wlasnie nie bylem pewien ;) Wiem ze jest srubokret z gwiazdka torx ale nie wiedzialem ze zenski element tez sie tak nazywa;)

Link to comment
Share on other sites

Czyli jednak bez kanału się nie obejdzie sad.gif , a już miałem nadzieję .

Czemu nie :)

możesz spróbować przecież - widzisz, że prawie wszyscy wymieniają bez sprawdzenia szczeliny i jakoś się kulają :D

Link to comment
Share on other sites

możesz spróbować przecież - widzisz, że prawie wszyscy wymieniają bez sprawdzenia szczeliny i jakoś się kulają

Teoretycznie tak ale nie cierpię robić czegoś dwa razy , chyba że chodzi o ....... :P

Link to comment
Share on other sites

Już po wymianie :) , Miły nie wiem jak w innych silnikach to wygląda ale u mnie nie żadnej podstawy więc nie ma co ustawiać .

Link to comment
Share on other sites

jedna śrubka i po sprawie

Niby tak ale najgorzej jest dostać się do wiązki żeby porozcinać paski . miejsca jest tam tyle że ........................................ nie bardzo się da zaklaskać .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

I mnie czeka wymiana tegoż czujnika więc podepnę się pod temat, żeby było w jednym miejscu. Czy to jest gniazdo przewodu idącego do tego czujnika?

image009alb9.jpg

image015aud1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam, Jeśli dobrze pamiętam to jest ta złączka - wymieniałem siakiś rok temu koszt OPEL Grudziądz - ok. 200. Z zewnątrz wychodząc z silnika przewód wygląda jak fajka.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam. Ja równiez podepne się do tematu bo prawdopodobnie mam ten sam problem. Mam pytanie - jakie mieliście objawy, wskazujące na awarie sensora wału korbowego?

U mnie silnik (2.2DTI) po rozgrzaniu przechodzi w tryb awaryjnu - załącza się check i oczywiście spada moc. Silnik na wolnych obrotach faluje, jakby nie potrafił wyrównać obrotów do właściwych wartości. Po wystygnięciu np. na drugi dzień silnik pracuje na medal, aż do momentu osiagnięcia temparatury ok 90 stopni.

Po podpięciu LAUNCH'a (komputer diagnostyczny) otrzymałem następujące kody błędów:

1335 - Injection Pump: no Engine Speed Input Signal from Control Unit;

0725 - Engine-Speed Sensor Input Circuit no Signal.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Hi

Ja mam właśnie tak samo, jak silnik już gorący to wyskakuje awaria i do 2,2 k obrotów są problemy, a powyżej wszystko OK.

Co prawda mam DTH 2.0 i wyskakuje mi

P0340 czujnik rozrządu

P0335 czujnik wału

W czwartek zaczynam od czujnika wału, to potem coś napisze.

--

ksysju

Link to comment
Share on other sites

U mnie silnik (2.2DTI) po rozgrzaniu przechodzi w tryb awaryjnu - załącza się check i oczywiście spada moc. Silnik na wolnych obrotach faluje, jakby nie potrafił wyrównać obrotów do właściwych wartości

Do tego jeszcze obrotomierz spadał do zera :)

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie.

No i po problemie - wymieniłem czujnik prędkości obrotowej wału korbowego (HELLA za 190,00 PLN), jeżdżę już ponad tydzień i wszystko jest w porządku. Jeśli ktoś ma takie objawy jak opisałem w poprzednim poście oraz następujące kody błędów:

0400 - Critical system Not malfunction 1 refer to checking procedure: trouble code description

1335 - Injection Pump: no Engine Speed Input Signal from Control Unit;

0725 - Engine-Speed Sensor Input Circuit no Signal.

(zachowałem kolejność ich odczytu) to w przypadku silnika 2.2 DTI wskazuje to na usterkę czujnika.

No chyba że uszkodzeniu uległ wał - ale pewnie byłyby też inne błędy, a poza tym słychać byłoby po silniku:).

W każdym razie nie dajcie sobie wmówić na dzień dobry, że to pompa wtryskowa - jak usłyszałem od jednego mechanika, zresztą tego, który odczytał mi błędy. W razie wątpliwości zawsze lepiej zacząć od wymiany tańszej rzeczy (tu 190,- zł) niż remontu pompy wtryskowej za ok 3000,00 zł, zwłaszcza sprawnej :) Mechesy i tak wmówią wam, że była uszkodzona:).

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest luks_ns

A co powiecie na mój przypadek: Jadę, autko gaśnie, próbuje kilka razy zapalić, oczywiście kręce bardzo krótko, brak reakcji. Po paru godzinach odpala, chodzi 2 dni bez zarzutu i znowu sytuacja sie powtarza parę razy. Gdy nie działa podczas kręcenia wsazówka obrotomierza stoi nieruchoma. Wcześniej często przechodziła w tryb awaryjny, zwłaszcza po deszczu, były tez błędu czujnika połozenia wału po podpieciu kiedyś pod kompa. Może to on??? Acha - check sie nie świeci i nie zapala się, kiedy autko zgaśnie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP