Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

RYBA-71

czujnik wału korbowego - gdzie ?

Recommended Posts

Ma ktoś może fotkę gdzie w silniku 2.2 dti jest ten czujnik ? Do wymiany potrzebny jest kanał ?

Jakby co to w/g szukajki nie ma odpowiedzi na moje pytanie .

Edited by RYBA-71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ryba

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> - tam gdzie wszystkie - przy kole pasowym wału korbowego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

bez kanału nikłe szanse na wymianę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pewnie w Twoim przypadku trzeba będzie zdjąć osłonę pod silnikiem.

fotek niestety nie mam - może ktoś wymieniał i ma to wklei

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam osobiście nie wymieniałem - wymieniali mi w warsztacie. Samochód poszedł na podnośnik + zdjęcie całej dużej osłony silnika.

Czyżby chodziło o tą małą pierdołkę:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to jest czujnik położenia wału korbowego - wszystkie wyglądają praktycznie tak samo i są praktycznie w tym samym miejscu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie trzeba sciagac calej duzej oslony, bez problemu mozna sie dostac przez to otwierane okienko na 2 wkrety,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten czujnik jest na bloku, na przedniej ścianie (najbliżej zderzaka) prawie po środku szerokości, na dole.

Z góry jest dojście tylko do wtyczki do przedłużki - od dołu trzeba sięgnąć (ale z tego co pamiętam to nie ma z tym problemu, trzeba tylko porozcinać opaski trzymające przewód na bloku). Tak więc kanał albo podnośnik.

Jeśli masz z nim jakieś problemy spróbuj najpierw rozpiąć samą przedłużkę (wtyczka na górze, na kolektorze po prawej, mniej więcej pod czujnikiem ciśnienia doładowania) bo zazwyczaj jest niemożebnie uwalona - może nie styka po prostu.

Fotek nie mam - nie robiłem niestety jak u Pstomaszkiego wymieniałem...

Edited by k4syx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I to mi się podoba , wielkie dzięki .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniałem czujnik położenia wału i gdzieś nawet o tym pisałem.

Stajesz przed autem (nie zapomnij maski otworzyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ):

Ściągasz rurę z IC przy kolektorze ssącym.

Odpinasz wtyczkę czujnika położenia wału która jest na skraju kolektora.

Czujnik położenia wału znajduje się poniżej Tego całego zespołu filtra oleju.

Najlepiej wziąć przedłużkę tak na 5cm do tego nasadka rozmiar chyba 8mm ale ta taka z wypukłymi ściankami jak te wszystkie oplowskie.

Ręka nurkuje pionowo w dół między chłodnicą a silnikiem, odkręcasz śrubkę, wyjmujesz stary czujnik zakładasz nowy, podłączasz kabelek oraz rure IC- kolektor, zamykasz maskę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czas operacji wraz z otwarciem i zamknięciem maski 15minut:)

Mam nadzieję że pomogłem:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja wiem, że wszyscy aby szybciej - ale bez zdjęcia osłony silnika - nie zmierzycie szczeliny (chyba) - odległości czujnika od zębów koła wału korbowego.

A jest tam tolerancja - chyba 1 mm +/- 0,7mm.

Jeżeli nie jest zachowana - to trzeba wymienić również podstawę czujnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jednak bez kanału się nie obejdzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> , a już miałem nadzieję .

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tej podstawie to pierwsze slysze, czujnik nie ma zadnych pie****ow poza soba i kabelkiem z wtyczka wiec nie wiem jak to jest z tym ale nie bede sie klocic.

Torx, tak wlasnie nie bylem pewien

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wiem ze jest srubokret z gwiazdka torx ale nie wiedzialem ze zenski element tez sie tak nazywa;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czemu nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

możesz spróbować przecież - widzisz, że prawie wszyscy wymieniają bez sprawdzenia szczeliny i jakoś się kulają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Teoretycznie tak ale nie cierpię robić czegoś dwa razy , chyba że chodzi o .......

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już po wymianie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> , Miły nie wiem jak w innych silnikach to wygląda ale u mnie nie żadnej podstawy więc nie ma co ustawiać .

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze w benzynie jest

w dieslu napewno nic takiego nie ma

jedna śrubka i po sprawie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niby tak ale najgorzej jest dostać się do wiązki żeby porozcinać paski . miejsca jest tam tyle że ........................................ nie bardzo się da zaklaskać .

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mnie czeka wymiana tegoż czujnika więc podepnę się pod temat, żeby było w jednym miejscu. Czy to jest gniazdo przewodu idącego do tego czujnika?

Please login or register to see this image.

image015aud1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, Jeśli dobrze pamiętam to jest ta złączka - wymieniałem siakiś rok temu koszt OPEL Grudziądz - ok. 200. Z zewnątrz wychodząc z silnika przewód wygląda jak fajka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki! Idę wymieniać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Ja równiez podepne się do tematu bo prawdopodobnie mam ten sam problem. Mam pytanie - jakie mieliście objawy, wskazujące na awarie sensora wału korbowego?

U mnie silnik (2.2DTI) po rozgrzaniu przechodzi w tryb awaryjnu - załącza się check i oczywiście spada moc. Silnik na wolnych obrotach faluje, jakby nie potrafił wyrównać obrotów do właściwych wartości. Po wystygnięciu np. na drugi dzień silnik pracuje na medal, aż do momentu osiagnięcia temparatury ok 90 stopni.

Po podpięciu LAUNCH'a (komputer diagnostyczny) otrzymałem następujące kody błędów:

1335 - Injection Pump: no Engine Speed Input Signal from Control Unit;

0725 - Engine-Speed Sensor Input Circuit no Signal.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

Ja mam właśnie tak samo, jak silnik już gorący to wyskakuje awaria i do 2,2 k obrotów są problemy, a powyżej wszystko OK.

Co prawda mam DTH 2.0 i wyskakuje mi

P0340 czujnik rozrządu

P0335 czujnik wału

W czwartek zaczynam od czujnika wału, to potem coś napisze.

--

ksysju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Do tego jeszcze obrotomierz spadał do zera

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie.

No i po problemie - wymieniłem czujnik prędkości obrotowej wału korbowego (HELLA za 190,00 PLN), jeżdżę już ponad tydzień i wszystko jest w porządku. Jeśli ktoś ma takie objawy jak opisałem w poprzednim poście oraz następujące kody błędów:

0400 - Critical system Not malfunction 1 refer to checking procedure: trouble code description

1335 - Injection Pump: no Engine Speed Input Signal from Control Unit;

0725 - Engine-Speed Sensor Input Circuit no Signal.

(zachowałem kolejność ich odczytu) to w przypadku silnika 2.2 DTI wskazuje to na usterkę czujnika.

No chyba że uszkodzeniu uległ wał - ale pewnie byłyby też inne błędy, a poza tym słychać byłoby po silniku:).

W każdym razie nie dajcie sobie wmówić na dzień dobry, że to pompa wtryskowa - jak usłyszałem od jednego mechanika, zresztą tego, który odczytał mi błędy. W razie wątpliwości zawsze lepiej zacząć od wymiany tańszej rzeczy (tu 190,- zł) niż remontu pompy wtryskowej za ok 3000,00 zł, zwłaszcza sprawnej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mechesy i tak wmówią wam, że była uszkodzona:).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest luks_ns

A co powiecie na mój przypadek: Jadę, autko gaśnie, próbuje kilka razy zapalić, oczywiście kręce bardzo krótko, brak reakcji. Po paru godzinach odpala, chodzi 2 dni bez zarzutu i znowu sytuacja sie powtarza parę razy. Gdy nie działa podczas kręcenia wsazówka obrotomierza stoi nieruchoma. Wcześniej często przechodziła w tryb awaryjny, zwłaszcza po deszczu, były tez błędu czujnika połozenia wału po podpieciu kiedyś pod kompa. Może to on??? Acha - check sie nie świeci i nie zapala się, kiedy autko zgaśnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...