Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana paska rozrządu


zamela
 Share

Recommended Posts

Witam powiedzmy ze jestem w trakcie wymiany paska i musze ustawić walki rozrządu wzgledem siebie i wzgledem wału korbowego.

Interesuje mnie jak ustawic te cechy na kołach od wałków rozrządu bo są tam po 2 oznaczenia.

W ten sposób ustawiłem i mam pytanie czy dobrze ???

dsc00491xl9.jpg

dsc00492sy2.jpg

dsc00493xk7.jpg

dsc00494ew2.jpg

dsc00495yw5.jpg

po zmontowaniu auto pali bez problemu , przyspieszenie tak jak wczesniej tylko dziwny odgłos wydobywa sie z okolic paska rozrządu jakby jakies łozysko tam hałasowało (moze zle naciągłem pasek)

Edited by zamela
Link to comment
Share on other sites

Na pierwszym zdjęciu wygląda jakby się nie zgrywały znaki dla wałka wydechowego, ale znowu na kolejnych wygląda, że jest dobrze. Nie wiem czy to złudzenie czy faktycznie coś nie tak.

Co do hałasu to może napisz coś więcej. Wymieniłeś tylko pasek czy też wszystkie rolki, napinacz i pompę ? W jaki sposób napinałeś i czy napinacz również jest naciągnięty wg znaków i czy jest na pewno dobrze założony czyli włożony w zapadkę ?

Link to comment
Share on other sites

paska w zasadzie nie wymieniałem tylko go sciągałem bo śrubka mi tam wpadła i musiałem mały demontaz zrobic :/

okolo 20kkm byl wymieniany pasek rolki i napinacz.

Napinałemk pasek poprzez włozenie klucza w to oczko i pozniej dokręciłem srubę mocującą napinacz.

a co do znakow to na 1 fotce chyba złudzenie bo zdjecie bylo robione z profilu a tak to raczej sie zgrywały a odgłos to raczej z okolic wlasnie jakby rolki albo napinacza

Link to comment
Share on other sites

Tylko, że paska się nie napina do oporu. Na napinaczu są znaki w postaci takich małych nacięć, które powinny się zgrać. Ten napinacz czasami działa jak amortyzator i dlatego musi mieć niewielki margines naciągnięcia i luzowania.

Link to comment
Share on other sites

troche za mocno naciagłem ten pasek ta wskazówka byla poza podstawa ale juz poluzowałem i dałem na srodek w takie wycięcie i jest OK.

Teraz bede juz wiedzial jak naciągnąć pasek heh

Edited by zamela
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam wszystkich. Ostatnio wymienialem pasek rozrządu, rolki, pompe wodną. I przy odbiorze auta mechanik mi powiedzial że mam rozrząd przestawiony o jedem ząbek. Ustawił je po swojemu i powiedzial że autko było żwawsze, po czym przestawił z powrotem tak jak było i teraz tak jak wcześniej Viki jest trochę mułowata jak na 2.0l zresztą nie tylko ja tak twiedze ale moi znajomi też (ja jeździlem tak 1.5 roku po tym jak kupiłem autko - zrobiłem 50tys. - rozrzad wymieniał poprzedni właściciel może on coś skopał), co najdziwniejsze nie mialem żadnych problemów z odpalaniem kompletnie nic, palil z dotyku. Mechanik mi powiedział żeby pojeździć trochę i przyjechać do niego to on go przestawi po swojemu(czyli niby tak jak powinien być) tylko nie wiem czy jak to bedzie źle to mi silnika nie rozwali. Proszę Was o radę.

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich. Ostatnio wymienialem pasek rozrządu, rolki, pompe wodną. I przy odbiorze auta mechanik mi powiedzial że mam rozrząd przestawiony o jedem ząbek. Ustawił je po swojemu i powiedzial że autko było żwawsze, po czym przestawił z powrotem tak jak było i teraz tak jak wcześniej Viki jest trochę mułowata jak na 2.0l zresztą nie tylko ja tak twiedze ale moi znajomi też (ja jeździlem tak 1.5 roku po tym jak kupiłem autko - zrobiłem 50tys. - rozrzad wymieniał poprzedni właściciel może on coś skopał), co najdziwniejsze nie mialem żadnych problemów z odpalaniem kompletnie nic, palil z dotyku. Mechanik mi powiedział żeby pojeździć trochę i przyjechać do niego to on go przestawi po swojemu(czyli niby tak jak powinien być) tylko nie wiem czy jak to bedzie źle to mi silnika nie rozwali. Proszę Was o radę.

To jeśli był pewny, że jest przestawiony o jeden ząbek po co znowu przestawiał żeby było źle ?

Przestawienie rozrządu o jeden ząbek zdarza się bardzo często i poza zamuleniem silnika innych widocznych objawów nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Powiedział że jeśli przestawi o je w tej niby prawidłowej a to nie będzie jednak dobrze to mogą się zawory wypalic, chociaż on by zaryzykował

Link to comment
Share on other sites

Powiedział że jeśli przestawi o je w tej niby prawidłowej a to nie będzie jednak dobrze to mogą się zawory wypalic, chociaż on by zaryzykował

Koła rozrządu mają być ustawione dokładnie na znaki !!!! To nie rosyjska ruletka ani widzimisie mechanika.

Znaki w 2.0 są na tyle widoczne, że trudno sie pomylić a jeśli masz mechanika ekperymentatora to mu powiedz niech się bawi w eksperymenty na swoim samochodzie albo da ci gwarancję na piśmie na wykonaną usługę.

Link to comment
Share on other sites

Powiedzial że przestawi to za zgodą właściciela, sam nie chciał podjąć tzw ryzyka. Mnie kusi zeby to przestawić mam nadzieję że nic po jakims czasie nie siędzie

Link to comment
Share on other sites

Guest jareki007

Popieram zdanie poprzednika, nie po to fabryka robi znaki, żeby sobie nimi manipulować. Ja bym nic nie kombinował, bo sobie możesz narobić tylko kłopotów i niepotrzebnych wydatków.

Link to comment
Share on other sites

Ale on twierdzi że poprzedni mechanik skopał robote i on narazie zostawił tak jak tamten ustawił wcześniej

Link to comment
Share on other sites

Guest jareki007
Ale on twierdzi że poprzedni mechanik skopał robote i on narazie zostawił tak jak tamten ustawił wcześniej

Czegoś tu nie kumam, skoro stwierdził, że poprzedni mechanik źle ustawił pasek to dlaczego założył nowy tak jak było - czyli dalej źle. Niech założy tak jak ma być, czyli wg znaków, jest tylko jedno prawidłowe położenie. Jakiś dziwny ten macher, wie, że jest źle i dalej źle zakłada...

Link to comment
Share on other sites

Guest bronciu33

u mnie po wymianie mialem taki odglos jakby lopatki pompy wody sie tarly o cos. przyczyma byla taka,ze na obudowie przy kole na wale jest zatrzask i nie byl zapiety. a drugi powod moze byc taki, ze tez przy kole na wale jest taka sruba i jest minimalny odstep miedzy nia a kolem i tam tez sie lubi trzec..

Edited by bronciu33
Link to comment
Share on other sites

Rozmawiałem przed chwilą z mechanikiem i powiedział mi że fabryczne znaki wogole nie pasują, według niego ktoś wcześniej zdejmował koła i je zamienił, a w tej chwili żeby być pewnym to mówi żeby ściągnąć dekiel i ustawić wszystko od nowa książkowo

Link to comment
Share on other sites

Guest jareki007
według niego ktoś wcześniej zdejmował koła i je zamienił

No to jeżeli tak się ma sprawa to faktycznie trzeba wszystko od początku zrobić. Tylko po co ktoś zdejmował koła? Chyba było jakieś grzebanko robione w silniku, bo jeszcze nie widziałem, żeby ktoś świadomie koła poprzestawiał.

Link to comment
Share on other sites

Rozmawiałem przed chwilą z mechanikiem i powiedział mi że fabryczne znaki wogole nie pasują, według niego ktoś wcześniej zdejmował koła i je zamienił, a w tej chwili żeby być pewnym to mówi żeby ściągnąć dekiel i ustawić wszystko od nowa książkowo

Kolego zmień mechanika i to szybko !!!

Koła w tych silnikach można sobie zamieniać miejscami jak tylko się chce a i tak spokojnie można ustawić rozrząd !!!

Na każdym kole są dwa nacięcia (znaki) przy jednym jak byk jest napisane dolot a przy drugim wydech i nie ma znaczenia, na którym wałku, które koło zostało założone.

Skoro gość chce ustawić ten rozrząd książkowo to po co mu pozwolenie z twojej strony ???

Link to comment
Share on other sites

A może nieświadomie bo jak kupilem to auto to byłem u mechanika poprzedniego właściciela (a on 100% zmieniał rozrząd bo auto sprowadzal z niemiec) i szybbciej z tamtąd wyjechalem jak wieżdżałem

Link to comment
Share on other sites

Guest jareki007
Koła w tych silnikach można sobie zamieniać miejscami jak tylko się chce a i tak spokojnie można ustawić rozrząd !!!

Koledze chyba chodziło o to, nie są miejscami zamienione tylko obrócone względem własnych osi.

Link to comment
Share on other sites

rzeczywiście kolego masz racje nacięcia sa takie same na obu kołach więc co jest nie tak skoro znaki nie pasują??

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz krótko i na temat bo nie ma sensu tutaj na nowo wymyślać koła. Rozrząd ma być ustawiony dokładnie na znaki AMEN

Link to comment
Share on other sites

tak powinno być tylko że znaki nie pasują a koła są znakowane na nowo przez poprzedniego mecha

Link to comment
Share on other sites

on porobił nowe znaki i tak było założone i teraz ten mech zrobił to na jego znakach

Oki dzięki za ostrzeżenie zapędziłem się troszkę

Edited by DARO81
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP