Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest zibi1976

X20XEV szarpanie przy przyspieszaniu

Recommended Posts

Guest zibi1976

astra x20xev 1997 r. 280 000 km

Po wymianie oleju, świec (NGK symbol - Nr 20 - 15 zł szt.) jakieś 8000 km temu auto zaczęło szarpać przy przyspieszaniu, na zimnym zilniku nierówno chodzi (jakby na 3 cylindy) po rozgrzaniu silnika praca na biegu jałowym jest OK, przegazówki - wszystko OK, jazda i przyspieszanie auto skacze jak zając. Wykręciłem świece - wszystko zdawałoby się jest w porządku wizualnie świece przepalają dobrze (biławy kolor świec), wkręciłem świece, auto pochodziło trochę na benzynie ponownie odkreciłem swiece, przypadkowo zajżałem na tłok (pierwszy od prawej strony - od aparatu załpnowego) a tam mokro włożyłem śrubokręt - a tu zapach benzyny. W to miejsce wkręciłem starą świecę GM i jakby reką odiał auto śmigało jak nigdy. Stwierdziłem że to wina świec wymieniłem wszystkie znowyu na NGK symbol - Nr 20. 1000 km było OK i znowu to samo !!! - przerywa, zimny silnik - kuleje. Mechanik mówił że lepiej powinienem kupić swiece NGK symbol - Nr 30 - te są po 35 zł za szt. Nie wiem co robić jedne i drugie wg producenta pasują. Mam takie wrażenie że auto gubi zapłony pod obciążeniem. I jeszcze jedno przewód od czunika położenia wału mam cały popękany tak że izolacja kruszy się w palcach - to co mogłem to zabezpieczyłem - check nie zapala się.

Czy te szarpanie może byc spowodowane świecami - a raczej ich jakością ?

Czy ten "sparciały" przewód czujnika połozenia wału może mieć coś wsólnego z tym szarpaniem ?

Czy taka usterke można zdiagnozować przy podłaczeniu do komputera ?

I jeszcze jedno: dziwnie zachowuje mi się płyn w zbiorniczku - jak silnik jest gorący to prawie nie ma w nim płynu - jak popuszczę korek to lekko zabąbluje i stan się wyrównuje, dolałem już chyba z 1,5 l i dalej to samo. 8000 km wydmuchało mi uszczelke i od tej pory tak się dzieje, nadmieniam że nie ma wycieków, uszczelka raczej wporządku auto nie kopci, temperaturę trzyma dobrą może mechanik gobrze go niodpowietrzył ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

co do szarpania to bym sprawdzil kable od swiec na pierwszym miejscu a swieci ci CHECK?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czytamy uważnie!!!

Co do tematu. Kto Ci polecił takie świece. Model 20 jest do silników C20XE. Do Twojego powinny być 23 (BKR5EK)

Jeżeli jesteś pewien że uszczelka Ci nie poszła, prawdopodobnie masz gdzieś wyciek płynu. Musisz dokładnie posprawdzać. Może ucieka gdzieś na gorące części silnika i dlatego jest niezauważalny.

Edited by wityk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zibi1976

Please login or register to see this quote.

kable maja 8000 km są NGK wizualnie wyglądaja OK a check się nie zapala

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Edgarus

Please login or register to see this quote.

Jak to ktoś powiedział:

"Są na świecie rzeczy, które się fizjonomom nie śniły"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Może wadliwe kable, może niedokładnie siedzą w disie i któryś nie łączy.

Jeśli problem leżałby po stronie czujnika wału, tudzież przewodu to w momencie szarpnięcia zaświecał by się check. Jeśli ubywa płynu chłodniczego to możliwe że uszczelka pod głowicą albo sama głowica kaput. Nie dolewaj płynu tylko wodę demineralizowaną. Jeśli to któraś z tych ewentualności to z rury będzie leciał biały dym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja także kolejny raz przechodzę przez opcję szarpania. Silnik X20XEV - nowe świece i przewody.

W moim przypadku szarpanie jest odczuwalne tylko na ciepłym silniku niezależnie czy na benzynie czy gazie. Występuje raczej tylko na pierwszym i drugim biegu, skacze jak żaba. Wystarczy odjąć gazu i dodać ponownie a samochód zaczyna przyspieszać. Na pozostałych zaczyna być odczuwalny delikatny spadek mocy, w opcji falującej. Do tej pory nie wyświetlały się kody ale od dwóch dni wreszcie coś pokazało. Na benzynie przy szarpaniu zapala się kod 0204 (czwarty wtrysk) i po chwili check gaśnie. Pojawił się także kod 0335 i silnik zgasł, udało się odpalić i na razie check się nie świeci. Także wreszcie coś mogę zrobić. Jutro wymieniam czujnik obrotów wału. Myślę, że wreszcie objawy ustąpią, jak nie to pewnie przyszedł czas na cewkę zapłonową.

Co wy na to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zibi1976 założyłeś złe świece - załóż te co napisał wityk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zibi1976

Please login or register to see this quote.

Włozyłem NGK Nr 23 (BKR5EK) i jakby reką odiął na benzynie śmiga aż miło rwie asfalt bez strzelania ze sprzęgła na gazie przy normalnej jeżdzie nie ma różnicy, delikatnie słabiej się zbiera przy gwałtownym przyspieszaniu ale tochyba wina gazu ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zibi1976

Please login or register to see this quote.

Acha serdzeczne dzieki chłopaki za poradę chyba strzał w dziesiątkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Proszę.

Nauka na przyszłość żeby zakładać świece według katalogu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest karolsoko

Please login or register to see this quote.

Wityk mozesz mi powidziec wiec jakie swiece beda pasowały do mojego autka bo tez zamierzam wymienic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli szukasz z firmy NGK (polecam) i dane auta z Twojego profilu się zgadzają to takie same jak podałem wcześniej.

BKR5EK (No. 23)

Edited by wityk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zibi1976

Please login or register to see this quote.

Panowie najlepsze jest to że poszedłem do gościa który mi sprzedał te świece NGK No 20 i mówił że pasują No 30 i pokazał mi program komputerowy z którego korzystał przy dobieraniu swiec i faktycznie wg tego programu mozna te swiece zastosować do X20XEV

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam dalej problem z szarpaniem.

Wymieniłem czujnik obrotów wału. Jest jakby lepiej ale szarpanie pozostało.

Od 1-go do 3-go biegu szarpie, później ok. Na benzynie wyświetla się przy szarpaniu 0204 a na gazie szarpie ale check się nie zapala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

proponuję na przyszłość samodzielnie sprawdzać w katalogu przed zakupem:

Please login or register to see this link.

@kawa zalej czarne stp do czyszczenia wtrysków i przegoń auto na benzynie (chociaż jak masz to i na gazie....to nie wiem - zaszkodzić nie zaszkodzi)

+ możesz mieć odcięty check na gazie (gazownik partacz założył przekaźnik)

Sprawdź też kable czy nie świecą w nocy (spryskaj delikatnie wodą)

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Docent VB

Witam Wszystkich,

Ja mam podobne klopoty ze swoja Viki X20XEV + LPG 2 gen. i prosze o porade.

Od zimy silnik czasami sie zadlawial ale nie sprawialo to wiekszych klopotow wiec nie zwracalem na to uwagi. Niestety jakies 2 tyg. temu wszystko sie nasililo, az w koncu doszlo do tego, ze nie da sie normalnie jezdzic.

Auto nie pali na wszystkie gary, silnik oczywiscie glosno chodzi i strasznie sie trzesie.

Zaczelo sie od blokady LPG (nie mozna bylo przelaczyc) wiec w ASO wymienili przeplywonierz i faktycznie przez 80 km bylo cacy. Niestety obiaw dlawienia sie powrocil.

Ciekawy jest fakt ze jak dodawalem gazu to silnik pracowal OK natomiast przy rownej jezdzie z predkosciami 40-60 km/h potrafil sie zdlawic i tracic moc.

Swiece oczywiscie kupilem nowe po wymianie przeplywomierza NGK No.23 do tego mechanik wymienil przewody na nowe (stwierdzil przebicie) ale i to pomoglo na 20 km. Nastepnego dnia wymienil mi cewke na nowa ale po przejechaniu 800 km (na autostradzie do niemiec) czasem sie zadlawil ale jak zjechalem na droge lokalna (50-60 km/h) autko zdlawilo sie na amen i ostatnie 50 km jechalem z max. predkoscia 80 km/h i dwuktotnym spalaniem.

Teraz juz za kazdym razem zapala z nierowna praca silnika.

Swiece po wykreceniu 2 skrajne byly okopcone na czarno a 2 wew. jakby delikatnie moktre.

Wczesniej wszystkie byly super wypalane na bialo.

Kontrolka CHECK ENGINE funkcjionuje normalnie i niestety nie pokazuje zadnych bledow.

Nie mam juz pomyslow czego szukac i gdzie moze tkwic przyczyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem czemu ASO wymieniało ten przepływomierz skoro auto nie chodziło na gazie (przy gazie IIgen przepływka ma niewielkie znaczenie).

Czy takie same objawy masz zarówno przy jeździe na gazie i na benzynie?

Kiedy była regulowana instalacja gazowa?

Jakie przewody założyli - czasem założą jakiś chłam?

Poszukaj może jakichś nieszczelności w układzie dolotowym. Sprawdź czy rura dostarczająca powietrze od przepływki do przepustnicy nie ma nieszczelności, czy wężyki (za przepustnicą) podciśnieniowe są całe i czy któryś nie spadł.

Sprawdziłby też sondę lambda.

To tak na początek żeby nie iść w koszty.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Docent VB

Please login or register to see this quote.

a mozna to jakos szybko i prosto stwierdzic?

Nawiasem mowiac gosciu w servisie powiedzial ze jak by sonda padla to auto

by nie palilo na gazie wiec odpuscilem temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sciemnia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Docent VB

Dzieki za pomoc, chyba wroce do tej sondy, jak mi radzisz

a potem bede dalej szukal jak to nie pomoze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Check zapala się także na gazie. Co prawda kod 0204 wyskakuje tylko na benzynie ale 0335 wywalało także na lpg.

Przewody są nowe NGK. Wcześniej miałem 3-miesiące Janmory ale zmienilem myśląc, że przez to badziewie tak szarpie. swiece też nowe i sprawne. zamieniałem je miejscami mysląc, że wyskoczy kod na innym cylindrze.

Jest możliwe sprawdzenie poprawności działania cewki (modułu) zapłonowego?

Edited by KAWA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Mam podobny problem. Od jakiegoś czasu podczas jazdy szarpie mi samochód. Byłem na komputerze i nie wykryło ani jednego błędu. Powiedzieli mi że komputer nie pokazuje błędów bo może to być wina "czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze". Wymieniłem go i nadal ten sam problem.

Był też taki okres, że podczas jazdy zapalała mi się kontrolka "check engine" ale już od jakiegoś czasu nie pojawia się...

Jak myślicie gdzie może być problem?

Pojechać ponownie na komputer i sprawdzić czy teraz wyświetli jakieś błędy? Czy sprawdzić tak jak piszecie: sonde albo filtry?

Edited by pionas88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i kable

Jak check sięnie zapala to kompem wiele nie zdziałasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeglądając setki postów i wiele tematów związanych właśnie z zazwyczaj rannym szarpaniem silnika pokusiłem się według porad Klubowiczy o zalanie czarnego STP oczywiście do benzyny.

A więc problem miałem jak inni z szarpaniem na benzynie kiedy auto było zimne, na gazie jak zimny oczywiście ok ( instalka IIgen STAG 100).

I tak, wlałem czarne STP, dolałem V-Powera 98 no i pojechałem przegonić koniki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Przez całe 120 km, bo tyle przejechałem na benzynie prędkość nie spadała poniżej 130 kmh (w porywach 190 kmh). Na początku widziałem we wstecznym lusterku jak przy mocnym przyśpieszaniu kopci ( a właściwie w reflektorach auta jadącego za mną - noc ) pomyślałem sobie, ze nieźle czyści ten STP he he, potem już było normalnie bez kopcenia.

Na drugi dzień rano pełen oczekiwań pozytywnych, iż teraz będzie wszystko git odpaliłem auto i faktycznie obroty stały równo, silnik się nie dusił, nie kulał itp.

Niestety, radość była krótka ponieważ było tak tylko raz. Później wszystko wróciło do "normy".

Tak, wiec taki środek raczej nie rozwiąże nam problemu i trzeba szukać dalej przyczyny tego szarpania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Docent VB

Witam,

Obiecałem że napisze jak była przyczyna szarpania i innych kłopotów.

Oczywiście wszystko wyszło dopiero jak już konkretnie padło, a przeszukaliśmy całe auto.

Okazało się że dwie diody główne w ECU padły.

W ASO chcieli 1200 euro za nowe ECU plus 200 euro za nowy soft

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Na szczęście kumple od elektroniki wymienili mi to za 6-pak Lecha i 1,5 euro za diodę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Autko śmiga jak marzenie.

Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...