Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Ladislao

Błąd P2279 nieszczelność w układzie wlotowym

Recommended Posts

Guest Ladislao

Witam. Byłbym wdzięczny za pomoc. Od pewnego czasu mam problem z przełączającą się Viki w tryb awaryjny (oczywiście zapala sie samochodzik z kluczem). Vectra C, 1.9 CDTI. Wygląda to tak, że przy prędkości pow. 120 km/h, po przyspieszeniu i późniejszym zdjęciu nogi z gazu, Viki przełącza się w tryb awaryjny. Czasem tak zostaje i muszę zatrzymać samochód i odpalić ponownie (i wtedy wszystko jest już OK), a czasem jak zwolnię tak poniżej 90 km/h stan awaryjny sam się wyłącza. Moje nerwy są na wyczerpaniu, na trasie nie da się z tym jeździć (czasem mam ochote zwalić moją Viki ze skarpy - ciekawe czy Hestia wypłaciłaby odszkodowanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ). Na Techu wyskakuje błąd P2279, czyli nieszczelność w układzie wlotowym powietrza.

Chłopaki z Autoremar uszczelnili 2 krotnie turbinę, posprawdzali przewody, podokręcali wszystko, zatem teoretycznie błąd nie powinien się pojawiać. Nie mają pomysłu co dalej z tym robić.

Dziwne jest to, że ten błąd pojawia się po przyśpieszaniu i odpuszczeniu gazu czyli teoretycznie wtedy gdy ciśnienie doładowania w dolocie maleje i nieszczelność dolotu chyba nie ma znaczenia.

Czy ktoś z Was spotkał się kiedykolwiek z takim problemem? Znalazłem szczątkowe info, że komuś z podobnym problemem oszukiwał przepływomierz.

Podjadę chyba do ASO, ale chciałbym cokolwiek więcej wiedzieć, zanim mnie tam solidnie skasują

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JacekC

może to pomoże

Please login or register to see this link.

(kolega miała dokładnie taki sam problem) a jeśli będzie potrzeba czyszczenia EGR manual masz tutaj

Please login or register to see this link.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ladislao

Please login or register to see this quote.

Dzieki Jacek, ten link widziałem wcześniej. Koledze właśnie okłamywał przepływomierz i stąd wywalał mu ten błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ladislao

Udało mi sie skontaktowac z tym kolegą. Niestety to nie przepływomierz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Cały czas walczy z tym problemem i nikt nie ma pojęcia o co chodzi. To mnie lekko zmartwiło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Na 99% zawór EGR. Miałem ten sam błąd, troche inne obiawy. Zawór jest otwarty wtegy gdy powinien być zamknięty i już mamy nieszczelność układu dolotowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest a12priv

Please login or register to see this quote.

Panowie ja mam ten sam obiaw i ten sam błąd fachowiec w serwisie powiedział że to jest nieszczelna chłodnica interkulera

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ladislao

Please login or register to see this quote.

Hmm. Udało Ci się to w końcu naprawić? Co to za nieszczelność? Do wymiany cała chłodnica?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest a12priv

Please login or register to see this quote.

witam fachowiec w serwisie powiedział że do wymiany jest cała chłodnica bo oni sie nie bawią w klejenie ani nic takiego cena 1.800zł

tylko ja tak sobie myślę czy oni nie chcą mi wcisnąć tej chłodnice a może to tylko kturyś z węży doprowadzających powietrze do turbiny z interkulera musze to sprawdzić przed popadnięciem w koszta jestem umówiony na czwartek u mechanika ' podwurkowego '

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ladislao

Daj prosze znac co i jak po wizycie u tego drugiego mechanika. Dzieki.

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u ojca a astrze G 2.0DTi byl przetarty plastikowy przewod od dolu intercoolera - takjakby o beton/kraweznik... zaklejone i chodzi juz na tym 100kkm

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest a12priv

witam byłem u mechanika jestem juz po wymianie chłodnicy interkulera zrobiłem to u znajomego mechanika chłodnica była rozszczelniona koszt naprawy czyli wymiany z montażem 350 zł a w serwisie 1800zł rozbój w biały dzień

mam jeszcze pytanie do was czy mam teraz jechać na techa wykasować błąd czy będzie go wywalało czy nie jak to jest?

pozdrawiam..... a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak jest dobrze (nie ma już nieszczelności) to błędu nie zobaczysz, skasuje się sam po chyba trzydziestu odpaleniach auta lub jeśli się nie skasuje to zostanie w pamięci (niczemu to nie przeszkadza) i sobie go skasujesz przy jakiejś tam okazji jak będziesz miał techa podłączonego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ladislao

Qrcze pieczone. Cały czas walcze z tym błedem. Jako, ze Autoremar sobie z tym nie poradził wybrałem się do ASO Miniewski. Podobno znają się najlepiej na dieslach. Dwa dni walvzyli z tym i nic. Nie wiedzą co jest grane. Komp wskazuje wszystko w normie. Intercooler szczelny. Nawet podmieniali EGR i przeplywke, ale na tescie znowu wyskakiwal błąd i przelączał się w tryb awaryjny. Porażka i załamka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> :(. Dodatkowo samochód ma problem z ruszaniem dopóki na 2 tys nie załączy sie turbina. Do 2 tys idzie jak żółw, a pod góre to prawie w miejscu stoi. Normalnie wstyd już Viki ruszać ze śmiateł, tylko czekam aż zaczną na mnie trabić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem kiedyś podobny problem z odpowiednim ciśnienieniem w dolocie (niestety nie pamiętam kodu błędu). Jak wyjąłem filtr powietrza to wygłądał jak przepełniony worek od odkurzacza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_excl.png" alt=":excl:"> pełno liści itp. Założyłem nowy filtr dolegliwości ustąpiły

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czy mógłbyś napisać jak się zakończył twój problem, bo mam dokładnie ten sam błąd i takie same objawy, z góry dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po raz 100-stu krotny, zacznij sprawdzanie od zaślepienia EGR'a - puszka z browara jest znakomitym i dosyć taniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> materiałem. Copyrights by Jobolkg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mam taki sam problem polega on nie na egr a na zatartych klapach wirowych w kolektorze ssacym do 2 tys obr ledwo idzie pużniej po załoczeniu turbiny jakoś się zbiera ale to nie to no i oczywiście samochód z kluczykiem i tryb awaryjny jedzcie do serwisu w oplu zmora sa padające kolektory ssace oczywiście w silnikach 1.9cdti 19dth

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest florek109

Witam.

Kolego czy poradziłeś sobie z tym problemem ,bo mam dokładnie to samo w astrze 1.7.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeje kotleta,
 walczę z tym cholernym błędem już , któryś miesiąc. Silnik wpada w awaryjny tylko po np jeździe pod górkę na pełnym gazie i późniejszym hamowaniu silnikiem, zapala się auto z kluczykiem i błąd p2279 nieszczelność w układzie dolotowym. Po wyłączeniu zapłonu i włączeniu błąd znika.

Do 2000 obr auto przyspiesza niechętnie a od 2000 obr dostaje kopa. W czasie jazdy np z prędkością 90 km/h na 5tym biegu i dodaniu gazu do dechy auto przyspiesza ale czuć wyraźnie tak jakby szarpnięcia?? tak jakby automat zmieniał biegi (mam manualną skrzynię, sprzęgło sprawne , nie ślizga, dwu mas ma 60 000 km zrobione, nie stuka, działa dobrze)

 

Podsumowując:

- IC nowy
- Kolektor dolotowy nowy wymieniony jakieś 60 tyś km temu, klapki działają plynnie
- przepustnica nowa
- zawór sterowania turbiną nowy oryginał
- boost sensor wyczyszczony
- EGR nowy Pierburg + blaszki z otworami
- Filtr wymieniony na Pipercross
- Turbo po regeneracji 2 lata temu (ma zrobione 60 tyś)
 

DPF mam, nie ma problemu z wypalaniem, regularnie wypala się co około 1000 km.

Czy rozwiązał ktoś ten problem raz na zawsze? MI już ręce opadają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybrałem się na diagnostykę do ASO.

Panowie podsunęli dwie możliwości:

1. Zacinający się sterownik klapek - podczas testów nie stwierdzono zacinania sie ani klapek, ani nastawnika.

2. Blaszki z otworami pod EGR - EGR nowy, blaszki, pomimo że dają przepływ spalin, dławią go na tyle, że zmiana otwarcia EGRa nie powoduje żadnej zmiany w pracy silnika, co może być właśnie odczytane jako nieszczelność.

Póki co wyciągam te zaślepki, a raczej dławiki i składam wszystko jak w originale miało być. Podobno Vectry C do Liftu miały inne oprogramowanie niż te po lifcie.

Zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usunięcie blaszek nic nie dało. Panowie w ASO podsunęli jeszcze jedną możliwość, czujnik ciśnienia doładowania. Po wymianie, póki co, spokój, a samochód odzyskał chęć do jazdy.

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązano. Od prawie miesiąca spokój. Pomogła wymiana czujnika doładowania , który jest na kolektorze dolotowym.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązano. Od prawie miesiąca spokój. Pomogła wymiana czujnika doładowania , który jest na kolektorze dolotowym.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

Mam Opel vectra c 1.9 cdti. 2 tygodnie temu wyskoczył mi bład p2279 (kontrolka serwis + check engine) po czym zawór EGR został przeczyszczony i bład znikną. Do zrobienia w moim samochodzie mam przepustnicę. Po 2 tyg jazdy znowy wyskoczył mi serwis a następnie check engine. Po szczytaniu błędu okazało się że jest problem z ciśnieniem doładowania. co może być przyczyną. Zawór EGR i czujnik elektromagnatyczny zostały wyczyszczone.  Dodam że samochód przełączył się w tryb serwisowy i obraca tylko do 3500. Mocy brak.

Edited by lacia87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam jestem nowy. To samo miałem samochód z kluczykiem i check - błąd p2279. Miałem pęknięty kolektor wydechu i kopcił. po wymianie i wykasowaniu błędu śmiga.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...