Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Błąd P2279 nieszczelność w układzie wlotowym - CDTI


Guest Ladislao
 Share

Recommended Posts

Guest Ladislao

Witam. Byłbym wdzięczny za pomoc. Od pewnego czasu mam problem z przełączającą się Viki w tryb awaryjny (oczywiście zapala sie samochodzik z kluczem). Vectra C, 1.9 CDTI. Wygląda to tak, że przy prędkości pow. 120 km/h, po przyspieszeniu i późniejszym zdjęciu nogi z gazu, Viki przełącza się w tryb awaryjny. Czasem tak zostaje i muszę zatrzymać samochód i odpalić ponownie (i wtedy wszystko jest już OK), a czasem jak zwolnię tak poniżej 90 km/h stan awaryjny sam się wyłącza. Moje nerwy są na wyczerpaniu, na trasie nie da się z tym jeździć (czasem mam ochote zwalić moją Viki ze skarpy - ciekawe czy Hestia wypłaciłaby odszkodowanie ;) ). Na Techu wyskakuje błąd P2279, czyli nieszczelność w układzie wlotowym powietrza.

Chłopaki z Autoremar uszczelnili 2 krotnie turbinę, posprawdzali przewody, podokręcali wszystko, zatem teoretycznie błąd nie powinien się pojawiać. Nie mają pomysłu co dalej z tym robić.

Dziwne jest to, że ten błąd pojawia się po przyśpieszaniu i odpuszczeniu gazu czyli teoretycznie wtedy gdy ciśnienie doładowania w dolocie maleje i nieszczelność dolotu chyba nie ma znaczenia.

Czy ktoś z Was spotkał się kiedykolwiek z takim problemem? Znalazłem szczątkowe info, że komuś z podobnym problemem oszukiwał przepływomierz.

Podjadę chyba do ASO, ale chciałbym cokolwiek więcej wiedzieć, zanim mnie tam solidnie skasują :(

Pozdrawiam.

Edited by Cretux
Link to comment
Share on other sites

Guest Ladislao
może to pomoże http://forum.tdi-tuning.pl/printview.php?t...7aa57af7d2756f0 (kolega miała dokładnie taki sam problem) a jeśli będzie potrzeba czyszczenia EGR manual masz tutaj http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=54701

Pozdrawiam

Dzieki Jacek, ten link widziałem wcześniej. Koledze właśnie okłamywał przepływomierz i stąd wywalał mu ten błąd.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ladislao

Udało mi sie skontaktowac z tym kolegą. Niestety to nie przepływomierz :(. Cały czas walczy z tym problemem i nikt nie ma pojęcia o co chodzi. To mnie lekko zmartwiło :(

Dzieki Jacek, ten link widziałem wcześniej. Koledze właśnie okłamywał przepływomierz i stąd wywalał mu ten błąd.
Link to comment
Share on other sites

Witam

Na 99% zawór EGR. Miałem ten sam błąd, troche inne obiawy. Zawór jest otwarty wtegy gdy powinien być zamknięty i już mamy nieszczelność układu dolotowego.

Link to comment
Share on other sites

Guest a12priv
Witam. Byłbym wdzięczny za pomoc. Od pewnego czasu mam problem z przełączającą się Viki w tryb awaryjny (oczywiście zapala sie samochodzik z kluczem). Vectra C, 1.9 CDTI. Wygląda to tak, że przy prędkości pow. 120 km/h, po przyspieszeniu i późniejszym zdjęciu nogi z gazu, Viki przełącza się w tryb awaryjny. Czasem tak zostaje i muszę zatrzymać samochód i odpalić ponownie (i wtedy wszystko jest już OK), a czasem jak zwolnię tak poniżej 90 km/h stan awaryjny sam się wyłącza. Moje nerwy są na wyczerpaniu, na trasie nie da się z tym jeździć (czasem mam ochote zwalić moją Viki ze skarpy - ciekawe czy Hestia wypłaciłaby odszkodowanie ;) ). Na Techu wyskakuje błąd P2279, czyli nieszczelność w układzie wlotowym powietrza.

Chłopaki z Autoremar uszczelnili 2 krotnie turbinę, posprawdzali przewody, podokręcali wszystko, zatem teoretycznie błąd nie powinien się pojawiać. Nie mają pomysłu co dalej z tym robić.

Dziwne jest to, że ten błąd pojawia się po przyśpieszaniu i odpuszczeniu gazu czyli teoretycznie wtedy gdy ciśnienie doładowania w dolocie maleje i nieszczelność dolotu chyba nie ma znaczenia.

Czy ktoś z Was spotkał się kiedykolwiek z takim problemem? Znalazłem szczątkowe info, że komuś z podobnym problemem oszukiwał przepływomierz.

Podjadę chyba do ASO, ale chciałbym cokolwiek więcej wiedzieć, zanim mnie tam solidnie skasują :(

Pozdrawiam.

Panowie ja mam ten sam obiaw i ten sam błąd fachowiec w serwisie powiedział że to jest nieszczelna chłodnica interkulera

Link to comment
Share on other sites

Guest Ladislao
Panowie ja mam ten sam obiaw i ten sam błąd fachowiec w serwisie powiedział że to jest nieszczelna chłodnica interkulera

Hmm. Udało Ci się to w końcu naprawić? Co to za nieszczelność? Do wymiany cała chłodnica?

Link to comment
Share on other sites

Guest a12priv
Hmm. Udało Ci się to w końcu naprawić? Co to za nieszczelność? Do wymiany cała chłodnica?
witam fachowiec w serwisie powiedział że do wymiany jest cała chłodnica bo oni sie nie bawią w klejenie ani nic takiego cena 1.800zł

tylko ja tak sobie myślę czy oni nie chcą mi wcisnąć tej chłodnice a może to tylko kturyś z węży doprowadzających powietrze do turbiny z interkulera musze to sprawdzić przed popadnięciem w koszta jestem umówiony na czwartek u mechanika ' podwurkowego '

Link to comment
Share on other sites

Guest Ladislao

Daj prosze znac co i jak po wizycie u tego drugiego mechanika. Dzieki.

witam fachowiec w serwisie powiedział że do wymiany jest cała chłodnica bo oni sie nie bawią w klejenie ani nic takiego cena 1.800zł

tylko ja tak sobie myślę czy oni nie chcą mi wcisnąć tej chłodnice a może to tylko kturyś z węży doprowadzających powietrze do turbiny z interkulera musze to sprawdzić przed popadnięciem w koszta jestem umówiony na czwartek u mechanika ' podwurkowego '

Link to comment
Share on other sites

u ojca a astrze G 2.0DTi byl przetarty plastikowy przewod od dolu intercoolera - takjakby o beton/kraweznik... zaklejone i chodzi juz na tym 100kkm :)

Link to comment
Share on other sites

Guest a12priv

witam byłem u mechanika jestem juz po wymianie chłodnicy interkulera zrobiłem to u znajomego mechanika chłodnica była rozszczelniona koszt naprawy czyli wymiany z montażem 350 zł a w serwisie 1800zł rozbój w biały dzień

mam jeszcze pytanie do was czy mam teraz jechać na techa wykasować błąd czy będzie go wywalało czy nie jak to jest?

pozdrawiam..... a

Link to comment
Share on other sites

mam jeszcze pytanie do was czy mam teraz jechać na techa wykasować błąd czy będzie go wywalało czy nie jak to jest?

pozdrawiam..... a

jak jest dobrze (nie ma już nieszczelności) to błędu nie zobaczysz, skasuje się sam po chyba trzydziestu odpaleniach auta lub jeśli się nie skasuje to zostanie w pamięci (niczemu to nie przeszkadza) i sobie go skasujesz przy jakiejś tam okazji jak będziesz miał techa podłączonego

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Ladislao

Qrcze pieczone. Cały czas walcze z tym błedem. Jako, ze Autoremar sobie z tym nie poradził wybrałem się do ASO Miniewski. Podobno znają się najlepiej na dieslach. Dwa dni walvzyli z tym i nic. Nie wiedzą co jest grane. Komp wskazuje wszystko w normie. Intercooler szczelny. Nawet podmieniali EGR i przeplywke, ale na tescie znowu wyskakiwal błąd i przelączał się w tryb awaryjny. Porażka i załamka :( :(. Dodatkowo samochód ma problem z ruszaniem dopóki na 2 tys nie załączy sie turbina. Do 2 tys idzie jak żółw, a pod góre to prawie w miejscu stoi. Normalnie wstyd już Viki ruszać ze śmiateł, tylko czekam aż zaczną na mnie trabić.

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś podobny problem z odpowiednim ciśnienieniem w dolocie (niestety nie pamiętam kodu błędu). Jak wyjąłem filtr powietrza to wygłądał jak przepełniony worek od odkurzacza :excl: pełno liści itp. Założyłem nowy filtr dolegliwości ustąpiły :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Qrcze pieczone. Cały czas walcze z tym błedem. Jako, ze Autoremar sobie z tym nie poradził wybrałem się do ASO Miniewski. Podobno znają się najlepiej na dieslach. Dwa dni walvzyli z tym i nic. Nie wiedzą co jest grane. Komp wskazuje wszystko w normie. Intercooler szczelny. Nawet podmieniali EGR i przeplywke, ale na tescie znowu wyskakiwal błąd i przelączał się w tryb awaryjny. Porażka i załamka :( :(. Dodatkowo samochód ma problem z ruszaniem dopóki na 2 tys nie załączy sie turbina. Do 2 tys idzie jak żółw, a pod góre to prawie w miejscu stoi. Normalnie wstyd już Viki ruszać ze śmiateł, tylko czekam aż zaczną na mnie trabić.

czy mógłbyś napisać jak się zakończył twój problem, bo mam dokładnie ten sam błąd i takie same objawy, z góry dzięki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

czy mógłbyś napisać jak się zakończył twój problem, bo mam dokładnie ten sam błąd i takie same objawy, z góry dzięki za pomoc

Po raz 100-stu krotny, zacznij sprawdzanie od zaślepienia EGR'a - puszka z browara jest znakomitym i dosyć taniem ;) materiałem. Copyrights by Jobolkg!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

czy mógłbyś napisać jak się zakończył twój problem, bo mam dokładnie ten sam błąd i takie same objawy, z góry dzięki za pomoc

mam taki sam problem polega on nie na egr a na zatartych klapach wirowych w kolektorze ssacym do 2 tys obr ledwo idzie pużniej po załoczeniu turbiny jakoś się zbiera ale to nie to no i oczywiście samochód z kluczykiem i tryb awaryjny jedzcie do serwisu w oplu zmora sa padające kolektory ssace oczywiście w silnikach 1.9cdti 19dth

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 5 years later...

Odgrzeje kotleta,
 walczę z tym cholernym błędem już , któryś miesiąc. Silnik wpada w awaryjny tylko po np jeździe pod górkę na pełnym gazie i późniejszym hamowaniu silnikiem, zapala się auto z kluczykiem i błąd p2279 nieszczelność w układzie dolotowym. Po wyłączeniu zapłonu i włączeniu błąd znika.

Do 2000 obr auto przyspiesza niechętnie a od 2000 obr dostaje kopa. W czasie jazdy np z prędkością 90 km/h na 5tym biegu i dodaniu gazu do dechy auto przyspiesza ale czuć wyraźnie tak jakby szarpnięcia?? tak jakby automat zmieniał biegi (mam manualną skrzynię, sprzęgło sprawne , nie ślizga, dwu mas ma 60 000 km zrobione, nie stuka, działa dobrze)

 

Podsumowując:

- IC nowy
- Kolektor dolotowy nowy wymieniony jakieś 60 tyś km temu, klapki działają plynnie
- przepustnica nowa
- zawór sterowania turbiną nowy oryginał
- boost sensor wyczyszczony
- EGR nowy Pierburg + blaszki z otworami
- Filtr wymieniony na Pipercross
- Turbo po regeneracji 2 lata temu (ma zrobione 60 tyś)
 

DPF mam, nie ma problemu z wypalaniem, regularnie wypala się co około 1000 km.

Czy rozwiązał ktoś ten problem raz na zawsze? MI już ręce opadają.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wybrałem się na diagnostykę do ASO.

Panowie podsunęli dwie możliwości:

1. Zacinający się sterownik klapek - podczas testów nie stwierdzono zacinania sie ani klapek, ani nastawnika.

2. Blaszki z otworami pod EGR - EGR nowy, blaszki, pomimo że dają przepływ spalin, dławią go na tyle, że zmiana otwarcia EGRa nie powoduje żadnej zmiany w pracy silnika, co może być właśnie odczytane jako nieszczelność.

Póki co wyciągam te zaślepki, a raczej dławiki i składam wszystko jak w originale miało być. Podobno Vectry C do Liftu miały inne oprogramowanie niż te po lifcie.

Zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Usunięcie blaszek nic nie dało. Panowie w ASO podsunęli jeszcze jedną możliwość, czujnik ciśnienia doładowania. Po wymianie, póki co, spokój, a samochód odzyskał chęć do jazdy.

Pozdrawiam

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 11 months later...

witam

Mam Opel vectra c 1.9 cdti. 2 tygodnie temu wyskoczył mi bład p2279 (kontrolka serwis + check engine) po czym zawór EGR został przeczyszczony i bład znikną. Do zrobienia w moim samochodzie mam przepustnicę. Po 2 tyg jazdy znowy wyskoczył mi serwis a następnie check engine. Po szczytaniu błędu okazało się że jest problem z ciśnieniem doładowania. co może być przyczyną. Zawór EGR i czujnik elektromagnatyczny zostały wyczyszczone.  Dodam że samochód przełączył się w tryb serwisowy i obraca tylko do 3500. Mocy brak.

Edited by lacia87
Link to comment
Share on other sites

  • Cretux changed the title to Błąd P2279 nieszczelność w układzie wlotowym - CDTI
  • Piotreq locked this topic
  • Piotreq unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP