Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest bezduszny

zminana tarcz na 314

Recommended Posts

Guest bezduszny

Witam

Planuję zmienić w nowym samochodzie (tak od razu) hamulce na bardziej wydajne.

Vectra o ile sie nie mylę ma seryjnie tarcze 285mm (1.9 CDTI 150KM) a chce wstawić 314mm

Pytanie:

1. Czy zaciski hamulców w 285 są takie same jak w 314 ?

2. Czy klocki w 285 są takie same jak w 314 ?

3. Czy trzeba też zmieniać piasty ?

Edited by bezduszny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podbijam po 4latach. Mam takie samo pytanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli było to proszę o nakierowanie, sam nie znalazłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1.Sa inne czyli do tarcz 314

2.Sa inne jak do tarczy 314 i wiekszej

3.Nie trzeba zmieniac piast

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli do zmiany hamulców na 314 potrzeba tylko zacisków. Oczywiście oprócz tarcz i klocków? Reszta jest ta sama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zgadza sie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no niezupełnie trzeba jeszcze żmienić jażma i jeśli występuje osłona tarczy ale ta duża wystepuje żadko ale występuje

no i pamiętaj kół 15 nie włożysz ale tez są i problemy ze stalowymi 16 oprócz strukturalnych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No ale jazma wchodza w sklad zacisku.Dla scislosci to lepiej napisac jednak.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

oj zdziwiłbyś się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Dzięki. Wszystko już wiem

O koła się nie martwię, mam dwa komplety felg i opon 17". Dzisiaj zimówki kupiłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też mam u siebie tarcze 314 i niestety felgi 16 stalowe obcierały o zacisk.

Et felgi było 37

Na feldze 16 aluminuim nie ma tego problemu.

Ja po zmianie na tarcze 314 musiałem podgiąć blaszane osłony sworznia dolnego bo bardzo te blaszki piaszczały o tarcze hamulcową

Edited by zeberko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie macie odczucia po zmianie tarcz na 314, duża różnica w porównaniu do seryjnych.

Tylne także można przeswapować z 3.0?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ogromna

jeśli masz seryjnie tarcze 285mm to masz raczej spowalniacze a nie hamulce

na 314 auto staje dęba

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

tył w serii jest już wystarczająco skuteczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W najbliższym czasie czeka mnie zmiana hamulców, wiec na pewno wlecą 314. Faktem jest,że seryjne są BARDZO slabe jak na tak duże auto, jednak w dużej mierze zależy to od stylu jazdy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Frankowski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

moje odczucie po zmianie na 314 jest bardzo pozytywne , własnie jeszce przy okazji wstawiłem na tył wentylowane 292 i muszę teraz częściej spogladac w wsteczne lusterka bo juz pare razy goście mało co nie wyrobili , więc napewno hamują super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje 314 są w fazie dotarcia.

na tył też idą 292 wiec cięzko powiedzieć o skuteczności hamowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 314 i felgi oryginalne stalowe Oplowskie i wchodzą na zaciski

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie powiem że spokojnie ale wchodzą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy stalówkach 16 niestety zacisk obciera o felge ET felgi 37

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo kolega ma felgi z Astry H lub Zafiry B z identyfikatorem YY, a powinny być z TD lub YK i ET41

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam SIGNUM i seryjne hamulce z 1.9,

a kupiłem komplet zacisków (przód i tył) od VC Kombi 3.0 i zastanawiam się czy zmiana tylnych zacisków będzie kłopotliwa?

Edited by piotr87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze co trzeba do odkrecić piastę .

Pózniej zmiana blachy osłaniającej, montaż tarczy przykrecenie jarzma klocki i zacisk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak przy okazji to jakie tarcze są w GTS-ie 1.8?

Share this post


Link to post
Share on other sites

standart przód 285 tył 278

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy w planach mam troche modow które chodzą mi po głowie

chciałbym zmienić seryjny hebel na taki z 3.0CDTI 314mm tarcza wraz z zaciskami

tu tu pojawia się pytanie wiem już że w zime musze miec alusy 16 by to weszło ale z tym to sobie poradzę

mierzi mnie inny temat nie chce odwalac lipy i maliwac pendzelkiem tak jak na forum

chciałbym zregenereowac zestaw który kupie o reperaturki i pomalowac to by struktura byla idealna kolorystyka to odrebny temat jeszcze się nie zastanawiałem

czy macie gdzies polecany warsztat który wykonuje tego typu prace ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

O warsztatach specjalizujących się w odnawianiu zacisków jeszcze nie słyszałem. Obecnie robię dokładnie tego samego moda. Pierwsze była wizyta u kolegi mechanika, który pomógł mi rozebrać przednie zaciski. Tylne rozebrałem sam. w drugiej kolejności zabezpieczę wszystkie gwinty i całe żeliwo idzie do piaskowania. Następnie z powrotem na stół, okleję taśmą wszystko, na czym nie chcę farby i wizyta w lakierni proszkowej. Potem poskładać w całość i znów wizyta u kolegi mechanika na swap

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">) Cały bajer to zrobić sobie samemu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ambitnie...

Ja u siebie (też 314mm) nie mam mozliwości demontażu i przygotowania zacisków do malowania, bo potrzebne mi autko każdego dnia.

Postanowiłem opitolić całość pędzlem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tak właśnie zamierzam zrobić. Na pierwszy ogień idzie hammereit. Zobaczę jaki będzie efekt, jesli niestatysfakcjonujacy to trzeba będzie sciągac zaciski, piaskowanie, szlifowanie no i malowanie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...