Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
bociekk

nieszczelność układu

Recommended Posts

no to mam nieszczelny układ wydechowy. dziś zauważyłem, że mniej więcej w połowie samochodu spod spodu ulatuje dym. Ciężko mi ocenić czy jest tam dziura, czy jakaś nieszczelność, więc jadę jutro na kanał. Powiedzcie mi przed wizytą w warsztacie-co mnie może czekać? Spawanie? Czy wymiana jakiejś części...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie zajrzysz to się nie dowiesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to zajrzałem. Jest nieszczelność na dwururce (nie wiem jeszcze czy spawać-bo już była kiedyś w tym miejscu spawana-czy wymieniać). bynajmniej okazuje się, ze większym problemem są tłumiki. I środkowy i końcowy do wymiany ;/ bo lada moment ktoryś odleci sobie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest regemen

Spawać nie ma co.U mnie pospawali w warsztacie montującym tłumiki,a chciałem wymienić srodkowy tłumik bo była dziura ale oni się upierali że wystarczy pospawać i będzie dobrze.Mineły 2 miesiące i już słychać,znowu dziura

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> Lepiej wstaw nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też miałem problem z tylnym tłumnikiem

Nowy tłumnik niecały 1 rok czasu.

Zaczął pierdzieć

Jak zajrzałem w niego to się zszokowałem bo ta rura co wchodzi w bebech tłumnika trzymała się na kawałku blaszki już.

Podjechałem do kumpla wyjęliśmy cały tylny tłumik bo bez ściągania to można dziur narobić tylko.

Pospawał mi to choć było ciężko ale udało się .Ja na to nałożyłem trochę tej masy uszczelniającej wydechy.

Jak to wyschło na oczyszczony z rdzy tłumnik nałożyłem pędzlem srebrzanki ,potem założyliśmy to i działa super zero przedmuchów.

Rok czasu i odpukać wszystko jest ok.

Za wszystko zaplaciłem mu 10 zł chyba

Zabezpieczyłem sobie od razu środkowy tłumnika ,szczególnie na łączeniach rurka,ta cała pucha wygłuszająca.

Dodatkowo kupiłem pierścień ten pomiędzy dwururką a katalizatorem.Pasuje od poldka ,koszt 5zł i jak narazie wszystko jest szczelne

Share this post


Link to post
Share on other sites

spawac nie warto bo nowy tlumik kosztuje niecala 100 cynkowany i z 3 lata spokoju chyba ze sie trafi jakis kiepskiej jakosci bo mialem taki co po roku padl obecne mam ponad 3 lata od wymiany i narazie spokuj

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja dałem za ten swój 90 zł.Tylko zrobiłem błąd ,że go nie zabezpieczyłem od razu. No i przez zimę posmakowal troche soli itd i po zimie efekt był już gotowy.

A jak miałem wydawać kolejne 100zł na wydech to wolałem go pospawać za 10 zł i zabezpieczyć i za te 90 zł kupiłem sobie nową kopułkę z palcem.

Druga sprawa to to,że mam LPG no i przy lpg są wyższe temp. spalania i sie szybciej zużywa

Edited by luki32

Share this post


Link to post
Share on other sites

tłumiki wymieniłem na nowe (i środkowy i końcowy). Jeszcze tylko kwestia przedmuchu na dwururce została. Zajmę się tym w tym tyg

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jeszcze u siebie uszczelniałem łączenia w wydechu taką specjalną masą uszczelniającą wysokotemperaturową

Mam taki syk u siebie i kiedyś myślałem ,że to gdzieś w wydechu mi tak syczy ale w końcu doszedłem do tego i syczy mi pompa wspomagania.

Szczelność w wydechu jest bardzo ważna jeżeli chodzi o Sondę Lambdę.

Ponieważ sonda jest czujnikiem który mierzy wahaniami napięć stężenie tlenu w spalinach i wysyła sygnał do urządzenie przygotowującego mieszankę paliwowo powietrzną

Jeżeli mamy gdzieś nieszczelny wydech to zwiększa się stężenie tlenu w spalinach ,a sonda aby zmniejszyć stężenie tlenu cały czas wzbogaca nam mieszankę, która jest już dosyć bogata przez co w efekcie mamy bardzo bogatą mieszankę przez co auto nam dużo pali i traci moc

Edited by luki32

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie zdążyłem się jeszcze zająć uszczelnieniem tego wydechu bo pojawił się nowy problem. Auto przy próbie odpalenia na benzynie gaśnie od razu, a na gazie odpala i jeździ, ale obroty falują i czasem auto gaśnie(np. przy dojeździe do świateł). Normalnie zaczęło kaprysić to autko ;(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...