Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

X18XE1 - gaśnie i nie odpala (na ciepło), ok (na zimno)


Guest _olo_
 Share

Recommended Posts

Guest _olo_

Witam wszystkich,

Silnik X18XE1 1.8 16V. Na zimno zapala i jedzie bez problemów. Po jakichś 10-15 min gdy się nagrzeje gaśnie i nie chce już zapalić aż ostygnie.

Pierwsza rzecz - przeczyściłem przepustnicę. Nie pomogło. Silniczka krokowego nie mogę czyścić bo w tym modelu jest połączony z przepustnicą i nierozbieralny.

Następnie zczytałem kod błedu (metoda ze spinaczem i migającą kontrolką) i wyszło 1612, 1613 czyli immobilizer. Czy to możliwe że coś się w nim psuje po nagrzaniu silnika i samo naprawia po ochłodzeniu ?

Kod mogę czytać tylko przy włączonym zapłonie ale gdy silnik nie pracuje. Po zapaleniu silnika pomarańczowa kontrolka gaśnie i nie miga. Ciekawa sprawa, gdy silnik sie nagrzeje i nie da sie go odpalić (bo jest gorący) to w ogóle nie pojawia się pomarańczowa kontrolka. Dopiero gdy ostygnie i zechce znowu zapalić to jest, wtedy po uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie tj powinna.

jaka może być przyczyna ?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Trzeba spróbować wykasować te błędy bo w takim wypadku nie wiadomo czy są powodem usterki czy są stare. Jak się znowu pojawią to szukać przyczyny w immo. Zawsze jakaś możliwość jest że coś się przegrzewa ale raczej stawiałbym na któryś z czujników temperatury.

Link to comment
Share on other sites

Guest _olo_

dzieki za odpowiedź

> Trzeba spróbować wykasować te błędy bo w takim wypadku nie wiadomo czy są powodem usterki czy są stare

z tego co czytałem to można to zrobić na 2 sposoby:

- odłączyć akumulator na 30 min

- włączać i wyłączać stacyjkę około 30 razy (zostawiać na 5s za każdym razem)

chyba spróbuje tego drugiego sposobu bo nie mam kodu do radia =(

> Zawsze jakaś możliwość jest że coś się przegrzewa

na przykład moduł DIS ? słyszałem że objawy są właśnie takie, ale nie chce wymieniać na ślepo ...

> ale raczej stawiałbym na któryś z czujników temperatury

hmm ...

Link to comment
Share on other sites

Guest _olo_

wracam właśnie z samochodu i zauważyłem nową rzecz:

Gdy silnik się już nagrzeje i zgaśnie, a ja próbuje go odpalić (nieskutecznie), co któryś raz zaczyna szybko migać pomarańczowa kontrolka. Gdy silnik jest zimny (czyli gdy da się uruchomić) kontrolka nie miga, normalnie znika po zapaleniu.

Te kody (1612,1613) i to miganie sugerują chyba immobilizer? Co tu można zrobić, co wymienić? Można go jakoś obejść na chwile żeby potwierdzić że to na pewno on jest problemem?

dzieki i pozdrawiam

ps. próbowałem włączyć/wyłączyć stacyjke 30 razy ale nie skasowało to błędów ...

Link to comment
Share on other sites

Te kody (1612,1613) i to miganie sugerują chyba immobilizer?

To miganie potwierdza że to problem z immo.

Trudno wyczuć co konkretnie. Transponder w kluczyku i opaska na stacyjce jest raczej ciężka do zepsucia. Bez techa raczej się nie obędzie. Żeby obejść immo to też tech albo wymiana ECU.

Link to comment
Share on other sites

W tym silniku - jak dobrze kojarzę ECU jest na silniku zamontowane - więc może się przegrzało i dlatego immo wariuje ?

ale myśle, że bez dobrego Techa się nie obejdzie :(

Link to comment
Share on other sites

Guest pilllot

A wyczyść jeszcze EGR-a kumpel w astrze coupe z x18xe1 miał podobny problem pomogło mu czyszczenie wcześniej wspomnianego EGR-a

Link to comment
Share on other sites

Guest _olo_

> Żeby obejść immo to też tech albo wymiana ECU

moge kupic ECU w komplecie z transponderem i opaska, ktos juz sam wymienial ? Jak jest komplet to chyba nie trzeba programowac?

> W tym silniku - jak dobrze kojarzę ECU jest na silniku zamontowane - więc może się przegrzało

zgadza sie jest na silniku, slyszalem ze to typowa usterka, ale musze miec wiecej pewnosci zanim go wymienie, bo ECU nie jest tanie ...

> czy ty masz moze vectre po lifcie?

po lifcie, rok 2000, 1.8 benzyna,

> A wyczyść jeszcze EGR

ok dzisiaj wyczyszcze i zobaczymy

Link to comment
Share on other sites

moge kupic ECU w komplecie z transponderem i opaska, ktos juz sam wymienial ? Jak jest komplet to chyba nie trzeba programowac?

Wtedy wystarczy tylko poprzekładanie "gratów"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

He he.... Też mam X18XE1 i widzę że to przypadłość tego silnika. U mnie na razie zdarzyło się może ze trzy razy (mam przejechane 158 000 km) i najgorzej że złapało mnie w ruchy ulicznym :) W moim przypadku wystarczyło wyciągnąć kluczyk i włożyć go z powrotem i odpalić.

Dlatego też się wydaje że to immo.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP