Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

demontaz kolektora w X25XE


Guest lorenz
 Share

Recommended Posts

Guest lorenz

witam wszystkich

szukalem i szukalem ale nie znalazlem duzo infrmacji jak wyciagnac kolektor tylni z V6 z tych chaszczy :) a musze jakos to zrobic bo juz mnie nerwica bierze jak slysze ten dzwiek zimnego silnika viki mam od niedawna i to moja 1 V6 ale mysle ze dam rade tylko potrzebuje jakiegos naprowadzenia z ktorej strony go wyciagnac czy gora czy dolem (jest problem bo nie mam kanalu) moze ktos to robil lub jakas porada jest na ten temat tylko ze nie moge znalezc z gory dzieki ....

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest sadurek
witam wszystkich

szukalem i szukalem ale nie znalazlem duzo infrmacji jak wyciagnac kolektor tylni z V6 z tych chaszczy :) a musze jakos to zrobic bo juz mnie nerwica bierze jak slysze ten dzwiek zimnego silnika viki mam od niedawna i to moja 1 V6 ale mysle ze dam rade tylko potrzebuje jakiegos naprowadzenia z ktorej strony go wyciagnac czy gora czy dolem (jest problem bo nie mam kanalu) moze ktos to robil lub jakas porada jest na ten temat tylko ze nie moge znalezc z gory dzieki ....

pozdrawiam

widze że pojawił sie ktoś nowy ze Starachowic, i to z V6 w dodatku :)

jeśli chodzi o kolektor tylny to miałem tą przyjemność (przyjemnosć?? wątpliwa sprawa) go wyjmować z anglika. Cieżko było... Zdjąłem dolot, odkręciłem nakrętki i śruby (zeszły bez problemu), pierwszym problemem była wiązka przewodów w plastikowej obudowie, która blokowała dostęp. Powinno sie ja odpiąć i odsunąć na bok, ja odciąłem wszystkie kable i po problemie, drugim problemem byla aluminiowa rurka łącząca przedni kolektor z tylnym, nie udało mi sie jej odkręcić wiec też ją odciąłem.. No i wyjąłem go górą. Jeszcze przewód z wodą mi blokował, i z tego co pamiętam też go ciąłem. Generalnie jak poświecisz temu troszke wiecej czasu to można wszystko wyjąć górą bez cięcia. Kanał sie przydaje tylko (aż) do odkręcenia dolnych śrub i demontaży "dwururki". Bede za dwa tyg w TST wiec mogę Ci pomóc/doradzić.

Link to comment
Share on other sites

Guest lorenz
widze że pojawił sie ktoś nowy ze Starachowic, i to z V6 w dodatku :)

jeśli chodzi o kolektor tylny to miałem tą przyjemność (przyjemnosć?? wątpliwa sprawa) go wyjmować z anglika. Cieżko było... Zdjąłem dolot, odkręciłem nakrętki i śruby (zeszły bez problemu), pierwszym problemem była wiązka przewodów w plastikowej obudowie, która blokowała dostęp. Powinno sie ja odpiąć i odsunąć na bok, ja odciąłem wszystkie kable i po problemie, drugim problemem byla aluminiowa rurka łącząca przedni kolektor z tylnym, nie udało mi sie jej odkręcić wiec też ją odciąłem.. No i wyjąłem go górą. Jeszcze przewód z wodą mi blokował, i z tego co pamiętam też go ciąłem. Generalnie jak poświecisz temu troszke wiecej czasu to można wszystko wyjąć górą bez cięcia. Kanał sie przydaje tylko (aż) do odkręcenia dolnych śrub i demontaży "dwururki". Bede za dwa tyg w TST wiec mogę Ci pomóc/doradzić.

Znudzily mi sie juz 16V :) dlatego zainwestowalem w V6 i nie zaluje ani troche piekna sprawa jak wiekszosc aut zostaje w tyle :) no i ten dzwiek choc teraz to troche kiszkowaty jest szczegolnie jak jest zimny ale to kwestia czasu, a co do kolektora to rzeczywiscie ciezko bedzie ale jakos dam rade nie bede placil w warsztatach a po 2 to u nas troche bym sie cykal dac komus do roboty V6 a jak cos spieprze to bede mial pretensje do siebie :) jak bedziesz w TST to moglibysmy sie gdzies spotkac bo mam pare pytanek o ten silnik wlasnie

dzieki za podpowiedz co do tematu :)

Link to comment
Share on other sites

Guest lorenz

jednak to rurka od egr poszla czy ktos moze wie czy da sie ja jakos przerobic aby nie pekala czy zakladac taka jak jest( kupilem uzywana)

bo mam obawy ze to moze znow peknac na tej harmonijce..

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest sadurek
jednak to rurka od egr poszla czy ktos moze wie czy da sie ja jakos przerobic aby nie pekala czy zakladac taka jak jest( kupilem uzywana)

bo mam obawy ze to moze znow peknac na tej harmonijce..

pozdrawiam

ja bym jej nie montował tylko zatkał jakoś na kolektorze.. I tak predzej czy później zatkasz egr, a co do tego to są same plusy, wiec rownie dobrze możesz zatkać na kolektorze, prościej i lepiej.. Tak mi sie wydaje

Link to comment
Share on other sites

Guest lorenz
ja bym jej nie montował tylko zatkał jakoś na kolektorze.. I tak predzej czy później zatkasz egr, a co do tego to są same plusy, wiec rownie dobrze możesz zatkać na kolektorze, prościej i lepiej.. Tak mi sie wydaje

a jakie sa te plusy? bo o ile wiem to check sie zapala gdy sie zatka egr a tego to bym nie zbolal jakby mi sie palila ta lampka:) prosto w oczy a da sie to jakos zaslepic zeby sie check nie palil?

Link to comment
Share on other sites

Guest sadurek
a jakie sa te plusy? bo o ile wiem to check sie zapala gdy sie zatka egr a tego to bym nie zbolal jakby mi sie palila ta lampka:) prosto w oczy a da sie to jakos zaslepic zeby sie check nie palil?

auto jest troche odmulone, czesto sie zdarza że egr pęka, to wtedy nie jest głośno, lampka jednym sie świeci, innym nie. Mi sie świecila to ją wyjąlem, potem skasowałem błędy i wsadziłem i już nie świeci :)

Link to comment
Share on other sites

Guest lorenz
auto jest troche odmulone, czesto sie zdarza że egr pęka, to wtedy nie jest głośno, lampka jednym sie świeci, innym nie. Mi sie świecila to ją wyjąlem, potem skasowałem błędy i wsadziłem i już nie świeci :)

w sumie to juz kupilem to moge ja zalozyc najwyzej jeszcze raz bede rozbieral bo nie jestem pewien tego check-u a wolalbym miec ta zaroweczke w desce na inne (odpukac) ewentualne niespodzianki ale jak cos to kolejnej juz nie kupie i wtedy napewno to zatkam:)

dzieki za pomoc (dobrze ze tego koektora nie musialem wyciagac:) )

Link to comment
Share on other sites

Guest sadurek
w sumie to juz kupilem to moge ja zalozyc najwyzej jeszcze raz bede rozbieral bo nie jestem pewien tego check-u a wolalbym miec ta zaroweczke w desce na inne (odpukac) ewentualne niespodzianki ale jak cos to kolejnej juz nie kupie i wtedy napewno to zatkam:)

dzieki za pomoc (dobrze ze tego koektora nie musialem wyciagac:) )

na inne problemy to zapraszam do mnie, mam interfejs to za symboliczne piwko wypite wspólnie moge pousuwać błędy itp :)

Link to comment
Share on other sites

Guest lorenz
na inne problemy to zapraszam do mnie, mam interfejs to za symboliczne piwko wypite wspólnie moge pousuwać błędy itp :)

no to fajnie nie ma problemu jak bedziesz w TST to napewno Cie odwiedze

pozdrowionka

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP