Jump to content

W dniu dzisiejszym od 22 nastąpi przerwa w działaniu forum związana z pracami serwisowymi.

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
piotr_192

Woda sie spietrza w zbiorniku wyruwnawczym

Recommended Posts

Witam mam dziwny problem nie wiem czy tak powinno byc ale jak przyjade z kads vectra A 1.8 z gazem z 91 r. i pogazuje troche na postoju i odkrece korek od zbiorniczka to tak jak by sie woda gotowala bo spietrza ja do gory i wylewa sie czy to normalne ?? Nie mam zamontowanego termostatu bo sie zepsul ?? mianowicie nie otwieral sie przy czasie i auto sie strasznie grzalo . Wiec go wyzucilem wiec pomozcie czy to sa normalne objawy ze ta woda sie tak spietrza wiatrak sie nie wlaczyl i na desce nie bylo takiej wysokiej temperatury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza sprawa to TERMOSTAT nowy zakup.Wahler niecałe 30-40 zł

Wywaliłeś z auta stary??

I co teraz masz??

Wiatrak się nie włączył bo woda nie poszła na chłodnice to jak się miał włączyć ,a woda nie poszła na chłodnice dlatego ,ze jest zepsuty termostat i się nie otworzył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No teraz nie mam nic zalozonego jest bez termostatu na wskazniku pokazuje ze sie torche grzeje i tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze co trzeba zrobić u ciebie to wymiana termostatu.Jak najprędzej

Edited by luki32

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jutro chyba tak zrobie tylko jaki kupic ?? zeby sie wczesniej otwieral bo ten stary to sie pozno otwieral za pozno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

termostat nie jest obowiązkiem, w cieplejszych krajach czasto sie je usuwa, a u nas czasem na lato takze.

problem z termostatem jest taki ze masz wciaz otwarty duzy obieg i wciąz ci chłodzi ciecz. skutkiem jest nie trzymanie stałej temperatury i zapewne nie dochodzi nawet do 90stopni. silnik niedogrzany i zaraz w oleju masło ...

ciecz ma własciwisci rozszeżalnosi cieplnej, spróbuj np nalac do czajnika wody i podniesc jej temperature.zatkaj otwór i co wtedy sie stanie. albo wyrwie korek albo rozerwie czajnik. stąd para

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

podobnie jest z płynem chlodzacym, tylko ze ten ma w sobie mnóstwo dodatków (np przeciw zamarzania, duzego zwiekszania objetosci, wieksza lepkosc itd) ale cisnienie zawsze sie jakies wytworzy, mozesz sprawdzic w kazdym samochodzie, ze po nagrzaniu przewody c cieczą robią sie twardsze bo jest tam cisnienie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam dziwny problem nie wiem czy tak powinno byc ale jak przyjade z kads vectra A 1.8 z gazem z 91 r. i pogazuje troche na postoju i odkrece korek od zbiorniczka to tak jak by sie woda gotowala bo spietrza ja do gory i wylewa sie czy to normalne ?? Nie mam zamontowanego termostatu bo sie zepsul ?? mianowicie nie otwieral sie przy czasie i auto sie strasznie grzalo . Wiec go wyzucilem wiec pomozcie czy to sa normalne objawy ze ta woda sie tak spietrza wiatrak sie nie wlaczyl i na desce nie bylo takiej wysokiej temperatury

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> Niechcę straszyc ,ale to są standartowe objawy walniętej uszczelki pod głowicą - -kompresja z cylindra przedostaje się do kanału wodnego i jak odkręcasz korek ze zbiorniczka to wtedy wywala płyn. Dzieje sie tak już na troche rozgrzanym silniku ,jak i na gorącym -wszystko zależy od stopnia uszkodzenia uszczelki.

A czy temperatura silnika faluje ,czy jest stała-bo jak faluje to na bank uszczelka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

łojoj wyleciało z głowy, możesz mieć racje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak poznac i okreslic dokladnie ze to jest wina uszczelki ?? i czy trudno jest ja wymienic ?? czy tzeba jakies speca od tego ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Objawy wskazują ze to uszczelka ,ale zeby wiedziec czy napewno ,to odwiedz njlepiej znajomego mechanika,lub spotkaj sie z kolegami z forum,co mają doświadczenie w tych sprawach (bo co dwie głowy, to nie jedna) i obadajcie temat.

A jesli chodzi o 2 czesc pytania - - jesli niemiałes doczynienia z taką pracą ,to daj sobie spokoj ,a jesli juz bedzie wyciagnieta głowica ,to trzeba odrazu sprawdzic jej stan = zawory ,gniazda itd.,no i wskazane planowanie glowicy,zeby pozniej przygod niebylo

Edited by Arkadiusz12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dowiedzialem sie ze jak to by byla uszczelka to przeciez bym nie jezdzil tym samochodem bo by poszla woda do oleju albo albo olej do wody ?? i by auto nie mialo mocy a ja normalnie nim jezdze caly czas ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I tu sie mylisz -są rozne uszkodzenia uszczelki pod głowica -i jak delikatnie puszcza (kompresja do kanału wodnego) to da sie jeździc jeszcze jakis czas.

Ale wracając do twojego problemu -pinformuj nas co bylo przyczyną usterki.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> Powodzenia i pozdrawiam Arek

Edited by Arkadiusz12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak Arek pisze, uszkodzona uszczelka to niekoniecznie mieszajaca sie woda z olejem. Jak sie zrobi przedmuch do cylindra to wlasnie sie tak dzieje. A weze wodne ci nie puchna? i czy nie sa twarde? czy plyn ci ubywa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Witam

Przedewszystkim, przez internet to mozemy Ci powiedziec ze jest walnieta uszczelka a w rzeczysistosci moze byc tak ze tak sie zachowuje płyn chlodniczy tylko Ty o tym nie wiesz. Ciezko tylko z Twojego opisu to stwierdzic.

Ale po kolei oco mi chodzi.

Układ chłodzenia pracuje w nadcisnieniu, czyli cisnienie w układzie jest wyzsze w stosunku do cisnienia atmosferycznego. Jest to zabieg celowy, ktory ma za zadanie spowodować podwyższenie punktu wrzenia zastosowanego chłodziwa ( nawet jakbys jezdzil na wodzie ktora jak wiadomo przy ciśnieniu 1atmosfery wrze w 100StC - to w ukladzie chlodzenia, zagotowala by się przy temperaturze wyzszej ).

No i do czego zmierzam - pisales ze Ci sie w zbiorniczku burzy, gdy "pogazujesz" na postoju ( swoja droga troche to glupie i niezbyt zdrowe dla silnika ) - rozumiem tutaj ze "burzy" Ci sie tylko gdy odkrecisz lub dosc mocno odkrecisz korek - czyli mowiac wprost, spowodujesz stan w ktorym rozszczelnisz uklad i zmniejszy sie w nim cisnienie.

Wtedy zachodzi to co powinno zajsc - płyn zaczyna sie gotowac (burzyc), bo ... cisnienie w ukladzie spadlo. Jesli tak, to jest to normalne - z reszta na kazdym korku, i w kazdej instrukcji pisza ze nie wolno GWALTOWNIE i gola reka, odkrecac korka w zbiorniczku wyrownawczym - bo najzyczajniej w swiecie mozna zrobic sobie to co zrobil moj znajomy ktory na wszystkim sie "zna" - odkrecil gwaltownie korek reka, i troszeczke sie poparzyl plynem ktory mu w gebe wytrysnal.

Jesli natomiast obserwujesz bulgotanie ze zbiorniczka, ktory jest zupelnie rozszczelniony ( odkrecony calkowicie korek ), zauwazasz ze pecznieja weze, ze plyn chlodniczy miesza sie z olejem, olej z plynem, widzisz ze z rury idzie bialy slodkawy dym, to sa to objawy zeby podejrzewac uszkodzenie uszczelki lub co nie wykluczone w skrajnym wypadku, uszkodzenie glowicy.

A termostat lepiej zamontuj - spadnie spalanie, i silnik bedzie osiagal prawidlowa temperature pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...