Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest jarek_pr

Wymiana zawieszenia

Recommended Posts

Guest jarek_pr

Witam!

Planuję zmienić w swojej wiki całe zawieszenie. Jak na razie chcę wymienić:

-amortyzatory przednie (gazowe)

-amortyzatory tylne (gazowe)

-sprężyny przednie (wzmocnione)

-sprężyny tylne (wzmocnione)

-wahacze

-poduszki przednich amortyzatorów

-łączniki stabilizatora

-końcówki drążka kierowniczego

I teraz moje pytania:

1. Czy opłaca się kupować sprężyny wzmocnione?

2. Czy może wystarczy wymienić zamiast wahaczy te ich tulejki(czy jakoś tak co tam jest bo sam nie wiem)

3. Czy tylne amorki też mają poduszki?

4. Czy pominąłem coś co można jeszcze wymienić?

5. Ma ktoś może jakieś porady/spostrzeżenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezeli bedziesz wymienial same tulejki zamiast kompletnych wachaczy to dochodza jeszcze sworznie do tego. Do przednich amorow dopisz lozyska McPersona do listy, oraz gumy stabilizatora. Såprawdz jeszcze jak sie maja tuleje na tylnej belce (w miejscu jej mocowania) Tylne amory nie maja poduszek, ktore kupowaloby sie osobno (chyba), a o jakich wzmacnianych sprezynach mowisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Please login or register to see this quote.

Witam

Na upartego male poduszeczki sa - gorne mocowanie ma dwa talezyki i dwie gumowe przekladki ( dostepne osobno - ale zwykle sa w komplecie z amortyzatorem ).

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Swozni przedniego wahacza jesli nie wykazuja luzow nie ruszalbym - te oryginalne naprawde duzo potrafia zniesc i jesli sa OK to JA bym je zostawil w spokoju.

Co do sprezyn/amorkow gazowym sie nie wypowiadam bo kazdy ma swoje preferencje w tym kierunku.

Edited by Laser

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jarek_pr

Dokładamy:

-zamiast wahaczy - tulejki

-łożyska McPersona

-gumy stabilizatora

-tuleje belki tylnej

Jeśli chodzi o te sprężyny to są one grubsze niż standard, no i co za tym idzie sztywniejsze. Myślałem też nad obniżeniem autka za pomocą sprężyn, ale chciałbym zrobić to na -30/-30. Przy amorkach KYB gazowych powinno być OK. No ale nie mogę znaleźć sprężyn -30. Są same 40,50,60. A nie wiem czy 40 to nie zadużo już.:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

O tych malych poduszeczkach tez myslalem, kiedys je dokladali do amorkow, dlatego o nich nie wspominalem tutaj,

a swoznie fabryczne wytrzymuja ok +\- 200 tys km.

Co do obnizonego zawieszenia to teoretycznie dopuszcza sie stosowania seryjnych amorkow do obnizenia -30, ale amorki gazowe w odroznieniu od olejowych maja inna charakterystyke pracy i z takim obnizeniem szybciej sie zuzyja poniewaz nie pracuja w odpowiednim swoim zakresie.

W zawieszeniu kompromisy nie wychodza najlepiej, albo ma sie nizej i odpowiednio twardziej, albo sie cieszy komfortem na seryjnym zestawieniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jarek_pr

Kurde nie wiem co robić bo zmieniłem ostatnio felgi na 16 i autko mi się troszkę podniosło do góry. Więc jak dam nowe sprężyny to jeszcze wyżej poleci zdaje mi się. Myślicie że sprężyny -30 byłoby lepiej dać przy olejowych amorkach niż przy gazowych? Ile mniej/więcej kilometrów by wytrzymały? o 1/3 mniej niż na normalnej wysokości?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gazowe wiecej, o ile markowe, a moze zestaw kit sportowy, amorki plus sprezyny -40?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jarek_pr

A ile taki zestawik może kosztować?

Amorki chciałem kupić KYB gazówki. Pewnie to byłoby lepsze niż coś takiego:

Please login or register to see this link.

Kurde no nie wiem. Nie chciałbym aby moja Viki wyglądała jak terenówka :/

Edited by jarek_pr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...