Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

WYCIETY KATALIZATOR


Guest popek791
 Share

Recommended Posts

Guest popek791

WITAM.MAM TAKIE PYTANKO DO FACHOWCOW ,OSTATNIO WYCIALEM KATALIZATOR I WSTAWILEM STOMIENICE SILNIK 2.0 16V 97r.I CZY PRZEZ TO JEST WIEKSZE SPALANIE ? CZY TEN SILNIK MA TYLKO JEDNA SONDE LAMBDA UMIESZCZONA NA KOLEKTORZE WYDECHOWYM?BO MAM TAKIE WRAZENIE ZE SLABIEJ SIE WKRECA NA OBROTY. ZA ODPOWIEDZI Z GORY DZIEKUJE :rolleyes::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Przeważnie wywalenie kata pogarsza osiągi w silnikach 16 zaworowych.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co sie oriętuje to masz dwie sondy jedną przed katem a drugą za ,jeśli tak jest faktycznie to wywalenie i wstawienie strumienicy czy rurki tylko pogorszy osiągi i zwiększy spalanie.

W moim przypadku wywalenie kata znacznie poprawiło moment obrotowy w zakresie 2500-4000 obr. z tym że ja mam 1 sonde przed.Co do spalania nie odczułem większej różnicy.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co sie oriętuje to masz dwie sondy jedną przed katem a drugą za
SILNIK 2.0 16V 97r.

sondę ma jedną

Link to comment
Share on other sites

sondę ma jedną

No przed chwiłą był kolega posiadacz takiego silnika i sondy są dwie z tym że obie przed katalizatorem.

Chyba że nie rozmawiamy tu o X20XEV

Edited by kryniu.21
Link to comment
Share on other sites

No przed chwiłą był kolega posiadacz takiego silnika i sondy są dwie z tym że obie przed katalizatorem.

niech się ujawni z tym cudem techniki :)

Chyba że nie rozmawiamy tu o X20XEV

no właśnie rozmawiamy o takim

Dwie sondy to są w silnikach Y, Z i V6

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Guest ronaldo

Silniki X20XEV maja tylko jedną sondę przed katalizatorem.I dość trudno jej nie zauważyć oglądajac układ wydechowy :D:D :D:D

Edited by ronaldo
Link to comment
Share on other sites

Silniki X20XEV maja tylko jedną sondę przed katalizatorem.I dość trudno jej nie zauważyć oglądajac układ wydechowy :D:D :D:D

Twierdził że ma dwie ,osobiście nie zaglądałem :mellow:

Link to comment
Share on other sites

kiedys mi sie o uszy obiło ze przez strumienice mozna posadzic silnik (powrót spalin czy cost takiego), prawda to czy cos mi sie przysnilo tylko??:>

ja autko kupiłem juz bez kata, w którym wspawana zwykla rura. nie wiem jak jezdziło z nim, ale bez fajnie sie zbiera, spalanie przyzwoite i charakterystyczny dzwiek w granicach 2500-3000rpm :)

silnik 1,8 16V - jedna sonda :P

Link to comment
Share on other sites

iedys mi sie o uszy obiło ze przez strumienice mozna posadzic silnik (powrót spalin czy cost takiego), prawda to czy cos mi sie przysnilo tylko??:>

zawory wydechowe potrafią się wypalić, przy ekstremalnej jeździe ;)

W moim przypadku wywalenie kata znacznie poprawiło moment obrotowy w zakresie 2500-4000 obr. z tym że ja mam 1 sonde przed.Co do spalania nie odczułem większej różnicy.

a wstaw kata oryginalnego - będzie jeszcze lepiej :)

napiszę już któryś raz z kolei - jeżeli auto ma przebieg ponad 100tyś km , katalizator powoli przestaje spełniać swoją funkcje i zaczyna się zapychać.

Dlatego wywalenie kata i wspawanie rurki , daje odczuwalny przyrost mocy - po prostu nic nie hamuje spalin.

Udowodnione , że po zdjęciu kata oraz pomiarze na hamowni przed i po - moc spadła o 7KM w silniku 2,5 V6

po założeniu katalizatora moc powróciła.

jak ktoś chce to się może nie zgadzać - ale tzw. "dupohamownia" to nie jest argument. ;)

Link to comment
Share on other sites

zawory wydechowe potrafią się wypalić, przy ekstremalnej jeździe ;)

a wstaw kata oryginalnego - będzie jeszcze lepiej :)

napiszę już któryś raz z kolei - jeżeli auto ma przebieg ponad 100tyś km , katalizator powoli przestaje spełniać swoją funkcje i zaczyna się zapychać.

Dlatego wywalenie kata i wspawanie rurki , daje odczuwalny przyrost mocy - po prostu nic nie hamuje spalin.

Udowodnione , że po zdjęciu kata oraz pomiarze na hamowni przed i po - moc spadła o 7KM w silniku 2,5 V6

po założeniu katalizatora moc powróciła.

jak ktoś chce to się może nie zgadzać - ale tzw. "dupohamownia" to nie jest argument. ;)

To jakie jest twoje zdanie w kwestii katalizatora, bo wg mnie sa to troche sprzeczne stwierdzenia ? Lepiej wycinac przy przebiegu powyzej 200.000 km czy go zostawic ?

Link to comment
Share on other sites

Wycinac albo nie. Zalezy od stanu. Do normalnej jazdy jak kat sprawny to zostawic. Jak niesprawny/zapchany to wymienic badz wstawic rurke. Jak chcesz zrobic wyscigowke to zmieniasz caly wydech.

Link to comment
Share on other sites

Wycinac albo nie. Zalezy od stanu. Do normalnej jazdy jak kat sprawny to zostawic. Jak niesprawny/zapchany to wymienic badz wstawic rurke. Jak chcesz zrobic wyscigowke to zmieniasz caly wydech.

A jak mozna sprawdzic ten stan ?

Link to comment
Share on other sites

To jakie jest twoje zdanie w kwestii katalizatora, bo wg mnie sa to troche sprzeczne stwierdzenia ?

Nie wiem w którym miejscu ;)

napisałem, o strumienicy w miejsce kata - nie polecam.

Wycięcie kata i wstawienie rurki nie grozi wypaleniem zaworów - przynajmniej nie słyszałem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP