Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest rodriguez3

Płyn chłodniczy paruje

Recommended Posts

Guest rodriguez3

Witam serdecznie. Właśnie dzisiaj w tak piękny dzień, w sam raz żeby sie przejechać padł mi prawdopodobnie termostat. Ale nie jestem tego pewien i dlatego zakładam ten temat. Jadąc ponad 30 km zatrzymałem się pod swoim domem a tu nagle zagotowała się woda, a wentylator sie nie załączył

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> oczywiście pierwsze podejrzenie pada na termostat. Ale wole się was zapytać drodzy koledzy, ponieważ około pół roku temu także woda się zagotowała i mechanik coś wtedy mówił że mogła to być wina uszczelki pod głowicą, ale jednak wyszło że styki były zaśniedziałe w termostacie to przeczyściłem i działało elegancko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czy możecie mi powiedzieć co ma wspólnego uszczelka pod głowicą z układem chłodniczym ???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> i jak to najlepiej sprawdzić ?

PS. oczywiście dzisiaj już nic nie będe robił bo niedziela, poczekam do jutra, ale co pierwsze sprawdzę to oczywiście termostat i czujnik temperatury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro wentylator sie nie wlaczyl

to predzej czujnik w chlodnicy

a nie termostat

termostat otwiera duzy obieg

a nie zalacza wentylator

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Witam

O awari i symptomach padniecia uszczelki pod glowica sobie poszukaj, bo bylo juz nie raz nie dwa ( sam chyba dzis z raz klepalem o tym ... )

Termostat stykow zadnych nie ma, co najwyzej mogly zasniedziec styki na wlaczniku wentylatora - o czym z reszta jeszcze nigdy nie slyszalem bo sa to dosc szczelne zlacza.

Wymiana termostatu jesli masz jako takie pojecie w tym silniku zajmie Ci z godzinke i bedzie kosztowalo 50pln za termostat z uszczelka, plus dolewka plynu chlodniczego ( jesli nie zlapiesz starego ). Jak juz wymienisz termostat ( bo mozesz go sprawdzic ale i tak czy siak plyn do dolewki ), to odpalasz auto i czekasz az tempeatura ( na wolnych obrotach - mozesz na poczatku troche podkrecic zeby sie szybciej zagrzal ) wzorsnie do tych zdaje sie 92 stopni i czekasz az sie wlaczy wentylator - nie dopusc zeby przeszlo 100st ! Jesli zauwazysz ze ma zamiar wejsc na niebezpieczne pole to wylacz silnik i szukaj usterek wlasnie we wlaczniku wentylatora w chlodnicy.

Z reszta - moze zacznij sprawdzanie od tego czujnika, skoro sie wentylator nie zalacza, on ma chyba nawet bezpiecznik wiec to tez mozesz sprawdzic, moze przez przypadek padl. Wyjdzie szybciej i taniej.

Uszczelka pod glowica z wlacznikiem wentylatora raczej nic nie ma - jednak jesli jest padnieta to oczywiscie doprowadzic moze do przegrzania silnika. Ale o tym poszukaj .... bo jak pisalem, elaboraty byly juz na ten temat.

Edited by Laser
O uszczelce...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rodriguez3

No jak już pisałem dzisiaj święto ( niedziela ) więc dam sobie spokój, musze odpocząć od całego tygodnia. No było tak, że jechałem autem, wszystko w porządku. Ale po tej jeździe oczywiście temperaturka wzrosła. Wjeżdzając na parking, zatrzymałem auto i tu nagle para s pod maski, a tym bardziej jak wyłączyłem silnik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> I ani podczas jazdy ani gdy już stał wentylator się nie włączył

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> wtedy pół roku temu właśnie ja nie czyściłem tych jakis styków tylko wujek no i tak dokładnie nie wiedziałem o które styki chodziło. Chce powiedzieć jeszcze, że dotknełem wąż który idzie do chłodnicy, ten taki krótki, gruby i był gorący.

Do: "gawlak" A gdzie znajdę ten czujnik w chłodnicy ???

No wiem wiem, że właśnie termostat niema żadnych styków

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> pomyliłem się, ale wymienie go bo może też być ku kresowi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

''czujnik w chlodnicy''

znajduje sie w chlodnicy

a gdzie niby ma byc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

auta z klima maja dwa

bez klimy maja jeden

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak otworzysz maskę to spojrzysz na chłodnicę na dole z lewej strony chłodnicy będzie wkręcony , nie sposób go nie znależć bo idą do niego kable

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rodriguez3

Please login or register to see this quote.

heh...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

No zara lookne i zobaczę gdzie ja mam ten kabelek. A jutro wszyściuśko posprawdzam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i oczywiście dam znać.

Trochę poczytałem o tej uszczelce to troche robi się niebezpiecznie, ale tu to raczej tak jak mówicie chodzi o wentylator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rodriguez3

Please login or register to see this quote.

Chyba znalazłem te kabelki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jeden kabelek szedł prosto od akumulatora, a drugi jakoś tam z skąś dołączył do tego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i prowadzą prosto do wentylatora po lewej stronie. Wczesniej łączą się z jakąś kostką a potem wchodzą w dwa styki.

I co ja tam widzę??? jeden kabelek lata sobie swobodnie, po prostu z jakiegoś powodu odczepił się od styku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:"> wcisnęłem go z powrotem, ale jednak można go spokojnie bez wiekszej siły wyciągnąć, pewnie przy jeździe wystarczy jedna większych rozmiarów dziura i znowu się odczepi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czy mogę go tak lekko ścisnąć obcęgami żeby nie wypadał? nic nie uszkodzę podczas tego???

Jutro podczas jazdy sprawdze, czy to tego wina była, ale myśle że tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

przecież możesz odpalić auto i niech popracuje silnik zobaczysz czy będzie parować czy załączy się wentylator

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rodriguez3

Please login or register to see this quote.

No mogę tak zrobić, ale zbytnio niemam czasu ( ucze się przy kompie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ), a ile tak będzie musiał pochodzić żeby włączył sie wentylator ??? tak na oko wiesz ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rodriguez3

no i zostawiłem naukę, odstawiłem kompa i pojechałem sie przejechać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> wróciłem na parking, poczekałem chwile temperaturka podskoczyła prawie do 100 stopni no i yeah

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> wentylator się załączył, tempteratura w mik mik zmalała. A to wszystko przez głupią wtyczke

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> musze jeszcze pomysleć co zrobić, żeby nie wypadała bo teraz wziełem ją tasmą obkleiłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wiem 15 minut , u mnie bardo szybko się nagrzewa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rodriguez3

Please login or register to see this quote.

No ja wolałem sie jeszzce przejechać autkiem, zobaczyć co słychać na mieście

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> heh... a możesz mi jeszcze powiedzieć czy moge ten styk jakoś obcęgami bardziej ścisnąc żeby wszedł w tyk i tak łatwo nie wyszedł ??? troche się boje żeby nie za mocno ścisnąć ;/;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem kiedyś podobny problem ,że raz mi łączył wentylator a raz nie a pojawiło mi się to w trasie ,musiałem się ratować kawałkiem kołka rozporowego wsadziłem pomiędzy czujnik a wtyczkę i chodziło dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...