Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Płyn chłodniczy paruje


Guest rodriguez3
 Share

Recommended Posts

Guest rodriguez3

Witam serdecznie. Właśnie dzisiaj w tak piękny dzień, w sam raz żeby sie przejechać padł mi prawdopodobnie termostat. Ale nie jestem tego pewien i dlatego zakładam ten temat. Jadąc ponad 30 km zatrzymałem się pod swoim domem a tu nagle zagotowała się woda, a wentylator sie nie załączył :( oczywiście pierwsze podejrzenie pada na termostat. Ale wole się was zapytać drodzy koledzy, ponieważ około pół roku temu także woda się zagotowała i mechanik coś wtedy mówił że mogła to być wina uszczelki pod głowicą, ale jednak wyszło że styki były zaśniedziałe w termostacie to przeczyściłem i działało elegancko :)

Czy możecie mi powiedzieć co ma wspólnego uszczelka pod głowicą z układem chłodniczym ??? <_< i jak to najlepiej sprawdzić ?

PS. oczywiście dzisiaj już nic nie będe robił bo niedziela, poczekam do jutra, ale co pierwsze sprawdzę to oczywiście termostat i czujnik temperatury.

Link to comment
Share on other sites

skoro wentylator sie nie wlaczyl

to predzej czujnik w chlodnicy

a nie termostat

termostat otwiera duzy obieg

a nie zalacza wentylator

Link to comment
Share on other sites

Guest Laser

Witam

O awari i symptomach padniecia uszczelki pod glowica sobie poszukaj, bo bylo juz nie raz nie dwa ( sam chyba dzis z raz klepalem o tym ... )

Termostat stykow zadnych nie ma, co najwyzej mogly zasniedziec styki na wlaczniku wentylatora - o czym z reszta jeszcze nigdy nie slyszalem bo sa to dosc szczelne zlacza.

Wymiana termostatu jesli masz jako takie pojecie w tym silniku zajmie Ci z godzinke i bedzie kosztowalo 50pln za termostat z uszczelka, plus dolewka plynu chlodniczego ( jesli nie zlapiesz starego ). Jak juz wymienisz termostat ( bo mozesz go sprawdzic ale i tak czy siak plyn do dolewki ), to odpalasz auto i czekasz az tempeatura ( na wolnych obrotach - mozesz na poczatku troche podkrecic zeby sie szybciej zagrzal ) wzorsnie do tych zdaje sie 92 stopni i czekasz az sie wlaczy wentylator - nie dopusc zeby przeszlo 100st ! Jesli zauwazysz ze ma zamiar wejsc na niebezpieczne pole to wylacz silnik i szukaj usterek wlasnie we wlaczniku wentylatora w chlodnicy.

Z reszta - moze zacznij sprawdzanie od tego czujnika, skoro sie wentylator nie zalacza, on ma chyba nawet bezpiecznik wiec to tez mozesz sprawdzic, moze przez przypadek padl. Wyjdzie szybciej i taniej.

Uszczelka pod glowica z wlacznikiem wentylatora raczej nic nie ma - jednak jesli jest padnieta to oczywiscie doprowadzic moze do przegrzania silnika. Ale o tym poszukaj .... bo jak pisalem, elaboraty byly juz na ten temat.

Edited by Laser
O uszczelce...
Link to comment
Share on other sites

Guest rodriguez3

No jak już pisałem dzisiaj święto ( niedziela ) więc dam sobie spokój, musze odpocząć od całego tygodnia. No było tak, że jechałem autem, wszystko w porządku. Ale po tej jeździe oczywiście temperaturka wzrosła. Wjeżdzając na parking, zatrzymałem auto i tu nagle para s pod maski, a tym bardziej jak wyłączyłem silnik :angry: I ani podczas jazdy ani gdy już stał wentylator się nie włączył :( wtedy pół roku temu właśnie ja nie czyściłem tych jakis styków tylko wujek no i tak dokładnie nie wiedziałem o które styki chodziło. Chce powiedzieć jeszcze, że dotknełem wąż który idzie do chłodnicy, ten taki krótki, gruby i był gorący.

Do: "gawlak" A gdzie znajdę ten czujnik w chłodnicy ???

No wiem wiem, że właśnie termostat niema żadnych styków :P pomyliłem się, ale wymienie go bo może też być ku kresowi.

Link to comment
Share on other sites

''czujnik w chlodnicy''

znajduje sie w chlodnicy

a gdzie niby ma byc ;)

auta z klima maja dwa

bez klimy maja jeden

Link to comment
Share on other sites

jak otworzysz maskę to spojrzysz na chłodnicę na dole z lewej strony chłodnicy będzie wkręcony , nie sposób go nie znależć bo idą do niego kable

Link to comment
Share on other sites

Guest rodriguez3
''czujnik w chlodnicy''

znajduje sie w chlodnicy

a gdzie niby ma byc ;)

heh... :P

No zara lookne i zobaczę gdzie ja mam ten kabelek. A jutro wszyściuśko posprawdzam ;) i oczywiście dam znać.

Trochę poczytałem o tej uszczelce to troche robi się niebezpiecznie, ale tu to raczej tak jak mówicie chodzi o wentylator.

Link to comment
Share on other sites

Guest rodriguez3
jak otworzysz maskę to spojrzysz na chłodnicę na dole z lewej strony chłodnicy będzie wkręcony , nie sposób go nie znależć bo idą do niego kable

Chyba znalazłem te kabelki :) jeden kabelek szedł prosto od akumulatora, a drugi jakoś tam z skąś dołączył do tego ;) i prowadzą prosto do wentylatora po lewej stronie. Wczesniej łączą się z jakąś kostką a potem wchodzą w dwa styki.

I co ja tam widzę??? jeden kabelek lata sobie swobodnie, po prostu z jakiegoś powodu odczepił się od styku :unsure: wcisnęłem go z powrotem, ale jednak można go spokojnie bez wiekszej siły wyciągnąć, pewnie przy jeździe wystarczy jedna większych rozmiarów dziura i znowu się odczepi :(

Czy mogę go tak lekko ścisnąć obcęgami żeby nie wypadał? nic nie uszkodzę podczas tego???

Jutro podczas jazdy sprawdze, czy to tego wina była, ale myśle że tak ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest rodriguez3
przecież możesz odpalić auto i niech popracuje silnik zobaczysz czy będzie parować czy załączy się wentylator

No mogę tak zrobić, ale zbytnio niemam czasu ( ucze się przy kompie :P ), a ile tak będzie musiał pochodzić żeby włączył sie wentylator ??? tak na oko wiesz ???

Link to comment
Share on other sites

Guest rodriguez3

no i zostawiłem naukę, odstawiłem kompa i pojechałem sie przejechać :D wróciłem na parking, poczekałem chwile temperaturka podskoczyła prawie do 100 stopni no i yeah B) wentylator się załączył, tempteratura w mik mik zmalała. A to wszystko przez głupią wtyczke :angry: musze jeszcze pomysleć co zrobić, żeby nie wypadała bo teraz wziełem ją tasmą obkleiłem :P pzdr

Link to comment
Share on other sites

Guest rodriguez3
ja wiem 15 minut , u mnie bardo szybko się nagrzewa

No ja wolałem sie jeszzce przejechać autkiem, zobaczyć co słychać na mieście :P heh... a możesz mi jeszcze powiedzieć czy moge ten styk jakoś obcęgami bardziej ścisnąc żeby wszedł w tyk i tak łatwo nie wyszedł ??? troche się boje żeby nie za mocno ścisnąć ;/;/

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś podobny problem ,że raz mi łączył wentylator a raz nie a pojawiło mi się to w trasie ,musiałem się ratować kawałkiem kołka rozporowego wsadziłem pomiędzy czujnik a wtyczkę i chodziło dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP