Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zablokowana stacyjka, proszę o pomoc


Guest belushi
 Share

Recommended Posts

Guest belushi

Co za dzień, dziś wymiśliłem sobie że przesmaruję stacyjkę OW40, po smarowaniu MOGIŁA, kluczyk w stacyjce ani drgnie, do tego jeszcze zablokowałem kierownicę, przejrzałem juz wszystkie tematy na forum w tej sprawie, u mnie sytuacja wygląda tak: żadne kombinowanie z użyciem zapasowego kluczyka nie pomogło, żadne szrpanie kierownicą też, wyczytałem że może pomóc smar grafitowy, zastanawiam się czy go użyć czy jeszcze bardziej zaszkodzi, czy ktoś może się wypowiedzieć co z tym dalej robić, proszę o wykład "jak krowie na rowie" czyli tak żebym pojął;) czy już tylko telefon do jakiegoś magika od zamków mnie uratuje?

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Ja jak miałem Vectrę A zrobiłem ten sam numer i miałem to samo. Nigdy nie należy smarować środkami penetrującymi stacyjki - po wymieszaniu z brudem sprężynki nie odbiją i stąd ten problem. Mi udało się wykręcić śrubę od stacyjki i dałem stacyjkę do naprawy. Nie jest to proste bo łeb śruby jest zerwany. Punktaczkiem i młotkiem udało mi się ją wykręcić. Możesz spróbować wypłukać bród jakimś środkiem na benzynie w sprayu może sprężynki puszczą ale mi się nie udało.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest belushi

Mam w domu benzynę ekstrakcyjną, czy to się nadaje? jak się nie uda wypłukać to potrzebuję pomocy z tą magiczną śrubą bez łba, gdzie ona jest, załączam fotki niech mi to ktoś zlokalizuje, co z tym smarem grafitowym?

post-20614-1208020141_thumb.jpg

post-20614-1208020171_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na fotce jej nie widać jak się przyjżysz to o ile pamiętam jest u góry z prawej strony stacyjki, w takiej obejmie mocującej stacyjkę. Z dołu obejma jest zachaczana w takim zamku a z góry jest przykręcona śrubą. Śruba nie ma łba a więc będziesz widział tylko kołek w otworze. Musisz punktakiem i młotkiem ją odkręcić,

Link to comment
Share on other sites

Guest belushi

dobra, udało mi sie wykręcić stacyjkę mam ją w ręku i co dalej , już z tym grzać do jakięgoś ślusarza od takich spraw czy może coś jeszcze mogę zrobić sam? może wyjąć wkładkę i spróbować ją oczyścić z tego felernogo 0W40, tylko jak wyjąć wkładkę i czy nic przy okazji nie zepsuję?

Link to comment
Share on other sites

Jak masz stacyjkę w ręku to spróbuj ja płukać benzyną może uda ci się wypłukać brud. Nie wyjmuj wkładki tylko przepłucz wkładkę w stacyjce.

Link to comment
Share on other sites

co z tym smarem grafitowym?

smaru grafitowego nie używa sie do żadnych zamków, wkładek, stacyjek

używa się tylko i wyłącznie suchego-sproszkowanego grafitu !

ale w twoim wypadku po zapodaniu WD40 - musztarda po obiedzie ;)

życzę powodzenia w reanimacji stacyjki :)

P.S.

dział car audio i stacyjka :unsure:

Edited by juras7091
Link to comment
Share on other sites

Guest belushi

dobra aras, posłuchałem Twojej rady i przepłukałem ale bez skutku, no cóż, vectra postoi parę dni, w poniedziałek jadę ze stacyjką do jakiegoś fachowca, mam nadzieje że jakiegoś znajdę w mojej okolicy, aras gdzie oddawałeś swoją, mogę pytać u okolicznych ślusarzy czy tym się zajmują jacyś specjaliści? dzięki aras za podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Guest belushi

sory admin za umieszczenie tematu w złym dzialejeśli jast możliwość przeniesienia tematu na jego właściwe miejsce to proszę bardzo a jak chcesz usunąć to też się nie obrażę;), jestem nowy na tym forum i nie zwróciłem uwagi, poza tym te emocje hehe, to moja pierwsza awaria vectry i to przez własną głupotę;(

Link to comment
Share on other sites

Ja dawałem u siebie w Gnieźnie . Nie pamiętam ile zapłaciłem ale nie dużo; taniej niż bym wezwał "fachowca " który by mi rozwalił wkładkę i wsadził nową z nowym kluczykiem jak dzwoniłem to miałem takie propozycje. Stacyjka po naprawie chodziła idealnie. A co najważniejsze masz ten sam kluczyk.

Pozdrawiam .

Link to comment
Share on other sites

Stacyjke mozna rozebrac (zazwyczaj od tylu). I wtedy zobaczysz, ze tam sa rozne takie blaszki ktore stykaja w roznych polozeniach kluczyka i zazwyczaj sie stacyjka blokuja na ktorej z tych blaszek. Zamiast sie przesuwac po niej, to sie o nia zachacza na przyklad.

Link to comment
Share on other sites

mogę pytać u okolicznych ślusarzy czy tym się zajmują jacyś specjaliści?

Nie wiem skąd dokłądnie jesteś. Tu podawałem namiary na speców od stacyjek w Wawie:

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=53772

Edited by zubek73
przenoszę temat
Link to comment
Share on other sites

Guest belushi

byłem u ślusarza, powiedział że to sie nie bardzo da naprawić, prawdopodobnie 0w40 odblokował zapadki które wcześniej już nie oddawały a teraz wyślizgany kluczyk nie jest w stanie ich podnieść, wogóle te zamki są podobno bardzo delikatne i niektóre już po trzech latach padają, zresztą ta która mi się zepsuła też nie jest orginalna (śruba bez łebka jest zastąpiona zwykłą a na stacyjce jest wybita data 1996), używka na allegro kosztuje 55 zł, już zamówiona, póki co odpalam na śrubokręt;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest wojtko

Witam

I mnie również ostatnio spotkała przykra niespodzianka ze stacyjką. W moim przypadku nie udało mi się przekręcić kluczyka, żeby wyciągnąć sam wkład więc pozostało mi zdemontowanie całej stacyjki. Ślusarz powiedział, że to jest nierozbieralne i żeby poszukać na szrocie jakiejś innej stacyjki. Szukałem dwa dni i niestety ale chyba sezon jest na stacyjki bo nigdzie nie znalazłem. Z ciekawości więc włożyłem starą stacyjkę w imadło i młotek, wiertarka i śrubokręt i zacząłem sprawdzać "jak to jest zrobione". Po dwóch godzinach rozebrałem stacyjkę nie uszkadzając obudowy (na szczęście. Zaraz poleciałem po nowy wkład do sklepu później do ślusarza i po godzinie mogłem odpalić samochodzik z nowej stacyjki. Jak tylko poczujecie że Wam się stacyjka lekko przycina od razu demontujcie wkład i biegiem naprawiajcie bo nie wiecie kiedy staniecie i dalej nie odjedziecie - taki mój wniosek i nauczka na przyszłość

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP