Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
jurlich

Odpowietrzanie chłodnicy

18 posts in this topic

Witam

Chciałbym odpowietrzyć chłodnicę, ale nie bardzo wiem w którym miejscu jest od tego zawór :/ Może ktoś poratować zdjęciami lub schematem/opisem gdzie tego szukać i jak skutecznie odpowietrzyć chłodnice? Z góry dzięki.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

VB sama się odpowietrza

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nalewasz płynu do stanu w zbiorniczku, włączasz silnik, czekasz aż się zagrzeje i włączy wentylator na chłodnicy, potem aż się wyłączy, gasisz silnik, delikatnie odkręcasz korek od zbiorniczka wyrównawczego aby się nie poparzyć i dolewasz płynu do stanu.

Cała filozofia - oczywiście ogrzewanie na max. w tym czasie ustawione musi być.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedź, a zbiorniczek wyrównawczy to jest ten sam do którego wlewa się wodę z płynem?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak - to ten. dodam jeszcze od siebie, ze u mnie silnik co prawda odpowietrzyl sie odrazu ale nagrzewnica odpowietrzala sie chyba ze 3 dni (codziennie po 40km do pracy)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i stało się, nie byłem w stanie zagrzać silnika do momentu włączenia się chłodnicy :/ a paliłem go dobre pół godziny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> z czego ok. 15 min. na wysokich obrotach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">( i coś mi się wydaje, że czujnik/termostat może być walnięty :/ Czytałem na forum wypowiedzi innych osób, że temp. ok 80 st. C w vectrach to normalka, ale u mnie coś jest chyba nie tak, bo znowu wyszła mi dziura na chłodnicy podczas grzania silnika :/ zalepiłem suk*, ale coś czuje, że w sobote czeka mnie wizyta na szrocie po chłodnice :/ ogólnie wydaje mi sie, ze po tak dlugim czasie chlodnica sie odpowietrzyla, bo podczas grzania widac bylo babelki uciekajace z chlodnicy w zbiorniczek. Moje pytanie jest nastepujace: jak sprawdzic, czy chlodnica wogole dziala? Moze wiatrak jest zrypany, bo wogole jeszcze nigdy nie chodzil, co powinienem sprawdzic na poczatku? No i jeszcze jedna kwestia - dziad spalil mi na ok 30 milach prawie 10l benzyny :/// Czy jedno ma cos wspolnego z drugim? z gory dzieki za odpowiedz

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Chłodnica sie nie włacza tylko wentylator. Do chłodnicy idzie gorący płyn po to by go schłodzic albo pedem powietrza albo w razie potrzeby wentylatorem.

Ja wczoraj wymienilem termostat. Przy ok 85st otworzyl sie termostat przy 92 zaskoczyl wentylator.

Zdejmij wtyczke zasilania wentylatora i podłacz zasilanie,bedziesz wiedział czy silnik wentylatora działa.

Po zdjeciu wtyczki z czujnika temp. na kompa też powinien zaczać chodzic went.

A chłodnice moze masz przypchaną a do tego jeszcze jak przegrzałes (went sie nie wł) to ja rozszczelniło.

Edited by pawel73
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jaką pokazuje temp. na zegarach ?

może termostat masz do wymiany, bo cały czas jest otwarty i nie nagrzewa się odpowiednio silnik - wtedy dużo pali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

on nie jest pod kompa podłączony.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Zle,zle napisałem.Posty wyzej poprawiłem i skasowałem.

Wentylator powinien zaskoczyc po zdjeciu wtyczki z czujnika który daje sygnał do kompa!

Edited by pawel73
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

po pierwsze nie szukaj chlodnicy na szrocie tylko zainwestuj troche i kup nową, oplowskie mają to do siebie ze lubią sie rozszczelniac w miejscu łączenia z plastikiem.

zawsze jak robiłem autka kupywałem u www.chlodnice.net dobrej jakosci i dają gwarancje, sa to oczywiscie zamienniki

apropos odpowietrzania tak, aby odpowietrzyc nagrzewnice....

zalewasz płynu do zbiorniczka wyrównawczego troche ponad max, byle nie pod korek bo mozesz zobaczyc jak korek odfruwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> wsiadasz do srodka ustawiasz nawiew na powietrze gorące ale dmuchawy nie włączasz, tak zeby nie wiało nic. (szybciej złapie temperature i nagrzewnica sie nie zapowietrzy), jak właczy sie wetylator odkrecasz dmuchawy na maxa, dlaje pozostawiając na gorącym nawiewie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakładam że czujnik znajduje się po lewej stronie patrząc z góry po podniesieniu maski, który trzeba odkręcić płaskim kluczem? A przwody z wiatraka chłodnicy idą w stronę prawą nieco niżej, tam tez jest niby jakaś kostka, te dwa przewody też powinienem zmostkować żeby sprawdzić czy wiatrak sie kręci? No i jeszcze pytanie o termostat - jak wygląda, gdzie jest i jak sprawdzić kiedy jest otwarty/zamknięty?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam pytanie odnośnie odpowietrzania,ponieważ przeczytałem gdzieś,że odpowietrza się na odkręconym zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.

W takim razie jak jest prawidłowo?Czy na zakręconym zbiorniczku,czy odkręconym odpowietrza się układ chłodzenia?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Tak jak w cytacie Miłego. Pamiętaj o włączeniu ogrzewania na max, wentylator ( dmuchawa ) winna być wyłączona. Po wyłączeniu się wiatraka chłodnicy wyłącz silnik, ostrożnie odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i w razie potrzeby uzupełnij poziom. Jak korek będzie odkręcony to wywali Ci płyn ze zbiorniczka...

Edited by Piotreq
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie wywali - przynajmniej ja zrobiłem 120km w lecie z odkreconym korkiem i nic nie wywaliło.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Ja dwa razy tak odpowietrzałem z odkręconym korkiem i nic niewywaliło,tylko nie jestem pewien,czy układ odpowietrzył się prawidłowo?

A może problemy z temperaturą w mojej VIKI,opisane w tym temacie są spowodowane złym odpowietrzeniem układu :

Please login or register to see this link.

?

Edited by D.A.N.I.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie, ze nie wywali, ja tez jezdzilem bez korka i wylewalo sie jedynie na zakretach troche. mozesz spokojnie na postoju z odkreconym korkiem odpalic auto.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie wywalało ( diesel ) w momencie otwierania się termostatu. A generalnie układ powinien się sam odpowietrzyć...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.