Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest raf_32

Nawiew w VA 2.0 c20ne (inny niż wszystkie)

Recommended Posts

Guest raf_32

Witam.Jestem posiadaczem Viesi c20ne 1990 i mam problem z nawiewem.Jest on jakiś nietypowy.Przeglądałem forum wiele razy i nieznalazłem żadnego postu,który nawiązywałby do mojego problemu.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Nawiew ten jest sterowany za pomocą powietrza i elektryki.Panel obsługujący nie posiada żadnych cięgien mechanicznych.wszystko jest sterowane impulsami elektrycznymi,którre wysyłają sygnał do pompy,a następnie pompa wytwarza podciśnienie i zasysa powietrze,które otwiera odpowiednie cięgno.

Mój panel działa dobrze i dmuchawa także,ale powietrze wylatuje praktycznie tylko na szybę.Jest za małe podciśnie i nie może otworzyc żadnego cięgna.

Moje pytanie brzmi z którego miejsca dochodzi zasysane powietrze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Witam

No to jestes chyba pierwszy z tym "climatronickiem" ktory byl montowany w VA - naprawde wieeelki rarytas i malo spotykany element.

Jesli chodzi oto z ktorego miejsca dmuchawa ssie powietrze - ciagnie je z podszybia,( kratki po bokach w koncu pocos sa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) jak otworzysz maske i zdejmiesz ten duzy kawal plastiku ktory ma w sobie kratki po bokach to dostaniesz sie do mechanizmu wycieraczek i dmuchawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raf_32

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Tak,na podszybiu od strony pasażera znajduje się taka czarna "puszka" ,z której wychodzi wężyk podciśnieniowy do sterownika nawiewu.Natomiast zielony wężyk łączy się z urządzeniem znajdującym się pod silniczkiem krokowym(zdjęcie 1 nie znam nazwy tego urządzenia) i tak mi się wydaje ,że tutaj właśnie tkwi problem.

Edited by raf_32

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rewelacja !

A ja właśnie szukałem takiego cuda. Mam zwykłą klimę w swojej viki. Kiedyś oglądałem fotki jak to wygląda. Masz rację, jesteś jedyny na forum z czymś takim.... Kiedyś o to pytałem, ale nikt tego nie miał. Trudno jest mi pomóc więcej niż napisał kolega, ale farciarzu pozostanie Ci dojść do tej puszki, skoro ona wytwarza ciśnienie, które steruje nadmuchem, to ona jest pewnie winna. Z doświadczenia wiem, że np. obieg zamknięty można włączyć tylko przy obu suwakach do wewnątrz. W momencie przesunięcia prawego suwaka na zewnątrz obieg zamknięty się wyłącza.

Masz kolego rarytasik, kiedyś się zastanawiałem ile kasy trzeba było za to położyć w salonie..... ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raf_32

Tą czarną puszkę mają też vectry z tradycyjnym układem nawiewu.

Problem polega na tym,że ja mieszkam w Hiszpanii i mechanicy tutaj to naprwdę jedna wielka porażka.Jak się nie dowiem z forum o co tutaj chodzi to chyba zostanę z tym problemem,a zbliża się lato"gorące lato"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ! Pierwszy raz cos takiego widze. Ale twoj problem polega na nieszczelnym ukladzie podcisnienia, badz zacinajaca sie ktoras klape . sprawdz klapy czy chodza sa one pod nogami pasazera i jedna z tego co pamietam z lewej strony, chyba ze jakos jnaczej to zrobili, jezeli jest ok sprawdz te wezyki gumowe powietrza zwlaszcza gumki na laczeniech moze gdzies ciagnac powietrze lewe, znajdziesz je pod nogami pasarzera na podszybiu tak jak kolega mowil ta skrzynka, no i dalej idz po przewodach , o ile oczywiscie elekrycznie jest ok, ale zacznij od tego. Mam nadzieje ze to ci pomoze troche ! pozdrawiam w wlce !

Share this post


Link to post
Share on other sites

rarytas wśród rarytasów kiedys widziałem v2000 na sprzedaz z takim cudem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raf_32

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this quote.

Dzisiaj zacząłem sprawdzac cały układ i moim zdaniem nie chodzi tutaj o nieszczelnośc,a raczej o nie wystarczającą siłę zasysania.W momencie kiedy sterownik dostaje polecenie z panela sterownia odpowiednia przepustnica zaczyna pracowac ale nie ma na tyle siły żeby przetłoczyc powietrze.Przy dopchnięciu palcem przetłacza to powietrze i pozostaje w tym położeniu.Wydaje mi się,że gdyby chodziło o nieszczelnośc to tłoczek nie utrzymałby się tylko zaraz by wrócił.Może się mylę.

W związku z moim problemem mam pytanie,czy ktoś z Was wie które urządzenie odpowiada za wytwarzanie podciśnienia?

Pogrzebałem i znalazłem przyczynę.Za sterowanie układem odpowwiadają tłoczki uruchamiane podciśnieniem (na fotce) i niestety,ale w mojej viki dwa z czterech tłoczków są uszkodzone.Są nierozbieralne,więc nie pozostaje nic innego jak kupno nowych ,albo używanych,ale z racji na małą ilośc wypuszczonych modeli z taki układem sterowania,pozostaje mi tylko serwis.

Edited by raf_32

Share this post


Link to post
Share on other sites

to tylko daj znac czy w serwisie będa meic.

bo znając te aso to gosicu powie ze climatronica nie bylo w va o ile wogole przyjkmnie do wiadomsoci ze va mialo klime

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raf_32

sam jestem ciekaw jak wyjdzie porównanie ASO w Polsce do ASO w Hiszpanii?

jutro postaram się zdac relację.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raf_32

Jestem po wizycie w ASO i można powiedziec,że jestem zadowolony,chociaż nie do końca.Tłoczki są do zdobycia i trzeba je sprowadzic z niemiec.Czas oczekiwania to tydzień (plus minus).Jedyne co jest na minus to cena 33euro z podatkiem.No ale nie ma innego wyjścia,trzeba zakupic i to dwie sztuki.

Temat można zamknąc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...