Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Hałas z okolic paska klinowego


Guest crow77
 Share

Recommended Posts

Guest crow77

Od jakiegoś czasu słyszę w swojej viki "buczenie i stukanie" w okolicach paska klinowego.

Moje typy są tylko 3 : łożysko napinacza paska, łożysko kółka od pomy wpomagania lub ewentualnie alternator..

Pisże o pomoc ponieważ już 2 mechaników mi powiedziało że jak się coś z w/w częsci zepsuje to mam przeciąc pasek klinowy i do nich dojechać. (powaliło ich)bo oni nie wiedzą która część się kończy.

Mógłbym kupić napinacz i koło od pompy i po problemie . tylko każda z tych części kosztue ponad 100 zł a wymienić musze tylko jedną.

Jeśli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał niech podpowie co się kończyło :-)

Edited by crow77
Link to comment
Share on other sites

Guest elmichu
Od jakiegoś czasu słyszę w swojej viki "buczenie i stukanie" w okolicach paska klinowego.

Moje typy są tylko 3 : łożysko napinacza paska, łożysko kółka od pomy wpomagania lub ewentualnie alternator..

Pisże o pomoc ponieważ już 2 mechaników mi powiedziało że jak się coś z w/w częsci zepsuje to mam przeciąc pasek klinowy i do nich dojechać. (powaliło ich)bo oni nie wiedzą która część się kończy.

Mógłbym kupić napinacz i koło od pompy i po problemie . tylko każda z tych części kosztue ponad 100 zł a wymienić musze tylko jedną.

Jeśli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał niech podpowie co się kończyło :-)

najczęściej psuje się napinacz, a dokładnie tłumik - amortyzator drgań. co do pozostałych elementów to najlepiej zdjąć pasek i pomacać. poszukaj na forum - było na ten temat pisane włącznie z dyskusją o "odpowietrzaniu" napinacza.

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

najczęściej psuje się napinacz, a dokładnie tłumik - amortyzator drgań. co do pozostałych elementów to najlepiej zdjąć pasek i pomacać. poszukaj na forum - było na ten temat pisane włącznie z dyskusją o "odpowietrzaniu" napinacza.

pzdr.

Miałem podobna sytuacje i do wymiany był napinacz paska strasznie burczało wrecz piszczało przy skrecaniu kół na maksa.Po wymiaie napinacza nic juz nie słychac

Link to comment
Share on other sites

Ja dziś właśnie miałem wymieniany napinacz i pasek.

Napinacz 180zł chyba SKF pasek Bosh nie pamiętam ceny.

Mi hałasował napinacz po załączeniu klimy-teraz jest cichutko.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Często objawem zużytego napinacza jest jakby dudnienie jakiegoś niedokręconego plastiku. A to po prostu pasek wpada w drgania i tak sie tłucze.

A mi znowu pasek zaczyna wpadac w drgania i piszczec. Napinacz wymieniany po raz drugi, ma niecaly rok i juz tak sie zachowuje (SKL, pierwszy to samo po niecalych 2 latach padl?)? Zaczynam podejrzewac lozysko od alternatora (alternator stawia za duyz opor) lub jakies inne. Wie ktos jak najlepiej to sprawdzic?

Edited by ridczak
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam podłącze sie pod temat bo mam to samo. W ciągu dwóch lat wymieniam już 3 napinacz wie nie wiem czy to jest jego wina czy może innego elementu który współpracuje z paskiem. Pytanie czy to może być np pompa wody, czy ją sie wymienia po jakimś przebiegu czy dopiero jak zacznie cieknąć? Dodam ze przykładając ucho do silnika to te odgłosy dochodzą właśnie z okolic pompy wody i napinacza.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
Guest Adriano

Witam!!!!

Mam ten sam problem co poprzednik. Czy silnik zimny, czy ciepły słychać straszne dudnienie z okolicy paska klinowego - gdy sie na niego popatrzy to widać jak drży i skacze. Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w ciągu roku wymieniłem już dwa napinacze łącznie z paskami. Ostatni napinacz był firmy "INA", więc nie była to najtańsza podróba.

Co może być przyczyną tak szybkiego zużywania się napinacza??????

Pozdrawiam!!!

Link to comment
Share on other sites

Witam!!!!

Mam ten sam problem co poprzednik. Czy silnik zimny, czy ciepły słychać straszne dudnienie z okolicy paska klinowego - gdy sie na niego popatrzy to widać jak drży i skacze. Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w ciągu roku wymieniłem już dwa napinacze łącznie z paskami. Ostatni napinacz był firmy "INA", więc nie była to najtańsza podróba.

Co może być przyczyną tak szybkiego zużywania się napinacza??????

Pozdrawiam!!!

To może byc rownie dobrze wyrąbane któreś kółko, skoro napinacz całkiem spoko i wymieniany.

Link to comment
Share on other sites

Guest Adriano

Całkiem możliwe, tylko które kółko?????

Sprężarka klimatyzacji działa prawidłowo, alternator też jak najbardziej, a rolka była wymieniana razem z napinaczem.

Link to comment
Share on other sites

Całkiem możliwe, tylko które kółko?????

Sprężarka klimatyzacji działa prawidłowo, alternator też jak najbardziej, a rolka była wymieniana razem z napinaczem.

Tego Ci tu nikt nie powie. Trzeba zdjąć pasek i odpalić silnik. Jak dudnienie ustanie, to jego przyczyną będzie któraś z rolek. Chyba że nie dudnienie nie ustanie, to wtedy podejrzenie pada na główne koło pasowe (nie wiem jak ono się dokładnie nazywa) albo sam napinacz.

Bez zdjęcia paska się nie obejdzie.

Piszesz ze wymieniałeś kilka razy pasek z napinaczem, przestało wtedy dudnić? Może znowu napinacz poszedł. Ktoś kiedys pisał, żeby go "odpowietrzyć" przed montażem - przed założeniem poruszać by wykonał kilka skoków jałowych..

Edited by sahhar
Link to comment
Share on other sites

ja juz jestem po wymianie trzeciego napinacza w tym roku i chwile byl spokoj ale znowu sie zaczelo. Na zadnej rolce nie mam luzow obracaja sie rowno i sie nie gibaja, jedyne co podejrzewam to pompe wspomagania moze za ciezko chodzi i blokuje pasek wtedy teoretycznie przed kolem pompy pasek robi sie luzniejszy tylko dlaczego napinacz tego nie napina oto jest pytanie. A z tym odpowietrzaniem to ja raczej w to nie wierze bo przeciez w srodku to jest chyba tylko sprezyna no chyba ze sie myle :P

Edited by bobero
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest MasterViki

Przyczyna dudnienia(przynajmniej u mnie) jest wpadający w drgania pasek wielorowkowy przed kołem pasowym.

Już wiele razy opisywałem ten problem z kolegami i narazie nie ma konkretnej rady.

Link to comment
Share on other sites

Guest 55.graff

Przyczyna dudnienia(przynajmniej u mnie) jest wpadający w drgania pasek wielorowkowy przed kołem pasowym.

Już wiele razy opisywałem ten problem z kolegami i narazie nie ma konkretnej rady.

Miałem podobnie,jak na filmiku powyżej.Miałem o tyle ułatwioną diagnozę,że prócz widocznej wibracji paska,strzępiło mi jego krawędź.Okazało się,że koło pasowe "rozjechało"się w poprzek.W twoim przypadku guma w kole pasowym,która jest tez tłumnikiem drgań mogła się rozwulkanizować i koło może bić góra-dół.Rozważ tę opcję.U mnie po wymianie koła pasowego cisza i zero drgań.Pasek po 20kkm jak nowy.

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

musisz sprawdzić czy koło pasowe z tłumikiem drgań ma swoje właściwości, bo za drgania odpowiada i napinacz i koło. U mnie za koło febi-bilstein poszło 330. Jeżeli masz walnięte to możesz wymieniać napinacz co 8 miesięcy i każdy się rozwali. Koła te zużywają się i już.

mam teraz te

https://ssl.allegro.pl/item835519545_kolo_pasowe_niemieckie_febi_opel_vectra_astra.html

Link to comment
Share on other sites

Guest MasterViki

no ok, tylko jak mam sprawdzić czy jest padnięte? Obserwowałem podczas pracy i nie bije. Szarpałem nim i tez nic, stabilne. Nie chce żeby było tak, że wymienie a tu kicha:) Jednak czytam tu juz tyle o tym, ze na 90% to koło pasowe, więc poprostu wymienie. Myślę nad febi, corteco bądz ina.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Szukałem, co innego, ale trafiłem na ten temat.

Miałem w VB to samo - pasek wpadał w wibrację - wymiana paska, później drugiego, później napinacz. Cały czas drgania. Dopiero wymiana koła pasowego (zamontowałem FEBI) rozwiązało problem.

Dodam, że oglądając je wyglądało OK - żadnych uszkodzeń, zniszczonej gumy itd. Ale wymiana dokonała cudu :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP