Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Fenol

Odprezajace tloki i mocniejsze korby do x30xe

Recommended Posts

Czy wiecie skąd wziąć kute tloki odprężające do x30xe?

Gotowego rozwiazania dla x30 nie znalazlem, jedynie do c30xel ale to sa tloki doprezajace.

Nie mam tez wymiarow tloka standardowego i dlatego nie mam punktu zaczepienia.

Czy ktos z was trafil na tloki ktorych szukam?

Druga sprawa to korby. Wiecie ile sa w stanie wytrzymac te standardowe?

Albo czy znacie producenta wzmocnionych pasujacych do x30?

Cholera do hondy czy innego subaru nie ma z tym problemu, a do porządnych

samochodów brak ;(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest shadooow

kolego seryjny wolnossacy silnik wytrzymuje do 0.5 bara bez odprezania!!

bezpieczna bariera dla uszczelki i korb to 0.3 bara i tak ustaw turbo i bedzie ok(turbo k0.3) moze bys garretta i chodzona woda njlepiej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeszcze nie policzylem cisnienia doladowania, ale mam nadzieje ze sie zmieszcze - chce z 210 osiagnac 280-300km.

co do kompresora to plynie do mnie vortech v-5 i na razie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> napewno wystarczy

juz policzylem. potrzebuje 0.35 bara zeby miec ok 280KM, tak wiec silnik powinien wytrzymac.

dodatkowo tloki pokrylem warstwa ceramiczna, co powinno odciazyc termicznie korby.

Edited by Fenol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest shadooow

bedzie dobrze .... nie pekaj... rób wszystko co sie da .... kazde 10 koni wiecej w samochodzi robi niewyobrazalna frajde.

a ty zakładasz kompresor czy turbosprezarkę?????????????????????????????????????????????????????????????????????

kurcze bo jak kompresor to ja sie nie znam niestety . przy turbo bym ci cos niecos podpowiedział. a ty go na pasku załozysz???

czy wstawisz tam gdzie klima???? jak to sie robi .?? ja nigdy nie zakładałem kompresora .

ale mercedes jest w tym dobry. w mercach sa seryjne kompresory i jakos to jezdzi. wiec powinno byc ok:D:D:D:D. powodzenia.... trzymam kciuki!

Edited by shadooow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja nie pekam, gorzej jak mi korby pekną

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

zakladam kompresor. wstawie go mniej wiecej w miejsce gdzie jest filtr powietrza, kupie dluzszy pasek klinowy i zasile nim kompresor.

mysle nad intercoolerem ale przy takim doladowaniu nie jest niezbedny.

co sie zas tyczy turbo i kompresora to sa to uklady podobne. z kompresorem jest troche latwiej.

ale sam sie ucze dopiero na swoim silniku, wiec na razie niewiele mam w tym temacie do powiedzenia.

puki co remontuje silnik i to jest juz dla mnie spore wyzwanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest shadooow

do kompresora nie jest potrzebni inter cooler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

bo nie ma czesci ciepłej kompresora i kompresor nie jest zamontowany na kolektoze wydechowym!!!!!!!!!!!!!

pamietaj ze kompresor da ci doładowanie ale opciazysz z drugiej strony silnik paskiem klinowym!!! to tak jak bys załozył dwa alternatory!!!

Fenol pamietaj!!!!!!po załozeniu kompresora natychmiast musisz zmienic dawke paliwa!!! czyli jak to niektórzy nazywaja mape paliwa. jednym słowem twoja seryjna przepływka nie wydali takiej ilosci zasysanego powietrza i trzeba zmienic oprogramowanie komputera twojej vectry!!!!!!!pamietaj ze jezeli go dmuchniesz a nie dodasz paliwa to mieszanka bedie za uboga i temperatura spalania diametralnie wzrosnie co prowadzi do przegrzania silnika i rozchartowania wszystkiego!!!

nie wiem czy to wiesz ale wole napisac zebys se kosztów nie narobił!!!!!i nie wstawiaj chipa tylko niech ci profesjonalista zmieni oprogramowanie i napisze go specjalnie do twojego samochodu!!!! bo poprostu to trzeba dostroic!!!

korby Ci nie penkna nie martw sie . wydaje mi sie ze V6 ma taki fabryczny zapas bezpieczenstwa ze akurat z panewkami wałem korbami i tłokami nic sie nie stanie....... martw sie lepiej o uszczelki pod głowica!!! to jest najbardziej wrazliwa czesc silnika!!! potem głowica!!!! zeby nie była przeciazona termicznie i zeby nie popekała!!!

PAMIETAJ PO ZAŁOZENIU NIE WOLNO JEZDZIC! DAWKA PALIWA NAJPIERW , STROJENIE, BO SPALISZ SILNIK, I PIERCCIENIE ZAMIENIA SIE W MASŁO.

polecam zamontowanie czujnika EGT(temperatura spalin)wtedy masz obraz i informaacje co sie dzieje na kolektoze wydechowym , a co za tym idzie na tłokach i w cylindrach!!

powodzenia pozdrawiam

Edited by shadooow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest shadooow

no i moi znajomi sie trzoche zezłoscili na mnie ze pisze takie rzeczy na forum ogulnym i dostepne dla wszystkich . wiec zeby znajomym nie zabierac chleba czyli (ludzia któzy tuninguja samochody za kase) wszystkie inne informacje udzielam na prywatnych wiadomosciach i zastrzegam sobie prawo do nie rozpowszechniania moich wiadomosci prywatnych .no niestety tak musi byc!!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> o czym ty wogole piszesz???????

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest shadooow

o niczym ,pisze bo pisze , wybacz albo zgłos do moderatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie nie ogolnie zwale mam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzieki za pomoc, ale wlasciwie to juz to wiedzialem, wiec mozesz uspokoic kolegow

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

natomiast napewno to przyda się wielu na forum.

w planach mam zegary EGT, AFR (Air to Fuel Ratio) i Boost. To powinno dac wystarczajacy obraz co sie dzieje w silniku.

wtryski tez pewnie do zmiany bo nie wydolą. a wiadomo, jak za malo paliwa to za wysoka temperatura spalania.

przeplywomiez bedzie raczej do zmiany bo standard źle pracuje na doladowaniu.

Mapa paliwa i tak jest w planach.

co do intercoolera. powietrze ogrzewa sie nie od gorących gazow wylotowych (spalin) a od pracy sprężania wykonywanej, czy przez turbo czy kompresor.

dlatego nie ma znaczenia jak kompresujesz powietrze, jego temperatura i tak wzrosnie - tym bardziej im większe sprężanie. dlatego intercooler tez powinno sie stosowac przy kompresorze.

co prawda przy doladowaniu 0.35 bara jak bedzie u mnie nie jest wymagany, ale i tak dla silnika bedzie zdrowiej jak go zamontuje.

mam tylko pytanie o uszczelke, bo tego jeszcze nie rozpracowalem. musze odprezyc silnik i bede to robil wlasnie uszczelką.

odprezenie powinno miec wartosc taka aby po dostarczeniu sprezonego powietrza stopien sprezania pozostal taki sam czyli ok 12:1.

Tylko nie do konca umiem policzyc wymagana grubosc uszczelki oraz nie wiem jak ją zrobic - wyfrezowac z aluminium??

Zastanawiam się ile KM odbiera sam kompresor, czyli o ile wiecej doladowac silnik aby uzyskac faktycznie te 280-300KM

------

ok maly update. wlasnie przyszly moje glowice i pokrywy z malowania proszkowego oraz mój kompresor Vortech V-5 F-Trim

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

compr1.jpg

compr2.jpg

compr3.jpg

Edited by Fenol

Share this post


Link to post
Share on other sites

up:

tak tylko sie chce pochwalić swoim nowym nabytkiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

super! widac praca wre!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzis przyszly w koncu nowe zawory ssace, panewki korbowodowe i glowne wiec w przyslym tygodniu bede mial skonczone blok i glowice.

poskladam silnik i za 2 tygodnie silnik powinien byc gotowy do uturbienia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MrSpike

otoz drodzy koledzy do kompresora tak samo jak do turbo intecooler jest potrzebny. powietrze nie tylko nagrzewa sie przy przejsciu przez goraca turbine, ale tez (jakbyscie zapomnieli zasad fizyki) podczas kompresji. dlatego w obu przypadkach intercooler jest potrzebny. mozna oczywiscie i silniki turbo i te z kompresoerem robic bez intercoolera, ale ja uwazam, ze jak cos robic to porzadnie...

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zgodnie ze wzorem pV/T = const.

gdzie p - cisnienie gazu

V - obijętość gazu

T - temperatura gazu

zwiększając ciśnienie gazu musi wzrosnąć i jego temperatura.

zakładamy, że przy danej prędkości obrotowej V jest stałe

i policzyć je można jako V(RPM) = pojemność silnika x RPM/2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

-> silnik juz zlozony? jakies nowinki w temacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Keton

tez jestem ciekaw na jakim etapie sa prace

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Keton

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest shadooow

no ja tez czekam na wyniki pracy, i trzymam kciuki

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wiec maly update.

dzisiaj odebralem zrobiona glowice - wymienione zawory ssace na nowe GM + uszczelniacze i inne standardowe wymiany, regeneracje gwintów itp.

do tego lekki tuning w postaci szlifowanych na dwa kąty przylgni zaworowych i zaworów.

wyremontowany silnik z nowymi tłokami (niestety kutych nie znalazłem do x30) pokrytymi ceramiką, nowymi panewkami itd

czeka na wyważenie. do tego jednak potrzebuję nowego docisku sprzęgła.

półosie są w trakcie przeróbki i dostosowywania do mocy 300hp

aktualnie poszukuje:

- nowy, mocny docisk sprzęgła - jak firma, byle porządna?

- rysunek cad uszczelki pod glowicą - moze ktos ma?

- namiaru na o uszczelki pod głowice - tylko nie druciano-metalowe jak w standardzie GM, a takie "materiałowe"

- zaworu BlowOff który pozwala na regulację ciśnienia otwarcia w przedziale ok 10-20 psig

- namiaru na dobre zegary ze czujnikami - inne niż defi, bo te są za***iście drogie.

- intercoolera powietrznego posiadającego wylot i wlot z tej samej strony - może widzieliście gdzieś takie np w innych samochodach?

To zgrubsza tyle. dodatkowo walczę z mapą kompresora i odpowiednim dobraniem przełożenia na kołach pasowych kompresora i wału korbowego.

ale już jestem prawie na finiszu. jak wszystko pójdzie ok to powinno być ok 330hp-30hp (tyle szacuje na kompresor) = 300hp

chciałbym zdążyć na zlot we wrześniu, ale słabo to widzę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nono fajnie sie to wszystko czyta... przypomina mi sie mój projekt ze swapem...

ale trzymam kciuki bo chciałbym zobaczyć tak szybką vb

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest henry

slabo szukasz ze nie mogles tlokow znalesc

mialem w kupnie jakis miesiac temu za kompletne tloki przebieg 2 tys znajomy chcial dobra cene

a jak juz tak bardzo nie mozesz znalesc tlokwo do 3.0 to szybcie j znajdziesz od leta i podejda

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały update.

Odebrałem ostatnio wzmocnione sprzeglo i docisk.

Zrobiłem to u Radziłkowskiego - obsługa klienta do d***, ale robota zrobiona b.dobrze.

Do docisku dołożona została druga sprężyna, tarcza docisku została wzięta od omegi ze względu na większą średnicę niż w vectrze,

a tarcza sprzęgłowa dostała podkładki metalowe odbierające ciepło z okładziny mineralnej.

Czekam teraz na wzmocnione półosie.

Please login or register to see this image.

viki_sprzeglo2.jpg

viki_sprzeglo3.jpg

viki_sprzeglo4.jpg

Edited by Fenol

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja moge sie zaoferowac i zrobie Ci skrzydła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

bardzo jestem ciekaw jak to bedzie smigało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druga sprężyna docisku jak najbardziej OK, ale czy uda się te sprzęgło wysprzęglić ??? Dołożone sprężyny mają większą średnice. Tzn. czy łożysko oporowe będzie napierało na jeden komplet sprężyn czy na dwa ?

P.S Wreszcie jakiś profesjonalny tuning. Życzę wytrwałości i jak najlepszych efektów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...