Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

vincent_vega

Gumy stabilizatora przód

Recommended Posts

Było już trochę w tym temacie pisane, jest nawet porada jak się te gumy wymienia ale napisana dość ogólnie. A ja szukam bardziej szczegółowych informacji co do tego procesu. Jak wiadomo dostęp do tych gum jest utrudniony, szczególnie do tylnych śrub mocujących opaskę. Mam więc kilka pytań do tych, co robili taką wymianę- jak odkręcaliście te śruby, zwykłym kluczem, jakimś specjalnie przerobionym, skąd jest najlepszy dostęp, wystarczy odkręcić koło, czy może z kanału?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dzix

Please login or register to see this quote.

Siemasz

Najlepiej jest z kanału bez odkręcania kół ani podnoszenia samochodu. I najlepiej wymieniać od razu obie gumy prawą i lewą.

Opaski mają wycięte dziurki i jedną - łatwiejszą śrubę odkręcasz całą a drugą trudnieszą tylną tylko na 2-3 mm żeby wstała. Wysuwasz opaski z drążkiem do przodu i zmieniasz gumy. Warto sobie posmarować gumy bo będą później trzeszczeć, skrzypieć. Klucz 13 zwykły nie za długi płasko oczkowy.

Jak masz pytania to wal na priv. Robiłem to niedawno.

Edited by dzix

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest PRZEMO77

witam

potwierdzam metodę kolegi powyżej, tylko dodam, za ja poradziłem sobe kluczem nasadowym z grzechotką, ruch podczas odkręcanie tej drugiej sruby jest minimalny ale pozwala na wymiane gumek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę miał chwilę czasu i dostęp do kanału to wezmę się za wymianę. Gumy już mam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i gumy wymienione. Co prawda bolą mnie wszystkie gnaty, bo kanał że tak powiem był niewymiarowy ale udało się. Do tego co napisał dzix dodam jeszcze, że z kanału dobry dostęp jest do śrub przy gumie od strony kierowcy natomiast od strony pasażera do przedniej śruby lepszy dostęp jest od strony koła. Ja korzystałem z płytkiego kanału więc się wychyliłem trochę.

Jak mówicie, duże naprężenia są na tych gumach, bo przy okazji okazało się, że z prawej strony jest naderwany gwint w jednym otworze i zastanawiam się, czy to wytrzyma?

(dzix, plusik poleciał)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dzix

Please login or register to see this quote.

Dzięki. Co do gwintu to raczej się nie obawiaj. To są śruby 10.8 i nakrętki też. Siła nie działa góra/dół tylko na boki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najlepiej ściągnąc koło i odkręcić łącznik stabilizatora, wtedy nie ma żadnych naprężeń, kanał nie jest potrzebny.

Dobrze miec dwa lewarki. Jedną śrubę odkręca się całą, tą do której jest dobre dojście drugą tylko do połowy

Potrzebne narzędzia

klucze 13,17,18

łyżka

dodatkowy lewarek

Wymiana z dwóch stron zajeła mi 60min

Powodzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez juz po wymianie gum, i odziwo przestało mi auto na prawo ściagac, nie mowiac juz o braku skrzypienia podczas pokonywania progów zwalniajacych. Drobnostka za 16 zł a tyle plusow zwiazanych z poprawa prowadzenia ze nadal jestem w szoku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do wymiany, faktycznie kanał jednak nie jest niezbedny, spokojnie mozna było by to zrobic pod chmurką, no moze z jedna śrobą wewnetrzna bylby wiekszy problem bo dostep do niej nienajlepszy a jak juz sie uda to bez grzechotki mozna by sie za****dolić przez mały ruch wykonywany narzedziem (13). Ja naszczescie mialem mała łamana grzechotke przez co udalo mi sie zwiekszyc ruch przy odkrecaniu z 2mm do ponad centymetra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

mam pytanie

U mnie troszke zaciaga w lewo i u ciebie byla poprawa odrazu po wymianie? bo szukam przyczyny i na przegladzie powiedzili ze to na 100% te gumy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak odrazu

Wysyłane z mojego HTC EVO 3D X515m za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...