Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
lukasxx

Pukanie przy skręcaniu

Recommended Posts

No i kolejny problem... Wszystko mi się sypać zaczyna... Tym razem chodzi o pukanie przy skręcaniu - to jest pojedyńcze, ale dość głośne puknięcie. Zazwyczaj zdarza się, jak cofam z parkingu, chociaż dzisiaj miałem dość ostre hamowanie i coś znowu puknęło... Nieraz jest to też gdzieś na dziurach... Na razie nigdzie nie byłem z tym, podejrzewam, że to łożysko amortyzatora (mam wrażenie że puka tylko w okolicy lewego koła). Czy ktoś miał coś podobnego? Czy moje podejrzenia są słuszne? Mam zamiar jechać w poniedziałek na szarpaki, ale chciałbym upewnić się, czy szarpaki mi coś znajdą...

Czytałem też podobny temacik, pisano, że mogą to być również sworznie wahacza, końcówki drążków, gumy wahacza itp. Wybite przeguby raczej nie sądzę, prawda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przegub.

I radzę wymienić bo jak Ci walnie to już nie pojedziesz dalej nawet na jedynce. Mi kiedyś w cinquecento strzelił jak wyjechałem z parkingu podziemnego pod centrum handlowym w Gdańsku. Tak jak mówisz-najpierw pukało przy skręcie (i to wcale nie mocno/głośno/często). Uważaj przy skrętach-nie kręć do oporu bo jak mówię staniesz na środku i tylko holowanie pozostanie.

oczywiście mówię o kołach z przodu :ninja:

Edited by Loniaq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

oczywiscie kolega ma racje, stukanie charakterystyczne dla półosi lub koncówki drązka kierowniczego (w tym przypadku bedziesz ją słyszał nawet na prostej drodze jadąc po dziurach)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie z miesiąc temu wymieniałem skrzynię biegów, bo mi piątka i dwójka prawie jednocześnie strzeliły:))) Całe półosie były wyjmowane, przeguby siedziały na sztywno, więc nie sądzę, żeby to były one... Widziałem kiedy wybity przegub - ruszał się porządnie na półośce, a u mnie tego nie ma... Osłony nowe, tam nie ma prawa dostać się ani piach ani woda...

A uważacie, że na szarpakach by coś pokazało?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wydaje mi się że powinno wykazać ale pytanie: jeśli się potwierdzi teoria przegubu to czy on to wytrzyma??

Może się zdarzyć tak że ktoś będzie po Ciebie musiał przyjechać.

Co do przegubów - wcale nie musi być nic luźnego dookoła, wiesz jaki jest stan polskich dróg..... wpadniesz w dziurę i przegub może nie wytrzymać takiego bum....

Powiem Ci że ze mnie mechanik jak z koziej **** trąbka ale miałem już 3 razy do czynienia z przegubami ( w innych autach niż Viki). Raz się to dla mnie skończyło holowaniem z Gdańska.

Moim zdaniem to przegub-> na 90%

Edited by Loniaq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Ja odgrzebie ten problem.

Dzis jechałem i nale usłyszałem takie pukanie, jakby hmm troche przypominało stukanie jak przy działającym abs. i nie cały czas tylko tak postukiwało. MIałem wrażenie że przy zwalniainu, potem że jak skręcam... teraz zgłupiałem. Przestraszyłem się że to może z silnikiem coś nie tak ale na parkingu sprawdziłem i wszystko ok. wiec teraz nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zawsze sprawdzałem przegub w taki trochę prymitywny sposób: na jakimś placyku/parkingu jechałem w kółeczko..... Raz w prawo prawie do oporu kierownica, raz w lewo, tyłem w prawo i tyłem w lewo. Nie za szybko. Jeśli pukało to u mnie w 90% był przegub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

thx dzis sprawdze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Witam

Przeguby terkocza - jakbyscie wlozyli cos w sprychy do kola w rowerze, tylko ze tak bardziej doniosly i nieprzyjemny jest to dzwiek. A pojedyncze stukniecia wystepowaly u mnie jak padniete byly lozyska amortyzatorow no i przy okazji amortyzatory.

Z tego co zaobserwowalem w Oplach przyjezdzajacych na warsztat to rowniez czasem pukanie wydobywa sie z przednich wahaczy - z tylnej tulei. Gdy ta padnie ( guma sie odklei od metalowego kielicha ) to zaczyna sie pukanie ktore najczesciej slychac podczas jazdy, ale moze byc rowniesz slyszalne jako jedno uderzenie przy wsiadaniu. Na podnosnik i obadac.

A co do lozysk amortyzatora - to przy tym "puknieciu" a raczej strzale - u mnie bylo slychac jeszcze oddzwiek sprezyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to juz wiem. Byłem na trzepaku i o to co szwankuje:

- Prawa i lewa końcówka drążka kier. (lewa to masakra luz)

-prawy łącznik przedniego drążka stabilizatora (i tak 2 do wyumiany)

-tylne tuleje przednich dolnych wachaczy.

maskra

Napiszcie jak możecie jakie części (fimry) kupić żeby to tropche pochodziło.

Bo w sumie mam a szerokie opony i dlatego bardziej te czesci po d**** dostają.

Za robocizne 230 zł :/ ajjj boli

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Lemfordera z pewnego źródła - co by był oryginalem, uderz na www.stachowiak.pl i bedzie ok.

Co do wymian - jak robisz tylne tuleje, to przednie, mimo ze sie wolniej zuzywaja bo przenosza inne obciazenia, to moze tez wymien - to juz bedzie nieznaczny koszt, a przynajmniej spokoj.

No i pewnie przydalo by sie potem porzadnie zbieznosc ustawic ... nie na oko, albo sznurkiem ( lub po gwincie...)

Edited by Laser

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zakładałem całą zawieche przednią DELPHI, po 3 latach tylko prawa koncówka do wymiany, nie wiem czy to szybko ale czesci tej firmy są w miare tanie. wszyscy na forum zachwalają lemforda, nie wiem czy sie rózni ale przy najstepnej wymianie zgłebie napewno temat:)

aha za całą zawieche przód delphi, od najmnijsze gumeczki stabilizatora bo wszytkie konczówki, tuleje pod wahaczami (szt 4) zapłąciłem cos ok 600zł w norauto, troche ponad 3 lata temu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

na tej stronce www.stachowiak.... toz lekka bałagan jest:/ ciezko tam sie odnaleźć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. A ja zapytam co składa się na kompletne przednie zawieszenie bo muszę chyba o nim pomyśleć. Według mnie jest to sprężyna, amortyzator, łożysko amortyzatora, odbój chyba jakiś pod nim, tuleja wahacza przednia i tylna, łącznik stabilizatora. O czymś zapomniałem ?? Chodzi mi żeby to tak zrobić żeby przestało pukać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> A najgorsze jest to że na szarpaku nic nie wychodzi a ono puka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!!

Ja miałem podobne objawy stukania ale przytym dochodzi buczenie na prostej i jeszcze głosniejsze buczenie przy skrecaniu...nawet na niewielkim łuku jadac z normalna predkoscia...wiadomo..im szybciej tym głosniej...doszłem do tego ze to jest wybite łozysko juz i piasta miała luz na nim i dlatego tak stukało...jutro jade odstawic "viki" odstawic do mechanika na wymiane....zobaczymy co bedzie potem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha i z tym łozyskiem tez na szarpaku nic mi nie wykryło...jak tylko wymieni odrazu pisze czy stuki zanikły.Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

od razu pisz jak to sie cenowo przedstawia, moze ktos wie gdzie mozna samemu dobre takie łozyska wyrwac, jakas firma moze czy cos takiego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co powiecie na to .. ja mam ogromny problem bo u mnie słychać uderzenie gdzieś w środku auta od spodu .. jak stoi i ma wyłączony silnik gdzieś tak po 5 minutach od zatrzymania i tylko kiedy stoi ... uderzenie jest dosyć mocne .. powoli brakuje mi pomysłów .. jakieś sugestie <>> ?? prosze o pomoc podejrzewam Tłumik .. bo to bardzo dziwne jest może sie odkształaca jak stygnie .. nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...