Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest jazzik1

Jak zwiększyć moc VB 1.6 16V 74KW

Recommended Posts

Guest jazzik1

Witam, chciałbym zwiększyc moc w swojej viki tylko mam pytanie co jest najbardziej efektywne. zamontowanie czipa daje ok 30%(przynajmniej takie oferty podaja) a jak wyglada to w rzeczywistosci? Ewentualnie czy sa jakies inne rozwiazania oprocz czipa i jak bardzo polepszaja moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co sie orientuje to 30 % chip daje ale w dieslu a w benzynie to chyba jakoś 5%-8%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest prosty sposob na zwiekszenie mocy...

...zmiana samochodu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo troche bardziej zabawowa - swap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wstawienie turbo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Albo zmiana walków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepsze rozwiązanie... pogodzić się z faktem że to 1.6 ... i cieszyć się spokojną dostoją jazdą ...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Obawiam się, że koszt nakładów będzie niewspółmierny do możliwych do osiągnięcia efektów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> więc zamiast inwestować środki to tak jak pisze PiTi sprzedać i dołożyć do zakupu innego modelu z większym silnikiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest VB 1.6 16v (x16xel)

Dokładnie sam mam viki 1.6 Combi i duzo czytałem na ten temat jak to zrobic i wogole co zrobic wniosek płynie jeden najlepeij pogodzic się z faktem, że się nie da nic zrobic i cieszyc się spokojną jazdą, albo wyciąganiem na 5 - 6 tysięcy obrotów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dzix

Please login or register to see this quote.

Mój tata ma taki silnik w VC i krótką skrzynię. Cały czas mu powtarzam że auto może nie dynamiczne ale za to ekonomiczne. 8-9 litrów na setkę gazu. Dlatego może warto docenić takie właśnie aspekty małego silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, chyba każdy kto kupi 1,6 przechodzi przez ten etap. Ja też już ostro swapa planowałem, ale ostatecznie doszedłem do wniosku że zostaje jak jest. Zrobię tylko kapitałkę silnika, doprowadzę go możliwie do stanu fabrycznego, potem ew. sekwencja i jakaś modyfikacja dolotu. Ale to już dalsze plany...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest STELMI

Please login or register to see this quote.

ja też przeszedłem i robię swap + mody

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja niunia ma 1.6 ale macie racje może demon przyspieszenia to nie jest ale czuje sie w niej dostojnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i to mi w zupełności wystarczy Pozdrawiam

Please login or register to see this link.

Edited by misiek_polska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam. Ja też mam 1.6 16v i na początku też chciałem kombinować,słyszałem gdzieś zeby załozyć strumiennice,ale nic to nie dało,no może 1 KM.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> I na tym poprzestane,bo nie ma 100% pewności ze osiągne cel który sobie założyłem.A nie jest to aż tak słaby silnik zeby bardzo nażekać.POZDRO.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja to bym powiedzial ze X16XEL jest bardzo slaby i powinien byc montowany max w astrze choc i tam dostaje baty od np. Golfa IV 1.6.

Żeby jakos jezdzic to trzeba go wysoko krecic a wtedy to juz nawet oszczedny zbytnio nie jest. Ale zawsze mogloby byc gorzej ( VC 1.6 to jest dopiero masakra)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie masakra to jest coś takiego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Chyba bym się pociął jak bym musiał tym jeździć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

masaqra to jest zagazowana ASTRA KOMBI 1.4 GL 60KM którą jeździł mój szef do wczoraj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

btw ja nie narzekam tak na swoje 1.6 ale ja mam inna skrzynie- krótkie przełożenia i szybciej sie zwija itd. ale do dziś nie wiem co tam siedzi, a sąsiad myślał zawsze ze mam 2.0

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> jak na dwójce laczki darłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

potwierdzam w 100% wypowiedz,ze jak chcesz wieksza moc, zmien samochod. Dla mnie "wyciaganie" maximum wszelkimi sposobami z malego silnika troche sie mija z celem jego uzytkowania. Czlowiek kupujacy 1.6 raczej nie nastawia sie na start na 1/4 mili na Bemowie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, a jest jeszcze druga strona medalu - mianowicie przy sprzedazy moze byc problem jak zaczniesz szukac sposobów na to aby uzyskac te 5% mocy wiecej i autko bedzie wyzylowane do maksimum.

Sam uzytkuje 1.6 16V i wiem na co ten samochod stac, a doceniam to szczegolnie po jezdzie w miescie (spalanie), chociaz wiem juz, ze nastepnym zakupem bedzie diesel.

Edited by joger

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dzix

Please login or register to see this quote.

VC z silnikiem Z16XE i krótką skrzynią biegów spokojnie wyprzedza astrę II 1,6 16V. Z moją VB X18XEL również ściga się do 120 km/h i niewiele odstaje. Problem braku mocy można zrównoważyć niewielkim spalaniem ale szalę przeważa zużycie oleju przy wysokich obrotach.

Edited by dzix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ktoś narzeka że ma za mało mocy w VB z silnikiem 1,6 16v to ja się chętnie zamienię

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> przynajmniej bedzie miał prawdziwy powód do narzekania

(ciekawe kto to wymyślił by wkładać silnik 1,6 8v do tego auta)

Edited by Nomad_fsoak

Share this post


Link to post
Share on other sites

To fakt - 1,6 8V - jest kategorycznie za słaby - dobrze, że przestali go wkładać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GR

Vectra to duzy samochód i raczej limuzyna. Nie ma co oczekiwac by był to samochód sportowy ruszający z piskiem opon spod świateł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Jeśli takie są nasze aspiracje proponuje np:

Please login or register to see this link.

mało waży i 207kM pod maską

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...