Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
sonar

kolekor wydechowy do v6

Recommended Posts

witam tak sobie mysle czy daloby rade zrobic samemu kolektor wydechowy do v6 , macie moze jakies pomysly , moze wspolnymi silami i pomyslami uda nam sie cos takiego zbudowac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemu wielkiego nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wystarczy wyprodukować flansze do tego rury kwasoodporne wygięte w U a reszta to tylko odpowiednie przycięcie i spawanie czyli najbardziej mozolna część prac. Noszę się z zamiarem wyprodukowania takiego kolektora już od jakiegoś czasu, ale zawsze brakuje czasu. Prawdopodobnie dopiero gdy następnym razem będę rozbierał silnik lub w końcu się zdecyduję na wstawienie 3.0 zabawię się też w wyprodukowanie kolektora do V6

Share this post


Link to post
Share on other sites

to moze razem wymyslimy jakis projekcik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek przydały by się jakieś wolne kolektory z których można by zdjąć wymiary na flansze i modelować rury w odpowiednie strony. z€budowanie takiego kolektora po prostu musi trwać jeśli chce się to zrobić dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

postaram sie na dniach cos poszukac i moze kupie jak gdzies tanio znajde

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurde Pawel widze, ze jestes wszechstronnie uzdolniony hehe, nawet potrafisz rurki wyginac i modelowac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">.

powodzenia przy modyfikacjach,

btw. czy to cos daje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest B@rt

No to Panowie jesli cos Wam wyjdzie z tego strugania to ja sie pisze na kolejna sztuke

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this quote.

Daje i to calkie sporo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> zdecydowanie kolektor a raczej jego wykonanie jest najwazniejsza z czesci calego ukladu wydechowego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daje.

A oprocz smykalki trzeba jeszcze narzedzia miec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No raczej nie inaczej, przeciez wiadomo, ze samymi rekoma sie nie da tego zrobic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to kiedyś B@rt powiedział jestem człowiekiem renesansu a ja zawsze powtarzam, że jestem jak ta kobieta pracująca i żadnej pracy się nie boję.

Co do wykonania to pracuję w firmie, która robi maszyny tylko i wyłącznie ze stali kwasoodpornych najwyższej jakości więc zabawki typu wycinarki laserowe i plazmowe, tokarki, frezarki, giętarki do rur i spawarki itd, itp, mam na co dzień. Dodatkowo materiał po cenach zbliżonych a czasem niższych niż cena złomu więc grzechem było by nie korzystać z takich atutów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kolektor w V6 daje przede wszystkim święty spokój bo tylne kolektory to jest jedna wielka porażka, której potrafi zrobić się sito. W pozostałych silnikach też potrafi zapewnić spokój bo niestety kolektor w silniku 1,8 i 2,0 kiedyś w końcu pęknie. Co do mocy to oczywiście też daje dość sporo z tym, że trzeba pamiętać, że najlepszym kolektorem jest taki, którego każda rurka jest identycznej długości co zapenia dokładnie takie samo odprowadzanie spalin z każdego cylindra, ale to już jest wyższa szkoła jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest STELMI

Please login or register to see this quote.

ja robię kompletny wydech, więc powiem Wam jak to zrobić najłatwiej.

Najlepiej jest kupić uszczelki pod kolektory bez wyjścia na EGR i zrobić 2 rzeczy na raz. Później nie brać wymiarów z żadnych starych kolektorów tylko przyłożyć uszczelkę do bloku i rozpiłować uszczelkę idealnie do otworów w głowicach, żeby nie było zawirowań tylko łagodne przejście spalin w kolektory. Następnie mając gotową uszczelkę najlepiej ją położyć na papierze milimetrowym i odrysować, żeby mieć wymiary, które można wprowadzić sobie np do AutoCADa i dać np komuś kto zrobi taką flanszę na frezarce CNC lub drążarce drutowej lub wytnie laserem.

Koniecznie przy robieniu nowych kolektorów trzeba pamiętać, żeby zachować identyczne odległości od głowic podczas montażu sond lambda względem fabrycznych kolektorów

Mając zrobione flansze najlepiej jest je przykręcić (początkowo bez uszczelek, żeby ich nie popsuć) i spawać rury na aucie, żeby mieć pewność, że właściwie są wygięte i będzie pasowało. Trzeba oczywiście również pamiętać o zaślepce przy EGRze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

oczywiście na kolektory stosujemy rury tzw bezszwowe

Edited by STELMI

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest B@rt

Macie wzor jakby co

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

1411200702.jpg

1411200701.jpg

14112007.jpg

18112007.jpg

18112007(01)a.jpg

18112007(01)d.jpg

Please login or register to see this attachment.

Edited by B@rt

Share this post


Link to post
Share on other sites

No proszę i już jakiś tam pogląd mamy niestety Stelmi zrobienie kolektora w V6 z opcją spawania na samochodzie jest kompletnie nie możliwe i trzeba to zrobić dobrze na zewnątrz i dlatego najlepiej mieć jakiś stary na wzór żeby sobie nie unieruchomić samochodu, chyba że ktoś jest aż tak zboczony żeby wyjąć silnik do zrobienia kolektora

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

B@rt fotki się na pewno przydadzą i pewnie też będziesz się pisał na nowe kolektory

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest B@rt

Please login or register to see this quote.

Jasne ze tak! I moge sie nawet przyczynic do jego produkcji... np... moge wypolerowac produkt koncowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> po ostatnich zabawach z moim nowym ukladem wydechowym mam juz wprawe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest STELMI

Please login or register to see this quote.

zgodzę się z Tobą, sposób jaki opisałem był robiony przy silnikach R4. Do V-ki dopiero będę robił

Share this post


Link to post
Share on other sites

akurat remontuje x30xe i planuje zamontowac nowe kolektory wydechowe, tak wiec chcetnie przylacze sie do projektu.

silnik mam na wierzchu, wiec jakbyscie potrzebowali wymiarow/zdjec to piszcie na priva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszce zebysmy tak mieszkali blisko siebie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

damy rade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...