Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wyciek płynu chłodniczego vectra b 2.0 dtl


presiozza
 Share

Recommended Posts

Mam vectre B 97r. silnik 2.0 dtl i zauważyłem dosyc znaczne wycieki płynu chłodniczego tak na 1000km około 1l zadnych wycieków nie widać wymieniłem pompę i nic jak ciekło tak cieknie dodatkowo po wymianie pompy podniosła mi sie temperatura silnika czy ktos moze mi coś doradzić?

Link to comment
Share on other sites

przed wymiana trzymała sie rowno 80C a teraz przy przyśpieszaniu wzrasta do ok 85C jak tylko upuszcze troche pedał gazu to temperatura tak samo jak gwałtownie wzrosła tak samo spadai zatrzymuje sie na 80C dziwne troszke

Link to comment
Share on other sites

Guest jocker80

chłopie uważaj miałem to samo póki co robie od jakiegos czasu uszczelke pod głowicą... mam nadzieje, że to to jak nie to jeszcze turbo a to nie są małe kwoty...

Link to comment
Share on other sites

turbine regenerowałem 2000km temu pracuje normalnie nie wiem jaki wplyw moze miec turbo do temperatury silnika mozesz mi to wyjasnic?? a jak mozna zdiagnozowac czy to uszczelka pod glowica??

Edited by presiozza
Link to comment
Share on other sites

a jak mozna zdiagnozowac czy to uszczelka pod glowica??

Napisz w tej sprawie do kolegi Piotreq - on swego czasu przerabiał podobny temat i jest w tej sprawie...hmm...jakby to powiedzieć - "wyczulony" ;)

Edited by lepo79
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest mandaryna88

Witam jechałem dziś po mieście i zobaczyłem ze auto ma tem 95 st postanowiłęm zjechać na bok otwieram maske i wywaliło płyn ... problem w tym ze chyba mam pękniety wąż albo oring może juz sparciał wie ktos z Was jak sciągnać wąż zaraz za turbiną ?Dodam zdjęcia zielonym kókłiem jest oznaczone gdzie to dokładnie jest. Vecta B 2.0 DTI 100 PS 97 rok

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58f0debc4a4b90dd.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0669a3fbebbdc044.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9a9814ee78896d6.html

Prosze o szybbką odp. :) Pozdrawiam.

Edited by mandaryna88
Link to comment
Share on other sites

Miałem podobną sytuację tydzień temu, ale w moim przypadku winowajcą okazał się zawór nagrzewnicy - przez pękniętą membranę lało się ciurkiem. Dlatego przed wymianą węża od nagrzewnicy sprawdź czy nie przecieka zaworek od którego odchodzi ten wąż.

Link to comment
Share on other sites

dokładnie ja też ostatnio zmieniałem zawór/trójnik za silnikiem ten który idzie do nagrzewnicy właśnie, ciekło z niego jak tylko włączałem klimę albo nawiew wogóle;p kupiłem zamiennik i na razie jest ok:)

Edited by pruski
Link to comment
Share on other sites

Wąz zakonczony jest szybkozłączką -jeśli nie pękł to cieknie przez zużyty oring w niej zamontowany.

Charakterystyczny objaw -płyn znika podczas postoju -podczas jazdy ciśnienie w układzie chłodzenia uszczelnia wyciek przez sparciały oring.

Sam oring nie jest dostepny jako cześć zamienna w Serwisie-natomiast na szczęście bez problemu do kupienia w sklepie z uszczelniaczami gumowymi.

Koszt za dwie sztuki-bo przy okazji warto wymienić w sasiednim wężu -1,60 PLN.

Link to comment
Share on other sites

Guest mandaryna88

tak wiec zaczne od zaworu i sprawdze jak narazie sklepy zamkniete dzieki za info jeszcze dzis dam znac co i jak :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP